vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Al Gore får fredspriset - hjäp!!!

See User information

Posted on: 2007/10/12 9:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Al Gore får fredspriset - hjäp!!!
En gång gick det till en man som sade såhär

"Om vi ser tyskland vinna bör vi hjälpa england och vi ser england vinna bör vi hjälpa hitler för att på så sätt kunna döda så många människor som möjligt"

Källa Chomsky

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Är det så att han samlar poäng för att till slut bli president i alla fall...Såg ni intervjun med Stina Dabrowski? Han såg klart besvärad ut när han fick frågan...

Posted on: 2007/10/12 9:31

Anonym
Jo jag såg det trodde aldrig applåderna skulle ta slut när publiken förståt att han skulle rädda världen från värmen

Anonym
Norskarna är puckos:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... d=puff_937663&lpos=lasmer

och han delar det med och FN:s klimatpanel IPCC...

Bingo.

arrrrggg.

Re: Al Gore får fredspriset - hjälp!!!

See User information
Kan man förvänta sig nå annat efter det att Henry Kissinger fick fredspriset 1974 ?

Posted on: 2007/10/12 10:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Jag såg nyheten på sr.se nu, ska man skratta eller gråta, det kommer bli nästan stört omöjligt att övertala folk om att det inte har med koldioxiden att göra, förstå vilken genomslagskraft detta har i propagandasyfte.. SUCK!

Ännu en stor fördel som NWO har, dom kan tom styra vilka som får nobelpris! Kan tänka mig att valen stod mellan Bush eller Gore/IPCC

Posted on: 2007/10/12 10:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag tror att frimurarna inte ville att Evo Morales skulle få priset!!!

Anonym
Frågan är varför han var nominerad och vilka som utsåg han till det och ville ge han uppmärksamheten...

Undrar om han hade trevligt på festen

See User information
Jag kan också ljuga om miljökatasrtofer och låtsas bry mig om live aid.
Får jag också fredspris?

Sen inte att glömma, den gammla klassikern
"När clinton går kommer gore"

Posted on: 2007/10/12 12:22
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Hur länge tror ni att det dröjer innan vi få se lagförslag i EU om att det ska bli förbjudet att förneka klimathotet..

Vi på vaken.se kommer kanske att klassas som klimathotsförnekare!

Det kommer bli en stadig samling av förnekare på vaken.se

Bara för att man ifrågasätter och inte håller med etablissemanget så är man ju inte en förnekare, vi håller ju med om att det pågår klimatföränrdringar, det enda vi inte håller med om är att det är människans koldioxidustläpp som är orsaken!

Posted on: 2007/10/12 14:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag tycker det säger allt om Nobels Fredspris.

Anonym

Anonym
jag kan tänka mig den dagen då människor som inte tror på klimat bluffen skulle klassas som klimat /miljö terrorister!! och valet av Al Gore som fredsduva är inte så konstigt med tanke på vilka som fått det tidigare.

See User information
Det är väl bara att blicka tillbaka i historien och se att frimurarna har lagt beslag på Nobelpriset. T.om. Arafat var frimurare... Om personen inte är medlem så stödjer det något som gynnar dem, t.ex. detta microlån bland fattiga, vilket endas ges till kvinnor. Går givetvis i hand med att få ut kvinnor i arbete och bli företagare osv.

Den här miljöhysterin har ekonomiska baktankar, om att människor ska uppgradera sin standard till ett mer miljövänlig standard. Frågan är vad som är mest miljövänligast, att köpa nytt eller bruka det man redan har? Enligt kapitalisterna så är det givetvis att köpa nytt...

Posted on: 2007/10/12 15:30

See User information
Vad annat kan man säga än att man blir äcklad,
det var litte confusion i och med tidningar dissade
han litte nyligen så trodde man hans pris skulle
skita sig, men men det var väll givet att hjulen
skulle snurra på.

Respect

Posted on: 2007/10/12 16:07
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

See User information
Gore.s priset är ett beklagligt beslut av okunniga gamla norrmän.
Hans film är uppe till debatt i många stater, där man för att visa den vill tillrättalägga alla falsarios, eller dumheter som den speglar.
Det innan man, som regeringen vill, visa den för skolbarnen i USA.

Filmen innehåller en hel del falska påståenden som han Gore dessvärre fick ett pris för.

Nu e han väl oxå en frontman för TPB, så att de väl "buizznizz ass usuall then".

Baaaarf

Synd på dom pengarna hade väl kunnat gått till något bättre än att framhålla Bush kusin Gore till nån slags hjälte i miljödebatten.

FY faan,

later

Posted on: 2007/10/12 17:19

Anonym
Det är synd att inte Evo Morales vann priset

See User information
Lessing som fick pris,va ett bra val trots allt.
Shickasta, den boken, hur bra är den ?

Hon är synsk/medium och förbannat närvarande.

Läs.............

Gore, ???????? Who is he anyho.............

Posted on: 2007/10/12 19:00

See User information
Allting är som vanligt upp-och-nedvänt i världen. Under kriget i forna Jugoslavien skickades tre representanter under olika perioder som ”konfliktlösare”. Gissa vilka hemlig grupp alla tre var medlem i. Jo, Bilderberggruppen. En av dem var Carl Bildt.

IOK röstade Kina som värdland för OS – Kinas diktatoriska kommunistregim som är en av världens mest blodbesudlade genom vår moderna historia. Alla vet om att hela befolkningen i Kina lider av förtryck och hjärntvätt från kommunistpropagandan. Och många vet om att Falun Gong-utövare slaktas i Kina för sina organ.

Al Gore är 32:a gradens frimurare, en elitgrupp som sysslar med satanism och offer av människor. Och så får just en sådan människa som Gore Nobels Fredspris. Vilket skämt!

Alla som kritiserar den officiella bilden av Förintelsen får fängelsestraff eller blir av med jobbet. Men när folk inte håller med om kommunismens dödande genom historien så händer ingenting. Hur många människoliv har dödats i kommunismens namn? Det rör sig säkerligen om fler än 200 miljoner.

Vi lever bokstavligen i samhället som George Orwell beskriv i boken 1984.

Posted on: 2007/10/12 21:24

Anonym
Quote:

monitor skrev:
Lessing som fick pris,va ett bra val trots allt.
Shickasta, den boken, hur bra är den ?

Hon är synsk/medium och förbannat närvarande.

Läs.............

Gore, ???????? Who is he anyho.............

Verkligen!

Jag tipsar om tidigare inlägg om Lessing och dessa böcker där Shikasta ingår/inleder:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=47820#forumpost47820

Tog en liten paus från vilan.

See User information
Sen är det ju patetiskt att han ger bort priset till den organisation som han är styrelseledamot i..

Hahaha, kolla in medlemmarna i styrelsen, bara NWO-idioter..

Al Gore, Jr.
Chairman of the Board, Alliance for Climate Protection
Chairman, Generation Investment Management

Theodore Roosevelt IV
Managing Director, Lehman Brothers
Chair of the Pew Center for Global Climate Change

Brent Scowcroft
President, The Scowcroft Group
National Security Advisor to President Gerald R. Ford and President George H.W. Bush

Kevin Wall
CEO, Control Room
Producer, Live Earth/SOS

Alliance for Climate Protection
http://www.climateprotect.org/board

Nån som kommer ihåg vilken klimatorganisation som Blair var styrelsemedlem för? Dom handlade med utsläppsrätter..

Posted on: 2007/10/13 14:49

/Benjamin Franklin

Anonym
Är Al Gore frimurare?
Vart kan jag hitta lite belägg för det påståendet?

Att han är NWO-puppet är ju helt klart, vill bara dubbelkolla det innan jag köper det.

See User information

Posted on: 2007/10/13 18:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper