vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

In med Kärlekrati!!!!

See User information
En vän lärde mig något nytt idag.
Och jag blev så glad att jag äntligen har fått ord på det.
Detta berättade han:

Om man översätter ordet Demokrati så blir det:
Demo Krati = Demonernas Styre

Och nu berättade han om det som borde styra:

Kärle Krati = Kärlekens Styre

Om vi lever i Kärlekrati så lever vi i ett system som styrs av kärleken.

Tack för mig!

Posted on: 2005/12/10 20:36
Joh 3:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: In med Kärlekrati!!!!
demonkrati,visst.
Demo är väl annars en förkortning på demonstrations modell, typ som vi idag kallar för våra ofärdiga spel och program "beta"

där har du din "demokrati-folkstyre-vadå" nioellva!(911)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hahaha.. Okej..
Demonstration får funka (eller inte).

Kärlekrati låter trevligare i alla fall

Posted on: 2005/12/10 20:52

See User information
Klockren tolkning Feffe!

Posted on: 2005/12/10 22:43

Anonym
Kärlekrati - Yes, give it to me!

Som dom säger i Matrix 3:an, i slutet.. Nu ere mammas tur att styra, jag hoppas de e moder jord och kvinnor, för dom har lite mer koll på läget med känslor... Men förhoppningsvis så blir dom tuffa mjuka också, om dom vågar :)...

Hare...

See User information
Hahaha.. jo det är så..
Det är styrka attt vara naken.
Med detta menar jag att om jag är blottar alla mina emotioner och känslor, så gör det mig stark.
Om jag är stark inombords (att jag tex inte har något att dölja) så kan jag vara öppen och "mjuk" utan att vara rädd att någon eller något ska kunna skada mig.
Fruktan försvinner och kärleken segrar.

Det är med andra ord styrka i att vara mjuk

Posted on: 2005/12/11 21:33

Anonym
ville bara säga att din närvaro här på vaken är mycket uppskattad från min sida, du behövdes verkligen där när 911 drog ner på kvaliteten på hela sidan.

kärlekrati är en mkt bra ide..

See User information
eFeKTO....kan bara hålla med

feffe....din närvaro är mycket uppskattad av mig med, dessa fina energier behövs.

mvh eureka

Posted on: 2005/12/12 12:07

See User information
...ja feffe verkar vara en skön figur...välkommen från Psilo också...

Posted on: 2005/12/12 12:11
"They are already here..."

See User information
Tack eFeKTO
Jag är glad för dina ord.
Han du säger drar ner sidan (skriver så för att han inte är närvarande i diskutionen och vill inte namnge då) har missat poängen med hela den här kampen, och det är för att låta kärleken segra i alla våra hjärtan, inte att fortsätta förakta och frukta andra individer.
Jag har inte dömt någon, och kommer inte att göra detta i fortsättningen, det är viktigt att visa förståelse.

Kärlekrati är revolutionen..
Känner ni inte att den segrar mer och mer inom er?
När den tagit över er kropp så blir andra bländade av ljuset..

Mörkret och fruktan flyr för livet när ljuset och kärleken kommer till attack.

Allt detta vi diskuterar här inne är meningslöst utan kärleken.

Tack för mig.

Posted on: 2005/12/12 12:19

See User information
Tack Psilo.
Ni verkar vara väldigt underbara människor allihopa.
Jag tror att detta är en början på något jättestort..
Det är kanske här inne det startar

Posted on: 2005/12/12 12:21

See User information
hej feffe!
kul med inlägg om kärlek..det är det ämnet som jag personligen är mest intresserad av, det kan bli lite väl mkt snack om konspirationer på den här sidan och väldigt lite om just ämnen lik detta. Om man tittar på världen idag i större perspektiv så är det ingen mening med att virra omkring och vara pissförbannad på alla illuminater, frimuarer och reptiler-om ni tror på dem...eftersom dem är också en del av helheten...de är en del av oss och vi har valt att bekräfta deras existens...

Om man vill förändra världen till att bli ett vackert paradis så måste man börja med sig själv! för att paradiset är så nära, den existerar i vår "consciousness" som är den samma för alla och allt som existerar. egentligen är den/det någonting som inte bör defineras eller ramas in med ord eftersom dens verkliga skönhet rubbas och placeras i ett fakt i våra hjärnor vilket inte gör den rättvis( obs att hjärnan är bara ett redskap, verktyg )...hursomhelst för att kunna förklara för andra individer måste man på nått sätt kunna uttrycka det =)

Vägen till att förändra sig själv och nå fullkomlig frid är att acceptera alla utmaningar som kommer förbi din väg...att vara nästan känslomässigt lugn i alla situationer och lik en åkådare bara ta emot utmaningen med tacksamhet och se vad du lär dig utav den...säga till ditt jag -"I don't MIND" utan några dömande tankar eller kategoriserande processer.
att inse att ditt jag, din själ står ovanför allt detta. När du väl börjar leva ditt liv med denna inställning i centrum så börjar du beröra folk på ett helt annat sätt som du aldrig skulle kunna ha tänkt dig tidigare...och eftersom vi människor har någon form av telepatiskt kommunikation som vi inte riktigt är medvetna om så delar du med dig dessa positiva energier och "tankar" och på sätt planterar du frön i andras medvetande..

Observera att det inte är min mening att predika för er vad ni bör göra eller vilka övningar ni ska utföra föra att komma "dit" utan efter att ha "studerat" massa info så är detta vad min själ känner igen sig i..det kanske finns andra som delar samma känslor som mitt jag...:D

Posted on: 2005/12/12 14:16
I DON'T MIND =)

See User information
Jag är just tillbaka från min senaste 7 dagars meditationsretreat.

F-N va tunga grejer. Alla färger lyser, huvudet är nästan helt tomt på tankar och inre dialoger.

Mindet käns som en tom målarcanvas som är redo att fyllas efter behov och tycke.

Som vanligt känner jag mig upplyst effter dessa retreater, men nu var det mer extra starkt. Känner att jag snart bryter igonom egots blockeringar.

Jag önskar att alla skulle kunna få känna som jag känner nu.

Pure Löve..

Posted on: 2005/12/12 14:47

See User information
hehe...härligt...välkommen tillbaka!

Posted on: 2005/12/12 18:39
I DON'T MIND =)

See User information
På sätt och vis har du rätt i vad du vill mena - men den där jävla översättningen - av vad förståelsen - vad DEMOKRATI är - är ju helt galet!!!

Betydelsen av detta begrepp är faktiskt något helt annat - Men samtidigt kan jag "tillägga" att den där "kärleken" - som du beskriver och tro dig "förstå" - är exakt i verkligheten just det samma som detta begrepp "demokrati" - verkligen, står för...

Så därför så måste jag väl då tillstå att jag tror inte du vet något om dessa begrepp - Varken - "kärlek" eller om vad nu demokrati "står för"...

Därför tycker jag i "rättvisans namn att vi nu tar upp detta - ordentligt - Det är lätt att kasta ur sig det där med "kärlek" - men vad f-n inbegriper detta ord egentligen?

Likt vår allmänna "kunskap" ang. begreppet: "Demokrati", som "hasplas" ur våra makthavare i tid och otid...

Så snackas det mycket om "Kärleken" - Men det är vad jag tycker bara blaha-blaha, så kom igen då och gör dessa ord begripliga på riktigt - jag kan! (tror jag) - kan du?
samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2005/12/12 19:46
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
har du någonsin kommit i kontak med riktig kärlek...äkta kärlek...för om du har eller hade gjort det då skulle du inte kräva att få den definerat eller få den att verka begripligt...du skulle bara vara totalt medveten om dens existens...att definera den vore som en förolämpning...för orden skulle inte göra den rättvis!

See User information
Kanske, det är "läge" - Att även nu och här mena att det naturligtvis, finns "belägg" för detta med Demokratins "baksida (missförståelsen, alltså)

"BESTENS TID" - "BESTENS NUMMER" (Den missförstående människan = den okunniga besten) NR 666...

Denna "varelse" - är en äcklig olycklig, djävul!!!

OM och när "denne" blir organiserad och då på grund utav detta med en "kvantitativ" Demokrati - Då kan man snacka om "PÖBEL-VÄLDE"!!!
Demokratins "väsen" har sin grund endast i det "kvalitativa"...

Därför, är detta med "direkt-demokrati" ("folkomröstning"), på grund av denna "orsak" - så jävla värdelös och livsfientlig - Eftersom människan nu inte ännu fattat att man måste vara underställd denna - sk. "GEMENSAMMA NÄMNARE" - som vi (jag och någon annan) disskuterade på "HELGONET" , alldeles nyss...

Det är under sådana förhållanden som man kan "samsas" - - Faktum, att då först kunna - förstå att "tycka om" sig själv och andra - först då i det lilla - en familj, kanhända, sedan större och större "Gemenskaper"- till slut uppgå i Alltets stora "ström" - Hö,hö... Livets stora GEMENSKAP - Där kan vi snacka om Kärlek, alltså... - "Spik i foten!!?" Allt annat är löjligt!

Samma förhållande är det med människans "missförstånd"... "Sin" uppfattning ang. detta med den sk. "kärleken" som också då tros vara "kvantitativ"...
Det vill säga: - Massor av "all" möjlig "kärlek"!!!

Jag skall inte här och nu snacka en massa skit om hur en riktig "kärlek" skall "bete" sig - men alla som kan "se och höra" - måste väl tillstå att vår - människans syn på "kärleken" - är lite "svår" i dessa dagar. hö,hö..
samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2005/12/12 20:16

See User information
Kan bara säga att jag håller med dig eFeKTO. Sann, äkta och villkorslös kärlek verkar vara totalt omöjlig att definiera med simpla verktyg som ord.
Jag har i alla fall inte lyckats.

Posted on: 2005/12/12 20:20
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

See User information
Man skulle nog kunna säga så där eFEKTO, men jag tillstår att det nog "går" visst...
Jag har ju tillex. "levt" med min hustru sedan 67 - och måste säga att jag fortfarande trivs - Kanske har haft "tur" - men ändå - Fyra barn som jag tror mig förstå även... Men detta med kärleken är ju inte bara detta utan något annat som nog kan vara svår att beskriva - men man kan väl försöka i alla fall!!!
Likt Demokratins missförstånd - Nog svårt för männsikan att deffinera även detta - med den jävla skola vi har fått undgå!!!
Det ordnar sig nog - vad anser du själv då kan vara grunden för kärlekens mysterium?
Du kommer väl ihåg Jesu-grejerna? Lite grann, väl?

Vad är det för skillnad på "kärleken"- som han som pysslar med att knulla djur och en som våldtar sina medvarelser? Vade är kärlek för något - skall en man ligga med en man - eller för den delen en kvinna ligga med en annan kvinna? Är det kärlek - Kyrkan medger i dessa tider att så är fallet... Ocxh den där djävla handelsresande i livsfrågor - "Solgubben " Singer, han snackar för djursex och pedofili om man bara är "varsam" och om det då är som det heter: "ömsesidigt" - vilket djävla skitsnack!!! Anser i alla fall, jag...
samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2005/12/12 20:28

See User information
Hej SHYGETS
Först och främst skriver jag detta för att uppmuntra och uttrycka mina tankar.
Och det gläder mig verkligen att du har tagit dig tid och läst mitt brev och sedan beslutat besvara detta.
Det är lättare för mig att förklara hur universum uppstod än att förklara kärleken.

Kärleken övergår all kunskap, den är utöver allt annat.
Den är utöver ideologi, politik, uppfattningar och meningar osv..
Du kan inte nå kärleken genom intellekt, vishet eller kunskap.
Men genom kärleken så kan du bli upplyst och få kunskap och vishet om allt vad den inre människan är och universums gåta.
Jag vet inte vad, men jag har sökt genom politik, ideologi, religion och vetenskap osv..
För att finna lite lugn och ro i mitt liv men när allting var hopplöst och mörkt, så gav jag upp...
Totalt..
Då till min förvåning har kärleken funnit mig, där jag befann mig själv full av kärlek, frid, lugn, ro och i ett harmoniskt liv.

Denna kärlek jag talar om är inte ”broderlig kärlek”, familje- kärlek eller kärleken mellan en man och en kvinna.
Utan den äkta kärleken som övergår allt annat som är individuellt och personligt.
En inre resa där man dör från jaget.
Där man utlämnar sig själv, egot dör och man börjar älska sin fiende.

Den som verkligen hungrar, törstar, ivrar, längtar och trängtar efter kärleken så kommer den inte att svika.
Den är sann och trofast.
Kom ihåg att när du blir drabbad av denna kärlek så har du hela världen efter dig.

Ps. (Känsla är inte kärlek, men i kärlek finns känsla) Ds.
Lev väl och ha det så bra i kärlekens namn.
Kärleken är.

Posted on: 2005/12/12 21:28

See User information
Jag hoppas verkligen att ALLA får uppleva sån kärlek!!

Posted on: 2005/12/12 21:42
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

See User information
seriöst shygets - med all respekt..du brukar skriva bra inlägg generellt... men vad svamlar du om här!!? Hur kom du in på djursex och våldtäckt när vi håller på att snacka om kärlek...måste man verkligen på peka att det DÄR inte är kärlek utan egoism när man inte kan kontrollera sina köttsliga luster och ger sig på de svagare...Den kärleken som de flesta upplever idag är en fasad tyvärr...den är uppbyggd på ren egoism...ex man vill alltid träffa någon som kompleterar ens egen karaktär, man har alltid ett arkiv med vilkor på den kärleken som man ger och tar..ett bra exempel är äktenskap...Man skriver på ett kontrakt som binder en till en annan person för "resten av livet" och i det kontraktet finns det massor med vilkor och ta mig fan om du väljer att lämna din partner för då..då jävlar....a..du känner väl igen detta!

näj måste jag säga..när jag snackar om kärlek pratar jag om någonting helt annat...kärlek som är totalt ovilkorligt och fri från all form av egoism...jag pratar om någon form av kosmisk kärlek som är oändlig och obeskrivlig...eftersom så få är bekanta med dess innebörd!!
Shygget demokrati är någonting skapat av människan...den kärleken..den har vi inte skapat den har alltid funnits inom oss! STOR SKILLNAD DÄR!

Posted on: 2005/12/12 21:44
I DON'T MIND =)

See User information
Ok! Donya, Detta får bli kvällen sista men inte det minsta...
Jag börjar med att citera "Nyfikens" : "Kan bara säga att jag håller med dig eFeKTO. Sann, äkta och villkorslös kärlek verkar vara totalt omöjlig att definiera med simpla verktyg som ord.
Jag har i alla fall inte lyckats."

Sedan så citerar jag lite ur en bok jag sände efter som jag anser är en guldgruva - åtminstone, just nu: Giacomo dÉlia´s bok "Det kognitiva samtalet i vården"...

Jag brukar ju beskriva problemet så här(jag tror ju på den så kallade "reinkarnationsläran") Och så finns det något som kallas för "Guds Bok" inom i alla fall kristendomen något som menas vara - att ALLT är uppskrivet i den boken...
Inom Teosofin så har vi kanske (vediskt?) en grej som kallas för "Akahasa-krönikan" en liknande grej..

Alltså! Kanske om detta nu är en sanning...
En möjligt faktum för alla levande varelser att sas. "komma" åt denna kunskap - Sjäv vill jag mena att den är inneboende i alla varelser...

Så om vi nu kan komma åt denna kunskap...
"Bamse-kärleken" = De kristnas "Aougiedis" - "Den stora kärleken" - Vad jag då vill mena, är en slags - Ok då Kosmisk "förståelse" upprättad och vi "styrs" och sålunda vägleds av denna "kärlek"...Då har man uppnått detta vad jag skulle kalla för SANN "Demokrati" - hajarú?

Alltså inte då att vara styrd av några sk. "demoner" utan, detta att vara styrd av allt man på sätt och vis utgör... Nåja... Åter till boken...

I "inledningen" - kan man ta del utav detta - appropå Nyfikens tal om ordens o-betydligheter...

"I platons dialog *Charmides*, berättar Sokrates att en läkare från *det thrakiska folket* hade lärt honom att botemedlet (farmakon) mot huvudvärk är:
...ett bestämt blad, men... det fanns en trollformel som hörde till botemedlet: Läste man den samtidigt som man använde bladet gav medlet fullständig bot, men utan trollformlen var det ingen som helst nytta med bladet/.../ det är altså själen man först och främst ska behandla o huvudet och den övriga kroppen skall må bra. och själen min dyre vän... den skall man behandla med trollformler, och dessa trollformler, är de sköna orden. av sådana ord växer det fram besinning i själarna och när besinningen har vuxit fram och finns där, då är det lätt att skaffa hälsa åt både huvudet och den övriga kroppen.

kan de *sköna orden* i citatet ovan jämföras med de medicinska samtalen som skapar *besinning i själarna* hos patienterna och en tryggare relation mellen patienten och terapeuten?

f-n! ungefär så - jag skulle kunna skriva hela natten - men det går ju inte - den där rackarns Lucia kommer ju snart!!! Nåja!

Den Demokrati som jag beskriver har i alla fall - inget att göra med några som helst "påhitt" det skall du veta - däremot, så har vi (mänskligheten) mycket med detta att göra - men inte på det viset, så det så!
Lusse-bulle, på dig i alla fall... Hö,hö...

samt: plus. (Grymlingen)

Posted on: 2005/12/13 1:37

See User information
Quote:

Feffe skrev:
En vän lärde mig något nytt idag.
Och jag blev så glad att jag äntligen har fått ord på det.
Detta berättade han:

Om man översätter ordet Demokrati så blir det:
Demo Krati = Demonernas Styre

Och nu berättade han om det som borde styra:

Kärle Krati = Kärlekens Styre

Om vi lever i Kärlekrati så lever vi i ett system som styrs av kärleken.

Tack för mig!

Inte för att vara petig och gnällig och allt det där, men historikern och lingvisten i mig kan inte motstå...

Ursprung Grekland, Demokratia. Demos=Det vanliga folket, Kratein= Att härska. Demokratia (ia=suffix). "Folkets styre".

Annars tycker jag att Kärlekrati låter väldigt bra

Posted on: 2005/12/17 18:00

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper