vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Världsbyggarnas Bedrägeri

See User information
Jag håller på att läsa Världsbyggarnas Bedrägeri av Jyri Lina,

Resized Image

Nu har jag endast kommit 2/3 av boken, men den är mycket intressant. Boken är närmare 600 sidor fullspäckad av information om frimurarnas historia.

Den kan ses som en faktabok, Jyri själv ser den som sådan eftersom nästan allt han skriver hänvisas till källor i andra texter. Allt ifrån frimurarnas egna texter till författare som ogillar frimureriet.

Jag postar ett citat som jag reagerade och kände lite olust över:

Quote:
Kabbalisten Albert Pike (hans illuminatinamn var Limud Enhoff), som kallades för 1800-talets djävul, var mycket betagen av idén om världsherravälde. Med tiden blev han frimurare av 33:e graden, och i sitt hem i Little Rock, Arkansas, utarbetade han som toppilluminat planer på att etablera kontroll över världen genom tre världskrig och flera stora revolutioner. Pike skrev brev till illuminaternas ledare Giuseppe Mazzini (vars illuminatnamn var Emunach Memed).
Det första världskriget skulle störta de tre europeiska kejasdömena. Ryssland skulle bli bas för illuministisk totalitarism. Till följd av följande världskrig skulle Europa försvagas ekonomiskt och politiskt, och totalitarismen utöka sitt välde till att bli lika starkt som hela kristenheten tillsammans. Dessutom skulle man upprätta en judisk stat i Palestina. Därmed skulle mosättningarna mellan sionismen och islam kunns successivt skärpas, för att slutligen explodera i ett tredje världskrig, som skulle dra med sig värdens stormakter.
sid 186

Boken går att beställa direkt av författaren för 350 kronor inkl. porto. Hans hemsida:
http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/doldahistoria.html

Posted on: 2007/8/16 23:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper