vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Oljekrisen en katastrof utan dess like
Vi kan sitta o oroa oss om NWO..

Men faktum är att det som står för dörren är egentligen vårt moderna samhälles totala sönderfall... Varför tror ni USA krigar som om det inte fanns någon morgon dag..det e för att det inte finns någon morgon dag,,,

Inte för o låta pessimistik men jag har den senaste tiden läst en massa om oljan,,, O vilken 5åring som helst kan nog få ihop siffrorna o fatta att vi har haft vårt roliga nu.,,.

Oljan kommer under närmsate året sannorlikt och "peaka".,. alltså,, vi har förbrukat mer än hälften av världens oljeresurser,,

Alltså,,från och med nu så e det bara nerförsbacke,,

Vi förbrukar 4 fat olja för varje fat som upptäcks,,
Lägg sedan till att efterfrågan ökar med 2% per år..

Så förstår ni att situationen e ohållbar,,

Vi kan glömma allt vad global tillväxt heter o förbereda oss på en depression utan dess like,,

Läs mer http://www.wolfatthedoor.org.uk/

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Oljekrisen en katastrof utan dess like
Om oljan tar slut så blir jag så glad så jag skall dansa naken i månskenet... Jag vet att det medför problem, men jag har massvis med ris i skafferiet :) ...

För övrigt: Oljan slut eller inte, har hört många olika verisioner av den historien... SKall följa tråden, bra val av ämne!

hare gott...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Länge leve slutet på Oljan!
Det är där början på fri-energi kommer.
Motorer som går på vatten är ett faktum, gratis energi är ett faktum. Måste bara utvecklas mer och börja användas mer. :)

Posted on: 2005/12/11 2:16
"Låt inte det onda ta överhanden. Besegra det genom att göra gott."

Anonym
FÖr det första.. vätgas är en energiBÄRARE,, alltså, vätgas är ingen energikälla i sig,, alltså det krävs energi för o tillverka vätgas... sen hör jag alla säga,,,"men det finns ju etanol ju",,,

Jo visst,, Tills man tänker på att man behöver jordarealer 100 gånger jordens odlingsbara yta för o odla växter för etanoltillverkning motsvarande dagens oljenvändning

För o inte säga att all konstgödsel tillverkas ifrån oljebiprodukter,,
o traktorer, skördetröskor,,brödbudet ,, etc.. allt går på olja,,
Den mat vi äter har förbrukat olja 10 gånger sin egen vikt

Tror inte folk inser hur mycket energi som egentligen finns i oljan,.

HUr många personer tro ni det krävs för o knuffa en SUV i 100km/h..

Dagens oljeförbrukning ligger på ca 80 miljoner fat om DAGEN
ett fat =159 liter,,, det skulle aldrig gå o konvertera dom siffrorna till etanol, biodiesel etc..´dom senaste 25 åren har inga stora fyndigheter gjorts,,

Jag lovar att när priserna på olja ligger på 200kr litern så kommer anarki sakta men säkert bryta ut på gator o torg,,
Detta oljesamhälle kommer kollapsa lika snabbt som det uppstod.

Ett tips till alla,, Köp en bra mountanbike,, o ett reservdäck eller två..
Peace..

Anonym
Hmm, tekniken har gått fort framåt på sista tiden, och vi har nu fått sett nya lösningar som gömts undan i många år. Att framställa vätgas tar i dag mycket lite energi, endast några watt, sen har vi patent som tar elektrisitet ur ingenting om vi så vill, energin finns omkring oss, så oljan behöver vi inte....

www.fuellesspower.com

rek Film: The race to zeropoint...

Oljan är med dagens teknik jämfört det sämsta vi någonsin kan använda, och den har smutsat ner så till den milda grad, men det finns bot imot det också. Microber som äter kärnavfall om så är... Bara att ändra aptiten till olja och släppa lös...

Oljesamhället kommer att kollapsa, men de alternativa lösningarna kommer mjukt och försiktigt att ta över, inget att oroa sig för...

Mountainbike är ett bra val, jag skall dock hälla på lite vatten på kärran min, o tuta o köra...

Etanol är inte ett alternativ, med tanke på dom patent som redan finns, och funnits länge... Kolla patentverket, enlig alla ritningar Du får tag på, se länken ovan..

Hare gott...

See User information
Hahahhaa... Får jag dansa med dig.. :P Oljan är ett världsproblem som jag gärna är utan.. sycklar hellre än åker bil.. Och äldar hellre i en kamin än förstör naturen med en oljepanna, och världsekonomin skiter jag högaktningsfullt i... :D Tjohej...

Posted on: 2005/12/11 23:12

See User information
Jag har hört en hel del om att hela den här Peak Oil historien ska vara en bluff. Påhittad för att folk ska fortsätta att jaga efter olja och priset ska hållas uppe.

Finns en hel del info om man söker. Här är lite: http://portland.indymedia.org/en/2005/05/317006.shtml

Posted on: 2005/12/12 0:00
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper