vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

www.vaken.se är rätt men ändå fel!

See User information
Visst - www.vaken.se - är rätt!
Här finns en diskussion - med länkar ut i stora världen.
Och här finns en Wiki som samlar på information - ger alla möjlighet att bidra och gör det lätt att hitta information.

Men varför då fel?
Det behövs samarbete mellan alla goda krafter för fred och rättvisa och alla andra bra saker man kan komma på.

Då är www.vaken.se lite ensamt i cyberrymden.
Jag tror att det skulle behövas en PORTAL för alla goda krafter.
Nu surfar människor till www.aftonbladet.se för att gotta sig i någon katastrof eller i dagens sex- eller våldssensation?

Tisdag 22 november 2005 har dessa köpta skurkar till journalister - dessa Aftonbladets tankepoliser hittat på det här för att förleda oss:
Bilförare hörs om dödsjakten
Fyra åtalas för brutalt överfall
Tv-profilen Gustaf Olivecrona död
"Jag dödade pojkvännen"
Slank mat ger fet plånbok
NHL-stjärna kollapsade under match

SENSATION - SENSATION - SENSATION

Det behövs en PORTAL för alla goda krafter - där www.vaken.se och en massa andra hemsidor - bloggare kan samlas.

Och om den PORTALEN blir bra - så kommer folk att överge www.aftonbladet.se - surfa till den här goda portalen istället.

Det gäller bara att programmera lite - använda lite PHP och MySQL för att göra en PORTAL som kan bjuda in de goda krafterna - så att deras blogg - deras hemsida och www.vaken.se med forum och wiki blir känt - samlas under en hatt.

Jag tror inte "vanligt" folk litar på www.vaken.se idag - det är lite för mycket udda grejor - lite för mycket konspiration - inget fel i det - alla är vi barn i början - men människor måste kunna jämföra olika goda sidor - alla goda sidor är inte lika goda - därför behövs en PORTAL för de goda krafterna så att de går att jämföra - så att portalen blir trovärdig.

www.aftonbladet.se har redan förlorat - de köpta journalisterna har torskat - det är barfota-journalisterna - som är vinnarna - det gäller bara för barfota-journalisterna att organisera sig lite bättre - varför inte i en PORTAL?

HÄR FINNS ETT FÖRSLAG - http://peaceportal.blogspot.com/ - lite amatörmässigt men ändå ett förslag - hoppas att någon blir inspirerad och sätter igång och programmerar ihop en PORTAL för att sen bjuda in de goda krafterna - kanske de som kan samlas under rubriken fred och rättvisa, eller vad sägs?

Posted on: 2005/11/22 14:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: www.vaken.se är rätt men ändå fel!
Hej 911
ja tänkte svara på dina synpunkter utifrån hur ja ser på det

1
Men varför då fel?
Det behövs samarbete mellan alla goda krafter för fred och rättvisa och alla andra bra saker man kan komma på.
www.vaken.se lite ensamt i cyberrymden.
Jag tror att det skulle behövas en PORTAL för alla goda krafter.
Nu surfar människor till www.aftonbladet.se för att gotta sig i någon katastrof eller i dagens sex- eller våldssensation?

svar: sätt igång gör hemsidor.mm vaken.se har inte ensamrätt på "alternativ information" gör det du tror är bra

2

Jag tror inte "vanligt" folk litar på www.vaken.se idag - det är lite för mycket udda grejor - lite för mycket konspiration - inget fel i det - alla är vi barn i början - men människor måste kunna jämföra olika goda sidor - alla goda sidor är inte lika goda - därför behövs en PORTAL för de goda krafterna så att de går att jämföra - så att portalen blir trovärdig.

svar: kolla informationen på vaken.se
Här på vaken.se varken tror eller påstår vi att materialet är 100% korrekt och utan fel. Tvärtom är vi ganska säkra på att det finns större och mindre brister i delar av materialet. Det som vi vill åstadkomma är att sprida en uppfattning som annars blir utesluten ur media på grund av dess obekväma art. Det som du bör tänka på som läsare är att ingenting är absolut sant eller absolut falskt. Det enda sättet att öka din förståelse för andra och bredda dina perspektiv är att läsa utan att på förhand döma innehållet. Att hålla fast på sina idéer och inte ge utrymme för nya synsätt är ett säkert tecken på stagnation och intellektuellt förfall. Så ge dig in i djungeln av annorlunda synsätt och öka din förståelse.

och mina egna ord va fan det e la bra att de inte litar på vaken.se
om ja ska vara ärlig finns det några här iaf absolut en på vaken.se som ja idag ifrågsätter av en mängd olika skäl och enligt mig konstigheter

problemet är inte heller att de inte litar snubbar som ex juri lina utan att de litar för mycket på media coh deras "falska uppgifter" från skolan
där allt står att det är så här...
via den inställningen blir det idag ett uttryck för...

(från andras munar då va)
"citat"

-Hallå öpnna en historiebok där står det hur ryska revolutionen gick till det lär man sig i skolan årskurs 7 det nämns inget om några frimurare gå härifrån din idiot!

hälsar masken

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad jag kan förstå så har du inget emot en PORTAL för alla goda krafter - en PORTAL som på sikt - kunde bli ett alternativ till www.aftonbladet.se eller någon annan sida med köpta journalister som förtiger, förvränger och förleder oss.

På en PORTAL skulle gå att hitta en massa olika bloggar - diskussionsfora och wikis - som uttrycker som du säger "ingenting är absolut sant eller absolut falskt". Vad en PORTAL kunde göra är att samla de som strävar mot sanningen - de goda krafterna - som försöker att inte vara falska.

Posted on: 2005/11/22 15:17

See User information
tycker att någon borde känna en super tripple haxxz0r som hackar sig in på aftonbladet.se och bytar ut allt skit och skriver typ basic vad som står på vaken.se ^^

Posted on: 2005/11/22 18:46

Anonym
När jag vaknade till så såg jag att det behövdes en enda sak. Ett stort samarbete mellan alla websidor i Sverige. Låt alla ligga som det är, stäng inte nån, men ha en enda stor knytpunkt.

+ i kanten med en knytpunkt...

1. Man ser hur många som verkligen har vaknat till

2. Man känner sig mindre ensam så att säga.

3. Förenklar samarbeten på lokal nivå då man kommer i kontakt med andra i sin omgivning, istället för att ha vakna kompisar lite här o där.

4. Vidstår starkt att, det enda som kan fälla NWO är oneness, då måste vi samlas på ett ställe också...

5. Hare gott...

See User information
håller med 911 och cee.
tycker det borde finnas mer seriositet och mindre halvflummiga david icke-teorister. fakta helt enkelt.

Posted on: 2005/11/22 23:15

See User information
anti
Vems fakta/sanning? Det är väl det som är frågan

Posted on: 2005/11/23 22:59

See User information
Hej hej, jag har nyss reggat mig, men spanat in sidan ett tag.
Detta blir mitt första inlägg.
Men till topic:

Jag har en god vän som jobbar som media-lärare på högskolenivå, och hon är väldigt intresserad av bla alex jones, 911in plane site mfl dokumentärer i samma anda.
Det jag vill ha sagt är att hon och hennes kollegor är väl medvetna om det bolagsägda mediers baksidor, såsom sensations-, psy-op liknande artiklar + klar partiskhet/vinklingar hos många journalister i dagspressen.

Hon har dessutom fått ett batteri med seriösa och välgjorda dokumentärer med skiftande teman att visa för sin elever

Så vi får väl hoppas att nästa generations murvlar + all bloggare och denna sida blir vår räddning el nåt.
gud vad dramatiskt det blev, sorry!
/L

Posted on: 2005/11/23 23:07
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

Anonym
Hehe, dramatik behöver vi nog vänjas med inför framtiden. Det brakar snart loss både på det militäriska viset, och det spirituella, vare sig vi vill eller inte. Det sistnämnda är något jag går och väntar på med iver.

Jag hoppas att Du ser till att denne person får fler filmer att kolla, vissa saker kan man inte få för mycket av, såsom info i detta fall.

Hare gott.

See User information
Det går ju att försöka hålla sig till ämnet också - säga något om behovet av en portal där alla goda krafter kan samlas. Varför inte lägga ihop www.vaken.se - med ett antal bloggare i en portal?

Posted on: 2005/11/24 1:25

See User information
äh, lite multi-tasking klarar väl fettklumpen av

Posted on: 2005/11/27 3:38
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

See User information
Det behövs helt klart massor med info, en portal vore inte helt fel.

Men det tar tid och energi att bygga sidor.

Jag har gjort denna sida och aktivist.se. Aktivist.se är faktabaserad och enehåller mer Alex Jones material. Dock så är den sidan statisk.

Problemet med en portal är att den skulle kräva en heltidsanstäld som kunde fixa framm material. Man vill gärna tro att medlemmar hjälper till och fixar, men så fungerar det nte i praktiken, vi är för vana att få saker serverade.

Om någon kan fixa 20,000 i månaden till mig skulle jag gärna jobba så portalen, men tills dess håller jag mig här på lilla vaken.se

Posted on: 2005/11/28 11:48

See User information
Tanken med en portal är att låta människor jämföra lite olika ståndpunkter för att själva bilda sig någon slags uppfattning. Det går naturligtvis att Googla själv och hitta material. På vaken finns en hel del nyttigt men det finns fler som är ute i ungefär samma ärende.

http://www.stoppa-storebror.se/
är ett exempel och det finns ett antal bloggare som också har en kritisk hållning.

Media har förstått något! Människor är interesserade av andra människor. Slå upp en kvällstidning. Titta på TV. Alla historier försöker man knyta upp till ett ansikte - ett par ögon - en röst - sen kan man nästan hälla i folk vad som helst och de går på det.
Det handlar om retorik - först skapa förtroende - ett ansikte
sen köra sin historia
och sen hamra in den en gång till.

Tyvärr många orkar inte läsa en text - de har blivit uppfödda på serier och TV=rörlig bild. Det är inget fel på bilder - de är bra - men ibland är det bättre - snabbare - med mest text.

DET BEHÖVS ANSIKTEN!!!!
ÖGON - RÖSTER - RÖRLIG BILD - FÖR ATT FÅNGA
Har man inte fångat - skapat förtroende
så kan man aldrig sen få berätta sin historia - sann eller osann

Det finns bloggare som går ut med sin bild - sitt ansikte - sina ögon och videobloggar man så finns där också en röst och lite rörelse. Och då har man sin egen lilla TV-station.

Detta borde vaken se till att använda sig av för att få människor att skymta fram bakom åsikterna.

http://peaceportal.blogspot.com/
är ett förslag - som man inte behöver använda sig av allesammans. Huvudsaken är att människor får möjlighet att anmäla sin blogg och att den som sköter vaken kan lägga in sina favoritbloggare.

http://www.bloggportalen.se/politik.html
ser trevlig ut - lite bilder - ansikten - människor och lite glada färger. Det går ju att anmäla sin blogg dit - men varför inte skapa en portal för alternativ bloggare.

alternativ.nu
En hemsida för praktisk kunskap om självförsörjning. Här kan vi som är intresserade
av småskalig odling och djurhållning, ekologiskt byggande, alternativ ...
www.alternativ.nu/ - 10k - Cachad - Liknande sidor

alternativ.nu verkar ha lagt ner!!!!
Varför inte starta en portal för de som vill ha lite bra alternativ på olika områden. Låta dem utveckla sina egna tankar tillsammans.

OCH ÄR DET SÅ MYCKET JOBB?
Det krävs lite PHP och mySQL
http://www.tydal.nu/article/76

sen behövs det lite städning då och då!

JAG HOPPAS FORTFARANDE ATT NÅGON FIXAR DETTA.
WEBBEN är det enda demokratiska mediet.

Tänk om människor surfade till en ALTERNATIVPORTAL ibland
istället för bara gå in på aftonbladet.se - ha den blaskan som favorit,

ALTERNATIVPORTAL.SE är lite långt...
AFTONBLADET.SE är nästan lika långt
vaken.se är bra som namn men lite mer portal! --- tackar och bockar på förhand!!!

sov. se - kanske också behövs? att sitta på ändan med benen i kors gör att man somnar lätt och sover bra - kanske något för sov.se

Men sov.se kunde ju vara en del av en alternativportal - tänkte inte på det!

Varför inte räkna på lite reklampengar?
Alternativodlare? alternativa gurkor
Alternativbyggare? alternativt byggnadsmaterial
kan väl vara intresserade att betala en slant för att visa sin logga och hemsidesadress?
Och det kan väl inte vara helt fel - med lite alternativt samarbete - de vill ju ha en stor publik att visa sina produkter för
alternativa filmproducenter - alternativ musik - alla vill de få in lite pengar de också!!!

Posted on: 2005/11/28 16:20

See User information
Då kan vi rösta.

Alla som tycker att 911 ska göra denna portal röstar JA.

Jag lägger min röst på JA.

Posted on: 2005/11/28 16:28

See User information
Tack för det!
Det gäller ju bara sen att göra den!
Vad tyckte du om alternativ reklam för att få in lite pengar?
PHP och mySQL för att kunna lägga in bloggar med ett foto och en beskrivning - hur mycket jobb är det? En veckas?

Och i en portal så kunde det ju finnas lite rörlig bild - videokamera - mobiltelefonens kamera - videofilmerna kan man lägga upp gratis på archive.org - så det fodras ingen plats på en vaken-server! Blir mer trafik förståss - vad kan det kosta - hur mycket reklam fodras för att finansiera detta?

Och varför inte animation - Flash-animation tar inte många bytes!
Det måste ju finnas svenska animatörer som kan göra något om svensk politik som liknar det här:
http://www.bushflash.com/animation.html

Posted on: 2005/11/28 16:55

See User information
JA
Varför inte, 911 du verkar ha rätta energin och entusiasmen för att fixa det .. med lite småhjälp här och där

Posted on: 2005/11/28 16:56
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Jag kan hosta siten. Det kostar 100 kr i månaden.
Sen måste vi fixa en domän. Jag kan regga en om du kommer på namn. Det kostar runt 150 kr per år.

Sen är det till att installera de olika delarna. Det är steg nr 2.

Posted on: 2005/11/28 17:03

See User information
Du låter mer positiv!
vakenbladet.se
vad sägs om det?
då får man den där kopplingen till aftonbladet.se
varje gång någong tänker aftonbladet.se
så får de upp ett annat namn också!
alternativbladet.se är lite längre men det börjar på a - kan ju va bra!
aktivabladet.se?
abladet.se då tror folk det är en sosse sajt
arbetarbladet.se låter lite svettigt
aktuelllabladet.se låter bara som ett bobba-blad(borgerligt blad)

Namnet ska väl inte vara något problem!
Sen är det pengarna - tror du på alternativa produkter?
Vad tjänar man på reklam?

Och sen installationen - lite PHP och MySQL som sagt
har du gjort något med dem?
Räcker den här koden till?

Har du kod för att skala bilder?
Om en bloggare skickar in ett jättefoto på sig själv
så borde det gå att skala automatiskt!

Har du kollat den här sajten?
http://www.s9y.org/
De har lite grejor!

Posted on: 2005/11/28 17:39

Anonym

Arkivet.se

See User information
Varför inte aktivister.se

Det kanske finns någon aktivist som kan lite PHP och mySQL?

Eller kod till en portal finns färdigfixad bara att ladda hem?

Posted on: 2005/11/28 19:57

Anonym
Hur reagerar vanligt folk på ordet " Aktivister ".

Frågande en person och hon förknippade ordet med våldsamheter och missnöje, tex Attac.

Bara en reflektion.

Ett till förslag;

Arkiv.se

Aktiva.se ( inte så laddat )

See User information
Det gäller framför allt att kunna bygga ihop portalen
kunna koppla en databas mySQL till lite PHP!!!!!

Någonting sånt här:

Posted on: 2005/11/28 20:38

See User information
Några tankar.

Namnen borde kanske återspegla syftet. www.alternativet.se, www.portalen.se, www.truthportal.eu, www.xportal.se..

Eller bara något häftigt namn.

Portalen skall vara till för att sammla information om alternativa saker och fungera som en aftonbladet.

Dvs.

Det bör finnas en katalog över svenska sidor alternativsidor.
Det bör finnas aktuella nyheter med bilder på förstasidan. (Kanske utvalda blog-inlägg!)

Det där med lite php mysql stämmer inte. Man använder idag färdiga opensource system som installerar sig automatiskt via web-gränssnitt. Man behöver inte kunna sql, (det tar massor med tid att göra saker från grunden)

En blogmotor är inte så svårt att hitta. Sen måste ett portal/nyhets-system installeras.

Men jag tror att det krävs minst 2 timmars underhåll per dag, samt en installastonsprocess på 3 veckor.

Posted on: 2005/11/29 11:56

See User information
Du skriver:
"Det där med lite php mysql stämmer inte. Man använder idag färdiga opensource system som installerar sig automatiskt via web-gränssnitt. Man behöver inte kunna sql, (det tar massor med tid att göra saker från grunden)

En blogmotor är inte så svårt att hitta. Sen måste ett portal/nyhets-system installeras. "

En blogmotor - duger den här?
http://www.s9y.org/
Serendipity - a PHP Weblog/Blog software

Vad är det för opensource system som använts till www.vaken.se?

Här finns ju forum+wiki - och ett trevligt gränssnitt - hur lång tid tog det att få vaken att fungera?
Och hur många timmar i veckan för att sköta vaken?

Finns det portal/nyhetssystem färdiga?
Jag tror inte att det finns - jag tror man måste göra det själv - koppla php med mySQL för att bloggare ska kunna registrera sin blogg, skicka in en bild - skala den till rätt storlek - beskriva sin sajt - och om man så vill koppla ett nyhetssystem från bloggen till portalen.

Om det är mycket jobb med att fixa ett nyhetssystem så kan jag tänka mig att det räcker med att registrera sin blogg - huvudsaken det kommer lite personliga texter - bilder - ögon - ev röster/video som ett komplement till vaken´s diskussions forum.

Varför springer människor till aftonbladet? Dels finns där senaste nytt naturligtvis - men de nyheter de har är mycket SENSATION - senaste mordet osv.
Men Aftonbladet har ansikten, ögon, ibland lite röster i något nyhetsreportage - i princip är en bloggportal bättre i många avseenden är Aftonbladet - en bloggportal kan ha hundratals barfota-journalister - obundna journalster - inte köpta journalister.

Posted on: 2005/11/29 14:30

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper