vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
:)

911, fundera över varför ALLA spirituella ledare har blivit bortplockade/mördade etc... Fundera sedan på vad dessa spirituella ledare ville med sitt ledarskap...

Hare...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
vilka alla spirituella ledare mördade?

De här verkar finnas kvar!
http://www.spirituellt.se/index.html

Den 2-3 april 2005 deltog vi på Hälsomässan för fjärde gången, på Sunlight i Nyköping, arrangör för denna mässa är Ruter Ess i samarbete med Mågött-huset.
Den 6-7 november 2004 fanns vi på Måbra-mässan i Västervik, arrangör
Föreningen Insikt.
Vi finns med jämna mellanrum i
Kungsör samt i Norrköping, hos
www.halsocentrum.se.

Intresserad av att anordna en seans med vännerna? För info, klicka här!

Resized Image
Resized Image

PS
Du kan leda dig själv - du behöver ingen ledare - det är bara att sätta sig på ändan med benen i kors - efter tjugo minuter så händer något - testa och återkom med din reserapport!

Det där med spirituella ledare verkar lite farligt!
David Icke är han en sådan för dig? som tar dig på svamputflukt!

Nej - vi behöver regelbundet återkommande folkomröstningar
om tex medicin till alla når något fågelvirus eller annat virus dyker upp - då blir vi mördade åtta miljoner - vi som hamnat på dödslistan ej fått någon dos inköpt till oss av de som inte tänkte på det! Bättre vi tänker själva och beslutar!

Det hjälper inte med spirituella ledare - du kan som sagt ta dig en egen spirutell resa - återkom med en reserapport - får vi höra var du hamnade!

Posted on: 2005/12/6 0:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
# Varför detta tjat om Icke?... Kan inte förstå detta. Han är bara en av de få som ger helhetsbilden!... Känn på infon han levererar istället för att sparka på den... Han drar fullt hus överallt i hela världen, säger en del.

# Jag lyssnar endast på informationen, vem som levererar den spelar ingen roll, känns den rätt så är den det, inget konstigt med det, försök inte räkna ut allt, det går inte, det gör sig av sig självt i slutändan.

# Kom ihåg att vi alla utvecklas hela tiden, därför måste man lyssna väl. Detta med tanke på att vi nu är en mycket liten del av vad vi kommer att bli.

# Seans...? ... Allt som händer i en seans skapar gruppen... Se Derren Brown. Resultat, se vilken förmåga vi egentlige sitter med/på...

# En spirituell ledare leder tilsammans med gruppen (lokalt), alla har tillgång till all information, ledaren/ledarna visar vägen dit alla vill gå, politik är dessvärre ett system som inte har någon känsla eller smak, det går redan i dag inte at hänga med med ett politiskt system, hand i hand med människans utveckling.

Varför ledare?... När vi släpper människan fri så löser sig mycket av sig självt, en del vill inte göra annat än att såga ner träd, andra snickra, den tredje bygga källare etc. Vissa vill vara/bli ledare och har också kunskapen att samla allas viljor och önskemål till en lösning som alla godkänner. Ett system skulle formas om dagligen och skulle skapa onödigt arbete.

Vad som komma skall år 2007-8 samt 2012 kommer att demolera hela samhället såsom det ser ut i dag, studera Mayakalendern, studera historien, studera vad som händer när polerna vänder. 1+1 är 2 och den tid vi är inne i nu är snart slut, det är alltså slut på power och makt, politik är ett redskap som man använder för att få makt. Politik är i gund och botten största möjliga misstaget människan sett, ett system att leva efter som sällan uppdateras, och som inte har känslor.

Vi behöver inte all den hårdvara som vi har i dag, det gynnar ut i att många städer kommer att vara överflödiga, ekonomisystemet är ett skämt och snart kommer vi till insikt med vad pengar egentligen är, en onödig överensekommelse.

Börsen drar sin sista andetag och militären kommer till sin spets och avslutande funktion, allt som kommer till sin spets upplöses, se på hur mycket som kommer till sin spets i dag!

# Fågelvirus???? Endast i ens "beliefe system", finns det inte i din verklighet så finns det inte. Gå runt och va rädd hjälper inte. Kolodialt silver hjälper om man skulle behöva nåt mot det, vaccin, NEJ TACK... Kvicksilver får jag i mig hela dagarna ändå genom att andas in gasen som släpper från mina plomber. Vaccin, NEJ tack, jag vill inte ha animaliskt protein som är avhärdat med formaldehyd. nej tack nej tack nej tack... + canser visrus, aids, superflue's mm....

# Folkomröstning?... var fjärde år? kanske varje år, kanske en gång i månaden???... Se problemet och sanningen, vad vi egentligen är. Smarta som tusan! Vi behöver knappt ledas, skapa de små samhällen som behövs och låt det unika ta över resten, då skapas många ruskigt olika samhällen och små byar mm. Det skulle vara riktigt roligt att resa runt och se alla dessa skillnader, istället för att bara bemöta ett annorlunda språk, under sama tråkiga politiska system...

All matter is merely energy condensed to a slow vibration,
that we are all one consciousness experiencing itself subjectively,
there is no such thing as death, life is only a dream,
and we are the imagination of ourselves. / Bill Hicks

You are the One, connected to all that is.
Everybody is an individual experiencing the great "oneness", all together. Learn to live as One and become all what you really are. Everything that exist. / Cee....

Försök att blanda in politik i det där! :)

Hare...

See User information
911,...varför allt detta tjat om att sitta med "benen kors"? Du som är så identifierad med ditt STORA ego (med tanke på allt ditt egos tjattrande) vet väl knappast vad meditation är i praktiken?

Psilo

Posted on: 2005/12/6 10:25
"They are already here..."

See User information
Hmmm, får mig att tänka på uttrycket "mycket snack o liten verkstad"

Posted on: 2005/12/6 10:28
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

See User information
All matter is merely energy condensed to a slow vibration,
that we are all one consciousness experiencing itself subjectively,
there is no such thing as death, life is only a dream,
and we are the imagination of ourselves. / Bill Hicks

You are the One, connected to all that is.
Everybody is an individual experiencing the great "oneness", all together. Learn to live as One and become all what you really are. Everything that exist. / Cee....

Försök att blanda in politik i det där! :)

Det där är politik! Ett sätt att lura skjortan av folk! Det är kommunism, fascism, nyliberalism omgjord för folket - framförallt är det frälsningsarmén i nya kläder - i medias kläder, i Hicks kläder, som sen Cee har lånat.

Mk-Ultra det är vad det är - smarta grabbar - som använder dialektik - för att lura skjortan av folk. Det är så här Illuminati jobbar - ställer upp två motsatser - höger/vänster - AIK/Hammarby - Beales/Stones - The satanic roots of rock - http://www.av1611.org/othpubls/roots.html - och håller folk sysselsatta. Och här samma sak - Oneness/Manyness - och du har snöat in på Oneness - Det är samma sak som att tro att Gud ordnar allt - huvudsaken du blivit frälst - så ordnar sig allt - det är lurendrejeri - helt enkelt. Man ska inte slänga ut barnet med badvattnet!

Du är frälst - halleluja! Allt ska nu ordna sig. Du skriver:
Vi behöver inte all den hårdvara som vi har i dag, det gynnar ut i att många städer kommer att vara överflödiga, ekonomisystemet är ett skämt och snart kommer vi till insikt med vad pengar egentligen är, en onödig överensekommelse.

Börsen drar sin sista andetag och militären kommer till sin spets och avslutande funktion, allt som kommer till sin spets upplöses, se på hur mycket som kommer till sin spets i dag!

Hur vet du det här? Och du beskriver det bara generellt. Det finns ingen substans i det du skriver.

Jag tror både på Enfald och Mångfald - Oneness/Manyness - att försöka använda dialektiken till att bejaka bägge sidor och hålla distans till bägge sidor.

Det handlar om att SJÄLV sätta sig på ändan med benen i kors och hitta till Oneness - hänga av sig sitt jag en stund - har du testat? - vi fick ingen rapport från vad du upplevde! Eller du svampar?

OCH det handlar om demokrati - använda sitt jag för att besluta tillsammans med andra i beslutande folkomröstningar ibland och fortsätta att ha en riksdag och regering.

Vi måste lära oss att gå på två ben - inte hoppa på ett ben - och inte bara gå på två ben - utan använda oss av dialektikens tredje ben också - balansbenet - det du kallar för Oneness - men vi ska inte tro att det räcker - vi måste använda våra två materiella ben också - rösta med benen - gå till vallokalen.

Testa att meditera själv - det är bara att sitta på ändan med benen i kors - det är praktik - inte en massa snack - dikter - och försök få andra att testa själva - lyssna inte på andliga ledare - du kan själv!

Och Junilistan har beslutande folkomröstningar på partiprogrammet - det borde övriga partier reagera på - så se till att du får svar på det - varför har ni inte beslutande folkomröstningar på ert partiprogram?

Så använd dina tre ben! De två vanliga plus "balansbenet"!

Posted on: 2005/12/6 13:32

See User information
911,...jag vet vad meditation är i PRAKTIKEN,...men du har uppenbarligen aldrig erfarit vad meditation är,...sedan så behövs varken svampar eller annat för att meditera,...om du nu trodde det. Så,..."mr master mind" (911),...berätta gärna hur det är att vara så insnärjd i sitt EGO och samtidigt mena sig VETA något om meditation. Berätta också gärna lite om hur du blev upplyst och polare med Elvis!?

Psilo

Posted on: 2005/12/6 17:31

Anonym
911, Du tänker med vänster hjärnhalva, jag med höger.

# Vart har jag fått infon i från?... 16-17000 timmar material och hundratals böcker, ursäkta att informationen säger det jag säger. Det jag lägger på är en sammansatt bild av allt jag sett och hört i mitt liv, det är min viewpoint. Har sett många olika kulturer, har studerat många kulturer, har levt i många kulturer mm. jag studerar människor, läser psykologi mm. Jag klämmer in tråkiga ämen och plöjer igenom, endast för att dom kanske kan kassta lite ljus på helheten. Ofta gör den det...

# Bill Hicks vem är det?, älskad stand up kille ... Påläst...

# Alla jag lyssnar på är väl pålästa, men Du anser att Du har rätt och säger till oss alla att vi har fel och sitter och jollrar... Tyck vad Du vill men slå inte ner på andra människor bara för att dom tycker olika.

# Jag är grymt trött på att diskutera samma sak om och om igen...

# Slå upp ordet filosofi och se vad det betyder, samt politik, använd NE...

# Tanke, när något skall lösas i samhället, skall vi då titta på pappret vad det säger, eller skall vi känna efter vad som är rätt?...

# Finns ingen substans i det jag skriver?... har du kollat upp hur detta penningsystem är uppbyggt?

# Politik är också ett beliefe system...
Politik ger folket endast ett fåtal möjligheter, och vi är alla unika, grymt olika märker jag...

# Lura skjortan av folk???.... SNARK zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

# Snöat in på Oneness... Fråga, hur har Du tänkt Dig att människan skall lösa denna situation??? En och en, eller tillsamman???

# Tips, se vad som händer med folk just nu... Vad suktar människan efter?... Mer hårdvara?, mer politik?, mer lagar?....

# Om inge annat händer så får vi väl i alla fall börja med att sponsra eliten med att köpa deras produkter. Till att börja med. Vi behöver väl också titta inåt i alla lägen, istället för utat, eller ner i ett papper för att få reda på hur vi skall leva?... Eller har jag missförstått nåt?... Kanske skall vi ta dom där chippen och bygga ut politiken till den milda grad, så vi alla blir en lite statsminister, men en portfölj under armen???... Visst, vill Du leva så så är det Din grej... Min grej är något annat. Min grej är inte välkommen i ett politiskt system, eller modernt samhälle, där alla skall äga allt och allt skall vara penningstyrt mm.

# Back to basic.... Innan människan manipulerades in i detta system så såg det annorlunda ut, har Du studerat hur det va då?...

# Tips och inte ett kommando, Se vad Gregg Braden och Ian Lungold har att säga. Terance McKenna, Michale Tsarion med flera...

# Också..... Håll en mjukare stil när Du skriver så får Du mjukare svar tillbaka, det man delar ut får man tillbaka, eller är vi inte överense där heller?... Olikheterna ställer till det på fler och fler ställen märker jag, vad är meningen?, att vi som söker sanningen också skall börja kriga eller?...

Hare...

See User information
# Tips och inte ett kommando, Se vad Gregg Braden och Ian Lungold har att säga. Terance McKenna, Michale Tsarion med flera...

Precis som inte allt jag skriver var tips och inte kommandon!

Det finns så mycket snack! Det är praktik som behövs! för att sen kunna använda demokratin lite bättre - se till att vi alla kan vara med och besluta i folkomröstningar.

Det finns så mycket snack! Det är praktik som behövs! Jag har ju sagt testa att sätta dig på ändan med benen i kors i tjugo minuter - sen kan du rapportera!

Posted on: 2005/12/6 17:58

See User information
Tjabba, alla "Kultur-revolutionärer" - Vi skall inte snacka en massa skit om begreppet "politik" - Nu är det ju så att det endast i första hand betyder: "Människors angelägenheter" - Att pyssla med detta på ett riktigt sätt är gott - och tvärtom... Nu är det väl så att det mestadels är tvärtom detta politik används - till ont -(i själviska syften) men så behöver det ju inte vara... Det vi kallar för politik är faktum det bästa sättet att handha människors angelägenheter - om det nu sköts på ett gott sätt...

Och naturligtvis så skall det även ske under så kallade "parlamentariska" förhållanden - där varje man har en röst - men detta system fungerar egentligen bara om människan har "förmågan att verkligen kunna "styras" av de kunskaper vi egentligen besitter (dvs: Sann Demokrati)
Men när den dagen kommer - så skall vi nog jävlar säga vår mening.... Eller hur NINE-ELEVEN...
Men f-n, ingen Junilista för mig... Hö,hö...
samt: plus: (grymmlingen)

Posted on: 2005/12/6 18:13
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
911,...du skrev om bl a Terence Mckenna,...men,...du gillar ju inte "svampsnubbar",...och Terrence Mckenna var en riktigt tung svampsnubbe när han levde. Hur får du ihop det här?

Psilo

Posted on: 2005/12/6 18:16

See User information
Det var ett citat från vad cee skrev.

Inga flugsvampar för mig, tack! Varför svampa? Det duger väl att sitta på ändan med benen i kors en stund - har du testat? Du kommer att hamna på världens utflykt.

Men det kräver lite mer! alltså du tvingas sätta dig ner på ändan och få benen i kors... rätt jobbigt... eller? alltså inte bara att svampa i sig någonting. Men du klarar väl att sitta på ändan med benen i kors tjugo minuter eller mer?

Sen kan du snacka - demokrati eller vad du vill. Efter att ha svampat - så kan du Icke snacke - som di norske siger.

Posted on: 2005/12/6 19:37

See User information
Jag lägger min röst på att 911 får bli duktighets-minister!

...När du vuxit upp och blivit torr bakom öronen kanske...

"Sen kan du snacka"!

Men, om du får världens utflykt av att sitta med benen i kors i tjugo minuter, vilka insikter t.ex. drar du då av dennna utflykt?
Eller party-mediterar du bara?

Posted on: 2005/12/6 20:21
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

Anonym
Vi kan ju vrida över tråden till ämnet som dyker upp om och om igen, 911, du klagar på många substanser och kallar dessa knark, som Du nämnde om Icke, att han knarkar.

Dom farligaste ämnena vi använder är beskattade och säljs i handeln. Dom andra som är naturliga har aldrig tagit livet utav någon, istället utvecklat psyket, civilizationen, stammen etc.

Släng nu inte skit på detta inlägg innan Du läst på ämnet, istället för att bara skrika knark, för det är vad systemet har kallat alla dessa utvecklande och avslappnande medel. Jag är intresserad av Din åsikt, inte Dina slagord. Jag är också endast intresserad av en dialog, och inte en dispyt.

Hare.

See User information
Att skriva som du skriver - förutsätta vad som inte bevisats - är ägnat att framkalla dispyt och inte dialog. Tänk om jag skrev som du:
"Jag är intresserad av Din åsikt, inte Dina slagord. Jag är också endast intresserad av en dialog, och inte en dispyt."

Vad skulle du tycka? Så skriver man inte! Bara ett tips - ingen order!

Jag har bett dig sätta dig på ändan med benen i kors i tjugo minuter eller mer och sen rapportera! Klarar du det? Det är inte svårt - men kanske känns ovant? Det är det här vi ska lära ut till människor - inte använda olika typer av stimulantia.

För det handlar inte bara om att gå på intuition - vidga medvetandet - du måste också ha något att säga för att kunna ta beslut och för att ha någonting att säga måste du ta reda på saker och ting och inte bara ta reda på olika typer av knark!

Kroppen har sitt eget morfin! Det kan du läsa mera om här:

http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3563
När nålar sätts in i särskilda punkter, så kallade akupunkturpunkter, skickas impulser via tunna nerver från det behandlade området till ryggmärgen och vidare till hjärnan. Som svar på stimuleringen börjar hjärnan producera olika ämnen, till exempel kroppseget morfin (endorfin) som bland annat bidrar till att minska smärta.

Akupunktur är gammal kinesisk vishet - kroppseget morfin - har du läst om opiumkriget - en önskan om att förslava andra - knark det är den produkt som har högst omsättning - det är flykt!

http://info.uu.se/Internt.nsf/regelsa ... 79742188BC12567B5004BCAAE
I valet mellan lågt intag av föda/låg fysisk aktivitet och högre intag av föda/högre fysisk aktivitetsgrad, bör man generellt välja den senare kombinationen. Regelbunden motion underhåller vår kondition. Genom att kroppen bildar kroppseget morfin i form av endorfiner får vi också en känsla av välbefinnande och ett - positivt - beroende av motion.

Du kan ju testa den här! eller du avstår?

Röd Flugsvamp

Den Röda Flugsvampen (Amanita muscaria) har också använts av flera naturfolk som en kraftfull medicin. De som är särskilt intresserade av den kan läsa boken Soma av R. G. Wasson (18) som handlar enbart om den röda flugsvampen.
http://en.wikipedia.org/wiki/R._Gordon_Wasson

Amanita Muscaria is a bright red mushroom, speckled with white, known also as the 'Fly Agaric' (said to derive from the belief that flies can be killed by it). Many people will recognise it as the 'fairy toadstool' often seen in fairy tale illustrations, suggesting ancient magical use of the mushroom.

The best-known ritual use of this plant is by shamanic tribes to induce religious trance. In some tribes only the shaman would eat the mushrooms, while in others all the men of the tribe would partake, but in all tribes where it was used it was central to their religious practices.

The mushrooms were usually dried, increasing their psychoactivity five-fold, and then chewed. The principal psychoactive ingredients in Amanita Muscaria are ibotenic acid and muscimole, an alkaloid which remains active even when passed through kidneys. The psychoactive constituents remain present in the urine of person who has eaten the mushroom, leading to the practice of 'recycling' the effects of the mushroom through urine-drinking.

Har du testat att recycla?

Nej, varför inte meditera? Det tar tjugo minuter att testa - de flesta orkar aldrig testa - deras jag kräver ständig uppmärksamhet - nya tankar - nya känslor - och vårt samhälle - ytterst bankerna - penningen - ser till att underhålla våra jag med sin upplevelseindustri och det enklaste är att dela ut piller till folk - soma tabletter - svampar. Det här är fel och farligt!

Du måste lära dig dialektik - lära dig väga och mäta - för att kunna argumentera - det är vad Illuminati gör och det är deras styrka - de talar hela tiden om forskning - man måste vara konkret!

Varför inte tänka efter lite - hur vi vill lära oss saker och ting?
http://www.johntaylorgatto.com/index.htm

http://www.johntaylorgatto.com/chapters/9f.htm

Zbigniew Brzezinski wrote his famous signature book "Between Two Ages: America’s Role in the Technetronic Era" in 1970, a piece reeking with Fabianisms: dislike of direct popular power, relentless advocacy of the right and duty of evolutionarily advanced nations to administer less developed parts of the world, revulsion at populist demands for "selfish self-government" (homeschooling would be a prime example), and stress on collectivism. Brzezinski said in the book:

It will soon be possible to assert almost continuous control over every citizen and to maintain up-to-date files containing even the most personal details about health and personal behavior of every citizen, in addition to the more customary data. These files will be subject to instantaneous retrieval by the authorities. Power will gravitate into the hands of those who control information.

In his essay, Brzezinski called common people, "an increasingly purposeless mass." And, of course, if the army of children collected in mass schooling is really "purposeless," what argument says it should exist at all?

Det är sånt här man måste kunna argumentera emot - medias och skolans försök till att fördumma oss! Då duger det inte med svamp!

Hare bra!
Kanin bra!
Mus bra!
Allting bara bra!

Posted on: 2005/12/6 22:58

Anonym
hur pallar ni grabbar?? att svara på en diskusion där man skriver två rader och sedan får en hel uppsats som svar där killen som skriver inte ens vet själv vad han babblar om?

dialektera energin grabbar..
killen har redan svaret i sin fråga, han kan bara inte se det själv..

See User information
Ja *Pust*

911 va vill du här igentligen? ..
Quote:

cee skrev:
Olikheterna ställer till det på fler och fler ställen märker jag, vad är meningen?, att vi som söker sanningen också skall börja kriga eller?...

Man kan ju inte annat än och tro det!?.

När det gäller Demokrati.. Ja visst, men när Illuminati råder i hela vår omgivning känns det lite som om man går deras ärenden när man tar sej ut och demonstrerar/blir misshandlad och proviserad av polis tills någon tappar tålamodet och slår tillbaks och därmed hamnar på förstasidan så makteliten kan säga "ni ser hur dom beter sej, (Terroristerna)". I jakt på beslutande folkomröstningar.

http://www.vishet.se/nexus/art1999/FrimurarnasMorkaHistoria.htm
<--en länk som tål att postas flera ggr.

Sen tycker jag mig märka att du ger dig på den gamla upprepningstaktiken när du i varje inlägg måste nämna.

"det är bara att sitta på ändan med benen i kors, svamp och knark"

"Weapons of massdestruktion!!!"

http://www.illuminati-news.com/marijuana-conspiracy.htm <--tål att läsas också.tillägger att allt går att missbruka till vansinne... men det är stor skillnad på att missbruka för att fly, och använda(bruka)för att skärpa sinna sinnen(pratar om naturliga ämnen)!!!!

"Alla sanningar går igenom tre stadier: först så blir de förlöjligade. Sedan blir de våldsamt motarbetade. Slutligen blir de accepterade som alldeles självklara." (Shopenhauer)

vad gör en (krigare som är tillfångatagen?) .. spelar underlägsen för att öka sin chans att överleva... men inte för underlägsen och heller inte för agressiv... Men håller full kontroll på sinna sinnen tills förtryckaren släpper garden!... det tror jag dom flesta här inne har en uppfattning om!?.

P.S ja ser denna post av mej som ett nederlag ... för 911 lyckades äntligen få mej att se ner på en annan persons åsikter (kanske för jag är trött nu men ändå)

Tack för ordet å ses.......................

Posted on: 2005/12/7 2:11
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Ok, om nu 911 är så intresserad av att jag skall prova meditation... Jag mediterar varje dag, länge och har tagit det ett steg längre. Jag är i kontakt med Lisa på www.expansions.com angående meditation och trans som leder till outer body experience... Räcker det eller?... Vi skall också snart testa detta 3st samtidigt, och se om vi får kontakt med varandra i samma stund, utanför kroppen.

Väljer hellre det än att sätta bener i kors i 20 minuter...

Hare..

Titta vad jag hitta...

Forumregler

Reglerna är:

1. Man för en respektfull diskussion och accepterar allas åsikter.

2. Man upprepar sig inte flera gånger.

3. Man generaliserar inte större folkgrupper, och använder inte smeknamn som kan uppfattas kränkade för dessa.

4. Man skriver inte nedlåtande om någon annan i forumet.

5. Man ger inte administratörer, eller vaken.se ansvar för innehållet i andras inlägg.

När någon inte följer dessa regler så kommer dom få en varning. Får någon 3 varningar innom en kortare tid så blir han/hon avstängd från forumet, eller bannad.

Alla som blir bannade har rätt att be om ursäkt och få registrera sig på nytt.

Låter sunt tycker jag...

See User information
Låter sunt... att vara polis?
Istället för att diskutera så kommer du dragande med ordningsregler? Du har hållit på och insinuerat: att jag kommer med order men du med tips, när det är tvärtom - säg som det är - du vill inte diskutera - jag gav dig en massa tips om soma - alltså flugsvamp - men du svarar inte på det! Istället för att svara kommer du dragande med ordningsregler! för att du själv ska följa dem i fortsättningen? Jag har aldrig försökt tillrättavisa dig - det verkar som om man inte har något eget att säga så kan man alltid tillrättavisa - dra upp ordningsregler!

Jag har aldrig fått något svar på frågan:
Demokrati=Folkstyre=Vadå?
Varför inte svara på - vilken typ av demokrati du är för eller du är kanske emot demokrati?

Vad fint att du mediterar!
Men duger inte det - varför svampa?
Du kan ju rapportera om ni fick någon kontakt utanför kroppen. Varför gå utanför kroppen? Är det något fel på att hålla sig innanför kroppen? Tidigare fanns det några som kunde flyga - alltså ta med sig kroppen upp i luften... inte lämna den kvar på golvet... nej, ta med dig kroppen på en flygtur!
http://permanentpeace.org/technology/yogic_flying.html

Läser man Juri Linna så vill han förbjuda frimurarnas "olagliga makt" - vadå olagliga makt?
Skulle det inte vara bättre om Juri Linna kom med konkreta förslag till hur demokratin kan förbättras - regelbundet återkommande beslutande folkomröstningar? Felet med Linna och Icke och typ andra anti-frimurare - det är att de är bara anti - de kan aldrig tala om för vad de är pro! Kanske de inte har några idéer - vill bara sälja sina böcker? pro-pengar?

Vårt samhälle har blivit infekterat av det förvända elitistiska frimureriet. Frimurarna tyranniserar oss. Den stora majoriteten människor anar inte att den är en lekboll i händerna på dessa förslagna krafter. Frimurarna hotar hela världen. När tänker vi sätta stopp för deras olagliga makt? Olaglig eftersom Sveriges grundlag försäkrar att "All offentlig makt utgår från folket" och de flesta demokratiska staters författningar ger liknande besked.

Vad gäller hampa så kan man läsa om det på svenska:
http://www.hampa.net/

Posted on: 2005/12/7 9:39

See User information
Papegojan 911 är uppenbarligen bara här för att breda ut sitt STORA ego över hela vaken.se...

Posted on: 2005/12/7 11:10

Anonym
Jag skall svara på frågan angående demokrati lugnt och försiktigt, och tala om vad jag anser. Jag tror inte på politik, så... Nu har jag upprepat än en gång hur jag ställer mig till dagens system...

Varför?...
Som jag tidigare sagt och än en gång, jag tror inte på att människan skall styras utav ett system såsom demokrati/politik. Om andra vill stå under detta system, inga probs, det är upp till dom. Det kallas frihet, att få välja hur och vart man skall leva och i vilket system.

För övrigt så leder denna diskussion ingen vart!

Du skrev:
Skulle det inte vara bättre om Juri Linna kom med konkreta förslag till hur demokratin kan förbättras - regelbundet återkommande beslutande folkomröstningar?

Skicka ett mail till Jüri Lina och ta upp frågan med honom själv!

See User information
Vad jag kan förstå så säger du emot dig själv:
"jag tror inte på att människan skall styras utav ett system"
och
"att få välja hur och vart man skall leva och i vilket system"

Hur ska du ha det?

Naturligtvis måste vi ha ett system! Så fort du säger något så skapar du en mening - bildar ett system!

Sen kan man genom meditation - bli av med dessa meningar om saker och ting - tankar, värderingar - men det är också ett system - meditationssystemet.

Så där är alltid något slags system. Frihet blir då att kunna stå fri gentemot bägge system för att kunna bruka bägge.

Du säger att du inte tror på politik - men det är också politik - det handlar om självbedrägeri. Och du vill ha frihet - men frihet som går ut över andras frihet - blir till ofrihet. Vi måste istället lära oss att lägga band på våra egna frihetsdrömmar så att vi kan kompromissa oss fram till att bägge parter får del av en gemensam frihet. Och då hamnar man i förlängningen i något sätt att ta beslut - beslutande folkomröstningar - men du tycker att det är fel?!., Om du ställer dig utanför samhället - tror att du kan få frihet oberoende av andra - så kommer de som grupperar sig att se till att de styr dig genom t.ex. media. Du lär bli så illa tvungen att ställa upp på andra om du ska få någon del i friheten.

Tja!

Posted on: 2005/12/7 13:34

See User information
Det finns en lång tradtion bakom att svampa:
http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas_history1.shtml

500-0 BCE: Rg Veda hymns, a set of sacred stories from India, include mentions of a magical intoxicant called Soma. In 1968, R. Gordon Wasson published the controversial book Soma: Divine Mushroom of Immortality, speculating that Soma refers to Amanita muscaria.

1730: A Swedish Colonel, Filip Johann von Strahlenberg, who spent 12 years in Siberia as a prisoner of war wrote a book titled "An Historico-Geographical Description of the North and Eastern Parts of Europe and Asia" which includes a detailed description of the practice of ingesting tea made from A. muscaria and the practice of drinking the urine of those who have ingested the mushroom in order to recycle the psychoactive ingredients.

Man kan läsa om Soma i Aldous Huxley's Brave New World som beskriver den nya polisstaten. Men varför frivilligt lägga sig för Illuminatis polisstat?

Gäller det inte att kämpa emot den - försöka hitta fredliga lösningar istället? Inte kalla förtryck för frihet - inte bara söka fred utan också rättvisa.

Och istället för att svampa går det att meditera - men det är så klart det är enklare att svampa - många tycker det är för jobbigt att sätta sig på ändan med benen i kors en stund och vila sig från sitt jag för en utflykt i det enda - men det ger mer bestående resultat! Du kan sen försöka dig på att diskutera med andra - forska lite - ta reda på saker och ting för att sen besluta tillsammans med andra - folkomrösta. För att slippa polisstaten måste vi ha lite ordningsregler precis som cee - försöker tuta i mig - men vi måste kunna diskutera ordningsreglerna - de är inte av Gud givna - nedskrivna efter någon svamputflykt - vi måste kunna argumentera - kunna vara flexibla - fastböjliga - böjligtfasta - kunna bolla med dialektiken själva - inte låta Hegel och David Icke säga oss att dialekten den har vi bollat färdigt med - och vi måste rösta lite - se vart det blåser - för att sen kunna ta en ny diskussion - kunna erkänna även dem som hamnade i minoritet... det är inte lätt men vi kan ju försöka!

Alex Jones beskriver den polisstat som är på väg:
http://www.prisonplanet.com/

Och här finns mer info om en polisstat på väg:
http://netctr.com/

2-5-05
Well they did it, the Bush admin passed and funded the "New Freedom Initiative" bill which will require "Mental Health Testing" twice yearly of the entire population of the U.S. and optionally "Forced Drugging" with psychotropic drugs. SÅ FÖLJDEN BLIR ATT DET HANDLAR OM ATT TVINGA MÄNNISKOR ATT SVAMPA - ATT TA SOMA!

Och här finns en massa citat som talar om för oss hur viktigt det är med demokrati och söka sanningen om saker och ting - alltså inte bara den outsägliga sanningen du hittar genom att meditera.

"The Constitution is not an instrument for the government to
restrain the people, it is an instrument for the people to
restrain the government -- lest it come to dominate our
lives and interests."
-- Patrick Henry

"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being
self-evident."
-- Arthur Schopenhauer

"The truth is incontrovertible, malice may attack it,
ignorance may deride it, but in the end; there it is."
-- Sir Winston Churchill

"We are apt to close our eyes against a painful truth."
-- Patrick Henry

"The exact contrary of what is generally believed
is often the truth."
-- Jean de la Bruyère

"During times of universal deceit, telling
the truth becomes a revolutionary act."
-- George Orwell

MEN SIDANS LOGGA ÄR ETT ÖGA - SÅ BEWARE - DET KANSKE ÄR EN ILLUMINATI SIDA!

PS
Här finns massor av videos att se för att själv bilda sig en uppfattning:
http://netctr.com/media.html

Så bättre än att svampa är att kolla lite videos som försöker säga en och annan sanning... sen kan man ju meditera också - men den sanningen är outsäglig - så den får man behålla för sig själv som en upplevelse(eng. experience)

Nu bara 555 tittar på detta ämne:
Demokrati = Folkstyre = Vadå?
Så efter 111 mer tittar så....

Posted on: 2005/12/7 20:48

Anonym
DUBBELSUCK...

Vilken fin lärare vi fått...
Se till att tycka som denne, allt annat är oacceptabelt...
Oj, det blev också systematiskt...

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper