Vakencorner
|
Gangaji satsang
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vill här rekommendera en underbar kvinna och andlig guide som kallas Gangaji.
Jag har nog aldrig förr hört sanningen på ett så enkelt, ärligt och träffande sätt. Gå gärna in på hennes hemsida och lyssna på audio från Satsang. det finns en hel del. http://www.gangaji.org/satsang/library/listening.asp peace
Posted on: 2005/12/9 1:13
|
|||
|
"The odyssey begins where the imagination ends"
|
||||
|
||||
|
Re: Gangaji satsang
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Man kan undra lite över det här med andliga guider - yogis - är de så smarta? Lyssnade lite på Gangaji - det går att kritisera henne för vad hon lär ut om man så vill... och sen finns det så många guider... alla har de något de tror är värt att lära ut...
http://www.anna-lena.se/medialitetmatrix.html Ibland får jag extra svåra uppdrag. Till exempel att leta försvunna människor och där man misstänker att ett mord har begåtts. Då har jag fått extra hjälp av den här metoden att gå in i djupavslappning. Att gå in i Matrix!! I sommar gick jag en nämligen kurs i Fjärrsyn, en resa in i matrisen! Matrisen skulle man också kunna säga är Gudsmedvetandet. Det var en hemlig kurs, så hemlig att läraren ännu inte vill berätta vem hon är. Metoden sägs ha använts av CIA i spionsyfte. Vi var bara fyra "utvalda" som fick gå kursen och den hölls långt ute i Lapplands inland, i min hemby Hacksjö på Stöttingsfjället. Nu får ni komma ihåg att min hemby har bara femton hushåll och ligger fyra mil från samhället. Så vidare hemlig blev inte kursen i alla fall när folk bara "råkade" titta förbi och nog undrade vad vi gjorde och varför vi hade svart plast över fönstren! Och direkt när jag kom till Vilhelmina med tåget och gick in på en affär fick jag höra någon säga att hon visste att jag var på väg till Vilhelmina för hon hade hört att jag skulle ha en hemlig kurs, och undrade vad det var för kurs! Men poängen med hemliga kurser är ju att de ska vara hemliga, men det förstår inte Vilhelminaborna, för inget kan vara hemligt i Vilhelmina! ![]() Vem är det som lär ut sådant här? Är det CIA som vill att vi ska skaffa oss någon slags global religion så att vi sen blir lättare att styra när de sett till att skaffa sig världsherravälde genom att skaffa sig herravälde över himlen genom att spränga de andras satelliter så att de blir ensamma om att övervaka vår sol-satellit och ensamma kan styra sina laserkanoner mot oss? Vad människor som Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz med flera tänkte i september 2000 alltså ett år före 11 september 2001 kan du få reda på här: http://11september2001.blogspot.com/ Och om man läser deras skrift Rebuilding Americas Defenses så vill de också ha ett Space Pearl Harbor och de vill ha vapen som kan slå ut människor med viss genkod! rödhåriga eller flintskalliga - de berättar inte det! För att få det här och funka - hålla oss lugna - så behöver de ha en världsreligion eller någon ny frälsare - typ Buddha Boy. Jag vet att meditation är bra och att det finns en upplevelse av att allt är ett - men man ska vara dj-vligt försiktig med det här - vi ska inte bara avstå från våra jag - vi ska också utveckla våra jag - studera noga, ta reda på saker och ting, jobba med det som nu kallas demokrati - skaffa oss möjlighet att vara med och besluta allesammans i folkomröstningar och inte bara i Melodifestivalen. Love is everything and nothing and something... eller?
Posted on: 2005/12/9 3:25
|
|||
|
||||
|
Re: Gangaji satsang
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ja, visst går det att kritisera det mesta...
Posted on: 2005/12/10 12:38
|
|||
|
"The odyssey begins where the imagination ends"
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login