vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Revelations of an Insider

See User information
Jag vill precis som vattendroppen, tillbaka till grunden, bli ett med allt. Återgå till min "vanliga" spirituella/ingen kropps form.

Posted on: 2007/10/16 2:22
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag vill precis som vattendroppen, tillbaka till grunden, bli ett med allt. Återgå till min "vanliga" spirituella/ingen kropps form.

what? "Spirituella". Jag har ju sagt det 20 gånger nu på forumet, går ni på droger eller är ni helt alien... eller vad handlar det om? Vill någon bena i detta - varför saknar "människor" nuförtiden de enklaste sinnesförmågor...
Senast skrev jag det igår:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=61772#forumpost61772

Vad är kropps form - talar du så...

Resized Image

Posted on: 2007/10/16 10:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Att sikta på spirituell är för mig samma sak som att dricka lättöl när man skall bli packad :)

Det frågan handlar om är om du kan koppla bort bilen fullständigt (du är föraren, kroppen är bilen), o va den du är, veta om varför du är här, o sen följa flödet, vägen, din väg!

hejs

Anonym
novax,

"SPIRITUELL © Svenska Akademien, uppdaterad:2007-05-31
[Webbversionen är inte slutkorrigerad.]
SPALT: [S9798] [red. avslutad år 1985]

--------------------------------------------------------------------------------
spir¹itɯäl⁴ l. spi¹-, äv. -uä⁴, förr äv.
SPIRITUEL
(- - - ä'll DALIN) l.
SPIRITUAL
adj.
-are adv. -T.
ANMÄRKNING: Anm. 1:o På anförd plats i nedan angiven källa förekom­mer möjl. ordet (i bet. 3) oböjt i n. sg. (jfr anm. sp. 9800). RISINGH LandB 57 (1671). 2:o I språkprovet Björnståhl Resa 4: 307 (1782), redovisat under mom. 2, förekommer ordet med fransk femininböjning i formen spirituelle.
( -ail 1727. -al 1671-1836. -el 1679–1906. -ell 1703 osv. -äl 1799)
[jfr d. spirituel, nor. spirituell, t. spimtuell, spiritual, eng. spiritual, fr. spirituel; av lat. spiritualis, till spiritus, ande(dräkt), livsande, liv (se SPIRITUS).
– Jfr SPIRITUAL, sbst., SPIRITUALISERA, SPIRITUALISK, SPIRITUALISM, SPIRITUALIST, SPIRITUALI- TET]

1) (†) motsv. SPIRITUS II 1: som befattar sig med l. har avs. på l. berör människans andliga l. själsliga liv l. den mänskliga l. gudomliga anden l. det översinnliga; som är av andlig l. själslig natur l. art; andlig, själslig; äv. övergående dels i bet.: höjd över det sinnligt erfarbara l. det materiella, översinnlig, immateriell, dels i bet.: förandligad, spiritualiserad (se SPIRITUALISERA 1; äv. speciellare, dels (särsk. om kristendom o. d.): spiritualistisk (se d. o. 1, dels (särsk. om filoso­fisk åsikt o. d.): spiritualistisk (se d. o. 3; "

Varför envisas med att sitta inne med "sanningen" om diverse företeelser - inte bara ord, påminner ju om andra system av dogmer som du ju själv kritiserar skarpt.

Om inte de "normala" begreppen såsom de tolkas i svenssons mun får gälla här ibland kanske du kan konstruera ett nytt språk till oss alla !?

Därmed inte på något sätt emot att vi söker ordens rätta ursprung - eller hittar mer adekvata sätt att använda dem.

See User information
Quote:

osm skrev:
Att sikta på spirituell är för mig samma sak som att dricka lättöl när man skall bli packad :)

Det frågan handlar om är om du kan koppla bort bilen fullständigt (du är föraren, kroppen är bilen), o va den du är, veta om varför du är här, o sen följa flödet, vägen, din väg!

hejs

Jag säger det då för 33:e gången -spritituell betyder att uttrycka sig kvickt och elegant. Punkt.

Det är inte heller New Age...

Posted on: 2007/10/16 12:51

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

NickO skrev:
novax,

"Varför envisas med att sitta inne med "sanningen" om diverse företeelser - inte bara ord, påminner ju om andra system av dogmer som du ju själv kritiserar skarpt.

Om inte de "normala" begreppen såsom de tolkas i svenssons mun får gälla här ibland kanske du kan konstruera ett nytt språk till oss alla !?

Därmed inte på något sätt emot att vi söker ordens rätta ursprung - eller hittar mer adekvata sätt att använda dem.

Ska du också börja svamla och höra till de nedvikta?

Vad är problemet? Språket är ju som det är. Vill du vara med att förvrida vår tillvaro ytterligare?

Jag kan hänvisa till:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=16234#forumpost16234

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41281#forumpost41281

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27195#forumpost27195

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=36939#forumpost36939

+ många andra inlägg

Varför skulle jag inte "envisas" med att sitta inne med sanningen, menar du?

Peka på fel/brister istället, det leder vidare. Har du kanske gått på programmeringen från barnsben, fördumninge, LÖGNEN,från hjärntvättsindustrin... att vi kan inte fösrtå, tillvaron är komplicerad... därför ska vi ge mer och mer och mer till den evil Sciencereligionen, de vita rockarnas värld.... "skramlar det en forskarupptäckt i botten på din handväska..." som den makalösa svenska Cancermaffian har på reklampelare, ihop med andra vedervärdigheter. Det är det ondas stora triumf, att folket tror att tillvaron är en gåta, därför var det lätt att shanghaja och förvrida religionerna, för att få ännu en kontrollapparat över folket.

Stand firm NickO här... mot pubertaliteten, New Age och annat som sprids här...

Posted on: 2007/10/16 13:06

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
.. orkar knappt ens försöka nå fram till någon förståelse oss emellan, åtminstone inte i text så här ;-D

Är det NÅN som förvränger o förvrider till o från så .. jaa, take a wild guess vem jag menar !?

Jag upplever stundom grova inkonsekvenser i ditt sätt att resonera o diskutera här ... längre fram kanske jag orkar visa mera på dem, just nu vill jag syssla med annat men svarar för att du ska se att jag läst ditt inlägg.

Ett exempel tills vidare; Du sysslar ju i ganska hög grad med att kritisera andra här i forumet - MISSFÖRSTÅ MIG NU INTE, KRITIK ÄR BRA O KANSKE OFRÅNKOMLIGT FÖR ATT LÄRA SIG NGT !!!

Det intressanta är att när du själv blir kritiserad bemöter du inte kritiken - åtminstone inte på ett sätt som låter sig förstås av mig/andra som du uppenbarligen ser som lite mindre vetande - utan utför en avancerad form av logisk piruett (där du faktiskt faller på eget grepp i flera bemärkelser), samt hänvisar till dina egna tidigare inlägg med resultatet(medvetet eller inte från din sida) att du förvirrar o på så sätt vinner kontrollen. Du verkar insatt o beläst vilket förstärker effekten ytterligare, påminner mig om härskarteknik eller manipulation ...

Själv har du påpekat till mig att man i princip inte KAN lära andra något eftersom utgångspunkten bara är SUBJEKTIV; DU SKREV:

"Låter bra... men... hur vet du att det du "lärt" dig har gjort dig till en sannare, bättre människa, vad har du för bedömningsgrunder?

Är "andras fel och brister" enligt en manual som du själv har bestämt? Kanske efter att det "känns" bra? Du skulle kunna vara en person som är väldigt lost, blivit homopervo, eller tuggar psilosvamp... då gör du bedömningsmanualen efter det du ser därute som inte triggar det du själv inte vill ge upp av din smuts. Då kommer sådant som idag promotas av Sahlins brödraskap att ses som något bra, och du kan lära dig ännu mer från deras förvridna och snabbt degererande programmering. Förstår du vart jag vill komma?

Vad får man karma av? Det måste ju vara att man avvikit från någon slags måttstock, eller hur? Vad du anser vara rätt/fel - gott/ont kan ju vara väldigt långt från vad som gäller. Det är det jag säger att man ska följa sin sanna natur, eller universums kriterier/lagar/egenskap.

Om någon bara följer med i det vanliga samhällets snabbt utförruschande och alltmer förskjutna måttstock, eller bedömningskriterier för bra/dåligt - där snart allt dåligt/svart/ont fåtts att ses som något bra, normaliserats - hur ska den veta vad som är att "lära sig av sina medmänniskor".

"Terapi...", jag vet en del om manipulation, maskering och dylikt. Liksom illusion."

Hur stämmer dessa dina alldeles egna ord överrens med dina egna tillrättavisningar av andra ?
Hmmmm ...

Skulle jag krångla till det när jag hänvisar till den gängse uppfattningen av ett ords betydelse .... mitt syfte med det är att - i insikten att språket är det enda nu kända o praktiserade sättet för oss att kommunicerade komplicerade tankar o idéer, och därför bör vi sinsemellan "ensa" ordens betydelse för ett optimum av ömsesidig förståelse.

Gissningsvis är jag inte den första att reagera, o om du förstår mer än mig - vilket jag isf välkomnar, "tack för chansen att lära mig nåt"(sen kan du döma ut det som new age eller vad du vill, har aldrig haft nån kkt med new age öht..) Eftersom du själv är som det verkar väldigt insatt i just N.A. undrar jag om du själv har behövt avprogrammering, men här gissar jag förstås...

Naturligtvis kommer du att förvränga även detta mitt inlägg, ska bli intressant att se hur mkt New Age osv ... eller andra smittor som kan gömma sig här i mina ord !?

See User information
Quote:

NickO skrev:
.. orkar knappt ens försöka nå fram till någon förståelse oss emellan, åtminstone inte i text så här ;-D

Är det NÅN som förvränger o förvrider till o från så .. jaa, take a wild guess vem jag menar !?

Jag upplever stundom grova inkonsekvenser i ditt sätt att resonera o diskutera här ... längre fram kanske jag orkar visa mera på dem, just nu vill jag syssla med annat men svarar för att du ska se att jag läst ditt inlägg.

Ett exempel tills vidare; Du sysslar ju i ganska hög grad med att kritisera andra här i forumet - MISSFÖRSTÅ MIG NU INTE, KRITIK ÄR BRA O KANSKE OFRÅNKOMLIGT FÖR ATT LÄRA SIG NGT !!!

Det intressanta är att när du själv blir kritiserad bemöter du inte kritiken - åtminstone inte på ett sätt som låter sig förstås av mig/andra som du uppenbarligen ser som lite mindre vetande - utan utför en avancerad form av logisk piruett (där du faktiskt faller på eget grepp i flera bemärkelser), samt hänvisar till dina egna tidigare inlägg med resultatet(medvetet eller inte från din sida) att du förvirrar o på så sätt vinner kontrollen. Du verkar insatt o beläst vilket förstärker effekten ytterligare, påminner mig om härskarteknik eller manipulation ...

Själv har du påpekat till mig att man i princip inte KAN lära andra något eftersom utgångspunkten bara är SUBJEKTIV; DU SKREV:

"Låter bra... men... hur vet du att det du "lärt" dig har gjort dig till en sannare, bättre människa, vad har du för bedömningsgrunder?

Är "andras fel och brister" enligt en manual som du själv har bestämt? Kanske efter att det "känns" bra? Du skulle kunna vara en person som är väldigt lost, blivit homopervo, eller tuggar psilosvamp... då gör du bedömningsmanualen efter det du ser därute som inte triggar det du själv inte vill ge upp av din smuts. Då kommer sådant som idag promotas av Sahlins brödraskap att ses som något bra, och du kan lära dig ännu mer från deras förvridna och snabbt degererande programmering. Förstår du vart jag vill komma?

Vad får man karma av? Det måste ju vara att man avvikit från någon slags måttstock, eller hur? Vad du anser vara rätt/fel - gott/ont kan ju vara väldigt långt från vad som gäller. Det är det jag säger att man ska följa sin sanna natur, eller universums kriterier/lagar/egenskap.

Om någon bara följer med i det vanliga samhällets snabbt utförruschande och alltmer förskjutna måttstock, eller bedömningskriterier för bra/dåligt - där snart allt dåligt/svart/ont fåtts att ses som något bra, normaliserats - hur ska den veta vad som är att "lära sig av sina medmänniskor".

"Terapi...", jag vet en del om manipulation, maskering och dylikt. Liksom illusion."

Hur stämmer dessa dina alldeles egna ord överrens med dina egna tillrättavisningar av andra ?
Hmmmm ...

Skulle jag krångla till det när jag hänvisar till den gängse uppfattningen av ett ords betydelse .... mitt syfte med det är att - i insikten att språket är det enda nu kända o praktiserade sättet för oss att kommunicerade komplicerade tankar o idéer, och därför bör vi sinsemellan "ensa" ordens betydelse för ett optimum av ömsesidig förståelse.

Gissningsvis är jag inte den första att reagera, o om du förstår mer än mig - vilket jag isf välkomnar, "tack för chansen att lära mig nåt"(sen kan du döma ut det som new age eller vad du vill, har aldrig haft nån kkt med new age öht..) Eftersom du själv är som det verkar väldigt insatt i just N.A. undrar jag om du själv har behövt avprogrammering, men här gissar jag förstås...

Naturligtvis kommer du att förvränga även detta mitt inlägg, ska bli intressant att se hur mkt New Age osv ... eller andra smittor som kan gömma sig här i mina ord !?

Man kan inte så där lätt lära andra något, här är allt på samma nivå, det är de där skyltarna i labyrinten, sök på Ariadne på forumet...

Även om det kallas att någon lärt sig något, var det något som ledde den personen vidare? Men visst kan vi också "hjälpa" varandra. Men alla går väge själva, de som man möter är inte på någon slags högre väg. Alla är lika vilse.

Det som är sant i en, det man bär innerst - det är bara det som kan "hjälpa" andra egentligen. Det väcker, triggar den personens inre natur, hans hjärta, sanna jag, eller vad man ska säga.

DET ÄR DÄRFÖR som man bara kan göra något för andra som man har blivit till själv, därför som man bara "behöver" se inom sig själv... alltså genom att själv bli det där Sannare så är det det man visar/ger ut, och det kan göra något för andra.

Därför säger man att det enda man kan förändra är sig själv.

Posted on: 2007/10/16 19:43

Edited by novax on 2007/10/16 20:23:53

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Äntligen !

Därom håller jag med dig helt o fullt.

Det är skönt när vi landar på samma "nivå"

Anonym
.. dessutom ser ditt inlägg väldigt snyggt och intelligent ut med citat o allt .... ÄVEN UTAN ATT BEMÖTA KRITIKEN ...

GRATTIS !!!

See User information
Quote:

NickO skrev:
.. dessutom ser ditt inlägg väldigt snyggt och intelligent ut med citat o allt .... ÄVEN UTAN ATT BEMÖTA KRITIKEN ...

GRATTIS !!!

EDIT: Ariadne skulle det stått ovan, fixat nu. Ni vet väl allt om henne vid det här laget, men har det gett inverkan, alltså IN-verkan...

Posted on: 2007/10/16 20:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
novax

Själv finner det viktigt att;

"Allways trust the man who seeks the truth,

NEVER TRUST THE MAN WHO FOUNDFOUND THE TRUTH"

Vilken kategori tillhör du, motivera gärna ?!

See User information
Quote:

NickO skrev:
novax

Själv finner det viktigt att;

"Allways trust the man who seeks the truth,

NEVER TRUST THE MAN WHO FOUNDFOUND THE TRUTH"

Vilken kategori tillhör du, motivera gärna ?!

Det låter som "mänskliga tankar", snärjande och fyrkantigt.
Tankar från samsara...

Apropå då... språk:

"Natural" Is Now Unnatural

1. Human language is devoid of its original meanings

In our daily lives, many common words and phrases have negative effects on our thinking because we just use them mechanically; they have become clichés. The degeneration of human thought, disseminated through language and words, has become a reality. From heart-to-heart communication that makes words redundant to wordless silence, from poems to old-style writing, and then to vernacular speech in which it takes more and more words to express the same meaning. At the same time, communication becomes plainer and more vapid, and understanding becomes harder to come by. Misunderstandings are more common, and so, of course, there is more need for clarification.

I don't want to waste time talking about blatant invectives here. Shockingly, some neutral words have been assigned incorrect connotations during their usage. Nowadays, it is hard to make yourself understood with words. What is the right way of speech that will accurately convey the message without confusing the listener? Many times in "communication" you feel the speaker is careless but the listener is all ears. This is because the languages have diverged from their original meanings. Language users, driven by their corrupt thoughts, often change the implications of words at will, and this unfortunate trend continues. This has been a long historical process. Today, languages are inundated with hi-tech lighting and sound, and word games have helped human thought collapse.

2. "Natural": a word that has been subverted

The word "natural" serves as a good example to illustrate this. In traditional Chinese writings, "natural" implies "true self", or "true nature" untainted by derived properties, and thus has some "sparkling" characteristics.

Later on, it was mixed up with the western word "nature". Thus, it lost its original meaning that reflects the "innate" innocence of human beings.

For instance, if naturalists are atheists, then what does naturalism mean? How can naturalism imply the denial of God's existence? Look at this phrase, "To fight against nature; to struggle against the tide." The "nature" in this context seems to be contradictory to the inner world of human beings. In Chinese culture, the word "nature" contains, as its most basic concept, the idea of "man and heaven in harmony", but this implication was totally subverted under the attack of contemporary western thought. Alas, nature and human beings are now totally separated from each other. "Nature", as it now stands, refers to all—organic or inorganic—that exist outside of self. It thus highlights the existence of "self." Consequently, man can love "nature", conquer "nature", and rearrange "nature."
Naturalists used the term "naturalism" to counter the misinterpretations of religious teachings made by degenerate churches. However, once they started criticizing the Creation and other ideas in Christianity, they unwittingly undermined the original meaning in "natural" of nature having been created by gods. "Natural" thus came to represent looseness, a license for doing whatever one desired. That made human beings believe that human desire and will were their masters, and the pursuit of personal ideas, desires, and will became something "natural."

3. Abuse of "natural"

In the modern Chinese language, "natural" has taken on very vague meanings and has been used to represent the essence of modern science. The marriage of "natural" and "science" creates another common term, "natural science." In this case, "science" is employed to interfere with the original meaning in "natural" that gods create everything in this world. When I was very young, the primary schools' "nature" class was about the structure of science. For example, biology was fit into the framework of the theory of evolution, promoting the idea that the man has evolved from the ape. Is this "natural"?

Indeed, "natural" is no longer natural to modern people. The word actually refers to passivity in attitude. Read the following passage, "Many people will naturally resort to medication when the symptoms get more serious. The organs within the human body thus respond to the drug while naturally resisting the virus. However, the medical doctors' prescriptions and drugs are only to make the patients feel comfortable. In fact, if you leave the cold alone and put up with it for a week or so, you will naturally recover."

All the three "naturals" above are actually unnatural, since they all imply a touch of irresponsible "indulgence." Think it over and you will be curious: why should we naturally use drugs? Isn't this contradictory with "put up with it for a week or so, you will naturally recover"?

"Natural" in this setting actually reflects a superstition of modern science, an illusion that following scientific conclusions is a natural state. Implicit in this is unconditional acceptance of the causal relationships manifest in the narrow statistical interpretation of scientific experimentation. This "natural" state results from artificial changes, and is far away from true reality.

4. Psychological effects of the use of "natural"

After "natural" became a colloquial term, it has come to represent a certain attitude towards life. "Follow the course of life" is interpreted as passive waiting, as if waiting to see matters shape up into something desirable. It encompasses laziness, irresponsibility, even craftiness. "Natural" thus descended from the realm of "human and heaven in harmony" to that of "interaction between man and nature", and then to an excuse that covers up human resistance to change. This reflects the subtle relationship between human mentality and language, with each of them losing its original referential landmarks at the same time.

In a time when ads are everywhere, "natural" is used to sell goods. For instance, in "Natural is beautiful", "Makes your eyes naturally large", "Natural water molecules", and the like, "natural" has been taken advantage of to package human products. This has made it dirty and cheap! As a result, whenever people mention "embracing nature, commanding the universe", they no longer can appreciate the internal joys and genuine excitement our ancestors would have had. The reason: our thoughts are adulterated by too many unnatural concepts.

Then, what on earth is "natural"? We can never understand it. It has been abused by common people who have damaged its meanings. It has been burdened by layer upon layer of bad matter, which functions in a negative way in our mind. Let's clear it away.

5. Some of my personal reflections

If we cannot truly eliminate these degenerate notions about language and words, it will constrain our understanding of the Great Law in our Fa studies. When studying the Fa, not a single word, not a single line should be interpreted in our own personal way. Of course, consulting a dictionary for the exact meaning of every word is not right either. To change our ordinary peoples' notions, we have to carefully follow Teacher's instructions: we should have peace of mind in our studies and finish it in one stretch.

"Natural" is a term I present here as one example. Actually, every word has a similar story. To illustrate, who dares to say that he really understands the true inner meanings of Teacher's words? Whenever we have interference in Fa studies, it is likely that some of our deep-seated notions resulting from our ordinary peoples' lives are taking effect. Bearing no notions in our reading of the Fa is the only way to ascend in cultivation.

These are only some personal views for your consideration. Thanks, everybody.

Posted on: 2007/10/17 15:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Tack för tipsen men,

... nu är du där igen o helt enkelt bara höjer abstraktionsnivån istället för att möta lilla mig på den nivå där jag råkar befinna mig !

Jaa visst är språket en fälla i sig, det du klippte in är inte på ngt sätt obekant.

Vi må ständigt vaka över vad/hur vi läser o uttrycker oss - strävar alltid att genomskåda hur ords ursprung faktiskt beskriver ngt som de flesta av oss aldrig hade trott, eller att den ursprungliga bet har förvrängts på vägen.

Men språket - svenska eller vilket som - i sin nuvarande tillämpning är väl det enda vi har att tillgå här i forum så hur göra för att optimera kommunikationen sas ?

Det är spännande när abstraktionsnivån höjs i dina inlägg, du verkar ha så mkt att bjuda på som jag gärna vill åt *S*, men du förstår ju vad jag menade, varför inte "landa" för en sek o mötas lissom typ !?

På vilket sätt är det snärjande - försök förklara så att jag fattar ?

Självklart är språket alltid en begränsande faktor för oss obegränsade "varelser"( i brist(?) på annat uttryck ), men vad har vi att tillgå så länge vi inte behärskar telepati etc ... vi är väl här för att kommunicera så gott vi kan tycker du inte ?

See User information
Quote:

NickO skrev:
Tack för tipsen men,

... nu är du där igen o helt enkelt bara höjer abstraktionsnivån istället för att möta lilla mig på den nivå där jag råkar befinna mig !

Jaa visst är språket en fälla i sig, det du klippte in är inte på ngt sätt obekant.

Vi må ständigt vaka över vad/hur vi läser o uttrycker oss - strävar alltid att genomskåda hur ords ursprung faktiskt beskriver ngt som de flesta av oss aldrig hade trott, eller att den ursprungliga bet har förvrängts på vägen.

Men språket - svenska eller vilket som - i sin nuvarande tillämpning är väl det enda vi har att tillgå här i forum så hur göra för att optimera kommunikationen sas ?

Det är spännande när abstraktionsnivån höjs i dina inlägg, du verkar ha så mkt att bjuda på som jag gärna vill åt *S*, men du förstår ju vad jag menade, varför inte "landa" för en sek o mötas lissom typ !?

På vilket sätt är det snärjande - försök förklara så att jag fattar ?

Självklart är språket alltid en begränsande faktor för oss obegränsade "varelser"( i brist(?) på annat uttryck ), men vad har vi att tillgå så länge vi inte behärskar telepati etc ... vi är väl här för att kommunicera så gott vi kan tycker du inte ?

Du kan förstå som du vill eller inte vill.

Vem gav dig att det finns två slags kategorier? Du ber mig säga vilken kategori jag tillhör och motivera det...

Jag skulle satsa på att följa den som funnit Sanningen...

Men det där är bara ord som du återgav från lågnivå, egentligen fråm Labyrinten, de som på olika lömska sätt vill programmera oss till att hamna där att vi automatiskt när vi slår upp ögonen på morgonen anser oss vara i en "verklighet" som inte kan förstås, därför ska vi söka, de gav "den som söker skola finna...", man kan då bli en som är en "troende". Då ska vi tro på det som religionen Science ger oss, som så hemskt visades i en tråd här satt på Uppsala Universitets vägg. De ger koncepten, de alltmer evil, vad vi ska "tro" på. Det är verkligen fruktansvärt.

Posted on: 2007/10/17 17:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
novax,

Språket i sig som vi tillägnat oss utgör en fundamental del av matrix mao, vi bara går från skylt till skylt o blandar o ger våra "fördomar" så som de serverats oss !? We´re deeeeeeep in the shit .... *S* - obs ingen ironi där !

Verkligen o bokstavligen outsägligt hemskt - insomnia är bara förnamnet på symptombilden som följer av försöken till insikt utifrån fängelset i sig - allt är på ända, men ändå som sig bör !?

Att resignera det yttre, o utifrån ngn "intuition" - tipsa gärna o bättre uttryck - söka sanningen i sitt eget väsen, sin egen brunn - sitt ursprung !?

Själv upplever jag (flera?) ngn slags del av mitt väsen som ÄR intresserad av Sanningen - en ofta avlägsen skugga som försöker "komma till tals" med mig .... hoppas uppleva mig våga närmare med tiden.

See User information

Posted on: 2007/10/18 12:01

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Som vi ser så säger Insider samma saker (många saker) som jag hela tiden skrivit om här, i hundratals inlägg sedan 2005 (kronblom osv...).
Blir det ändå bara så att då allt är bakvänt, och "människor" styrs av deras karma... att detta bara blev något som blev som resten av sysselsättningen här, entertainment... tidsfördriv - sedan back to business... att FORTSÄTTA tro på att man gör vad man är här för... genom att hålla på med aktivismgrejer.
Vakna.

Jag kan nu ta ETT exempel, det om kärlek (ihop med annat).

Det var bland det första jag stångades mot på detta forum, då Lightsaber och andra intet ont anande New Age-are kontinerligt försökte vilseleda med sådant flum - jag försökte förklara att vi nu inte kan veta vad det handlar om egentligen. Det försöktes till och med - som om Vaken skulle vara RFSL-media (kvällspress/alla media...) - legitimera homopervo med hjälp av det ordet.

Tex skrev jag i inlägg:
"Vi "ska" inte tala om kärlek, vi kan när klockan är en minut i tolv inte förstå det. Det är oviktigt också. Det är bara ett agn som man har för att gömma massa strunt och dåligheter bakom, Icke nyttjar också detta ord...."

Insider skriver:
"You partially described free will and the impression it can give you, nothing more or less. Also the word "love" has many traps, especially the way you used it."
"Love, it is not to be understood in human terms, that is the corrupt version."

- kolla här på några få av inläggen som tar upp det, så "vi" kan ta steg mot vad denna tid går ut på, och änligen börja se varför vi är här, i denna "avgörande" tid:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6501#forumpost6501
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15803#forumpost15803
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=47454#forumpost47454
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48441#forumpost48441

Posted on: 2007/10/18 14:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
"Han" påstår bland annat att de inte planerar att reducera befolkningen överhuvudtaget. Så underhållande, då råkar det väl bara vara så med AIDS, Vacciner, Genmanipulerad mat, Chemtrails osv. bara är en slump....

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
"Han" påstår bland annat att de inte planerar att reducera befolkningen överhuvudtaget. Så underhållande, då råkar det väl bara vara så med AIDS, Vacciner, Genmanipulerad mat, Chemtrails osv. bara är en slump....

Han säger ju lite mer, lite svårt att förstå, det är upp till läsaren, kanske.

Han talar om Divine Law...

"The Divine Law has a purpose for you and it is not on this planet."
"Prove you are worthy again to be released."

Jag har kontinuerligt sagt att det inte är meningen vi ska vara här, vara människor här, utan snabbt ta oss härifrån, att meningen med livet är det, att återvända - att det är det som är kultivering... att det är det det går ut på...

"The Divine Law controls what is called karma, but it is much broader and "harsher" than people want to accept."

"The Divine Law is the manifestation of the Will of the Superior One which not only creates everything that exists within this universe but also maintains, nourishes, balances, energises and renews it. It also reigns in other realms, including the realm you originally belong to."

Great... "originally belong to" - fatta nu... att slåss mot väderkvarnar här... det är wasted time, det är att inte förstå vad andlighet är, kanske - fö självfallet så inser alla att då är det ju meningen att vi kvickt ska vända om, gå Vägen hem, återvända till vårt ursprungliga hem, nivå

"Real conciousness is what is provided to you when you are in tune with the Mind of the Universe which operates according to the Divine Law (they are not the same like many are lead to believe).

This Mind penetrates everything, it rules over everything, so if you would connect with it you may experience it´s unlimited power."

Så "penetrates everything", fattar alla...? Det är ju det som jag med andra ord säger hela tiden, som tex att man avviker från universums/kosmos egenskap/kriterie, eller sin (sanna) natur. Det är den avvikelsen från detta innersta, SANNINGEN, som gör att vi fallit, och fallit och det är det som kallas synd/skuld, och konkret så bär man det med sig som karma, och som "tur" är har vi sedan fått samsara som en slags räddningsstation. Kultivering, alltså ALL verklig andlighet - är att stoppa fallet/ödeläggelsen, och höja sin nivå, vända tillbaka.

Det står även "it rules everything" - det är ju självklart. Det är vad jag menar när jag skriver att "det finns inga problem därute...", att allt är ok, att allt följer lagar.

Kan somliga börja fatta nu... vi behöver inte hålla på med det därute, på konstiga sätt... - det är tokerier - det högre ser till att vi får möta det vi behöver möta, enligt lag... - bra att sluta att hålla på med att hålla på... med andra, aktivism, informera andra... om vadå??? Det är att lura sig själv och andra - men man kan göra det, om man själv har INSIKT om Sanningen, annars blir vi vilseförare, och då är vi illa ute, för då har vi gjort det något allvarligt... varit ett hinder för andra att se Vägen, att använda sin tid rätt.

Fråga: Are we imprisoned here because of our "sinful" nature or because of our lack of understanding?

Svar: Being in Harmony with everything the Divine Law is providing us with which were designed to realise our return, without interpreting it in human terms.

Så "Being in Harmony", alltså leva efter kosmos egenskap, sin sanna natur - det är vad det går ut på...
___

Jag har alltid i måååånga inlägg sagt att detta tidsrum, samsara, dem trefaldiga världen/illusionen/labyrinten är ett fängelse, eller karantän, som man inte kan ta sig ifrån, eller hur?

Fråga: Is Earth a prison?

Svar: Yes and even worse.
The ones who believe the contrary will never escape.

(Tänk på de som talar om att "skapa himmelriket på jorden...")

Jag har sagt att barmhärtiga gudar har skapat det , istället för att vi tidigare skulle eliminerats (för att idag/denna speciella tid, få möjlighet att återvända till vår sanna natur, vårt ursprung)

Insider säger om jorden:
Rather, contructed in a way so... or envelopped through... 3nd3r,...

Fråga: Whatever happened to the idea that ´the Universe is within us´? Gaia and all other dimensional ´realities´ are Illusions, No? So the prison is an illusion, right? p.s. Baby, and btw, we DON´T HAVE FREE WILL ON THIS PLANET....perhaps you slip is showing?

Svar: Do you know who manufactured this new age nonsense you just promoted? If this prison is a "true illusion", get out then right now, I dare you.
It is not like in the movies.
You play the victim part.

"new age nonsense..." - det ser vi (fortfarande) promotas på vaken, ett inlägg nu var om stofilerna Chopra och Dyer, så Dyer håller på än...
Personer som är bland de värsta som genom åren krokar fast intet ont anande "intemåbramänniskor". De är sådana där som håller upp ganska stora skyltar i labyrinten - pack it up... avvisa dom alla... börja fatta vad som sade i berättelsen nu, någon gång... om Ariadne/tråden och det... tråden som Theseus skulle följa är just kosmos egenskap, vår natur - BARA den kan leda oss ut ur samsara/fängelset, hem, tillbaka till vår sanna natur. Universum law, eller Fa, kallar Insider för Divine Law.

Han säger om att följa andra:

"Do not join "secret societies", never, whatever the circumstances are.
Also no religions, including the new age, do not accept human gurus/prophets/priests/rabbis/imams/popes/fortunetellers/"mediums"/dalai lamas/politicians/authors/scientists/"celebrities"/parents/etc. as legitimate authority on Divine matters....on other matters it is your choice to accept or decline, however accept the consequence.

You only need yourself and the Divine, no intervention by others in bodies....again, no intervention by anybody.

About the authors mentioned; like I posted before it is not in your interest to accept human intervention/advisors/salesmen between you and the Divine.

Hoppas att vi kan se Vägen då. Man kan läsa om vad Fa är, lagen, kultivering - och gå vägen. Den är ju utovad för vår tid - varför skulle annars samsara SKAPATS... om det inte var för att i en tid kunna Räddas - tänk på varför man alltid talar om att "Rädda människor". "De" har skapat detta tidsrum, som sagt, istället för att vi skulle eliminerats då vi blivit för dåliga - nu når det som kosmos genomgår, detta tidsrum, samsara, då dyker begrepp upp som 2012 osv. Angående det + "utlovats", så har kanske vissa sett på filen http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Häri http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0 finns om kultivering på Vägen, länkar vidare mm.

Utdrag från länken ovan, från ett inlägg (det står om "three realms" nedan, det är ju den trefaldiga världen, samsara):

Let me tell you more about the Three Realms while we are on the topic. Despite the current state of human society; of how the beings in the Three Realms consider themselves to be so important; of how advanced, accomplished, powerful, and wealthy people think they are in society; or of how each nation, each government, and each so-called accomplished person thinks itself or himself to be really remarkable--I can tell you, everything of mankind today, including everything that has happened in history and the emergence of the Three Realms, exists for the Fa-rectification. In other words, everything was created for this Fa-rectification, everything came here for this Fa-rectification, and everything within this process was established for this Fa-rectification. Everything of mankind--including life, matter, everything a person can come to know, comprehend, and arrive at an understanding of--exists for this Fa-rectification affair, and absolutely would not have come into existence otherwise.

To put it another way, the Three Realms was created so that ultimately all beings in the universe could be saved in the course of Fa-rectification, and Dafa disciples could thus succeed. Otherwise the Three Realms would not exist. Human society is but a particle within the Three Realms--a society that exists on a tiny particle, something too insignificant even to mention--and no matter how grand the human beings inside it consider their things to be, no matter how important humans think mankind's things are, no matter how great humans consider mankind's accomplishments to be, and no matter how mankind has developed, these are all opinions that human beings arrived at by looking at things from a human standpoint. When people, while in a state of delusion, think that human society is remarkable, that is a result of their not knowing the true situation. Human beings may say whatever they will [about themselves], but that is not how gods look at them. Once all beings learn the true purpose behind human life and of the surroundings in which human beings live, they will come to an epiphany that the "development" of mankind is no more than a process of its being reared and the state of human society being sustained while the arrival of the final major event is awaited. All things have ben no more than specific manifestations in the process of sustaining mankind's state of being, and the true purpose has been to await this last step--the arrival of gods and the start of Fa-rectification.
[...]

från:
Fa Teaching at the 2007 New York Fa Conference
http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2007/4/22/84823.html

Posted on: 2007/10/18 17:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Al-CIAda, det är helt upp till var och en vad man stoppar i sig, det är helt och hållet ditt eget ansvar. "Dom" gör inte populationen mindre genom farlig mat, som ett vapen, Populationen äter istället ihjäl sig själv, På grund av att den inte är medveten, och inte vill veta. Det som är viktigt är att du inte äter den dåliga maten, vad dom andra stoppar i sig är deras sak, och deras liv, deras väg...

Jag har kommit underfund med att det stämmer alldeles förträffligt, för det går inte att väcka någon, om denne inte vill. Det går inte att sträcka sig in i någon annans cockpit och ändra på knapparna, man skall inte göra det heller. Det är inte ditt flygplan, och heller inte ditt resemål, let it go!

Hare gott.

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

osm skrev:
Mini, allt har sin tid, allt sker när det skall, och när det kan tänkas vara rätt.

Angående fighten emil, du har ju så rätt. Den enda fight man har är den med sig själv. När man vinner den så försvinner allt motstånd utifrån, and the truth shall set you free :) Det funkar som sagt inte att vara aktivist, no one can be told what the matrix is... I can only show you the door passar in där.

---------------------------

hare...

PS, får rätta mig själv. Jag har flera gånger påstått att vi lever i ett paradis (igentligen), men jag ser det lite annorlunda nu. Lite på grund av det han skrev, samt det jag kommit fram till själv. Jag kan bara få det till att det enda paradis man kan hitta här på den här planeten, är dig själv och på insidan. Allt annat utanför är orelevant. När man sen hittat det som alla igentligen går o söker efter, ja då behöver man inte åka detta tåg en gång till, då har man lärt sig...

Det är bra OSM att du släppt en av New Age-krokarna, att detta skulle vara ett paradis, eller som det också starkt vävts in i läror och ismer, att skapa "himmelriket på jorden" och liknande.

Det där är väldigt evil crap, och fullständigt tokeri - det är ju tvärtom, och lurar mänskligheten till att släppa sin andliga förankring och bli snärjda av ateism och dåliga krafter.

Jag har tagit upp detta förr, att de velat få oss till att glömma meningen med livet och att vi är andliga varelser ytterst, då vill dom att man ska tro på att detta tidsrum, alltså helvetets helvete är en plats som är vårt hem - bara vi kämpar lite mot orättvisor osv, alltså kämpar mot det yttre, ni ser den enorma konsekvensen av dessa ord om att "skapa himmelriket på jorden" får. Alla fås då att fokusera på det yttre, och då är man bortfintad, går under. Nu är det globalt. De lurade kallar kan tro att de hör till de vakna:

Micro skrev nyss i tråden: Vad vill ni skapa vs vad hjälper ni till att skapa?:

"skulle det bara behövas att en mindre grupp av människor på jorden skulle komma tillsamans och fokusera på att skapa "paradiset" på jorden för att förändra det kollektiva medvetandet..." eehh - börja gå framåt bäste micro.

De onda gubsen har också kört med det temat, att bara vi eliminerar de underlägsna så kan vi skap ett underbart samhälle. Så gjorde Lenin, Mao etc.

Ingen kan skapa något därute som inte är enligt vad som redan är enligt ovan. Allt följer lagar, och att då tro att människor som blir alltmer lost, ska kunna skapa ett bra samhälle genom propaganda, info, aktivism är befängt- mer än wasted time - tiden finns inte till sådant. Bara till att se Vägen och att rädda sig.

VILKA lagar menar du exakt NOVAX?

Och, hur VET du om de?

Skapandet emot en alternative, kreativt är viktigt och behövs på många plan.

Lagar huh?

Vad är de här lagarna som DU har kommit på eller har du fått iderna av en annan?

Vilka?

Posted on: 2007/10/19 7:49
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jag tycker om texten mycket. Fakad eller inte så var det mycket djup.

Han pratar om att alla har det inom sig. Han uppmanar folk att inte söka gurus utanför.

->noxav, alla måste hitta vägen själv, och att du tror att du hittat vägen är ok, men när du spenderar så mycket tid på att poängtera att du hittat vägen och vill att andra går den så vore det ju synd om det är så att du inte riktigt vet vägen än. Dessutom måste ju alla hitta vägen själv. Så jag önskar att vi låter varandra söka själva, vi kan ju passa på att ge några tipps ibland, men att försöka visa vägen för någon annan verkar ju inte fungera.

Posted on: 2007/10/19 9:27
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

osm skrev:
Mini, allt har sin tid, allt sker när det skall, och när det kan tänkas vara rätt.

Angående fighten emil, du har ju så rätt. Den enda fight man har är den med sig själv. När man vinner den så försvinner allt motstånd utifrån, and the truth shall set you free :) Det funkar som sagt inte att vara aktivist, no one can be told what the matrix is... I can only show you the door passar in där.

---------------------------

hare...

PS, får rätta mig själv. Jag har flera gånger påstått att vi lever i ett paradis (igentligen), men jag ser det lite annorlunda nu. Lite på grund av det han skrev, samt det jag kommit fram till själv. Jag kan bara få det till att det enda paradis man kan hitta här på den här planeten, är dig själv och på insidan. Allt annat utanför är orelevant. När man sen hittat det som alla igentligen går o söker efter, ja då behöver man inte åka detta tåg en gång till, då har man lärt sig...

Det är bra OSM att du släppt en av New Age-krokarna, att detta skulle vara ett paradis, eller som det också starkt vävts in i läror och ismer, att skapa "himmelriket på jorden" och liknande.

Det där är väldigt evil crap, och fullständigt tokeri - det är ju tvärtom, och lurar mänskligheten till att släppa sin andliga förankring och bli snärjda av ateism och dåliga krafter.

Jag har tagit upp detta förr, att de velat få oss till att glömma meningen med livet och att vi är andliga varelser ytterst, då vill dom att man ska tro på att detta tidsrum, alltså helvetets helvete är en plats som är vårt hem - bara vi kämpar lite mot orättvisor osv, alltså kämpar mot det yttre, ni ser den enorma konsekvensen av dessa ord om att "skapa himmelriket på jorden" får. Alla fås då att fokusera på det yttre, och då är man bortfintad, går under. Nu är det globalt. De lurade kallar kan tro att de hör till de vakna:

Micro skrev nyss i tråden: Vad vill ni skapa vs vad hjälper ni till att skapa?:

"skulle det bara behövas att en mindre grupp av människor på jorden skulle komma tillsamans och fokusera på att skapa "paradiset" på jorden för att förändra det kollektiva medvetandet..." eehh - börja gå framåt bäste micro.

De onda gubsen har också kört med det temat, att bara vi eliminerar de underlägsna så kan vi skap ett underbart samhälle. Så gjorde Lenin, Mao etc.

Ingen kan skapa något därute som inte är enligt vad som redan är enligt ovan. Allt följer lagar, och att då tro att människor som blir alltmer lost, ska kunna skapa ett bra samhälle genom propaganda, info, aktivism är befängt- mer än wasted time - tiden finns inte till sådant. Bara till att se Vägen och att rädda sig.

VILKA lagar menar du exakt NOVAX?

Och, hur VET du om de?

Skapandet emot en alternative, kreativt är viktigt och behövs på många plan.

Lagar huh?

Vad är de här lagarna som DU har kommit på eller har du fått iderna av en annan?

Vilka?

Men det vet ju du, om du bara tänker efter.

Du vet att det slutar inte efter en linje, att det är inte att det från början "inget fanns, och detta inget som inte fanns exploderade..." du vet att att det inte är evolution...

Du vet med andra ord att det är en cirkel - ett system - alltså du vet ju att vad man gör/tänker/handlar kommer tillbaka till en själv. En princip i detta är att avviker man från kriteriet från en nivå så sjunker man nedåt, faller nedåt, Devolution.

Som man bäddar får man ligga
Som man sår får man skörda
What goes around comes around

Som i det lilla så i det stora

Man säger även:

Som ovan så nedan, eller hur. Alltså är det redan "bestämt däruppe" - som jag, och "alla" säger, det ska inte jag behöva skriva här... att denna plats är där det manifesteras, det vi själva skapat - det är som en slags scen - det därute finns redan, eller är bestämt, för att det följer något högre, en ordning, himlen - det är så det är - det hela... hela kosmos/livet upprätthålls av något, annars skulle det inte finnas, det kan kallas lag, eller ha andra namn.

Det heter Dharma, eller Fa - Lag/principer
Dafa - Den stora Vägen (stora Fa)

Posted on: 2007/10/19 9:37

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper