Vakencorner
|
Re: Alex Jones riskerar hellre andras liv
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad är det för viktig information som inte blivit publicerad?
Posted on: 2007/9/25 5:58
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jodu Jin, det är dynamit!
Jag har hittat en koppling mellan den berömda rockgruppen Duran Duran och Rockefellers(som byggde WTC) och Rothchilds och deras hemliga sällskap Knights of Malta. Knights of Malta är högt upp i Illuminati pyramiden! Duran Duran har gjort videon Planet Earth 1981. Titta på den Jin! De har dessutom låt titlar som Vertigo-do the demolition och Union of the Snake(vilka var de första satanisterna). Dessutom har de symbolen 911 på baksidan av en LP från 1983. Nu har Alex Jones fått tag i Warren Cuccorillo, som var ersättningsmedlem från 1986! Jag är säker på att Warren har bekräftat att det finns en nära vänskap mellan Rockefeller(David) och/eller Rothchilds och Duran Duran. Om människor får se videon Planet Earth och samtidigt vet att David Rockefeller umgås med ursprungsmedlemmarna(kanske bara vissa), så kommer människor att dra sina egna slutsatser! OCH DE KOMMER INTE ATT VARA POSITIVA FÖR INITIATIV TAGAREN TILL WTC, D A V I D R O C K E F E L L E R |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Menar du att AJ inte alls har påpekat WTC = inside job och Rockefeller = NWO?? Han är ju tom. känd/ökänd för att ha gjort det i typ. 10 år. (avser NWO)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Gå ut med informationen själv lite mer istället för att lämna över det till andra.
Posted on: 2007/9/25 8:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag måste säga att jag inte alls förstår TheArbiter.
Vad är det som din information skall bevisa? Att Rockefeller gillar Duran Duran är ju i sig inget viktigt. Att Duran Duran har gjort en musikvideo som har vissa symboler som du tolkar ha med 11:e september att göra. Hur är det viktigt? Hur vattentäta är dessa kopplingar? Jag tror själv inte att det finns någon sådan koppling så berätta gärna vad som får dig att tro det. Att AJ fått någon information som jag själv inte fattar alls och inte agerar verkar ju inte konstigt. Har du massa information som du inte har skrivit om här? För annars så förstår jag som sagt ingenting.
Posted on: 2007/9/25 8:53
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Håller med Micro. Jag tycker att man ska vara försiktig med sådana påståenden eftersom det till slut leder till att de som forskar kring konspirationer och mörkläggningar förlorar sin trovärdighet, och det leder bara till att man blir kallad galen och paraonoid konspirationsteoretiker. John Coleman har ju hävdat att Beatles och Rolling Stones är kontrollerade av illuminaterna genom det så kallade Tavistock-institutet. Även om det finns kopplingar är det ändå svårt att bevisa.
Posted on: 2007/9/25 9:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
den enda koppling jag kan göra efter att ha sett
duranduran video är att all dessa grupper, även alex jones är extremt gay.. är gay communities oxå en del av konspirationen då? ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
TheArbetiter: Har du byggt upp detta Duran-AJ scenario själv?
Nice skådespel/manus...!? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har Alex Jones lovat dig pengar, när de börjar dra in stora stålar på det här, micro? Du börjar att kraftigt tappa i trovärdighet, grabben! Jag har hela deras telefonsamtal från programmet den 17 September på hård disken OCH Alex Jones kan inte ens ljuga bra! Han säger att de råkade stöta på varandra efter Warrens spelning, för att sedan säga att han åkte dit och såg hans föreställning!!! Sedan svävade Warrens utsagor om när han vaknade upp om detta med 11 September otroligt! Det var inkonsekventa berättelser hela tiden! "We are in the know Alex, we know it wasn´t Ali Baba and the 40 bogey men" Och Alex Jones använder dessutom ett uttryck från låten Playing with Uranium! "It blew up in their face"-Alex Jones "if it blows up in my face"-Uranium MEN JAG TÄNKER PÅ JORDENS OCH MÄNNISKORS SÄKERHET JAG! Vad tänker du på micro? Dollar sedlar? Jag tycker det är högst relevant att man ringer upp medlemmarna i Duran Duran och frågar om detta! EVENT 1002= DOOMSDAY kan också betyda 2 Oktober OCH DIT ÄR DET SOM BEKANT INTE LÅNGT! Det är ont om tid! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
TheArbetier: Så det är Alex från 17 sep vi ska lyssna på så förstår vi precis allt?
Det är så skönt när du gör sådana här utlägg på vaken.se. Med känsla, engagemang, övertygelse osv. Det gör att mina temporära vredesutbrott, humörfall och incidenterna när jag lackar ur och skriver med versaler blir så mycket obetydligare. The Arbeiter: Du har så lustiga/skumma inlägg att jag måste fan träffa dig i verkligheten. Är du i Stockholm någon gång och har lust att ses/hänga ut någon dag? Du får tjata om Duran Duran hur mycket du vill, jag är jättebra på att lyssna. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm, lyssnade själv på den intervjun, uppfattade inget konstigt. Vad är problemet Arbiter? Har du tipsat om DuranDuran till AJ?
Påstår du att AJ gömmer nån information om dessa kopplingar? Förklara mer detaljerat?
Posted on: 2007/9/25 11:04
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag fattar inte direkt heller vart du vill komma.
Och uttrycket "it blew up in their face" är ett ord jag hör ofta, speciellt inom konspirations cirklar, kanske det kan va så, att Eliten, egentligen är på vår sida. Hmm. nej, seriöst.
Posted on: 2007/9/25 12:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Okey.....so, this is an issue of trust outside of ones personal experience....
The music biz has ALWAYS been conrolled by the NWO or big business and globalists. Its the MEDIA and it has ALWAYS been under that thumb. Disco still sucks no matter who plays, Alex Jones, his track record is pretty good, the bottom line is this: Jones highlites the NWO and the ELITE. So, now we KNOW that there is an elite order who have historically been behind events in society throughout the last few thousand years and our present state is nothing new. Alex Jones COULD hypothetically be a wolf in sheeps clothing, BUT... that would mean that he is either pointing people in the wrong direction, or helping them focus attention to things that are secondayr while avoiding the PRIMARY solutions: Ie, not using money, building up empowering alternatives etc. He is a Christian (Illuminati NWO etc...) and thats his business. So, how EXACTLY does this Duran -scam go together? In the TRUTH community context Alex Jones is STRÅLANDE, although I would not put my children in his church. Alex Jones is not our big daddy saviour, though he is excellent at highlighting certain information. Alex Jones is not our solution, simply a messanger of ideas. Alex Jones is a man that lives here and now as best he can. Good for him. Alex has the right to be stupid in his own way, and in his journey in life may need to know about the christian scam (though I suggest he does) and perhaps has modified his beliefs. The real issue (considering the horrors of war that the elite and bank families wage) for us is: Building a creative empowering alternative that is alot of FUCKING fun. Preferably without Duran Duran for my part. Lets just think for ourselves and take what we can from those around us. Is Alexes message empowering and part of the solution? Or not? Is this discussion relevant and a waste of time in the bigger picture? Cheers
Posted on: 2007/9/25 12:09
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Alex Jones är en gatekeeper
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Problemet med att AJ skulle var en gatekeeper faller på sin egen orimlighet. En gatekeepers jobb är att hålla viktigt information borta från allmänheten, det kan man ju inte direkt beskylla AJ för.
AJ har ju synat allt, planerna för vad eliten vill göra ligger ute så alla kan läsa och se i hans filmer, det är nog inget en gatekeeper skulle tillåtas göra, såvida inte eliten vill ha ett uppror?? Då har jag hellre ett väpnat uppror än en långsam utrotning av mänskligheten, är det den vägen som eliten vill gå så är det så.. Vad är bäst, att ha en elit som håller på med diverse diaboliska agendor i det tysta eller att vi får reda på vad dom pysslar med och sprider den informationen vidare? Snarare så tror jag att kommunister/fascister/nazister och likasinnade är emot AJ för att dom har blivit indoktrinerade att tro på sin ide, vad den nu än må vara..
Posted on: 2007/9/25 13:50
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Oj Oj Oj, men jag anstränger mig verkligen nu, så att jag inte skall framstå som arrogant.
Känner ni till elementär spelteori? Inte! Då skall jag förklara det här lite långsamt så att alla hänger med Först, vi har etablerat som ett faktum att Duran Duran är inspirerade av Knights of Malta! Ok? De bytte nämligen namn från Nigel till John(Knights of st John the baptist, som de först kallade sig) OCH den andre tog Rhodes(där riddarna bodde i 210 år) istället för Bates. BARA DETTA FAKTUM FÅR VAR OCH EN SOM HAR NÅGOT INNANFÖR PANNBENET ATT HÖJA PÅ ÖGONBRYNEN!! LEO ZAGAMI HAR NÄMLIGEN SAGT ATT BÅDE ROCKEFELLERS OCH ROTHCHILDS ÄR MEDLEMMAR I KNIGHTS OF MALTA! OCH ROCKEFELLER BYGGDE WTC ELLER HUR?! DESSUTOM HAR DE I EN VIDEO EN FALK(malteser falk) UTSTANSAD I EN PYRAMID! Sedan bortser vi från alla låt titlar, Vertigo-do the demolition och Uranium etc. Vi tittar enbart på Planet Earth videon!! De spelar på en skyskrapa, i mitten läser vi EVENT1002=DOOMSDAY, sångaren hoppar från skyskrapan i slutet! MEN OJ VAD MÅNGA OMSTÄNDIGHETER DET BLEV, MÅSTE JU VARA EN SLUMP VA? 911 symbolen på baksidan på en LP från 1983!! Om ni inte tycker att detta är graverande omständigheter, som tyder på att de som nu orkestrerar all denna förödelse och lidande kan, jag säger KAN, ha varit med och utformat Duran Durans arbete, NI SKALL INTE KOMMA OCH SÄGA ATT LOOSE CHANGE ÄR INTRESSANT FÖR DET ÄR BARA SPEKULATIONER JÄMFÖRT MED DET HÄR!!! Så då tar vi spelteorin då. Om medlemmarna i Duran Duran verkligen är Rockefellers och Rothchilds verktyg, SÅ KOMMER DE ATT BLI LIVRÄDDA OM VI EXPONERAR DEM DERAS FRUAR KOMMER ATT KRÄVA ATT MÄNNEN SÖKER "WITNESS PROTECTION" SÅ ATT INTE HELA FAMILJEN BLIR MÖRDAD AV ILLUMINATI, EFTERSOM DE VET LITE FÖR MYCKET! DETTA SKULLE DÅ KUNNA FÅ ETT MYCKET SNABBT SLUT OCH SPARA MÅNGA LIV!! MEN DU VILL VÄL HA KVAR DIN INKOMST FRÅN DEN HÄR SIDAN MICRO, OCH DÅ ÄR DET VÄL ONÖDIGT ATT TA NÅGRA GENVÄGAR ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
silly silly stuff.
anyways I am sure alex is upset now ; )
Posted on: 2007/9/25 15:09
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mitt plusgirokonto står ju på hemsidan. Och jag antar att AJ vet om att jag finns här. Han kan ju inte ha missat hur han och hans gay-vänner i Duran Duran kommer att bli lynchade i nästa mobb om det sim vi pratar om här kommer ut.
Men om AJ skickar tillräckligt med slantar till mig kanske jag kan hålla borta detta från de svenska medierna. Men då måste jag nog utnyttja mina kontakter inom schackklubben. Jag har även sett ytterligare bevis för plotten. Duran Duran = Duran * 2 Duran 4 + 6 + 2 + 1 + 5 = 18 = 1 + 8 = 9 Duran 4 + 6 + 2 + 1 + 5 = 18 = 1 + 8 = 9 Slutresultat 9 + 9 = 18 = 1 + 8 = 9 1 DURAN + 1 DURAN = 9 1 1 9 = 9 1 1 Sanningen närmar sig....
Posted on: 2007/9/25 15:33
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men oj vad mogen man är då! Du sa ju att detta med Duran Duran var intressant förut, men ditt minne är väl compartmentalized! Försök hålla debatten på en seriös nivå va, så skall du se att missnöjet med ditt sätt att sköta hemsidan avstannar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kan Rothschild , Rockefellers och dom andra i toppen se in i Framtiden ???
Om dom nu kan det eller om eller sitter på någon annan hemlig kunskap, kabbalisterna, då kanske man oxo ser till att fånga upp dom som " vaknar upp ". För min del tycker jag det är konstigt att Alex Jones har kunnat växa så mycket som han gjort. Borde man inte ha stoppat honom. Ibland tycker jag han verkar vara programerad och kommer i extas när han brer på som mest. JAg fattar absolut din misstänksamhet . Eliten kanske är mer förutseende än vad vi tror och har varit medvetna att sanningen kommer att nå många vid denna " Historiska Tidpunkt ". Alltså se man till att ta kontroll på " sanningsrörelsen " redan från början. F-n nu har man blivit paranoid på riktigt !! Får ta och rensa hjärnan igen |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Alex Jones har en reptilhjärna som endast kan registrera data som faller in hans verklighet. Det är som alla gatekeepers, de talar gärna radikalt och utmanande men allt för att avleda uppmärksamheten ifrån det verkliga problemet.
Det märktes när han "intervjuade" Noam Chomsky och blev helt galen så att till och med Chomsky lade på luren. Chomsky brukar vara överseriös och märker inte när människor skämtar eller är galna i sin argumentering. Men Alex Jones gick över gränsen.. Alex Jones gör allt för att behålla eliten agenda, deras dagordning genom att leta upp nonsens och förstora upp det till "Sanningen". Det gör alla gatekeepers. Alex Jones är inte ensam om att vara gatekeeper. Hela 9/11-rörelsen är gatekeepers. Eliten vet att det inte spelar någon roll om hela världen tror att 9/11 planerades av CIA. Men eliten vill inte att människor ska börja konfrontera de problem som dagligen drabbar dem. Istället ska folkmassorna tänka på abstrakta och falska frågeställningar om huruvida 9/11 har någon med Pinochet att göra. NONSENS! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login