vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Bildbevis på Illuminatis makt
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... y2005/210105devilhand.htm

Är det bara jag som skräms av dessa bilder? Jag tror dessutomde översta bilderna är nya.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bildbevis på Illuminatis makt

See User information
He, he, intressant hand signaler eller?

Länken:
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... y2005/210105devilhand.htm

Längst ned på sidan beskrivs hur hand signalerna skall ges
korrekt, jämfört med dessa beskrivningar så är ingen av
hand signalerna i bilderna korrekta.
Alla är givna med höger hand, när just denna skall ges med
vänster.

Enda personen som använde vänster hand är Bill Clinton, men
då är hand tecknet/signalen felaktigt. Öppen tumme.
Ser mer ut som en vinkning. Så verkar även några andra av
bilderna.

Prince willams, Satanic signal? Höger hand öppen tumme?

Dan Quayle, jag tycker bilden ser fakead ut, dvs. retusherad.
Sedan även fel hand, fel finger kombination för höger hand.

Några bilder är väldigt små och suddiga, väldigt lätt att
manipulera dvs. Flera av bilderna kan vara en retushering
av en annars knuten hand förutom pekfingret, som pekar
upp mot skyn.

Jag skulle gärna se lite bilder från annan källa än endast
prisionplanet.com. Lite original.

Skrämmande? Nope.

Posted on: 2005/1/21 19:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bildbevis på ingenting?

See User information
Här en artikel gällande det, normännens reaktion då Bush
gjorde signalen i en Texas Longhorns event. Även gällande
då hans dotter sågs göradet.

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl ... /oddity_bush_satanic_sign

Olika hand signaler kan betyde mycket olika saker på mycket
olika ställen, för Texas Longhorns är det ett tecken för deras
sportslag och görs av deras supportrar.

I norden däremto förknippas detta starkare med Satan eller
satanism. Men Hård rocken och Metallen använder/utnyttjar
även av sig dessa symboler för sin showbuiz. Är de satanister?
Oftast bara lite vilda och rebelliska.

Australiensarna skall t.ex. ha en annan hand signal för "fuck you",
som betydet något helt annat i USA. Och jag tror att Bill Clinton
använda detta på ett besök i Australien, det skapade givetvis en
massa förvirring.

Tycker att konspirationsteoretiker letar bevis på mycket svaga
områden, bevis som ej bevisar något.

Posted on: 2005/1/21 19:54

See User information
Det är lätt hänt att man tar upp alla möjliga "bevis" för att styrka det man tror på. Det vore ju klokt om man inte tror för starkt på allt man ser. Det finns dock sammtidigt möjlighet att det faktiskt är så att dom gör en luciferiansk signal, eller frimurarsignaler som det finns andra bilder på. Vi vet ju faktiskt inte. Så jag tycket att det kan vara bra att rapportera på dessa saker, men att inte ta så hårt på materialet och blåsa upp det.

Posted on: 2005/1/21 20:06

Anonym
Tyvärr så är det ingen som tar detta på allvar, och det är därför man måste belysa detta.

Bullshit - Ingen vet vad som är "rätt" sätt att utföra dessa signaler på. Handtecknet har satanistisk innebörd och att en president och andra makthavare gör lika, tycker jag är lite lustigt. Varför gör de tecknen överhuvudtaget? Inget görs utan orsak.

Att många sedan påstår att det inte har någon satanistiskt innebörd, utan att det betyder andra saker, är egentligen bara ett skyddande av vad det egentligen står för. Illuminati är heltända på sin symbolism, och är väldigt måna om att den kommer ut. Därför kan de också skaffa fram dessa felaktiga alias för vad tecknena betyder, om någon skulle undra.

See User information
Jo, i Norge hade man just tagit detta på allvar och reagerat
på dessa hand tecken/signaler.

Om satanister har kommit överens om ett sätt att göra signalen
på, t.ex. vänsterhand. Då är det så man skal göra signalen, om
man vill leka satanist. Sedan kan man väl starta en rebell-
satanist rörelse, där det görs med höger hand eller båda hän-
derna istället. Då gör man så för att man kommit överens om
det.

Men likväl en symbol har från första början ingen specifik
betydelse, likadant som orden i våra språk inte har. En ord
är en knippe bokstäver och sedan bestämmer man sig, att
ett visst knippe betyder något. Men faktiskt betyder de ingen-
ting, de betyder endast något när vi ger det en innebörd.

Din rubrik löd:
"Bildbevis på Illuminatis makt"

Nå, faktum är att du ej har någon bevis. Varför? du vet ej
varför dessa herrar gör dessa signaler. Om alla ens gör
någon signal.
Bush säger att det är för Texas Longhorns. Men om man antar,
att han ljuger när han säger det, då för vad är det då?
För illuminatis makt? För något helt annat?

Kanske säger det:
"Jag är en snigel" ?

Jag tycker att det ser ut så. Men vad skulle man mena med
om man verkligen sa så? Att man är en faktisk snigel, eller
slö som en snigel eller antikrist utklädd till en snigel. Eller
kanske var det en bara ett skämt?

Jag tror även att allt har en orsak. Men vår fanatasi bygger
ofta upp konstruktioner om orsak, som är långt mer komplexa
än den verkliga orsaken.
Att man skämtar, att det ska vara ett skämt, även det är en
orsak.

Jag går dock inte och påstår något, jag tror inte på något,
varken på att orsaken är enkel eller att den är satanistiskt
mystiskt komplex, som sträcker sig enda ned till helvetet.

Man kan lägga märke till någon symbol, symboler är ändå
kul. Men om man inte vet vd de står för och varför exakt
någon använder det. Då kan man ej påstå att de är bevis för
något, för att de inte är i det skedet bevis för något.

Tittade nyligen på david ickes sida, och hans exempel på
förekommande symbolism kändes nästan som ett skämt.
Och jag förstår verkligen inte vad han sökte leta med, att
påpeka dessa olika symboler i t.ex. företags logos.
Någon har något som liknar en cirkel, är detta en sol eller
orm som biter sig i svansen. Och då är detta direkt länk
till något konspiratoriskt?

Då är hans egna böcker ju även det, titta bara på illustrationer-
na på dem. Han är troligen själv en verklig konspiration och
inget mer.

En syltburk, måste även höra till illuminati, tittar man på
den från ovan, så är det en cirkel, symbolen för sol kanske?
Min granne måste vara en illumunati ledare, han har en bil
med cirkel formade däck.. symbolen av sol... shiiit.

Sedan vad sägs om detta?

Om någon symbol verkligen inte har någon innebörd för mig,
då kan dennasymbol inte göra någon inverkan på mig.

En symbol ensamt, betyder ingenting, det är bara en form.
Inget mer.

Åskådaren och användaren av symbolen sätter någon
betydelse i symbolen. Och för detta finns inga begränsningar,
så en och samma symbol kan ges vilken betydelse som
helst. Eller ingen alls.

Posted on: 2005/1/21 22:20

See User information
Väl mött grabbar och tjejjer(?!?)

Tänkte jag skulle "klämma" ner ett par rader, ang. "Tecknen"...
Jung - den där psykpolarn, som påstås vara lärjunge till Froud, eller vad det stavas - han menade att han ansåg att det fanns symboler - som "bankats2 in i våra medvetanden, under hela vår "utveckling"... Det menade han framkom i hans undersökningar och experiement, runt omkring i hela världen och att det fanns likadana symboler (samma, alltså) runt hela vår jord, det gick till så att han "använde" sig utav mentalt "störda" människor i alla världsdelar...
Han lät dom leka med kritor och när dessa gjorde lite krummelurer på pappret, så jämförde han med andra människors bilder, och så förstod han att människorna faktum hade något med varandra att göra - De framställde likadana krumelurer - över hela världen, likadana och inte nog med det - det var just sådana där sk. "vanliga" sk. "symboler" - som tillex. solkors - vanliga kors - cirklar och liknande grejjer...
Det kanske är som han - Jung, vill mena: Vi har alla "del" av "samma" symbolik, på grund utav att vi har varit "med" om att larva oss med dessa bilder, sedan hur långt tillbaka som helst (från början, kanske?)
Därför så har människan sedan urminnes tider - använt sig utav likvärda "bilder" för att vi på något diffust sätt faktiskt "känner" till dem och "litar2 påå dem - därför är det så vanligt att när man organiserar något så, har man "med" och "instoppat" dessa symboler i firmalogos osv.
Själv, så är jag helt fascinerad av "trianglar" och blev när jag var ung heltänd på tex. "TEOSOFI", som hade en hel drös av symboler i sin "logga"...
Tao-kors - solkors - AOUM-symbolen - som en av er använder sig utav- kul! - plus ormen som biter sig i sjärten (Milleniumormen, fast egentligen så är det en sk. evighetssymbol, med lite kunskap insprängd i ) Plus "Davidsstjärnan" - Israel flagga! Men Teosofernas "förklaring på stjärnan är den att det är två liksidiga trianglar den som pekar nedåt, betyder - ANDENS NEDSTIGANDE I MATERIEN och den som pekar uppåt, betyder - ANDENS UPPSTIGANDE ur materien... Mycket möjligt!

I vilket fall som helst så "påminns" vi i alla fall medvetet eller omedvetet av detta som "synns" i vår omgivning - Det kan vara en lukt eller bara en syn - skitsamma!!! Vi "reflekterar och gör våra bedömningar i vilket fall som helst...
Det finns grejjer runt oss som kan "verka" starkt eller mindre starkt på våra medvetanden, och gör så kanhända något "möjligt", vi kanske "triggas" och på så sätt "förnimmer" något, som vi i dagsläget naturligtvis inte kan bedöma "verkningsgraden" utav - men man blir alltid påverkad utav allt man kommer i "beröring" utav...
Är man noga "insatt" i dessa "krafter", så kan man ibland kallas för medicinman/Shaman/präst av något slag - "trollgubbe" och dessa människor kan med hjälp av symboler och hanhavandet av "andra" verktyg - faktum "åstadkomma" grejjer - vad de nu vill...
När det först kom till "allmänhetens kännedom att gamla ofta hemliga tecken och signaler användes - så kom dessa upplysningar i första hand från redan "insatta" människor - som när de såg detta inte förstod varför dessa "användes, men det är ju klart att om det nu är som det är - att det existerar NEO-SATANISM, som vi mycket väl vet faktiskt existerar, så är det väl inte så märkligt att "symbolerna" används i dag som denna, men jag tror inte att alla som använder sig utav dessa "bilder" är medvetna om faran att använda grejjerna - ty, det fungerar som så att med användningen så "alstras" något - man helt enkelt sakta men säkert ökar sitt medvetande och kommer så att säga i samma nivå som bilderna/symbolerna Kännetecknas utav...
Det är som med allt annat i livet "man blir det man äter" - som vegetarian-lobbyisterna brukar säga...

Äter man en gris så blir man en gris - ungefär... Inte riktigt, men ändå... Nästan - Inte för att man kommer att likna en gris, men likvärdigt liv får man - Rädd och hungrig och när man ligger "risigt till" så blir man hatiskt och ännu mer hungrig... En riktig människa, eller?

Hälsar SHYGETS - den forne vegetarianen, numera en grisätare och tycker mig trivas rätt så bra med detta... Vi skall komma till vårt "ätande" en annan gång, men det skiter vi i idag... Ciao!

Posted on: 2005/1/26 13:53

See User information
Tjena, krumelurer och symboler

Att Jung funnit samma krumelurer och symboler runt om på
jordklotet, är inte så konstigt och jag skulle inte förvänta mig
så mycket annat. Det är allmän kännedom idag.

Jungs fynder bekräftar något, som en god vän till mig sagt
många gånger:

-Världen och dess folk och kulturer är samma skit, som före-
kommer bara i lite olika färger och paket.

Att samma symboler framkommer lite här och var, betyder inte
nödvändigtvis att dessa symboler skulle kontrollera våra liv
på något sätt, utan de kan även berätta det att oavsett var på
jorden, så är människans nuvarande tillstånd det samma.

Dvs. människan är lika sjuk här hemma, som den människan
som bor på en öde ö ute på stilla havet.

Meningar och uppfattningar, som denna som vissa vegetarianer
använder sig av "man blir vad man äter". Det pekar just i rikt-
ning av någon form av mysticism. Att man på något sätt ej kan
veta varför något påverkar. Problemet med denna påstådda
mystik är den, att man samtidigt inte kan vet om det verkar alls.
Så det blir en paradoxalt meningslös uppfattning och åsikt.

Om man vill förstå något, så är mystik just det man minst be-
höver eller skall bygga in i sitt tänkande.

Posted on: 2005/1/26 17:57

Symbol Vs. Tanke

See User information
Här några ord separat om symboler och om tankar.

Om man kan bekräfta:
- att det existerar NEO-SATANISM inom mänskligheten.

Att någon form av NEO-SATANISM, som skulle till vis
del ha inflytande över hela mänskligheten.

Symboler innehar i detta förhållande inte någon som
helst hemlig eller mystisk kraft eller krafter.
Det SHYGETS hävdar om symboler stämmer inte.

Det som påverkar och har kraft bakom det är tankar.

Exempel:
Om någon symbol har ett samband med rädsla och skräck,
och om jag har denna tanke i mitt huvud, i min person, med
inlärd koppling till även denna symbol. Då kan reaktionen i
mig bli, rädsla och skräck.

Om jag ej har denna tanke i mitt huvud, då påverkar denna
symbol mig på inget sätt. Och det kommer aldrig påverka
mig oavsett om jag skulle snurra på dessa symboler i tusen
år. Så länge jag inte köper/accepterar denna tanke om skräck
och rädsla i denna symbol, så länge har symbolen ingen in-
verkan på mig.
Tanken man har verkar, inte symbolen i sig.

Så om man har ingen tanke eller tankestruktur om någon
symbol, då styrs eller påvekas min person på inget sätt av
det.

Kraften sitter i tankar och frågan om vem vinner, det är fråga
om vilken tanke som vinner.

Tror du på rädsla och skräck, då kan du mycket gärna finna
dig själv i situationen där någon, ex. staten försöker styra
ditt liv genom att skapa till dig en illusion om skräck, rädsla
och fara.

Har du däremot ett fritt förhållande till vilken tanke som helst
och du använder tankar endast som verktyg. Då kan du se
igenom vilken tanke som helst och det kan ej påverka dig på
något sätt.

Den tanke som spelas till dig av någon utomstående, en
tanke som du sedan reagerar på, den tanken har makt
över dig. Röre det sig då om en tanke i form av symbol(er),
signaler, tecken, bilder, formade i ord, ljud, hur som helst,
finns det en bollplankt inom dig som reagerar/svarar på
tanken som ges, då påverkar det dig.

Men när man väl tar bort lögner inom sig själv, avlägsnar
falska bollplank i ditt eget tänkande, vars syfte är just att
reagera på yttre påverkan. När man avlägsnar dem, så
då finns inte längre något som kan påverka.

I kortare ordalag:
-Lögnen man själv håller fast vid, den har makt över mig.

Posted on: 2005/1/26 19:35

Re: Symbol Vs. Tanke

See User information
Hela grunden med magi är just att symboler är laddade, så många tror på detta.

Många tror på ett gemensamt plan, som det kollektiva undermedvetna, eller någon mer andlig motsvarighet som astralplan eller liknande. Om det finns en sådan gemensam plattform så borde man kunna ha en gemensam uppfattning av et symbol tex.

Mycket stödjer tanken på ett sådant gemensamt plan, titta tex på de shamanska traditionerna, som överallt runtom på jorden har skapat liknande struktur i den så kallade andevärlden.

Men alla kanske inte kan nå detta gemensamma plan. Det beror kanske på vad man själv tror, hurvida man kan påverka eller bli påverkad av något sådant. Många tror på att man kan påverka vem som helst med healing eller magi, med jag är lite skeptiskt till detta.

Vad som är sant och falskt kan vi ju inte veta, vi kan bara veta någonting om våra objektiva och ofullständiga erfarenheter.

Posted on: 2005/1/27 8:45

See User information
Tjabba, MICRON och 88-an...
F-N det här är intressant och allt ni sagt är ju inte direkt något negativt gentemot det jag sakt snarare "komliment", som det heter- om deta ord nu är rättstavat...
Fisst är det så som du 88-an, menar att det är tanken som "räknas" - helt i linje med hur jag tror det fungerar... Men...
vad betyder egentligen "laddade" symboler?
Man kan tillföra grejjer energier - som gör att man på något underligt sätt attraheras - känner sig dragen till något "visst" - andra grejjer skiter man i - på grund utav att man inte "känner" någon dragningskraft... Ok! Det var "laddade", det...

Och precis som du -88-an menade så är det 2tankarna2 som gör att en massa grejjer händer - själv går jag så långt att jag brukar säga att ALLT faktiskt "grundar" sig på det som vi benämner "psyket" - Allt är "psykiskt" - Om man nu som vissa utav oss har "klämt" lite Hylosoik - så kan man där delges uppfattningen att alltet är uppbyggt på tre grejjer: Medvetande - rörelse - materia (i vårt fall - den fysiska) Allt i hela tillvarelsen - UNIversum - är uppbyggt på dessa tre "aspekter", som Hylosoiken vill mena... Jag brukar beskriva det så här: Det finns ett medvetande (1) Den "rör" på sig (2)- genom tillvaron och uppfattas såsom en bild av de som skulle kunna uppfatta detta... "Bilden är vad jag vill mena "materia"(3)...
Alltså - om jag (Medvetandet) skulle kunna styra min tillvaro, så skulle jag också kunna styra "min" sk. BILD(materien)...
Och det är vad som "sker" , när man trollar(magi) Ni tror väl på trolleri, väl?
Voodoo, är intressant alltså... naturligtvis så är det som du säger - 88-an och MICRON menar samma... Det är "tankekraften" som fixar grejjerna - och åter det är endast vi själva som "medverkar" i alla dessa processer(fenomen) Visst är det så!!!

Jag brukar 2dra" den här storyn ibland - när det passar... Jag lyssnar mycket på radion P1 - i alla fall förr i tiden då jag hade ett jobb att gå till och då helst P1 - för om ni bara vet, så är det mycket man kan "lära" av allt skit man hör...

Det här specialla programmet, jag skall berätta om - heter folktro och folkminnen - eller nått sånt...
Det var en kvinna som berättade att hon varit med om en historia där det var en klok gumma som praktiserade någonting... Programmet handlade just den dagen om "kloka" gummor och gubbar...
Hennes berättelse gick ut så som så; En yngre manlig avlägsen släkting var på genomresa med en kamrat, de skulle och var på väg till "krigstjänstövning"/värnplikt... Kommunicationerna på den tiden - tidigt 30-tal och de fick lov att sova över hos kvinnans föräldragård... Då hände detta:
En av dem var rätt så illa däran i ansiktet - full med "blämmor" - utslag av något slag(Lite kaka på kaka, där - men ändå)
Grabben, såg antagligen för jäklig ut helt enkelt... Den gamla kärringen gjorde då något rätt så festligt... Hon tog aska ur spiselhällen - och lät det rulla runt i käften ett tag sedan spottade hon "patienten" i ansiktet!!! Naturligtvis så vart den unga grabbens självkänsla - lite stött - om han nu hade någon av det slaget... Så familjen fick nästan stoppa honom från att spöa upp gamlingen och menade att hon nog "visste" vad hon gjorde... Så det lugnade ned sig till slut och alla gick ock la sig...
-Dagen därefter, så kom grabbarna ned från loftet och till allas häpnad så såg den blämmiga grabben - rätt så snygg ut... Inte för att man i programmet försökte analysera själva "botandet" - Men jag tycker mig kunna förstå sammanhanget...
Antagligen, var den där grabben en sådan där "mammas gosse" en kille som kanhända nästan aldrig varit utanför "gärsgårn" där hemma - och när han var det tex. i skolan - så blev han mobbad och jagad jämt... Så detta att tvingas åka miltals bort från hemmet och tryggheten, var vad jag skulle kunna tänka mig - ett rent helvete - och då händer något som är så jäkla vanligt idag - denna sk. "allergi"!!! Han föll offer för tankekraften, rädsla och skit bara överskjölde den stackars grabben och ett allergiutbrott, vart resultatet...
Ok! Hur fixar man sånt? Kärringen visste råd - hur hon tänkte om det hela - behöver vi inte veta exakt - men, hon gjorde det hon har blivit lärs att göra och det var just detta - men vad hände egentligen?
Jag vill mena att detta hände: Sådana där felaktigheter såsom sjukdomar och sånt menades var "onda andar2 förr i tiden... Vad menas då med detta? Onda andar är just onda tankar - i betydelsen "onda" likamed "felaktiga tankar" - Vad var då fel i grabbens tankar? Jo att hans tankar hela tiden krettsade runt hans eget sk. "jag"... Mig/jag/mig - hela hans varelse var upptagen med just sådant... Taskig uppfostran, som man brukar säga... men vad hände då med honom... när han gick upp för att sova - så låg han ock tänkte hela tiden på vad som skett och att den jäkla människan hade förnedrat honom inför alla människor. Nu för först gången på en lång tid så "släppte" den där tanken som hela tiden var focuserad på hans eget jag hela tiden... Nu låg intresset på den där kärringen och vad han varit med om... Så nu fick den delen av människan som kallas för kroppen liksom restauera sig - rekonstruera sig ... för i grund i botten, så är vi ju så perfekta vi kan och det är ju inte lite det - i alla fall att vara "hela"... Så detta betydde för honom att blämmorna försvann - antagligen kommer dessa att "återkomma" det ögonblicket han glömmer kärringen - men det är en annan historia...
Jag är som ni kan förstå - helt övertygad att inget kan ske med oss om vi inte är "med" på det... Allt är som det sägs: "psykosomatiskt"... Vårt medvetande "styr" allt som sker med oss... Healing, är skitenkelt om man bara behärskar att få en människa att - som det heter:TRO - Tro är att nollställa sitt medvetande - Nollställa i den bemärkelsen att man är helt öppen för vad F-N, som helst... inte tänker på något skit - utan focuserar på något speciellt - JESUS - reliken - på någon eller något över huvud taget... Tron kan försätta berg!!!
Jag läste till ex. om Hedin - upptäktresanden, han var i Tibet och "rotade"... Det påstås att FOA (Försvarets forskninganstalt - tror jag) har en gammal film som Hedin tog därborta (står i boken om denna händelse) Då var det en massa tebetaner som i en solfjäderliknande form stod uppställda nedanför ett berg (larvigt - det är ju bara berg där, men ändå) De hade massa musikinstrument Cymbaler och blåsgrejjer - Hedin "riggade" upp sina filmgrejjer och väntade - Först hände ingenting sedan så lyfte ett bamsigt stenblock - nått ton och började "sväva" bort och upp mot en hylla en bit upp på bergsryggen, sedan sköt det fart en mängd stenar tog sig upp en del rasade ned antagligen på grund av att de "missade" tror jag eller att någon av munkarna som skötte showen kanhända - söp till, dagen före....

En kul grejj - inte bara göra material viktlösa -om de nu var/blev det... Labero gillar jag förövrigt - inget är väl så välbehagligt som att "se" naturfenomen hända framför sig. Tillockmed en eldflugas sken i natten gör mig nästan knäsvag - För att inte tala om vissa års "norrsken" - här uppe i Dalsland - vilka grejjer!!! Som spöken (hur dessa nu ser ut?) kastar de sig emot en... och dessa sken som uppenbarar sig - man känner sig i focus - antagligen för att dessa sk.sken antagligen fungerar precis så som regnbågen - alltså - utgår alltid regnbågen genom vårat "synsätt" utifrån oss om nu någon uppmärksammat detta fenomen...
Står någon och ser på en regnbåge så kan man tydligt "se" vart den börjar och vad den slutar - eller hur? Men det jäkliga är om någon står någon annan stans - så slutar och börjar den på ett helt annat ställe - på grund av ögats possition (eller hur det nu stavas) samma sak gäller antagligen vid norrsken - man är i focus på något konstigt sätt - men det är vi alltid vad som påstås vi är all i centrum på något sätt... Allt som sker omkring oss har med "oss" att "göra"... Ok! - Det var det det... Förlåt mig om jag snackar så mycket - men det är ju det bästa jag vet...
Hälsar SHYGETS för ja-jahaaaa...

Posted on: 2005/1/27 21:25

See User information
Förlåt om jag inte håller mig till ämnet:

Jag har läst om de där tibetanerna i en bok som heter Falköpingmysteriet som är skriven av Ulf Bronell (www.klokast.se) Där har han en teori om att det var ljudvågor som centreraded till en viss punkt och därmed förändrade gravitationen där. Enligt en skiss som fins i boken så skulle massvis av olika blåsintrument ha spelats i ett himla liv av hundratals munkar runt om stenen i en halvcirkel, med berget som förstärkning som studsade tillbaka ljudvågorna. Det finns faktiskt moderna tester som har komit fram till liknande resultat med ultraljud, där man kan få se filmer med kanonkulor som lyfter rakt upp i lufften (alternativ forskning).

Posted on: 2005/1/27 23:32

See User information
"Hela grunden med magi är just att symboler är
laddade, så många tror på detta."

Magin bygger väl kring det att vissa saker symboliser
något, t.ex. uppdelning, jord, luft, vatten, eld.
Och t.ex. med olika jord-föremål, så skulle man kunna
förstärka sina egna eller någon annans jord-bundna
egenskaper. Felriktat eller misslyckat, så skulle man
även kunna försvaga dem, och ge ett försämrat till-
stånd.

Så om jag tror på jord-föremålet, så blir jag mer jordisk
och stärker mina jordiska egenskaper. Så även här rör
det sig om tankar.

Astrologin fungerar ungefär likadant, som magin, där
menar man att olika himlakroppar påverkar vårt livs
gång. Då alla himlakroppar i vårat universum är stor-
heter, som består av energi. Och de är mycket stora,
så visst kan tänkas att deras positioner och rörelse kan
ha påverkan över min lilla människokropp.

Men likaväl som man kan stå under deras påverkan, så
anser jag att möjligheten finns till, att man kan stå utan-
för deras påverkan.

Det kan skrivas om i dessa ord:
1.) Jag kan leva ett liv, då största delen av mitt liv och rikt-
ningen i mitt liv, vad jag gör osv., bestäms av yttre krafter.

2.) Jag kan leva ett liv, då allt eller största delen av mitt liv
bestäms ur min egen vilja och mitt äkta jag. Då bestäms
spåret i mitt liv rent av min inre kraft, och yttre krafter kanske
ej alls då kan påverka mig. Utan då skapar jag min energi
och min riktning direkt ur mig själv.

Och alla andra yttre krafter himlakroppars eller magiska, de
förvirrar eller driver mig ingenstans, om jag tillräckligt tydligt
kan se min egen inre kraft och vilja. För då ser jag även det
som är verkligen äkta för mig, min inre kraft och vilja. Och
det blir då, det enda jag kommer någonsin välja att följa.

"Många tror på ett gemensamt plan, som det kollektiva
undermedvetna, eller någon mer andlig motsvarighet som
astralplan eller liknande. Om det finns en sådan gemensam
plattform så borde man kunna ha en gemensam uppfattning
av et symbol tex."

Jag anser att vi är egna unika varelser och att vi inte har
ett kollektivt undermedvetande. Om det finns en andevärld
eller astralplan, dessa kan även fungera som den fysiska
världen, dvs. att det är en värld och att mitt undermedvetna
existerar som en självständig enhet inom dess ramar. Mitt
undermedvetna är fortfarande mitt och inte något kollektiv.
Likadant som min kropp är mitt och inte kollektiv ägt eller
i kollektiv bruk.
Min kropp är mitt verktyg.
Likadant är mitt medvetande och undermedvetande
mitt verktyg.

"Mycket stödjer tanken på ett sådant gemensamt plan,
titta tex på de shamanska traditionerna, som överallt
runtom på jorden har skapat liknande struktur i den så
kallade andevärlden."

En shaman är en vetare. En persom med kännedom av
något slag vad gäller våran existens. Shamaner känner
till vår gemensamma fysiska plan, fysiska universum.
Men de arbetar även på annat plan, den så kallade ande-
världen, men även där, när en shaman jobbar med mig,
så jobbar shamanen med min ande. Och jag har min
egen ande, som är en unik enhet.
Shamanen jobbar inte med någon kollektiv skithög, inte
en kollektiv ande.

Min ande existerar som en egen enhet i denna andevärld.

Shamanismen hävdar väl ganska starkt, att vår fysiska
existens, kroppen, är stark beroende av vår egen ande
och andevärlden. Dvs. en person som är ofta fysisk sjuk
har svag ande eller förlorat kontakten på något sätt till
sin ande. Shamaners uppgift är just att återställa den
här kontakten. Om det lyckas, så kan det tydligen göra
en person frisk från någon åkomma. Men troligen ej för
evigt, eftersom personen kan leva på fysikt plan ett liv,
som vandrar ifrån anden. Då vandrar livet hela tiden i
spår, som försvagar denna kontakt och då kommer per-
sonen återigen bli sjuk.

Shamanen återställer kontakten med anden, om
den kan. Jag misstänker att det är omöjligt även inom
shamanismen. Om t.ex. jag själv vägrar, att jag själv
inte vill att det ska ske. Men det är då vilja från helt
annat plan än det fysiska, då kan en shaman inte
hela mig.

Shamanen kan återställa kontakten eller hela min ande,
men nödvändigtvis så gör inte shamanen mitt jordliga
medvetande, nivån av medvetade på jordlig/fysisk plan,
mer medveten om anden.

Så jag kan återställas till välmående i det fysiska, men
likväl kan jag forsätta därefter leva ett liv som är i konflikt
med min ande.
Då kommer jag återigen försvaga kontakten, min andlighet,
eftersom för anden är ett sådant jordiskt liv värdelöst.
Då levs det jordligalivet ur ett perspektiv som är falsk,
som är ej äkta. T.ex. ens val och handlande i livet grundar
sig i tankar, som är lögner ur andens perspektiv.

"Men alla kanske inte kan nå detta gemensamma plan.
Det beror kanske på vad man själv tror, hurvida man
kan påverka eller bli påverkad av något sådant. Många
tror på att man kan påverka vem som helst med healing
eller magi, med jag är lite skeptiskt till detta."

Vad en person kan nå vetande och förståelse över, är
högst beroende på det vad personen tror på. En strikt
materiell tro hindrar en person att se existens ur andra
perspektiv än just den materiella. Någon andlig tro, ger
personen sedan ett annat perspektiv på existensen.
Men då är personen ofta fast vid det perspektivet och
tro är just det. Tro är det när en person har fastnat
vid ett visst perspektiv, personen tror att allt vad hon/han
just nu ser och förstår, att det är allt.
I sådanna fall kan en person inte längre utvecklas, utan
personen kommer vara fast vid det perspektivet, så
länge som personen fortsätter hålla det som sant.

Jag anser att det är absolut möjligt, att stå utanför
healing och magins krafter. Dessutom är jag rätt skep-
tisk till dessa krafter, då jag anser att människans
kunskap om dessa är för liten. Finns många rena bluff-
makare och andra som sedan ej riktigt vet vad de håller
på med, otillräkligt förståelse.

"Vad som är sant och falskt kan vi ju inte veta, vi kan bara
veta någonting om våra objektiva och ofullständiga
erfarenheter."

Det finns sant och falsk, anser jag.

Det enda sanna är när mitt liv vandrar efter mitt äkta jag
och min äkta egna vilja. Allt annat är falskt.
Så ju bättre jag kan gå efter det, desto sannare kommer
mitt liv vara.

Okay, tack för mitt ord. Det lite av de perspektiv om livet,
som jag fått lära mig.

Posted on: 2005/2/6 19:57

See User information
Du skriver så mycket, så jag kan inte få grepp om allting, eller jag orkar inte läsa så nogrant. Du får ursäkta.

Igen angående magi. I magi så tror många på kollektiva egenskaper.
Du gör det inte, vilket är helt ok. Jag är inte övertygat åt något håll. Det är svårt att bevisa någonting så vi får alla tro vad vi vill.

Helt intuitivt så tror jag att vi alla är hopkoplade och att att det är min unika person som är en illusion. Men som sagt jag vet ju inte och är öppen för alla sätt att tolka omvärlden.

Posted on: 2005/2/6 21:21

See User information
Du köper inte Jungianska symbolismen va?

Nog finns det en anledning till att "buissnessbuildings" efterliknar gigantiska fallossymboler.

Posted on: 2005/2/8 22:02

See User information
Inom psykologin köper jag närmast ingenting, det mesta
där tar jag med stor försiktighet.

Just detta med Jung och att "buissnessbuildings" skulle
lika manslem, eller var det Freud som drömtyde korstenar
i drömmar, för att symbolisera stora kukar. Och liknande.
Hela den här sortens symbolik känns fullständigt idiotisk.

Att skyskrapor skulle symbolisera fallos, ja njaa??
Varför?

Vilka möjligheter finns rent praktisk när man ska konstrue-
ra en byggnad?

Joo, man kan bygga i riktningarna bredd, djup och höjd.
Både bredd och djup innebär att man konstruerar byggna-
den längs med marken. En stor byggnad enligt den model-
len kräver mycket markyta, en stor tomt. Tomtmark är
kostsamt.

Ett annat alternativ är att bygga på höjden, då sparar man
bl.a. på byggytan, blir billigare. Eftersom ingen har ännu
har hittat på och stiftat en sådan lag, att man även kunde
ta betalt för det luftrum en byggnad upptar.

Bygger man på höjden får man en pelare eller kolumn av
något slag. Är det då en kuk eller kuksymbol?

Om man anser Ja, då måste nog personen ha någon form
av fixering kring det manliga könsorganet, något som möj-
ligen Freud och Jung led av? Man måste nog vara lite
vrickad, för att se saken så och verkligen skåda världen
ur ett rätt förvridet perspektiv. Ett "uppkukat" perspektiv?

Jag tycker personligen att tanken är fullständigt löjlig.

Jag tycker det är otroligt, att psykologin kan seriöst mena
sig komma med dessa symbolism modeller. Och Jung ses
som en stor man?

Kanske om han hade en stor kuk? Och det var där, var han
fick även sin symbolism? He, he.

(hoppas ingen blir upprörd av mitt språkbruk i detta inlägg).

Tips:
Feminister skulle kunna driva på, för att börja göra massiva
konstruktioner i dalgångar och dalar, så att vi även får lite
vaginal-symbolism och byggkonst.

Undran:
Mannens gruvarbete är det utlopp av mannens behov att
få "borra" i håll, av att få tränga in?

*vad kan man säga? komiskt men symbolism som är helt väck*

Posted on: 2005/2/9 3:26

See User information
Tjabb, igen d_Bullshit och alla andra symbolister...
Nu måste jag "larva" mig igen...
Jung, var den av dessa "drömtolkare" som jag anser var "rätt" ute - däremot den där froud - han ger jag inte så mycket "över" - han anser jag var en av NWO´s verktyg för att det skulle "hända" något - och det gjorde det verkligen... Angående kvinnors bilder på det kvinnliga könet och naturligtvis, även mannans - så har vi ju alltid ofta "bredvid" - en symbolisk phallos en sk VOMB en slags kupol - gärna med ett hål i - om inte alltid... Så visst finns det möjlighetr även för kvinnor att larva sig eller så som det går till i "signalerandet" visa på den kraften som går under beteckningen "den kvinnliga principen"... Ingen orättvisa här inte!!!
Och så till sist - att "tyda" grejjerna omkring dig - skall du inte göra till åtlöje - du skulle inte fungera om du inte kunde det - vi omges överallt av signaler - Ta bara alfabetet till ex. och skyltar av alla de slag...
Du vet väl att människor är manipulerade o präglade av allt möjligt - grejjer som är så gamla att vi ente ens kommer ihåg när vi först varsblev dem - i barndomen Tex. En människa kan vara rädd för än det ena än det andra - och sedan när man kommer i kontakt med något som kan sas "trigga" på rätt ställe i medvetandetr så kommer "minnena2 tillbaka det kan var bilder ljud eller vad F-N som hellst men det är just själva triggandet som kan få erinran att uppkomma och effekterna...
Så om en kvinna till ex. - blir sas "upprörd" över en orms skepnad eller en varmkorv, så kan dett kanhäönda ske på grund av någon slags händelse i det förflutna - barndomen eller tidigare livs erfarenheter (dåliga, antagligen)... Eller?

Posted on: 2005/2/9 12:11

See User information
Vore intressant att veta vilka upplevelser denna kvinna
haft med varmkorvar och med något av ormskepnad?

Människor har en massa rädslor vilket är sant, själv
har jag genomlevt rätt intressant händelser, som
liten. Rätt brutala.

Hur sådant påverkar ens fortsatta och framtida liv, det
har att göra med hur väl man tar hand om dessa rädslor
inom en själv. Man kan avlägsna dem, man kan ta bort
"triggers" i sig själv.
Gör man ej det, så kommer de säkert styra många gånger
i ens liv. Jag anser att det är en persons ansvar att ta
bort så mycket man bara kan av sådant. Dock mina erfa-
renheter är de, att folk sällan gör det, utan de tänker mer:
-det är så jag är.

Jag bär dock inte på en så statisk bild om mig själv.

Under vår uppfostran lärs vi även rätt mycket reaktiv kun-
skap och beteende. T.ex. reaktiva svar, som kan fungera
som försvarsmekanismer, men ofta reagerar dessa även
när ingen faktiskt orsak finns. Då har mekanismen kommit
ur användarens händer och kontroll. Då styr mekanismen.
Reaktiva svar finns mycket ut av.

Även i sådant ska man avslöja sig själv, sluta upp med
det, helt enkelt.

Inte leva under kontrollerade och styrda former, utan
försöka leva fri genom att göra sig sjävl fri.

Posted on: 2005/2/11 13:59

See User information
Smaskigt - d_Bullshit!!! - Precis min "stil" - Om du hade den där boken jag alltid tjatar om: Ouspenskys - "Fjärde vägen" - Så handlar det precis om just detta - hur vi skall "bemästra" - just dessa sidor av oss... Skitbra, alltså!!!

Men du larvar dig när du skojjar och undrar vad det kan vara som...jag citerar:"vilka upplevelser denna kvinna
haft med varmkorvar och med något av ormskepnad?"

Det är ju naturligtvis - det gamla vanliga - Larva dig inte!!!

Och som du menar:jag citerar:"Dock mina erfarenheter är dessa - att folk sällan gör det, utan de tänker mer:
-det är så jag är."
jag tror också att det förhåller sig på det sättet... Jag vill bli en bättre människa en klokare och mer konstruktiv människa - Jag har en jäkla massa "skavanker" - Men jag "arbetar" på dem - varje dag - Sliter som F-N... men bara man är medveten om dem - så kan man ta det lugnt - inte "gräva"- ner sig, liksom - utan allt kommer att "lösa" sig med "tiden" - som det så festligt heter - Vad är egentligen "tid", för något? EH?
Kan vi ju alltid - "spåna" om nästa gång... Hörs... - hälsar shygets

Posted on: 2005/2/11 19:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper