vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Anonym
Re: Mångkultur ÄR en konspiration skapad av Fariséerna!
Undviker? Sluta med semantiskt tjaffs så det låter som att du har något "trumfkort" eller hett ämne. Jag undviker ingenting, speciellt inte den för att den var bara så tråkig och meningslös.

Jag tror inte på någon religion direkt. För jag är övertygad om att de flesta religion är kontrollverktyg, manipulerade och eller skapade av makteliten i olika epoker. Det har funnit många civilizationer och teknikerna är dem samma. Jag tycker religion vid första anblick efter att man är konspirationsmedveten framstår som ett utmärkt kontrollverktyg eftersom det bygger ofta på metafysiskt dravvel och texter som ingen är överrens om vem som skrev.

Du vill jämföra islam som desinformation? i Jämförelse med 911 som matematiskt, fysiskt, statistiskt, naturvetenskapligt och empiriskt kan bevisas som desinformation. Islam eller kristendom är bara Å S I K T E R, meta fysiska spekulationer, filosofi som är helt onödiga att diskutera för människor kan aldrig komma överrens om vilken religion som är "bäst". Jag säger som bill hicks. No middle man required. (som de flesta religioner kräver). 911 Är något som empiriskt går att bevisa och därför är mycket viktigare att få ut till människor. Kass jämförelse igen faktiskt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag förstår. Tack.

Det är bra att vi förstå varandra, exempelvis när jag säger att Angered skapar problem och att det är ett misslyckat område så förstår du då att jag syftar på våldet och respektlösheten.

Det är bra att du deltar i det som berör dig. Låt ingen ta det ifrån dig.

Hur är din inställning till Svenska lycksökare? Jag är en av dem och vill mer än gärna utöva det, med respekt givetvis. Men jag kan heller inte undgå att dra med mig en del av den Svenska kulturen dit jag söker mig. Ska vi även stoppa utvandring om vi ska stoppa invandringen? Jag har försökt att äta kakan och ha den kvar på samma gång men inte lyckats än så länge.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Void!
Nu tyckte jag att du bara ordbajsar och ska låta tolerant och förstående.

om du anser att religion är ett kontroll verktyg borde du vara

Antikristen!
Islamofob
Antijudendom mm

Skillnaden är bara att om man kritserar Judendomen är man antisemti kriteserar man islam är man islamofob

intolerant mm och ingen reagerar men kritserar man kristendomen är det en fråga om "yttrande frihet"

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Jag förstår. Tack.

Det är bra att vi förstå varandra, exempelvis när jag säger att Angered skapar problem och att det är ett misslyckat område så förstår du då att jag syftar på våldet och respektlösheten.

Det är bra att du deltar i det som berör dig. Låt ingen ta det ifrån dig.

Hur är din inställning till Svenska lycksökare? Jag är en av dem och vill mer än gärna utöva det, med respekt givetvis. Men jag kan heller inte undgå att dra med mig en del av den Svenska kulturen dit jag söker mig. Ska vi även stoppa utvandring om vi ska stoppa invandringen? Jag har försökt att äta kakan och ha den kvar på samma gång men inte lyckats än så länge.

det är konstigt att det inte berör dig tycker jag , det som häder i rosengård osv berör mig det också även om jag inte har släkt och vänner där...men kanske det berör dig den dagen då mångkulturen knackar på din port. klart vi inte ska stoppa utvandringen - men invandringen, vi kan ju hälpa tillbaka lycksökarna till deras hemländer, det vore utmärkt, sen om du vill flytta med vore kanske bra det med, glöm inte att släppa av Dan i Iran bara!

Posted on: 2007/8/21 21:06
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

Anonym
Jumalauta!

De som kommer hit och inte vill delta ska ut!

Anonym
Ordbajsar? Det är ju du som "snackar skit". Jag försökte formulera mig väldigt tydligt och rakt på . Vad i inlägget är det som inte hänger ihop., Jag försöker ha en röd tråd. Jag vill berätta vilken åsiktsgrund jag står på när jag förklarr min åsikt om religioner och varför de är kontrollverktyg. Ordbasjar man i dina öron så fort man börjar prata om historia och lägger upp scenarion? Som att det är för "fint" att prata historia och man ska vara mer Down to earht, skitig om naglarna, i skyttegraven och inte högtrava med historiska referenser? "ska låta tolerant" vad menar du med det? Det är mina åsikter jag presenterar. Jag skriver vad jag tycker och känner, jag skriver inte för någonannans skull. Ändrar du dina åsikter efterhand som det passar i debatt eller, annars hade du väl inte misstänkt andra för att göra det?

Du måste skilja på att religion är filosofi, något metafysiskt, en spekulation. Alltså kan aldrig desinfo inom islam vs kristendom vara av någon vikt. Det är ju bara en åsikts debatt... get it? Religon är inget som är "bevisbart" på naturvetenskaplig basis. Religon är bara filosofi och spekulationer, det går inte att "testa".

911 å andra sidan har fysiska naturvetenskapliga, statistiska, empiriska, matematiska förklaringar. Att det förekommer disinformation inom det för att manipulera folk blir alltså mycket allvarligare för det är konkret och går att bevisa.

Religion är fortfarande bara åsikter. Du ordbajsar ur dig sånt här larv som Antikristen! , Islamofob, Antijudendom. Du vill inte vara seriös och se poängen med det hela utan drar på dina gamla vanliga spakar och spår. Du vet ju att de där begreppen finns för att vi ska hamna i konflikter, de är "heta potater" och att du drar in en sådan stämpel på någon som visar att religon är ett metafysiskt ämne i jämföresle med 911 som är ett naturvetenskapligt gör det hela bara löjligt.

Anonym
Quote:

maggot skrev:

Jag har sagt det 100 gånger det är samma politiker som bomar länder som sedan kommer med lösningen men om man bara stirrar blint på det ena så kan det bli så att man glömmer det andra!

Sedan så uttnytjar massor med människor hela tiden sitationen i sverige (invandrare) jag känner själv många invandrare som ljugit sig in i landet och VALT att bo här pga av vårt bidragssystem

Sedan så kan man nog utan några som helst problem bo i visa delar av irak eftersom man håller på att bygga ett av Asiens största köpcentrum där
(vem är så dum att man bygger varuhus i ett land där bomber faller)

Men detta får vi inte höra i den vanliga median

Ja, det käns lite som att du glömmer det "andra" märkligt, du nämner det själv.

Jag känner väldigt många invandrare som inte vill annat än jobba, äta och sova... Men jag har även träffat några av ditt exempel. även jag har ljugit för att få bidrag för att slippa jobba, men det var länge sedan.

Skulle jag leva i missär och elände så skulle jag också ljuga för en trivsam och trygg tillvaro i ett annat land. Det är väl ändå mänskligt att göra det?

Om du var tvungen att gå till socialen som den absolut sista utvägen, men var medveten om att du inte skulle få några pengar om du var ärlig. Skulle du ljuga eller vara ärlig?

Sen kostar inte invandringen något om du jämför med vad de stora bolagen smusslar ut från landet med dolda vinstredovisningar i miljardklasserna, det är en bidragande orsak till höjda skatter för en vanlig löntagare.

Anonym
Jumalanta: Good point with the economics. Där har vi ett ytterligare bevis för att en maktelit ska exponeras som skyldiga och inte småfolket på botten som slåsss med varandra. Hade inte den svenska ekonomin varit manipulerad och debatten manipulerad så hade det gått bra för oss alla i Sverige. Att invandring kostar är kanske sant i ett litet perspektiv, men när man jämför det med andra ekonomiska bluffar och ekonomiska regler som gör de super-rika ännu rikare i sverige så är kostnaden för invandringen enbart ett debattämne för att göra "småfolk" upprörda.

Anonym
Picasso Skrev:

"det är konstigt att det inte berör dig tycker jag , det som häder i rosengård osv berör mig det också även om jag inte har släkt och vänner där...men kanske det berör dig den dagen då mångkulturen knackar på din port. klart vi inte ska stoppa utvandringen - men invandringen, vi kan ju hälpa tillbaka lycksökarna till deras hemländer, det vore utmärkt, sen om du vill flytta med vore kanske bra det med, glöm inte att släppa av Dan i Iran bara!"

Jag skrev:

Jag förstår din oro över invandringen men jag tycker den är en aning uppförstorad, Det bor väl nästan lika många invandrare i Paris eller i London som det gör i hela Sverige. Det borde vara mer lätthanterligt här hemma. Vem vet, kanske berörs jag när de knackar på min dörr, du har nog rätt i det. Men jag väljer att fokusera på det som är viktigt för mig just nu. Du kan omöjligt kräva ett engagemang från min sida när det gäller invandring, jag kan heller inte kräva ditt engageman för sänkt skatt eller moms om du inte är intresserad eller om det inte berör dig, eller hur?

Men jag säger det för 3:e, 4:e eller 5:e gången ikväll. Mångkultur för broblem med sig, speciellt på områden som Angered. MEN där finns även positiva sidor med invandring. Men har man inte upptäckt dom positiva sidorna utan bara riktar in sig på det negativa så kommer inte min beskrivning av de positiva ändra på egot hos den som lyssnar, eller ska man säga, inte lyssnar?

Sen förstår jag inte tanken med att acceptera utvandring men inte invandring? Mycket av den västerländska utvandringen är en bidragande orsak till att vi får lycksökare.
Det låter som en diktatur att bestämma vem som får komma in eller inte medans man själv ska få komma och gå hur man vill? Vill man stoppa invandringen så måste man väll stoppa utvandringen, utvandringen gör ju trots allt lika stor skada/nytta utomlands för den drabbade kulturen som invandringen gör här hemma? Man kan inte äta kakan och ha den kvar, jag lovar, jag har försökt utan framgång, om man inte väntar nån dag det vill säga.

Anonym
Quote:

void skrev:
Ordbajsar? Det är ju du som "snackar skit". Jag försökte formulera mig väldigt tydligt och rakt på . Vad i inlägget är det som inte hänger ihop., Jag försöker ha en röd tråd. Jag vill berätta vilken åsiktsgrund jag står på när jag förklarr min åsikt om religioner och varför de är kontrollverktyg. Ordbasjar man i dina öron så fort man börjar prata om historia och lägger upp scenarion? Som att det är för "fint" att prata historia och man ska vara mer Down to earht, skitig om naglarna, i skyttegraven och inte högtrava med historiska referenser? "ska låta tolerant" vad menar du med det? Det är mina åsikter jag presenterar. Jag skriver vad jag tycker och känner, jag skriver inte för någonannans skull. Ändrar du dina åsikter efterhand som det passar i debatt eller, annars hade du väl inte misstänkt andra för att göra det?

Du måste skilja på att religion är filosofi, något metafysiskt, en spekulation. Alltså kan aldrig desinfo inom islam vs kristendom vara av någon vikt. Det är ju bara en åsikts debatt... get it? Religon är inget som är "bevisbart" på naturvetenskaplig basis. Religon är bara filosofi och spekulationer, det går inte att "testa".

911 å andra sidan har fysiska naturvetenskapliga, statistiska, empiriska, matematiska förklaringar. Att det förekommer disinformation inom det för att manipulera folk blir alltså mycket allvarligare för det är konkret och går att bevisa.

Religion är fortfarande bara åsikter. Du ordbajsar ur dig sånt här larv som Antikristen! , Islamofob, Antijudendom. Du vill inte vara seriös och se poängen med det hela utan drar på dina gamla vanliga spakar och spår. Du vet ju att de där begreppen finns för att vi ska hamna i konflikter, de är "heta potater" och att du drar in en sådan stämpel på någon som visar att religon är ett metafysiskt ämne i jämföresle med 911 som är ett naturvetenskapligt gör det hela bara löjligt.

Jag tycker hela tiden det känns som du vill lägga locket på denna kastrull och på locket har du målat ett hjärta som du skrivit
(det kokar över pga av Illuminati) så skit nu i om det går att rädda den soppa vi har en större gryta att hand om.
Du Void verkar inte förstå hur "fruktad" nationella och revisionistiska människor är bland makten, Om du går in på nordisk.nu kan du läsa om att Säpo där kontaktat människor, de är idag väldigt nyfikna på nationella och de håller på att förbjuda deras böcker,de fängslar deras företrädare och försöker hela tiden stoppa deras demostrationer och detta beror på något.
Vilka är det som skapat dessa känsloord som "intolerant" och "antisemti"
Om vi överhuvudtaget ska ha en chans att stå upp mot de styrand e så hjälper inte några "kvasivakna halvfegisar"
Många av oss kommer råka illa ut de kommer fängsla oss och förbjuda oss att verka helt.
De "heta potäterna" är det makten fruktar det är dom vi inte ska diskutera men jag säger "potatismos" här ska manglas!

Förintelsen var en bluff!
911 Incider Jobb!
Nog med mångkultur!
osv

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:

Ja, det käns lite som att du glömmer det "andra" märkligt, du nämner det själv.

Jag känner väldigt många invandrare som inte vill annat än jobba, äta och sova... Men jag har även träffat några av ditt exempel. även jag har ljugit för att få bidrag för att slippa jobba, men det var länge sedan.

Skulle jag leva i missär och elände så skulle jag också ljuga för en trivsam och trygg tillvaro i ett annat land. Det är väl ändå mänskligt att göra det?

Om du var tvungen att gå till socialen som den absolut sista utvägen, men var medveten om att du inte skulle få några pengar om du var ärlig. Skulle du ljuga eller vara ärlig?

Sen kostar inte invandringen något om du jämför med vad de stora bolagen smusslar ut från landet med dolda vinstredovisningar i miljardklasserna, det är en bidragande orsak till höjda skatter för en vanlig löntagare.

Du har helt fel sätt att tänka i denna fråga alldelse för "folkligt"
Om det är så att människor åker till sverige från ett hyfsat land för att få det bättre här och inte vill delta ska han ut!
Även jag har gått på soc men det har inte med saken att göra.
Jag tycker det är fel att även svenskar väljer att leva på bidrag hela livet istället för att bidra till samhällets bästa.

Invandringen kostar sverige över 250 miljarder varje år och det är en hel del av vår statsbudget!
Och nu gör du det igen
Ursäktar en sak med en annan!

Anonym
Jumalauta!

Dina svar till picasso är helt verklighetsfrånvända!

Om du tittar var folk är som mest stressade är det i mångkulturella områden (och här finns natur och de har inget jobb)
Här finns ingen direkt folkgemenskap och ingen respekt för något.

Att vilja stoppa invandringen men gärna ser att många flyttar hem är väl ganska logiskt utifrån ett andligt perspektiv då många antagligen vill flytta tillbaka till sin ras och sina rötter.
Och idag när vi ser att utomeuroper står för det största barnfödandet i sverige och i hela Euoropa så kan man inse att vår särart är hotad av andra folkslag.

Det vanligaste namnet på födda pojkar i skåne är ex Mohamed

Jag vill att sverige ska vara svenskt att vi ska tala svenska ha svenska namn på vara barn osv
(inom rimliga gränser då såklart)

Och berätta för nån gångs skull vad som är så bra med invandring

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Jumalauta!

Om du tittar var folk är som mest stressade är det i mångkulturella områden (och här finns natur och de har inget jobb)

Att vilja stoppa invandringen men gärna ser att många flyttar hem är väl ganska logiskt utifrån ett andligt perspektiv då många antagligen vill flytta tillbaka till sin ras och sina rötter.
Och idag när vi ser att utomeuroper står för det största barnfödandet i sverige och i hela Euoropa så kan man inse att vår särart är hotad av andra folkslag.

Jag vill att sverige ska vara svenskt att vi ska tala svenska ha svenska namn på vara barn osv

Maggot, Vad exakt är det som du inte FÖRSTÅR när jag säger att områden som Angered skapar problem? Hur svårt kan det vara lixom? Hur många ggr ska jag behöva upprepa det innan kronan trillar ner?

Jag har även påpekat att invandring skapar problem, med det menar jag att det förekommer problem även utanför Angered på kanske mindre orter.

Bara för att jag säger att det finns många goda sidor med invandringen så verkar det som att du blundar för det som jag säger är problemet med invandringen. Ta dig samman och försök iaf konsentrera dig och sammanfatt inläggen, detta blir helt hopplöst när du inte förstår det ena eller andra av andras inlägg. Du verkar bara se problem vart du än väder dig, försök att ändra på det för ditt eget bästa.

Jag vill gärna se den statestiken och faktauppgiften om det vanligaste namnet på nyfödda skulle vara Mohammed i Skåne.

Sen har du lite intressant information här om utlänningar i fängelsen utomlands:
http://www.usp.com.au/fpss/index.html

Alltså brott och disrespekt som begås av bla Svenskar utomlands. Det finns rötägg överallt min vän. Du behöver bara få upp ögonen helt enkelt. Allt cirklar inte runt invandring och Angered, det är bara som du tror. Världen är mer komplex än så.

Dessa västerlänningar som sitter i utländska fängelser kommer att bli hemskickade efter att de har avtjänat sina straff, precis som invandrare här hemma blir utvisade efter avtjänat straff.

Anonym
Invandring är synonymt med problem
det är la självklart att flyktingar är problem de kommer ju hit och behöver hjälp de kommer inte hit med lösningar

här kan du läsa om namnen

http://www.metro.se/se/article/2006/0 ... 2742-22/index.xml?print=1

http://sydsvenskan.se/malmo/article31091.ece

Svenskar som begår brott utomland är det landets problem och de har sin fulla rätt att göra vad de vill med det

Jag vill inte berätta för andra länder hur de ska tänka eller tycka jag kräver endast rätten till sverige och det nordiska

See User information
Är inte mångkultur en verklighet?

Vissa kan tydligen säga "konspiration" om vad som helst.

Maggot.

Det spelar ingen roll vad du refererar till. Du kommer alltid lyckas hitta ett referat där makteliten säger "vi gjorde det" eftersom det är en strategi i sig. Oavsett vilka negativa händelser som kan hända oss så kan du ge dig fan på att det dyker upp en liten elitist som vill ta på sig skulden. Eftersom enbart den handlingen får oss att känna maktlöshet.

Sanningen är att det hela tiden är vi människor själva som kollektivt bringar fram vissa händelser en efter en. Makteliten inser detta så det enda de behöver göra är att "se på" när vi skapar panik för att sen i efterhand "ta ansvaret".

Historien skrivs alltid i efterhand.

Posted on: 2007/8/22 10:09

Anonym
Du tror alltså det är en slump att vår riksdag år 1975 planerade att göra sverige till ett mångkulturellt år
Du tror det är en slump att alla riksdagsledamöter och politiker pratar om mångkultur och arbetar för den ?
( Fast själva bosätter sig så långt ifrån den som möjligt)
Du finner det alltså naturligt att det finns förorter i sverige på några 1000 medborgare där det talas över 100 språk ?

Varför ville bilderbergen se en invasion av invandring till sverige ?
Varför skriver frimurarna i deras tidningar att de avskyr nationella ?

Varför tror du att vi hela tiden svämas över med multi-kulti propganda och den dolda svenska rasismen ?

Jo för att vi inte naturligt kan förstå varför mångkultur är bra och att den dolda svenska rasismen är så dold att vi hela tiden måste synliggöra den.....

Ett exempel på hur man kan få folk att tycka som makten vill kommer här

"Om jag skulle berätta för min gamla morfar/farfar/mormor/farmor att det finns ett ställe i sverige som heter Hammarkullen och där alla världens länder är samlade pga av att de lämnat sina hemländer av olika andeldningar och det talas massa olika språk där och att det kommer mer och mer människor från krig dit varje dag som så gärna vill bosätta sig i vårt land..... Då skulle han skaka på huvudet och säga
"Det måste ju vara hemstk"

Idag däremot är det något bra med mångkulturella centrum människor som lämnat sina rötter,överger sitt språk och flytt från sina länder för att bosätta sig här ses som ett privilium

Det talas om "nytt tänkande" vi blir berikade osv

Vi ska helt enkelt vara tacksamma att folk kommer hit

Och du har gått på det till fullo

På endast några deciemun har statsministernas språk ändrats från
" Det som är så bra med sverige är att det är homogent"

Tills dagens som "Framtidens sverige måste bebos av människor från alla världsdelar"

Vi ska vara tacksamma att folk kommer hit ????
Det är ju fullständigt vansinigt!

See User information
Nej maggot jag tror inte att något behöver vara en slump.

Visst, det kanske finns en handfull människor som på något sätt vill blanda befolkningar med syfte att skapa oro.

Men den verkliga oron inträffar ju bara om vi människor som redan bor här också väljer att se det som ett problem. Se bakom istället... Var ligger det verkliga problemet?

Jag menar:

Våld, brott etc etc händer på alla ställen överallt på grund av diverse orättvisor i samhället och lögner som är planterade i människors huvuden. Att aktivt angripa en av dig själv generaliserad grupp genom stämplar (ex.vis "invandrare") kommer inte att lösa något.

Posted on: 2007/8/22 15:36

Anonym
Quote:

provoceramera skrev:
Nej maggot jag tror inte att något behöver vara en slump.

Visst, det kanske finns en handfull människor som på något sätt vill blanda befolkningar med syfte att skapa oro.

De är ute efter en världskultur en ras en kultur ett språk en regering en militär och en microchippad befolkning.
När ska du lära dig varför i hela fridens namn tror du att den vita människa är född i skuld till resten av världen ?

Quote:

Men den verkliga oron inträffar ju bara om vi människor som redan bor här också väljer att se det som ett problem. Se bakom istället... Var ligger det verkliga problemet?

Jag menar:

Våld, brott etc etc händer på alla ställen överallt på grund av diverse orättvisor i samhället och lögner som är planterade i människors huvuden. Att aktivt angripa en av dig själv generaliserad grupp genom stämplar (ex.vis "invandrare") kommer inte att lösa något.

Invandrare är ingen specifik grupp det finns faktiskt visa invandrargrupper som är UNDERREPRESENTERADE i visa sortes bråt asiater och indier hör ofta dit men så finns det turkar,kurder,somalier,araber,chilinare mm som ofta är väldigt överrepresenterade och detta beror naturligtvis på något!

Den största rasisten på detta forum skulle jag faktiskt vilja säga är du Provoceramera för ska hela tiden behandla invandrare som barn!
Och precis som med barn ska man ha mer överseende med deras brott en med dom vuxnas.
man ska ha mer överseende med deras misstag en vuxna och man ska heller inte kunna räkna med att de kan öppföra sig som fult utvecklade svenskar!

Jag anser istället tvärtom att ALLA människor ska ta hand om sig själva och att alla människor ansvarar för sin karma oavsett hudfärg!

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

maggot skrev:
Jumalauta!

Maggot, Vad exakt är det som du inte FÖRSTÅR när jag säger att områden som Angered skapar problem? Hur svårt kan det vara lixom? Hur många ggr ska jag behöva upprepa det innan kronan trillar ner?

Jag har även påpekat att invandring skapar problem, med det menar jag att det förekommer problem även utanför Angered på kanske mindre orter.

Bara för att jag säger att det finns många goda sidor med invandringen så verkar det som att du blundar för det som jag säger är problemet med invandringen. Ta dig samman och försök iaf konsentrera dig och sammanfatt inläggen, detta blir helt hopplöst när du inte förstår det ena eller andra av andras inlägg. Du verkar bara se problem vart du än väder dig, försök att ändra på det för ditt eget bästa.

Jag vill gärna se den statestiken och faktauppgiften om det vanligaste namnet på nyfödda skulle vara Mohammed i Skåne.

Sen har du lite intressant information här om utlänningar i fängelsen utomlands:

Alltså brott och disrespekt som begås av bla Svenskar utomlands. Det finns rötägg överallt min vän. Du behöver bara få upp ögonen helt enkelt. Allt cirklar inte runt invandring och Angered, det är bara som du tror. Världen är mer komplex än så.

Dessa västerlänningar som sitter i utländska fängelser kommer att bli hemskickade efter att de har avtjänat sina straff, precis som invandrare här hemma blir utvisade efter avtjänat straff.

ja håller me maggot,

och jamaaluta vad är det som ä bra med invandringen, du glömde svara på det. och vi vet att det förekommer problem i orter utanför angered också, men här är det invandring och mångkultur vi diskuterar och inte ekonomi det finns en tråd för det också, angered används som en källa pga att maggot har erfarenhet därifrån av mångkulturen. och hur ofta blir människor här utisade när de begått brott?

Posted on: 2007/8/22 21:04
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

Anonym
Quote:

picasso skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

maggot skrev:
Jumalauta!

ja håller me maggot,

och jamaaluta vad är det som ä bra med invandringen, du glömde svara på det. och vi vet att det förekommer problem i orter utanför angered också, men här är det invandring och mångkultur vi diskuterar och inte ekonomi det finns en tråd för det också, angered används som en källa pga att maggot har erfarenhet därifrån av mångkulturen. och hur ofta blir människor här utisade när de begått brott?

Där finns många bra sidor med invandringen, om du inte har upptäckt dem själv så tror jag inte att du kommer att göra det oavsett om jag påpekar dem eller inte. Men jag gör ett försök:

Matkultur, Musik, arbetskraft, respekt, bemötanden, tacksamhet, lärorikt, informativt mm. Naturligtvis så finns det motsatser till dessa saker. Framförallt i förorterna och det är det som jag har försökt att förklara med det går inte fram, liksom med detta inlägget.

Hur får du in ekonomi i ditt citerade inlägg? Var det meningen och orden "innan kronan trillar ner" som rörde till det för dig? Jag säger som till Maggot "Ta dig samman och försök iaf koncentrera dig och sammanfatta inläggen"
Men för att tala i klarspråk så är det just dom ekonomiska aspekten ett argument som ofta använd av sk nationalister, så visst har ämnet mångkultur med största sannolikhet med ekonomi att göra.

Alltså om man debatterar om ett ämne, om vad som helst. Då måste man även kunna diskutera hela ämnet i olika trådar som handlar om samma sak. Eller vill du att jag ska skriva halvfärdiga inlägg för att sedan fortsätta med samma inlägg fast i en annan tråd bara för att den tråden tar upp ekonomi. Du förstår säkert att det skulle bli väldigt osammanhängande och jobbigt.

Brott är aldrig ok.

Anonym
Quote:

Där finns många bra sidor med invandringen, om du inte har upptäckt dem själv så tror jag inte att du kommer att göra det oavsett om jag påpekar dem eller inte. Men jag gör ett försök:

Matkultur, Musik, arbetskraft, respekt, bemötanden, tacksamhet, lärorikt, informativt mm. Naturligtvis så finns det motsatser till dessa saker. Framförallt i förorterna och det är det som jag har försökt att förklara med det går inte fram, liksom med detta inlägget.

När Karl den 12e var i turkiet och smakade på kolldolmar tog han med sig receptet hem, men inga turkar.
De flesta som är på pizzabagare är inte italienare utan från helt andra känder många som jobbar på kinakrogar är inte kineser osv.
(så maten behöver inte handla om invandring utan om ytbyten)

Svenskar kan tydligen spela både jazz och sjunga rap
(Det kallas kulturyttbyten och behöver inte ha med invandring att göra)

Respekt och bemötandet funkar utmärkt med turrism
sen är det ju otroligt defusa svar "informativft","lärorikt" tacksamhet
Vad ska vi vara tacksamma för menar du arabiska kockar som lagar italinskt mat ?

Visst kan det vara riktigt intressant att prata med invandrare och höra deras historier och sina filosofier och tankar men dessa "kulturgrejer" tycker jag endast är larvigt

Anonym
Jag har diskuterat på en mängd forum genom åren och kan säga att förintelsebluffen inte är lika tabubelagt längre och inte heller lika svår att diskutera.
Sedan så är jag inte bara här för att "sprida info" utan även för att diskutera och höra andras åsikter och tankar och träffa likar.
Och det med mångkultur verkar ju absolut svensken få upp ögonen för ex så har ju Sverigedemokraterna 4% i senaste temo men "chemtrailspartiet" har 0%
Vad tror du skrämmer bort människor ?

Och det var ett jävla tjöt om Alan Watt ja han är duktigt men han vet inte ett jävla dugg om hur det ser ut i sverige ....
Som bennybear skrev "han är isolerad ute på den kanadensika vishan"

Vem tänker åt dig Void är det Alan ?

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

picasso skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

maggot skrev:
Jumalauta!

ja håller me maggot,

Hur får du in ekonomi i ditt citerade inlägg? Var det meningen och orden "innan kronan trillar ner" som rörde till det för dig? Jag säger som till Maggot "Ta dig samman och försök iaf koncentrera dig och sammanfatta inläggen"
Men för att tala i klarspråk så är det just dom ekonomiska aspekten ett argument som ofta använd av sk nationalister, så visst har ämnet mångkultur med största sannolikhet med ekonomi att göra.

Alltså om man debatterar om ett ämne, om vad som helst. Då måste man även kunna diskutera hela ämnet i olika trådar som handlar om samma sak. Eller vill du att jag ska skriva halvfärdiga inlägg för att sedan fortsätta med samma inlägg fast i en annan tråd bara för att den tråden tar upp ekonomi. Du förstår säkert att det skulle bli väldigt osammanhängande och jobbigt.

Brott är aldrig ok.

du skrev:
Jag lider av värre saker som, dålig sjukvård, äldrevård och tandvård. Höga skatter, avgifter, moms och matpriser. Miljöförstöring, dåligt drivmedel som kostar fläsk och pervers konsumtion. Jag kan inte delta i sådant som inte berör mig för tillfället utan tar tag i det som berör mig. Enkelt och greit, jag slår vad om att du gör samma sak.

mitt svar:

En del ekonomi här tycker jag, har för mig att du skrivit mkt om din ekonomi förut men hittar det inte´. du skriver att du inte berörs av mångkulturen men som sagt så går åtskilliga miljoner till detta, miljoner som skulle kunna gått till tandvård, äldrevård osv.. men istället lägger vi pengar på förstörandet av sverige. Alltså berörs du av mångkulturen även om du inte vill se det

och det här med maten som maggoth sa fast med andra ord, bara för att vi tog hit pizzan ( som ju ör fantastiskt bra och inte alls bidrar med fetman i detta land) behöver vi inte ta in tusentals och tusentals turkar..

Posted on: 2007/8/23 9:40

Anonym
Nu var det ju ingen ekonomi inblandat i just det inlägget som du citerade innan.
Det där men dålig sjukvård med mera var från ett tidigare inlägg.

Du tar upp det själv i slutet av ditt sensate inlägg. att ekonomi berör sjukvården mm. Så om du ska förlja din egen modell av inlägg så skulle du kapat det senaste inlägget i mitten och skrivit det i en annan tråd som handlar om ekonomi + invandring. För mig skulle det bli helt osammanhängande och dumt.

Om vi ska tala om ekonomi så tycker jag personligen att de stora bolagen förstör mer än invandring, De smusslar ut betydligt större belopp med dolda vinstredovisningar mm. Bara läkemedelsindustrins vinster raderar ut hela beloppet mot invandring.

Men jag känner att jag lämnar trådarna om invandring eftersom det är så stora missförstånd åt båda hållen. Debatten blir mer egocentrisk och nästan hatisk med glåpord och gliringar. Naturligtvis är jag en del av det själv och jag hoppas att Ni ser de själv också. Kankse beror de stora splitringarna på brist med kommunikationen?
Jag håller med om många saker som skrivs om invandringen men även emot många trådar och inlägg.

God lycka och ge inte upp det som Ni anser vara rätt, låt ingen ta det ifrån Er.

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper