vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Er första tanke om wtc?

See User information
Ja, allt om 911 attacken behöver inte tvunget handla om konspirationer, smält stål eller försvunna flygplan, så av 50% nyfikenhet och 50% intresse ställer jag nu frågan, vad gorde ni den dagen? Och vad var er första reaktion?

Jag minns att jag precis hade kommit hem från skolan, och att vi med idrotten hade varit på ett badhus, jag och en kompis gick hem till mig varpå min pappa ropar på mig att komma, jag ser bilnden av det rykande tornet och knallar upp på mitt rum, startar tv;en och förklarar för min kompis att USA har blivit anfallet och drar igång några vilda spekulationer om att nu jävlar, kommer det bli krig och vi kommer säkerligen dö.

Det var inte på säkert ett år eller så jag seriöst började överväga att något var väldigt märkaligt. Och jag antar att det var väll 2003 någon gång då min pappa, igen, säger till mig att komma till tven, denna gången visar han mig en film, en konspirations film, om att wtc attacken var ett "inside job", Jag var vid detta lag lite insatt i den sk "världs konspirationen" men var mycket mycket mycket mer intreserade av det paranormala och dylikt, och personer som alex jones eller david icke fanns inte med i min bokhylla.
Jag blev iaf genast tagen av dokumentären, brände ut ett antal ex och delade ut det till mina vänner. Dessvre misslyckades filmen grovt att övertala min pappa och han står fasst vid att "det nog var bin ladin, men att usa håller inne fruktansvärt mycket, och använder attacken som en anledning att gå in i krig efter olja", och jag har inte sedan dess lyckats övertala honnom.

Sedan dess har mitt intresse ökat mer och mer för hemliga orden sällskap osv, och jag har insett att för att förstå paranormala saker, ufo osv så måste man förstå orden sälskap, och den sk NWO, och vise versa.

Men jag kommer aldrig glömma dagen då jag kommer hem, fortfarande blöt i håret och ser New yorks sky linke omvandlas för alltid..

Så bring it on, vad gjorde ni, och hur reagerade ni?

Posted on: 2007/9/28 15:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Er första tanke om wtc?

See User information
Jag minns att Carl Bildt hade en mycket övertygande analys som han avslutade med typ
" det man måste förstå är att America är i KRIG nu"

Det var rätt chockartat. Om man då hade vetat det man nu vet om Mr Bildt så hade jag tolkat det annorlunda.

Då 2001 var hans ord rätt så chockande, precis som det var menat.
Nån som har en länk till hans intervju bara typ 15 minuter efter planen flög in i WTC ?

Posted on: 2007/9/28 17:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tältade på Råå camping i Helsingborg hela september det året.....lyssnade på bilradion så jag tvingades skaffa en batteriladdare för att komma där ifrån....vad jag tänkte då ang. kraschen??? minns inte, men när det började uppdagas att det kunde vara nå skumt med det så blev jag inte förvånad, snarare tvärt om, det fyllde liksom i några tomma ruter i korsordet....

Posted on: 2007/9/28 17:19
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Kommer ihåg hur jag slogs utav tanken att det såg ut som en kontrollerad rivning när dom första bilderna av hur tornet föll visades. Ville inte riktigt veta av denna känsla.

Blev också väldigt förvirrad när en reporter stod på en äng där ett flygplan skulle ha krashat, och han var minst lika förvirrad som mig när han rapporterade att där fanns ingenting som tydde på att ett plan skulle ha krashat där.

Sen reagerade jag på att det rapporterades att det var explosioner av sprängämnen i WTC. Fick inte riktigt detta att gå ihop, "terroristerna" som flög planen skulle omöjligt hinna plantera ut spängämnen i tornen. "Är USA invaderat av fienden?" kommer jag ihåg att jag undrade. Det enda jag kunde komma på som förklarade bomberna.

Allt var väldigt förvirrande är vad jag kommer ihåg.

Posted on: 2007/9/28 17:45

See User information
Quote:

fruitcake skrev:
Kommer ihåg hur jag slogs utav tanken att det såg ut som en kontrollerad rivning när dom första bilderna av hur tornet föll visades. Ville inte riktigt veta av denna känsla.

Blev också väldigt förvirrad när en reporter stod på en äng där ett flygplan skulle ha krashat, och han var minst lika förvirrad som mig när han rapporterade att där fanns ingenting som tydde på att ett plan skulle ha krashat där.

Sen reagerade jag på att det rapporterades att det var explosioner av sprängämnen i WTC. Fick inte riktigt detta att gå ihop, "terroristerna" som flög planen skulle omöjligt hinna plantera ut spängämnen i tornen. "Är USA invaderat av fienden?" kommer jag ihåg att jag undrade. Det enda jag kunde komma på som förklarade bomberna.

Allt var väldigt förvirrande är vad jag kommer ihåg.

Jag kan hålla på flera punkter. Hur båda tornen rasade rakt ned istället för att tex tippa på andra hus, upprepade rapporter om explosioner i tornen (vem hade lyckats få in de laddningagrna där), hur det inte fanns det minsta som visare att ett plan crashat på åkern och in i pentagon förutom en krater i det ena fallet och att Pentagon brann i det andra.

När man senare i direktsändning såg hur hus #7 också rasade rakt ned började jag undra rejält om det hade blivit underminerat el dyl, men varför i så fall inga fler höga hus rasade.

Att det sedan var i värsta "Rampage-stil" (gammalt arcadespel) gjorde mig lite lätt fundersam ska jag erkänna.

Jag hittade en onlineversion av spelet här. Spela så fattar ni vad jag menar.

Posted on: 2007/9/28 19:53

Edited by NisseHult on 2007/9/28 20:09:23

See User information
För någon månad sedan började jag skriva en text, som jag tänkte lägga upp här på vaken bara för skoj skull. Tyvärr blev den inte färdig.

_____

911 och jag

Den elfte september 2001 satt jag framför min dator när telefonen ringde. Det var en bekant.

-Har du sett vad som hänt?
-Näe. Vad då?
-Jag anade att du att missat det, så jag var tvungen att ringa. Slå på TV:n!

Jag såg på de extra nyhetssändningarna hur det brann i några skyskrapor i New York. Två plan som krashat in i dem! Otroligt! När så bilderna på det första tornets kollaps visades så var min reaktion: Nu tippar det! Nu tippar det! NU TIPPAR DET!

Men det tippade aldrig. Det bara rasade rakt ned och försvann bakom intilliggande byggnader. Det kändes overkligt. Vad var det egentligen som hände? Varför? Hur kunde byggnaden falla så rakt? Frågorna var många. Jag väntade på svar från någon i TV-studion.

I studion märkte man en pressad och lite kaotisk stämning. Samma nyhetstexter och bilder upprepades gång efter annan. Man märkte att folk var tagna av det extrema som hänt.

När så bilderna på det andra tornets kollaps rullade blev min reaktion: Nu tippar det! Nu tippar det! Det måste tippa!! Men, nej, det andra tornet föll likt det första, rakt ned och försvann bakom intilliggande byggnader.

Jag vet inte hur länge jag satt framför TV:n, men när jag ledsnat på att se och höra samma saker om och om igen stängde jag av. Vid det laget hade jag även skjutit känslan av att tornen rasat på ett lite osannolikt sätt åt sidan. Inget annan verkade ju ha reagerat på det. Känslan hade skjutits åt sidan, men inte glömts
bort.

Ni vet hur man gör med filmfel som man ser i en vanlig spelfim. Man reagerar över det osannolika - "Hey, nu när man ser henne framifrån så har hon ju en annan frisyr än när man såg henne bakifrån för en microsekund sedan!" Efter att man reagerat så gör man som man lärt sig. Man skjuter det åt sidan. Bara för att inte förstöra filmupplevelsen. Man har lärt sig att se genom fingrarna för detaljfel, för att inte förstöra helhetsintrycket.

Det var på samma sätt jag gjorde med tornens ras. Känslan att något var underligt sköts åt sidan för att jag skulle kunna gå vidare.

Åren gick och det blev 2006. Jag satt och surfade runt och tittade på videoklipp på nätet. Av en slump råkade jag hitta en film med titeln Loose Change. Jag började lite förstrött att titta på den, men satt snart som klistrad. Filmen handlade om elfteseptember-attentaten. Filmen var en dokumentär klart inspirerad av Michael Moores produktioner - insinuativ och frän i sin kritik.

Efter att filmen slutat var jag lämnad med en gigantiskt stor fråga - kunde det som den här filmen presenterade verkligen vara sant?

Jag började göra efterforskningar på nätet och slogs av hur otroligt mycket information det fanns kring ämnet. Det var så många sajter med så många nya detaljer, bilder, film- och ljudklipp. Jag tyckte att Loose Change hade pressenterat så många detaljer som inte stämde med den officiella bilden av vad som skett den elfte september, och så fanns det så väldigt mycket till att hitta på nätet.

_____

Jag hade tänkt avsluta med hur jag till slut hittade det här forumet, såg ett filmat föredrag av Professor Lee Jones, där han tog upp det underliga med att byggnaderna inte tippade och hur jag då långsamt började hitta tillbaka till min urspungliga känsla då jag för första gången såg kollapserna.Men, men, det här får bli ett av TTimes ofullbordade...

Posted on: 2007/9/29 3:23
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

See User information
Heh, mjo 11 september var väll ett väldigt extremt exempel på "vill du att någon ska tro på dig så upprepa det så många gånger så att alla garanterat tror på det"

Men i ärlighetens namn (och jag känner mig väldans korkad såhär i efterhand) så hade jag ingen aning om att det var något fuffens på g. Den enda bok jag hade läst om snarlika saker (som jag fortfarande rekomenderar väldigt mycker) var "hög föräderi i usa" som är en superb bok från tidigt 60 tal. Ptja, den och dom andra ganska självklarheterna om tex waco eller jfk o rfk "morden"

Men vad man än tror eller tycker så var 11 september en dag många av oss kommer minnas.

Och Att anna lindh råkade bli mördad av en "lone gunman" (suprise suprise) och Johnny Cashs tragiska bortgång lär väll inte direkt få oss att mindre rysa vid tanken på den 11 september över lag.

Posted on: 2007/9/29 9:14

Anonym
Jag stod och väntade på bussen när min syster ringde, hon sa att USA hade blivit attackerad av terrorister, World Trade Center brinner... När jag kom hem och slog på TV:n så hade tornen ännu inte rasat. När de rasade så tyckte jag också att det var märkligt att de inte tippade. Och båda byggnaderna rasade! Efter en brand som inte varat särskilt länge heller.

Mörkläggningen av WTC 7 funkade ganska bra på mig, inte förrän jag såg Zeitgeist the movie så kom de bilderna tillbaka... Vad fan rasade den byggnaden för?! Måste varit en jävligt varm brasa.

Kommer också ihåg att jag tyckte det var konstigt att "flygplanet" som kraschade in i Pentagon inte bara störtade in genom taket, varför göra en sån där svår manöver (men jag är ju inte pilot, så vad vet jag..).

"Startskottet för WWIII." Den tanken surrade i huvudet hela den dagen.

Anonym
"Det där förtjännade usa-imperiet synd att osykldiga dog men det var bra"

Jag var en vänsterdriven idiot ett eller två år senare läste jag David Ickes "robotornas uppror" och då började saker falla på plats

See User information
robotarnas uppror är nog den enda av ikes böcker (som kom efter 90 talet) jag inte läst. Är den något att läsa? Ja köpte den sisst ja var i england.

Men en sak jag tycker är att det är typ omöjligt för en att "vakna" av att se en sådan incident, man måste läsa om det först, och då man kan lite mer o vet hur "dom" funkar, så ser man det direkt.

Posted on: 2007/10/3 16:58

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper