vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

What is going on?

See User information
Ptja, jag vet inte om jag sagt det eller inte, men jag håller ju på o skriver en del till siter och sådant och engagerar mig en hel del i center for fortean zoology, och eftersom jag har varit arbetslös i några månade nu kom jag på att det var en rolig idee att börja skriva en egen bok, antigen att jag publicerar den för cfz press eller om jag trycker upp den själv.. eller om jag aldrig gör färdigt den...

Har kommit en ganska bra bit nu och skulle gärna ha lite feedback, teorier eller tipps.

Jag vill hells inte publicera det jag skrivit, men eftersom jag är så snäll så kan jag publicera lite av förordet så ni får en större bild av vad jag jobbar med, och allt efter det kanske kan komma att tänka på lite tipps som jag kan inkludera i boken. :)

Jag har snackat runnt lite och fixat en hel del intervjuer, med bla ufo kändisen Peter Robbins (som jag för övrigt blev väldigt bra vänn med på en ufo mässa för ett slag sedan*skryt*) Sen har jag även en intervju med Matthew Williams som gjort en film med David icke och håller på mycket innom cropcircle cirklar (hah). Och jaja. osv osv.
Så en hel del intervjuer och teorier och fakta om div stuff.

Men som sagt, tipps och förslag välkommnas.
Och som jag lovade kommer här förordet :)
(skit i felstavning osv, det ska fixas innan den trycks upp) det är som sagt bara beta vertionen.

Foreword.
So, what is going on with this book? Basically it is just as simple as it sounds, “What is going on?” is a book about society and what is going on within and without it.
-Well, that just sounds just like any other book?
Maybe so, but the facts and areas that shall be explored in this book are far less controversial as the main stream human is used to. We shall not only go into the dark side of politics, healthcare, foreign relations and “the new pearl harbor”, we shall also take a look at the paranormal, alien abductions, secret underground bases, the HIV virus and lots of more, hopefully this book might also help you to see that almost everything that is going on is connected. And at the string behind the puppet, at the top of the pyramid there is something watching, controlling and destroying the very main structure of what we call a free society.

You should never look to just one book for all the answers (we have all seen how horribly wrong that goes thanks to religion), you shall never look up or trust just one man. I for one have come to realize that what you have to do is gather as much information from as many sources as possible and make up your own ideas. Don’t ever let anyone else tell you what is fact and what is not, what is right and what is wrong. That is your job and yours alone. And the whole purpose of this book is that when you finish reading it you will not have more answers than before, but more questions. Just think about it, have you ever read anything on the paranormal subject, anything on conspiracy theories, or none mainstream “news” as I prefer to call it and when you put the book down felt that “ahh, now I know enough”. It is a strange universe we live in which almost seem to mock us with all these endless questions. The more we know about the universe, the more questions there are to ask.
So what I am about to tell you in this book is neither fact nor fiction, it is simply some of the ideas I have gathered and spun for myself during my “research” (or whatever you want to call it). I am not implying that you shall believe every word of every page in this book. But just to look at what I am saying, think about it, get your own ideas and go out there and do something about it.

Posted on: 2007/9/16 20:20
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: What is going on?

See User information
Låter interessant :) kul hoppas du står på dig och skriver färdigt
den.

Kan säkert ta tid det är inte alltid man har suget där men när
suget är där kan man alldrig sluta skriva hehe hoppas suget
att skriva sitter i. :)

Önskar dig lycka till och väntar på det som ska komma :)

Låter nästan lite som självbiografi av din syn på världen.

Ska i alla fall bli spänande.

Kan även säga att jag skriver själv en självbiografi om händelser
och saker och ting från min syn på världen.

Vissa dagar kan jag skriva utan att ens ätta nåt glömmer bort
det helt enkelt man är helt inne i det man skriver, hehe så jävla
skönt sånna dagar.

Hoppas du får många såna daggar med sugget att skriva.

Önskar dig lycka till man

Bara du säger till ner du blir klar man hehe.

Pax för 1x i alla fall :)

Respect

Posted on: 2007/9/16 21:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hehe jo, man måste känna för att skriva, har man inte lust går det inte .

Men mjo mja, det är väll min syn på världen, men egentligen är väll typ alla paranormala och/eller konspirations böcker personen som skrivers syn på världen och hur dom väljer att tolka olika informationer

För min del när det kommer till att skriva blir det oftast att jag åker buss eller ska sova, och får en ide, och då måste jag fort ta mig till en dator och kan skriva tills det svartnar för ögonen

Det känns speciellt kul att skriva nu när det börjar bli en hög sidor och jag har knutit en del kontakter som vill ta del av boken.
Så det ser ljust ut.
Du kan få ett signerat ex när den är klar :-p

Posted on: 2007/9/16 22:19
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Göttans

Lycka till :)

Respect

Posted on: 2007/9/16 22:47

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper