vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Alex Jones riskerar hellre andras liv
Jag har inte hört intervjun med alex/ noam kan du länka...

Den som har något att dölja eller inte kan svara lägger på luren!

Är det dit bevis för att han är en gatekeper att chomSKY läggde på luren ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Herr Pormask får helt enkelt läsa inläggen för att hitta länken.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Så fort NC öppnar truten så är alla etablissemang media där precis som om Jesus har talat.

Så fort AJ öppnar truten så får han knappt nämnas och om så måste ordet knäppskalle inkluderas.

Dra era egna slutsatser. (Inte för att tillfällighetsteoretiker eller kommunister kan men)

Anonym
HAHA! Har du ens kollat hur amerikansk media bemöter Noam Chomsky? De totalt ignorerar honom och/eller bedriver hatkampanjer. Det enda som han har lyckats få uppmärksamhet var att "Djävulen" Hudgo Chavez visade Chomskys bok till FN.

Media trodde att man kunde använda det till att smutskasta Chomsky men de sköt sig i foten och boken blev en bästsäljare!

Anonym
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/newsnight/3732345.stm
http://topics.nytimes.com/top/referen ... c/noam_chomsky/index.html
http://media.www.harbus.org/media/sto ... With.Israel-1897698.shtml
http://www.cbsnews.com/stories/2006/0 ... ational/main2030916.shtml

Jag tycker det är ganska lustigt hur han aldrig får sparken ifrån MIT vilket är i praktiken US Government med tanke på att de står för typ. 90% av budgeten. Jämför med vissa andra som hade en fråga eller två om stål förstärkta byggnader som brann.

See User information
Alot of DIRT on Jones can be found here: http://spirituallysmart.com/pics.htm

So, are the claims false or true?

Is there evidence of Jones even refuting such claims?

Is Jones Jesuit?

Religion, ALL religion is a controlling element, and Jones is, like Chavez, CHRISTIAN, Jones I believe is Catholic?

True or?

For me, I take what I can from where I will and piece it together, but, when people PRETEND, or do NOT speak the WHOLE truth... when they are DECEPTIVE....thats another story altogether.

If Alex Jones is Deceptive, if he can be shown to demonstratably be withholding valuable information, then I can see how we can chastise, or disclude him.

And then we can begin to figure out a few other things here.

ICKE, JONES etc, are perhaps gatekeepers?

This is RELEVENT PRIMARY information and needs to be dealt with.

Alex is a money man.

Interesting points on the links I provided.

Research is needed, and although alex like chomsky have provided information, it is NOT imperical.

We can use what we can, but to fall for the big daddy routine and another Personality Cult is to fall flat on our faces, cause being enlightened or aware, of a truth etc is about freedom, and not bonds to any person.

So, weiners... Who IS Alex Jones?
: )

Posted on: 2007/9/26 11:34
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Fanns mycket intressant läsning där Lorax, men jag tror fortfarande att Alex är ärlig. Man är inte ond bara för att man är kristen, men visst är det intressant.
Alex är nog bara sig själv, kristen till uppväxten, troende fast han vet att det är fel (så säger han iaf). Jag kan aldrig påminna mig att han påståt att bibeln är sann iaf... eller missade jag en länk på sidan?
Han är god vän med Sheens, jag är vän med kristna som vägrar lyssna på mig angående religion... vi är vänner ändå, han är schysst och intresserad av vad jag har att säga, om NWO men kristendomen blir svår att få honom ur. Men visst kan han vara troende och fortfarande en god människa som tror på NWO? Det ena måste inte begränsa det andra... Så länge dom tror på det goda, och beter sig som människor och inte flockdjur så är det fel att anta att dom är en "jesuit"... vissa har det bara lite svårt, precis som många har det svårt att vakna när det gäller just NWO.

Jag tror man gör en höna av en fjäder, låt oss ta hans information och sen göra egna efterforskningar precis som han säger...

Som jag sa förut, det är ju tack vare Alex jag känner till Jesuiterna, och har läst lite om dom. Han är en källa av information även om han mot alla odds är en infiltratör...

Posted on: 2007/9/26 11:56
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Jag tycker att Alex mest går in på saker som är semi-mainstream, alltså saker som går att "bevisa". Det finns folk där ute som tror att han är med reptilerna för att han inte "avslöjar" dom....
Personligen tror jag att jesuitspåret är lika relevant.
Alex är protestant, inte för att han har valt det utan för att han föddes i en sådan familj.
Vad gäller påven så har Alex flera gånger nämt att han öppet jobbar för NWO.

Posted on: 2007/9/26 12:04
Att se är inte att förstå

See User information
Så länge vi INTE äger tid och ideer mot en LÖSNING och att bygga upp en ALTERNATIV till systemet, eller NWO kommer det INTE händer mycket mer än den man är rädda för...

Posted on: 2007/9/26 18:49
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Jag får en stark känsla av att jag är out of the loop här.

Mångas naiva och lättsinniga reaktion på det här kan bara

innebära 2 saker.

Antingen pågår det stora utredningar och förhör just i detta

ögonblick, som gör att hotet inte är överväldigande stort, eller så

har jag hamnat i Twilight Zone där upp är ner och svart är vitt.

I vilket fall, så kommer jag att ha svårt att sova natten mot den

andra oktober.

MEN.......

Det skulle verkligen smaka finemang om man en morgon såg att typ 5000 frimurare och medlöpare hade arresterats under natten

Snacka om att vi samlar ihop oss till en jättefest då

Tummis?

Edited by TheArbiter on 2007/9/26 23:16:47

See User information
Tror personligen att Chomsky är en gatekeeper.

http://educate-yourself.org/cn/noamchomskygatekepper26sep05.shtml

Posted on: 2007/9/27 10:02

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper