vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 6 »

Anonym
Karsten Brandts väderprognoser
Karsten Brandt som anmält tyska flygvapnen för att ha spridit ut chemtrails som saboterar väderradarna gör tydligen så dåliga väderprognoser att man skojar om dem:

http://www.frank-wettert.de/extreme-w ... vorhersaging-a-la-brandt/

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Karsten Brandts väderprognoser

See User information
Quote:

zink skrev:
Karsten Brandt som anmält tyska flygvapnen för att ha spridit ut chemtrails som saboterar väderradarna gör tydligen så dåliga väderprognoser att han man skojar om dem:

http://www.frank-wettert.de/extreme-w ... vorhersaging-a-la-brandt/

Vad ger han infon då till prognoserna? Jag kan inte tyska...
Kan det var den så kallade religionen Science...

Inte lätt att göra prognoser idag, vädersystemenär så tiltade på grund av chemtarils och annat de håller på med, de vita rockarnas prästerskap.

Posted on: 2007/10/16 13:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Karsten Brandt påstod under dagen att det skulle bli busväder nästa dag med mycket regn men på kvällen hade han ändrat sig och sagt de skulle bli uppehållsväder nästa dag.

Kort sagt man anklagar honom för att vara förvirrad när han kommer med sådana osäkra prognoser:

http://www.frank-wettert.de/donnerwetter-karsten-brandt-verwirrt/

See User information
1. Det är inte väderuppläsarna som hittar på prognosen, det gör dom tillsammans med andra meterologer på dagen innna.
2. Väderprognoser är inte 100% och att säga att det kommer bli -4 grader och det blir +4 grader är ingen big deal.
3. Vart vill du komma? att bara för att dom har fel på vädret så vet hon inget om meterologI?

Tror du på alvar att det är han som sitter ensam i ett litet labb och funderar över vilket väder det ska bli nästa dag?

Skämmtar man inte alltid om vädersnubbar och att dom har fel?

Posted on: 2007/10/16 13:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

zink skrev:
Karsten Brandt påstod under dagen att det skulle bli busväder nästa dag med mycket regn men på kvällen hade han ändrat sig och sagt de skulle bli uppehållsväder nästa dag.

Kort sagt man anklagar honom för att vara förvirrad när han kommer med sådana osäkra prognoser:

http://www.frank-wettert.de/donnerwetter-karsten-brandt-verwirrt/

Så har man ju sagt om svenska meteorologer så länge jag kan minnas. Men det trollar nu inte bort Chemtrailsen, eller att han hade modet att polisanmäla. Strongt gjort.

Posted on: 2007/10/16 13:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
1. Det är inte väderuppläsarna som hittar på prognosen, det gör dom tillsammans med andra meterologer på dagen innna.
2. Väderprognoser är inte 100% och att säga att det kommer bli -4 grader och det blir +4 grader är ingen big deal.
3. Vart vill du komma? att bara för att dom har fel på vädret så vet hon inget om meterologI?

Tror du på alvar att det är han som sitter ensam i ett litet labb och funderar över vilket väder det ska bli nästa dag?

Skämmtar man inte alltid om vädersnubbar och att dom har fel?

Sorry men det är Zink du argumenterar med han har säkert jobbat som "meterolog" i en så där tio är (bara att lägga till på listan eller hur???)OCH GJORDE ALDRIG EN FELPROGNOS UNDER DEN TIDEN...

Posted on: 2007/10/16 15:25
Resized Image

Anonym
Det är ju väldigt ofta så att man kan se att prognoser ändrar sig varje dag och alla dessa "superexperter" som alltid har fel..

Iår skulle det ju bli en kanonsommar och det skulle även bli jättevarmt pga av den globala uppvärmningen och någon dag i mars var den varmaste den dagen på över 100 år...

Men så kom sommaren och det var ingen "kanonsommar" eller hur var cykelsemestern ?

Anonym
Kan ingen av er tyska så ni kan läsa igenom vad det skriver om Karsten Brandt?

Som vanlig så hoppar ni på MIG och struntar fullständigt att jag redovisa andras kritik av en person.

Här får Karsten Brandt ännu mer kritik. Den dag han påstod att tyska flygvapnet hade övning har ingen kunna hitta att de hade någon övning så man spekulerar att kanske NATO gjorde något den dagen men säker på det är man inte heller.

http://www3.ndr.de/ndrtv_pages_std/0,3147,OID2480458,00.html

Sedan har Karsten Brandt påstått att vädret var onormalt när det var helt normalt.

Därför har hans väderprognoser kunnat skapas av en stå-upp komiker i stället enligt en kommentar.

Därför är enligt mig Karsten Brandt påstående att tyska flygvapnet påverkat hans väderradar ett rent hjärnspöke.

Karsten Brandt driver denna webbsida:

http://www.donnerwetter.de/

som jag antar att alla som anser honom trovärdig har varit inne på heller hur?

Edited by zink on 2007/10/16 21:50:00

See User information
jag kan tyska, jag har läst det.

Jag "hoppar" inte på dig. Jag poängterade bara att alla meterologer retas för att dom altid har fel, av alla..

Väderprognoser är ju trotts allt bara en prognos, inget spikat.
Jag tycker inte det har ngt som helst att göra med om personen i fråga anmält chemtrails eller ej.

Posted on: 2007/10/16 21:26

Anonym
Jovars det var helt normalt när tsunami hände oxå och våra politiker agerade även normalt...
Jag såg en dokumentär på discovery där de visade att många djur hade klarat sig undan denna katastrof
Ex elefanterna som flydde upp i bergen är det inte lite lustigt att några Elefanter lyckades bättre en din älskade "vetenskap" och alla teknik

Bara det är ett bevis på högre medvetande

Anonym
Quote:

emil322 skrev:

Jag "hoppar" inte på dig. Jag poängterade bara att alla meterologer retas för att dom altid har fel, av alla..

Jag tycker inte det har ngt som helst att göra med om personen i fråga anmält chemtrails eller ej.

Då har du läst att Karsten Brandt haft fel över genomsnittet.

See User information
Men grejen är ju den, att man som meterolog inte sitter ensam och räknar ut det, man är en större grupp individer som kollar på sateliter och analyserar. Har svårt att tänka mig att den här karsten står till skuld att allt är fel.

Och visst, låt oss säga att han haft mer fel än de flesta, men vad spelar det för roll, egentligen?

Det som man borde kolla upp istället för det här är hans kunskaper om miljö och kemikalier.

Posted on: 2007/10/16 21:56

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Jovars det var helt normalt när tsunami hände oxå och våra politiker agerade även normalt...
Jag såg en dokumentär på discovery där de visade att många djur hade klarat sig undan denna katastrof
Ex elefanterna som flydde upp i bergen är det inte lite lustigt att några Elefanter lyckades bättre en din älskade "vetenskap" och alla teknik

Bara det är ett bevis på högre medvetande

Så att Karsten Brandt vänder sig att sina vetenskapliga instrument för att tolka vädret gör honom lika lite trovärdig som du anser att jag är.

Jag så också programmet om djuren som kände på sig att tsunamin var på gång vilket inte redovisades som ett högre medvetande i programmet utan att djuren har andra sinnen än människan så att de kunde upptäcka jordbävningar i förväg.

See User information
andra sinnen i detta fallet=högremedvetande.

Posted on: 2007/10/16 21:59

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Eliten fixar lätt så han hamnar på sämre reslutat än en del andra, de ser till trixa med vädret, bland annat genom chemtrails. Så gör de för att han ska få dåligt rykte, så att han inte tas på allvar, så att folk kastar ut barnet med badvattnet.

Skulle inte du om du satt innerst här bland eliten och höll på med dessa chemtarils och annat, agera för att komma åt honom?

Posted on: 2007/10/16 22:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Men grejen är ju den, att man som meterolog inte sitter ensam och räknar ut det, man är en större grupp individer som kollar på sateliter och analyserar. Har svårt att tänka mig att den här karsten står till skuld att allt är fel.

Och visst, låt oss säga att han haft mer fel än de flesta, men vad spelar det för roll, egentligen?

Det som man borde kolla upp istället för det här är hans kunskaper om miljö och kemikalier.

Men han säljer ju meterologiska tjänster på sin hemsida för hela världen så man borde ju då anse att han borde prestera lika bra som genomsnittet. Just för att han ligger under genomsnittet så anses han lura folk med sina dåliga prognoser.

Anonym
Quote:

emil322 skrev:

Har då delfiner som har ett ekolod sinne ett högre medvetande än människan?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Det beror väll på vad man pratar om. Högt medvetande i vad?

Det jag menar är... I detta fallet hade djuren som du säger, andra sinnen än människan aktiverade. Dvs hade dom högre medvetande om tsunamin o stack, till skillnad från alla svenska bögar eller vad det nu var den amerikanske presten sade :)

Posted on: 2007/10/16 22:07

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Det ska inte ses som höger eller lägre, det är inte den måttstocken det handlar om, käre överstepräst

Posted on: 2007/10/16 22:10

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Eliten fixar lätt så han hamnar på sämre reslutat än en del andra, de ser till trixa med vädret, bland annat genom chemtrails. Så gör de för att han ska få dåligt rykte, så att han inte tas på allvar, så att folk kastar ut barnet med badvattnet.

Skulle inte du om du satt innerst här bland eliten och höll på med dessa chemtarils och annat, agera för att komma åt honom?

Discovery sänder nu en programserie där tittarna själva får avgöra sanningshalten i programmen. "Best evidence" heter serien.

Där har man tagit upp Chemtrails och jag säger efter det programmet . Alla som påstår att chemtrails finns i den omfattning som påstås ska lära sig hur moln ser ut. De skickade alla ”chemtrails ” bilder till en som jobbar med molnforskning. Han kunde förklara varje bild och hur olika moln hände ihop. Alla bilder var feltolkade av de som trodde på ”chemtrails” då molnen inte var på samma höjd trots att de såg ut så på bilderna och i samliga fall vad det helt vanliga moln tillsammans med contrails.

Detta är analogt med att inga UFO rapporter någonsin har kommit från astronomer och amatörastronomer för de vet vad de tittar på.

Bland amatörastronomer pågår en tävling att ta den bästa bilden av internationella rymdstationen.

See User information
Quote:

Detta är analogt med att inga UFO rapporter någonsin har kommit från astronomer och amatörastronomer för de vet vad de tittar på.

Skoja min doja, flera stycken ASTRONAUTER som har varit i rymden har hävdat sig se ufo, filmer släppta från nasa visar massa oidintifierade föremål flyga runnt i rymden.

Posted on: 2007/10/16 22:24

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Discovery sänder nu en programserie där tittarna själva får avgöra sanningshalten i programmen. "Best evidence" heter serien.

Där har man tagit upp Chemtrails och jag säger efter det programmet . Alla som påstår att chemtrails finns i den omfattning som påstås ska lära sig hur moln ser ut. De skickade alla ”chemtrails ” bilder till en som jobbar med molnforskning. Han kunde förklara varje bild och hur olika moln hände ihop. Alla bilder var feltolkade av de som trodde på ”chemtrails” då molnen inte var på samma höjd trots att de såg ut så på bilderna och i samliga fall vad det helt vanliga moln tillsammans med contrails.

Bland amatörastronomer pågår en tävling att ta den bästa bilden av internationella rymdstationen.

Men astronomer tittar ju utåt på himlen - ufon är här framför fötterna. Skulle inga astronomer sett ufo...???

Vad säger du om byggnaderna på mars då, och på månen, och ufot på bild från den där expeditionen 20... och vad säger du om Mauressans (stavning) filmer med hundratals ufon?

Jag tror inte heller så många av bilderna på så kallade chemtraiols är chemtrails. Men bara för att någon säger sig kunna ge en förklaring till en enskild bild, så behöver det inte vara korrekt alls, alltså den förklaringen.

Varför står det i amerikanska skolböcker att de håller på med chemtrails?

Posted on: 2007/10/16 22:25

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

Skoja min doja, flera stycken ASTRONAUTER som har varit i rymden har hävdat sig se ufo, filmer släppta från nasa visar massa oidintifierade föremål flyga runnt i rymden.

Dessa tolka bara som UFO av de som inte är astronomer.

De flesta jag titta på är helt vanliga blänk, skuggor och annan normalt som inte borde tolkas som UFO om man är lite mer uppmärksam.

Anonym
Quote:

novax skrev:

Men astronomer tittar ju utåt på himlen - ufon är här framför fötterna. Skulle inga astronomer sett ufo...???

Vad säger du om byggnaderna på mars då, och på månen, och ufot på bild från den där expeditionen 20... och vad säger du om Mauressans (stavning) filmer med hundratals ufon?

Jag tror inte heller så många av bilderna på så kallade chemtraiols är chemtrails. Men bara för att någon säger sig kunna ge en förklaring till en enskild bild, så behöver det inte vara korrekt alls, alltså den förklaringen.

Varför står det i amerikanska skolböcker att de håller på med chemtrails?

Det finns inga byggnader på månen eller Mars utan det är lågupplösta bilder från satteliter som folk har tolkat i en massa olika riktningar.

T.ex. ansiktet på Mars som en lågupplöst kamera hade fotograderad. När man skickade en ny sattelit med en kamera med högre upplösning och fotograderade samma ställe så såg man att de var helt vanliga stenformationer.

http://www.msss.com/mars_images/moc/e ... d_may2001/face/index.html

Jag har sett flera av dessa bilder som påstår att de finns konstruktioner på månen, Mars och andra planeter och dess månar och samliga idéer är dels baserade på dåliga kunskaper om själva himlakroppen och på vida tolkningar av vad som finns på bilderna av himlakroppen.

Är man kritisk till vetenskap är det inte ett dugg förvånade att man har fantasifulla tolkningar av det vetenskapen förser en med som bilder från olika himlakroppar.

Chemtrails finns men inte i den omfattning som de som ser chemtrails i allt som syns efter flygplan.

T.ex. så har Kalifornien i över 20 år använt silverjodid för att få det att regna då vattenbehovet i Kalifornien är större än vad som regnar ned.

Metoden med silverjodid är dock kritiserad för den orsakar inte mer regn utan flyttar bara vart det regnar så om de regnar mer i Kalifornien så blir det torrare på andra platser.

USA spred avlövningsmedel Vietnam under kriget.

Chemtrails släpps däremot inte ut från civila flygplan annat än att det är känt som besprutningsplan och de som släpper ut silverjodid.

Alla andra civila flygplan släpper ut vattenånga från jetmotorerna och kondenserar vattenrik luft också via resten av flygkroppen.

Det finns inga konstiga kemikalier i flygbränsle för det skulle sabotera jetmotorerna.

Det finns inga bevis att militära flygplan skulle släppa ut chemtrails annat än i krigssituationer.

Att miltära flygplan skulle via utsläpp sabotera väderradarna som Karsten Brandt påstår är så långsökt att det inte är ett dugg trovärdigt. Det är nog som andra meteorologer påpekar att Karsten Brandt inte kan tolka väderradarnas bilder korrekt.

(1) 2 3 4 ... 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper