vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dolda kritik mot den nya världsordning i litteratur med mera

See User information
Både före hösten förra året och efter det att jag började kolla på Alex Jones och vakna upp mer har jag då och då uppmärksamat vissa böcker, musiktexter, filmer där jag misstänker att författaren velat sprida något dolt budskap, ofta för att visa sitt motstånd mot den nya världsordningen men kanske ännu oftare för att föra fram dess budskap.

Lyssnade nyligen på några ljudböcker. I en bok av Stephen King som heter ten o'clock people, så upptäcker huvudpersonen att en av hans chefer på banken är en soulsucker, detta är varelser som ser ut som människor men vissa personer ser dem som fula monster, alltså då bokstavligen, de ser ut som slemmiga monster. I boken så infiltreras den grupp som ska rädda mänskligheten undan dessa varelser. Han nämner i boken några intressanta saker, som att USA:s vice president är en soulsucker och att dessa personer bara finns på höga positioner, han nämner även Rotaty och anonyma alkolister, kanske har han varit med i något av dessa sällskap och blivit rekryterad eller försökt att bli det.

Lyssnar en del på Ulysseus, inte säker på stavningen, av James Joyce. Det var för övrigt problem att få boken tryckt i både England och i USA men den fick spridning på Irland och efter hand blev den väl även utgiven i andra engelskspråkiga länger. Han pratar mycket om frimurare, pengar, om hur England blivit infiltrerat av tyska judar och så vidare. Har inte kommit så långt men hans påpekanden om frimurare och korruption känns aktuella än idag.

Kan inte hjälpa att se att från böcker skrivna för länge sedan pratas det nästan alltid om räntor, penningar, hemliga sällskap, det nämns rotschildt och hur korrupt rättsystemet är, ofta litet mera dold kritik för att få sina böcker utgivna eller så är det någont så uppenbart att det bara blir en naturlig del av en berättelse. Har kanske inte läst så många moderna kritiska böcker, läser mest skönlitteratur, finns säkert många moderna expempel med. Tycker att filmregissören Paul Verhoeven alltid varit mycket kritiskt i sina filmer.

Känns som allt fler vaknar efter varje dag som går. Kan prata med personer som jag inte känner redan som vet om att det var något skumt med vad som berättas om elfte september i medierna.

Till och med vissa reportrar på Fox News börjar prata vänligt om Ron Paul, något måste vara på gång.

Posted on: 2007/10/11 15:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dolda kritik mot den nya världsordning i litteratur med mera

See User information
Mjo, mina tankar om her S.king är att han är emot illuminati.
Han känner till dom, men vet inte hur han ska få ut det, så han skickar små budskap, han skrev ju tex boken "brödraskapet" som handlar om elitistiska sällskap.

Fasst jag vetinte, det kanske är för att jag gillar stephen som jag har svårt att se han som nwo snubbe.

Men jag märker också det i filmer o så.

Gjorde en tråd (som ingen uppmärksammade) om serien babylon 5 för ett tagsedan.
Har också märkt vad jag trot är smyg propagandra i prisson break (dom säger hela tiden saker som yeah but that was befor 911, eller yeah but now we have the patriot act i situationer som uppenbart inte gynnar folkets bästa)

Svårt att veta.. det mesta av det som verkar vara emot är säkert egentligen för... Illuminati works in mysterious ways.. dessutom äger dom all filmindustri :P

Posted on: 2007/10/11 15:52
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper