vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Drömmer jag fortfarande?

See User information
Får se om jag lyckas formulera detta någolunda...

Är det någon mer än jag som oroas över att fastän min uppfattning om att det mesta vi pratar om här på vaken är verkligt, så tycks det ändå inte helt verkligt alltid?

Jag menar, det är onekligen tunga grejer vi pratar om och jag kan tycka att medvetenheten om denna verklighet borde skrämma mig känslomässigt mer än jag upplever att den gör. Och till det kan jag tycka att jag inte längre borde bry mig så mycket om motgångar på jobbet, konflikter med flickvännen, eller om att slösa tid på hobbys mm. Men onekligen så gör jag det fortfarande i viss mån.

Vad kan detta bero på tro? Det invanda dubbeltänket som får mig att existera i 2 konflikterande(?) verkligheter samtidigt? Bieffekter av chemtrails? Eller tänker jag helt enkelt för mycket? ;)

Kom precis att tänka på Matrix och Morpheus "There's a difference between knowing the path and walking the path."

Lite luddigt allt detta kanske, jag behövde kanske bara skriva av mig lite. Respekt till er allihopa iaf., särskilt er som agerar utifrån denna verklighet i form av aktivism osv.

Posted on: 2007/10/6 21:57

Edited by fruitcake on 2007/10/6 22:13:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Drömmer jag fortfarande?

See User information
Jag förstår precis hur du känner och vad du menar, man är så "van" med den verklighet man blivit skolad i genom hela livet men när man läser om nyheter som sker världen över så inser man ganska snabbt hur sjuk och rubbat världen är... Respekt till dig för att du vågar...

Posted on: 2007/10/7 0:28
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är inget annat än en del av "showen" man råkar ut för när man hamnar i "skymningslandet" mellan det som "är" och det som "sagts".. det är bara att acceptera, men det kan vara omtumlande det håller jag med om...

Posted on: 2007/10/7 9:16
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Jag har fått några problem efter mitt långsamma uppvaknande som satte mer fart efter att jag fått reda på vad som hände den elfte september. Trodde aldrig innerst inne på vad som hände fastän jag tittade på tv och såg det hela lajv. Detta är bara en av de händelser som mitt undermedvetna har försökt att förklara genom hela mitt liv, fått vissa ledtrådar av personer, böcker, musik, föräldrar med mera men allt dränktes nog av media och folk omkring mig, bott mest i Malmö, Stockholm och England, fullt med sovande personer överallt, alltid känt att det hela är falsk men svårt att göra något annat än att bara hänga. När man får media i handen i form av en metro, samma budskap i skola, universitet, tv, radio, nättidningar, från de allra flesta personer, de flesta orkar inte bry sig utan tänker mest på sig själva, sin familj och vänner, folk orkar inte ta upp kampen, vad ska man kämpa emot och vad vill man skapa, det finns inget exakt svar. Mycket lättare att bara gå och lägga en papperslapp i en låda vart fjärde år, jobba, tjäna pengar, resa, festa, skaffa familj låta barnen göra samma sak, investera sina pengar i hus och på börsen och låta eliten styra regeringarna, media och de stora företagen.

Men när jag fick reda på vad som hände den elfte september började många fler saker klarna när jag läst på mer. Allt blev till en helhet på något sätt, sedan kom problemet på vad jag ska göra med mitt liv när så mycket är så falskt, pengar, media, och det vi fått lära oss sedan barnsben av skola, tidningar, tv och personer runt omkring mig.

Är inte helt lätt, så fort jag kommer i kontakt med någon jag fattar tyckte för kan jag inte låta bli att försöka väcka dem. Ibland kan jag vara litet för aggresiv istället för att gå försiktigt fram, vissa verkar vara så fast i sin värld och stressar ihjäl sig för att nå sina drömmar som kan handla om pengar, makt eller att rädda världen mot växthuseffekt eller någon annan tanka som de lärt sig av media eller sina föräldrar.

Vet inte vad man ska göra när man ser folk råka illa ut eller sträva för saker som verkar helt galna, ska man bara låta dem pinna på och inte säga emot något, tycker det är svårt, vissa kanske inte vill eller klarar av att vakna upp. Det är inte så lätt som i Sverige heller överallt, i många länder måste folk slita för att ha råd med de mest basala saker som mat, sjukvård och liknande, där kan de inte sätta sig vid datorn och vakna upp under några månader medan de har det gott ställt med pengar och trygghet, personer som blivit nedtryckta under lång tid vill ofta kämpa för att bli något och få pengar, så att familjen får det bra ställt, det är enklare för dem än att störta någon mäktig elit som kanske är just dem som ger dem deras jobb, religion och allt omkring dem, varför skulle de som har det dåligt ställt börja kämpa emot eliten, när de har rik medelklass eller överklass i närheten som de tror har det så enormt bra.

Tror att det kommer att ta väldigt lång tid att väcka alla, även om man skulle nå ut med informationen till all världens folk skulle de flesta föredra att fortsätta drömma, detta kommer att ta generationer. Religoner, klasser och länder ställs mot varandra men eliten vet hur man klarar sig. Om internet släcks och världeekonomin kraschar kommer det att bli mycket segt att göra något.

Själv börjar jag mer inrikta mig på mig själv och vad jag själv vill göra. Går inte omkring på stan och sätter upp vakenaffischer eller liknande. Om alla funderar på vad de vill göra och sprider det själva i sig dagliga liv så gör det väl ändå någon skillnad.

Det är bra med forum som vaken och alternativa nyhetskällor. men jag gynnar eliten hela tiden, de har pengar från min elräkning och internetabbonemang, min skatt och reklam när jag kollar min mail och söker på google. Man ska väl inte se för mycket på detaljerna men när någon kommer med en riktigt bra idé kan hela världsordningens bygge rasa snabbt.

De vet väl att folk är själviska, de har haft tusentals år att studera motståndet och manipulera massorna. Om vi vetat lösningen hade det hela börjar rasa snabbare. Internet kanske är en del av lösningen, informationen är väldigt viktig, eliten vill gömma sig. De lägger ned enorma resurser på media. Informationen kan vara det avgörade, samt folks andliga och kunskapsmässiga utveckling.

De vill inte att folk ska lära sig något av vikt på skola och universitet, bara saker som gör att du kan användas av dem. Om skola och universitet och media verkligen hade varit en bra kraft hade dessa institutioner lärt ut om världsordningen, det gör de inte.

Men det tog säkert generationer att förslava människan med, borde finnas hopp.'

Även om vaken är bra tycker jag ibland att det har varit en dålig energi över forumet och inställningen, man ska väl inte vara mesig men bara man har ett budskap kan det gå snabbt. Kollar vad som hänt i USA men Ron Paul, han kanske inte har lösningen men han vet vad han vill och ensam har han genererat enormt stöd för sina idéer. Som ensam person är det svårt att samla stöd i världen. Och inom organisationer börjar folk alltid bråka, eller så blir de infiltrerade.

Uppvaknandet kommern att ske på olika sätt för olika personer, det finns väl säkert minst 20 rätt så skilda personlighetstyper och säkert tusentals versioner och det finns miljarder individer på jorden. Får ibland känslan att de som hänger på vakens forum, vilket inte är så många tänker rätt så likadant på något sätt.

Det är svårt att göra saker gratis, att lägga ut tid och pengar på att kritisera, det blir så mycket negativ energi, vad vill man göra.

Vet inte om vaken.se är lösningen, kanske en liten del. Vad har åstadkommits här, bra med utbyta av idéer men.

Det finns mest i tanken, bara man kommer ut och ser alla banker, jobb, poliser och hur folk stressar. Om det verkligen fanns någon kraft bakom detta, skulle hela landet sluta jobba, använda dessa pengar, gå till regering, kung, riksdag, kommun, landsting, poils, skola, universitet, alla dessa institutioner och säga att vi inte behöver er längre, vi vill leva på ett annat viss. Sedan är allt så mångkulturellt också.

Man skaper en närhet till det landet man bor på, i dagens globala samhälle, ska invandrare från Irak vakna upp och störta det svenska systemet när de inte ens kan språket, den stora mängden invandrare som sugs in i systemet, oftast utnyttjas de eller så tänker de bara på sin egen familj och sina folkgrupper.

Vi har väl en nära 2000-årig historia i Sverige, vi behöver inte någon som styr oss, det är svagt att vi inte tar oss samman och gör något.

Posted on: 2007/10/14 18:20

Edited by jin83 on 2007/10/14 18:36:13

See User information
Ett tips.
Planera ditt tänkande, var kreativ.
Använd resten av tiden att observera din omgivning.

Posted on: 2007/10/15 12:49

See User information
Roligt att läsa personliga berättelser.

Min berättelse.

Jag tror jag är på rätt väg och ser med stor förväntan på framtiden och på nuet.

Konspiration är för mig ett redskap att bryta ned våra tankemönster. Det får mig att hela tider ifrågasätta vad som är verklighet.

Ibland inbillar jag mig att jag kommit närmare sanningen som att 11 september är ett insiderjobb, men samtidigt kommer jag bara djupare och djupare in i att världen inte är så lätt att förstå. Den är helt enkelt galen, uppochnedvänd och mystisk i sitt sätt. Så allt som allt så ökar mitt tvivel på världens beskaffning och jag bryter ned alla föreställningar om vad detta igentligen är.

Det slutar i att jag inte längre har någon världsuppfattning att tänka på. Det finns bara NU. Allt annat är spekulation. Uppenbarligen så händer det massa saker i den materiella världen hela tiden. Jag kan inte annat än att acceptera det som sker. Låter det ske. Inte sträta emot.

Detta starka tvivel jag har ger mig motivation att förstå vad alltig är. Det måste finnas någonting som är reelt, det finns ju uppenbarligen någonting här.

Någonstans i mig har det dock växt fram en stark tro. Tron att det finns ett ställe dit vi kan få förståelse. Detta ställe är jag övertygad om att det ligger inom oss själva. Inne i vår essens.

Det är motsatsen till att tänka ut saker och ting. Det är inte genom att tänka som vi komemr att förstå för tanken i sig är en orsak till att världen är komplex. Tanken i sig gör värden komplexare och hur ska du då förstå en värld som blir komplexare och komplexare ju mer du försöker förstå?

Att förstå ligger i att bara tillåta allt. Tillåta allt ske som det sker. Allt jag har kvar är ett starkt uppsåt. Ett uppsåt att förstå världen. En nyfikenhet på vad som finns runtomkring. Jag låter denna nyfikenhen jobba själv, utan tankens inverkan.

Jag märker även att de tankar som kommer när jag har vilat i närvara en stund är mycket klarare och skarpare. Vill man förklara världen så är det nog utifrån vila i medvetenheten som man måste börja. Däri är allt enkelt och klart.

I slutändan behöver vi inte ens förstå, bara vila i medvetenheten. Men det är inget fel på att kunna beskriva detta, men det är inget måste. Inget kommer att bli bättre för att vi kan beskriva verkligheten när vi inte kan leva verkligheten.

Mitt uppsåt är klart varje dag. Idag ska jag undersöka världens natur utifrån vila i närvara. Så ofta jag kommer på det, ända tills det bara sker av sig själv.

Posted on: 2007/10/15 16:29
Administratör och grundare av vaken.se

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper