vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad hände med infopaketet

See User information
Hej alla på vaken.

Kommer ihåg när det strömmade in en del pengar till det så kallade infopaketet, vad hände egentligen med det projektet. Var någon film där det lämnades paket till riksdagsledamöter, men skulle det inte skickas till kändisar med.

Tyckte att det var ett bra sätt att sprida information, alla är ju inte inne och råker hitta konspirationssteorier på internet.

Posted on: 2007/10/10 6:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad hände med infopaketet

See User information
Infopaketet är ett projekt under arbete.

Vi tänkte ändra lite på innehållet och fortsätta skicka ut paket nu under hösten.

Än så länga har det endast gjorts 50 infopaket, men vi har resurser att göra minst 100 till.

Förhoppningsvis får vi snurr på det snart då sommaren har tagit mycket tid från vaken.

Posted on: 2007/10/10 7:46
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ehrm. Det där får vi nog ta och räkna lite på, för mina kalkyler som jag gjorde sa långt mer än 100st till. Men vi får se vilket upplägg det blir på det infopaktet, de första utskicken var ju lite pilot-test, där vi kände på hur man gör det och vad man gör för fel i början.

Anonym
Jag skulle vänta tills Endgame släpps. Om den inte får folk och vakna så kommer inget att göra det.

Anonym
Funderar också på att vänta in end-game och inte skicka något innan det. 911 myst, TS 2nd ED och End Game. Det blir ett fint brev att få.
Dock så tar det sådan jävla tid för ott att översätta saker. Men om vi var 3-4 man på End Game och delade upp den så borde det gå snabbare.

Men nu är mina funderingar ganska focuserade kring att texten som skickas med ska vara bra. Föreställ er att tex en smart kille som Leif GW Persson får paketet på sitt bord. Dokumentärerna och omslagen ser okej ut, de får han inga "flum" vibbar av. Men det som avgör det hela är hur vi utformar texten och vad vi säger i den. Jag vill få det så snyggt, seriöst, allvarligt som det bara går. Inte sätta vaken eller personer i focus, utan enbart informationen. Nuvarande text som vi skickar ut tycker jag inte håller måttet och jag vet inte hur vi ska ändra den riktigt. Detta är det viktigaste projektet för mig just nu. Ser gärna att ni hjälper till på alla möjliga sätt. Texten måste vara så jävla bra som det bara går. Även om det bara är 4-5 sidor. Inget ämne, eller något vi skiver får skrämma bort läsaren så han eller hon insiktivt placerar informationen i "flum" facket och väljer att inte ens kolla på dokumentärerna.

Anonym
Jag rekommenderar: "One Nation Under Siege"

Den är inte så full-on som End Game och Alex Jones verkar vara som kan komma att antingen skrämma in folk i garderoben eller vara "för mycket" d.v.s. "orealistisk" och ge motsatt effekt.

One Nation Under Siege är väldigt bra, det är vettiga människor som snackar common sense, till och med en skrynklig gammal russintant som har världens civilkurage som säger "hur fan har ni kunnat låta detta hända??".

mkt skön film. Innan tänkte jag skicka typ FEM filmer till föräldrar m.m. Nu räcker det med denna + The Secret.

Anonym
Då behöver vi en översättning...

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Jag skulle vänta tills Endgame släpps. Om den inte får folk och vakna så kommer inget att göra det.

Jag tror det är en missuppfattning att man kan "vakna" av en viss typ av information. All information finns tillgänglig för dem som vill ha dem.

Jag tror inte det minsta på att styrande skulle vara oinformerade. Dom som inget vet, har inget att säga till om.

Dom som styr vet. Insatser skall inte gå mot toppen i samhället, som är tilsatt och kontrollerad av MAKTEN, det är därför de som har makten har makten, därför att de kontroillerar de som styr.

Den breda massan måste ha tillgång till andra vakna personer, så de som har skallen påslagen kan vaskas ut. Personer som kan tänka, har alltid varit vakna.

Majoriteten har inte fattat, kan inte fatta, och vill inte fatta!

Man är inte vaken beroende på vad man tror eller inte tror om 9/11 eller nån annan typ av information.

En vaken person kan se igennom och dra riktiga slutsatser utifrån helt tidigare okänd information.

Detta kan inte tränas upp, antingen är man godtrogen, eller så har man krävt bevis, eller använt sitt medvetande förr.

Personligen kan jag minnas mig vara 12 år gammal när jag misstrodde samhället första gången, och med bevis efterhand hade jag rätt, men misstron kom från mig själv och skapade en vilja att ta reda på fakta själv. Framförallt att tänka åt mig själv.

Jag tror inte nån kan vakna utan att vilja det själv. Dvs man kan inte påverkas till det.

Och de flesta är för rädda för det, tyvärr, men det kvittar, mänsklighetens vara eller inte vara kommer aldrig att stå med den medikokra allmänhetens tyckande eller inte tyckande.

Vi är bara ett fåtal procent som kan förstå eller handla av egen kraft.

det är vi som kommer förändra världen.

Inte vardags loosers som knyter näven när de ligger i soffan och misstror allt som inte kommer via deras favorit mindcontrol medium.

Man kan informera vakna personer, men man märker snabbt att de vet att välja själva vad de tro eller inte på, så man kan egentligen inte "väcka" dem.

Man kan bara vakna själv, det är det enda uppvaknande man kommer att kunna se, men de flesta kommer aldrig inse eller veta nån skillnad mellan det, och en blöt kväll på krogen.

Posted on: 2007/10/17 17:05
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Void, jag håller på med en översättning, ca 21minuter är avklarade.

Steffo, du har delvis rätt i ditt antagande och uppfattning MEN jag tror att man kan snabba upp självuppvaknandet avsevärt om man så fort som möjligt sår fröet hos individen och då kan det vara viktigt att ha informationen till hands för det.. Olika filmer kan ju ha olika genomslag på olika individ, det beror ju lite på vad just den individen har för intressen..

Posted on: 2007/10/17 18:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper