vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tänkte samla ihop tips om filmer och info..

See User information
Har ni tips om filmer som har mer anknytning till Sverige/EU.. som kan få medborgarna att dessa problem berör även oss, 9-11 filmerna berör ju oss indirekt genom repressiva lagar om avlyssning, övervakning osv och detta kommer ju bli värre..

Finns ju några filmer om EU och bilderberg, dessa behöver översättas och brännas ut, sedan spridas..

- The Real Face of EU
- Bilderberg med Jim Tucker

Mer förslag som har anknytning till Svedala/EU, man kanske tom skulle behöva klippa ihop egen film för att få denna anknytning?

Posted on: 2007/9/20 14:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tänkte samla ihop tips om filmer och info..

See User information
Just såhär på rak arm kan jag inte komma på något. Men väldigt många illuminati filmer handlar ju om england o eu. Men mest om usa ändå.

Jag tycker det låter som ett väldans bra förslag att klippa ihop en egen film. Och jag hjälper gärna till.

Posted on: 2007/9/20 15:08
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Filmen Brave New World som bygger på Aldous Huxleys bok med samma namn behöver oxo textning, har tittat efter textning till denna på bland annat undertexter.se men inte hittat..

Posted on: 2007/9/20 17:37
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:
Jag tycker det låter som ett väldans bra förslag att klippa ihop en egen film. Och jag hjälper gärna till.

En naktdel vi har är om jag har förstått rätt så har man i t.ex. USA rätt att återanvända material som har sänds på nyheter? Här i Sverige är det benhårt när det gäller upphovsrätten för olika nyhetsinslag osv...

Om jag hade haft tid över så hade jag gärna hjälpt till att göra dokumentärer. Jag har arbetat över 10 år inom tv-branschen...

Posted on: 2007/9/20 17:58

See User information
det har Zink också, kanske han kan hjälpa till? Han har ett helt filmcrew har jag hört.

Men ptja, man kan ju göra den lite sådär, kolla upp vad man kan hitta som inte är coppywrightat. Göra en hel del saker själv osv.

Posted on: 2007/9/20 18:02

See User information
Dan, vi får väl se vad framtiden har att erbjuda, vi kanske inte ens har nån framtid om WWIII bryter ut..

Posted on: 2007/9/20 18:59

/Benjamin Franklin

See User information
ptja, wwiii är väll nästan redan här. alla är ju involverade i kriget mot "terror"

Posted on: 2007/9/20 19:04

See User information
Allt material är ägs av fotografen tillsvida han inte har gjort ett arbete under anställning. En lärare till mig fick vetskap under 70-talet att en tv-kanal i Tyskland hade använt en videosnutt som han hade filmat till en fiskefilm som jingel till ett program. Han stämde skiten ur dem och enligt honom köpte han ett hus för pengarna...

Svensk lagstiftning när det gäller rörlig bild är stenhård. Om jag gör en dokumentär och säljer den till dig så får du inte ens kopiera den vidare eller använda materialet för andra endamål utan mitt godkännande. Jag tror att det är skillnad mellan amerikansk lagstiftning och svensk eftersom det görs dokumentärer hej vilt i USA med material från nyheter osv. Jag tror knappast att foxnews skulle tillåta någon göra en dokumentärfilm mot NWO och stoppa dem om så gick? Här i Sverige får du inte ens hänga upp en löpsedel av Expressen i bakgrunden i ett studioinslag. Vi skulle göra detta under en produktion och ringde för att fråga, de skulle ha ersättning så vi plockade ner dem.

Ett alternativ är kanske att man gör allt anonymt, chansar och struntar i lagarna. Gör produktionen, skickar över den till någon i ett annat land som tankar upp den på en server... Men om man du sätter ditt namn i eftertexten så lär man kunns bli fattig om man har riktigt otur.

Posted on: 2007/9/20 21:05

See User information
Nog förstod jag att vi hade konstiga lagar när det gällde rörligbild men inte att den var så tuff... då blir det svårt som fan...

Posted on: 2007/9/20 21:22
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Finns det ingen "vaken" person med så mycket skulder som aldrig kan betalas tillbaka? Ganska lustigt, då tycks man vara riktigt fri.

See User information
Jag minns Achberg visade premiären av Michael Jacksons video i sitt program under 90-talet. Han gjorde som så att han riktade en studiokamera mot en tv och knäppte på MTV som premärvisade videon och sände ut det i TV3.

Jag tror att han klarade sig.

Posted on: 2007/9/20 22:45

See User information
hade vatt skoj om han inte gjorde det :D

Posted on: 2007/9/20 22:47

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper