vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Okult i media.

See User information
Michael Tsarion har ett föredrag om det okulta i media, främmst reklam. Finns ganska många delar, här är den första.
Nyttigt att se.
Rekomenderas starkt för er som inte sett den.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7058486928417482237

Posted on: 2007/10/6 2:30
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Okult i media.

See User information
Apropå ockult i media.

Är det inte åtminstonde lite konstigt att "alla" dagstidningar har horoskop

Posted on: 2007/10/6 6:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Apropå media. Varför väljer mainstream-media att fördumma övernaturliga förmågor? Med tanke på att det finns kurser i fjärrsyn och att fjärrsyn användes av agenter under det kalla kriget så borde man om man är seriös och öppen forska i detta. Men istället så har man bestämt sig på förhand att detta är "vidskepelse".

En annan intressant sak är hur vissa böcker och nya teorier som t ex boken "Forbidden Archeology" av Cremo och Thompson. I boken finns intressanta uppgifter och fakta som tyder på att mänskligheten har funnits i hundra miljoner år på jorden. Men som sagt, har man redan på förhand bestämt sig att det inte är så, så fortsätter man att indoktrinera allmänheten med darwinistiska principer.

Ännu en intressant sak är en amerikansk författare som gjort undersökningar på barn och ungdomar som har minnen från tidigare liv och som kommer ihåg platser som de inte ens har varit på i detta liv, men de kunde ändå beskriva dessa platser, vilket kunde verifieras om man åkte till platsen. Men som sagt, har man redan på förhand bestämt sig för att det inte finns liv efter döden, så varför bry sig om detta?

Posted on: 2007/10/6 8:00

See User information
Mjo, visst innehåller alla tidningar horoskåp.

Men egentligen skulle jag inte direkt påstå att astrologi direkt är ockult..

Och om du ser filmen(erna) så ser du att det är inte direkt är horoskåp det handlar om.

Posted on: 2007/10/6 11:39

Anonym
Intressant tråd det här med det okulta har fascinerat mig länge. Min far som kommer från norrland brukade berätta om att paranormala saker var mycket mer accepterade förritiden. När han var mindre så iaktog han ofta ett fenomen som dom brukade kalla "signa". Signa kan beskrivas som att man hörde tex steg i farstun eller ljudet av att någon tog i handtaget några minuter innan någon kom och hälsade på. Enligt min far hände detta istortsett dagligen och man sa till varandra nu signade det och sen kom det mycket riktigt någon och hälsade på.

Min farfar och även en äldre herre som jag känner har båda berättat för mig om själa resor eller astral traveling som jag tror det kallas på engelska. Detta var tydligen något som samerna använde sig mycket av förr när dom behövde komma i kontakt med någon som var väldigt långt borta , tex någon i nån annan by. Dom försatte sig i trans genom att slå på trummor väldigt länge och sen kunde dom tydligen färdas iväg på ett själsligt plan och kommunicera med personerna dom ville träffa. Och enligt mina kontakter så skulle detta verkligen ha fungerat personen hade varit där på riktigt och kommunicerat.

Jag brukar även kika på hemsökta hus och in i det okända med ett öppet sinne. Såvida inte personerna som påstår sig bli hemsökta ljuger och är i maskopi med filmteamet så är det faktiskt helt oförklarligt det som händer i vissa program.

För er som är skeptiska till paranormala fenomen postar jag även den här filmen jag rekommenderar starkt att se alla delarna.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7058486928417482237

Jag tvivlar starkt på att detta skulle vara något iscensatt för att ge uri geller mer kredabilitet.

See User information
Ah, gött med någon annan än jag som är intreserad av det paranormala här på vaken.

Men visst har du rätt, nuförtiden bli "sprökerier" taget väldigt oseriöst.
Jag misstänker att en av anledningarna är hollywood.
Det man ser på film kan inte vara sannt, tror man på det har man bara sett för många osv.

Men om man kastar bort luvan av ignorans och tar en seriös titt på vad som egentligen finns där så kommer man bli häpen.
Vetenskaps männen har många gånger försökt motbevisa fenomen som tex evp, men misslyckats.

Sverige är, om man vet var man ska kolla, ettganska så mystiskt land, fullt med sjö-odjur, hemsökta slott och mystiska berättelser.

Posted on: 2007/10/6 12:31

Anonym
Jag kom och tänka på en ganska relevant händelse jag hörde talas om när jag tittade på ett program om healing på svt. Det var en dam på påstod sig kunna heala andra människor och var beredd att undersöka detta under kontrollerade former med hjälp av vetenskapliga experiment. Experimentet gick bland annat ut på att damen i fråga skulle heala mindre djur som marsvin och möss hon höll händerna över djuren och hon fick dom på något sätt att falla i dvala eller djöp sömn. Detta gjordes tydligen flera gånger med lyckade resultat och alla försök att återskapa detta av andra personer misslyckades. Efter några veckor hade man lyckats bekräfta och konfirmera detta experiement och endel andra men då hade det tydligen gått för långt. Damen berättade hur någon "högre uppifrån" bestämde att forskningen var tvungen att avslutas omedelbart. Och sen var det inget mera med det. Jag tycker den här historien sammanfattar hela det okulta fenomenet ganska bra sålänge det håller sig till filmer och halvt oseriösa tv serier går det an men när man börjar forska djupare i saken och faktiskt får fram resultat så drar dom en linje. NEJ ni får inte veta mer om det här punkt.

Jag är övertygad om att grenar inom det militära komplexet i USA och med säkerhet i andra delar av världen har forskat otroligt mycket om det här och måste besitta otrolig kunskap om det okulta. Tänk vilka otroliga möjligheter det skulle kunna öppna om man bemästrade sånt här , det är därför det måste hållas topp hemligt. Till folk som tvivlar på att sånt här existerar vill jag bara säga försök att ha ett öppet sinne. Det enda man med säkerhet ka nveta är att man inte vet ett skit om hur universum fungerar. Tänk hur extremt komplext allting är skulle det då vara helt omöjligt att något sånt här skulle kunna existera? knappast.

See User information
Mjo, nazisterna höll ju på fruktansvärt mycket med det ockulta. Jag tror inte det är något som övergivits, bara tonats ned.

Posted on: 2007/10/6 13:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper