vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ett tips till Maggot

See User information
Här får du ett tips Maggot, m.f. en kort kort föreläsning om Islam.

http://www.youtube.com/watch?v=p2Clk5lNUdQ

och här är en annan som är lite mer experimentell:

http://www.youtube.com/watch?v=b4Q1vHQxsss

Kan även ge inspiration på hur man man göra en Blurb i videoformat...

Posted on: 2007/10/17 22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ett tips till Maggot

See User information
jag tror inte "problemet" ligger i att maggot inte kan något om islam, eller att han ogillar det. Jag tror problemet ligger i att han inte gillar att det "kommer hit" och förstör vår kultur.

Jag är inte direkt en stor kultur dyrkare, men att blanda kulturer så som regeringen/illuminati gör idag innebär tillslut att det inte finns några kulturer kvar längre.

Men, jag är inte maggot. Bara värpte min tanke :)

Posted on: 2007/10/17 22:55
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Bra värpt emil!

Själv skall jag erkänna att jag inte hatar men ogillar alla former av "brainwash" oavsett om den är politisk, religiös eller ekonomiskt beslöjad.

Anonym
Kan bara instämma i kören, bra värpt emil!

See User information
Mitt i debatten om dessa sedvänjor så ställer jag mig fråga om huru jag skulle kunna ta lite Svensk kultur med mig på en resa i fjärran land med surströmmingsburken och mjödstopet och berika deras kulturer med lite Svenska sedvänjor.
Skulle detta accepteras i deras hemländer? bara en fråga.....nån som har svar? Dan kanske?....ta seden dit du kommer heter det va?....som experiment så kanske man skulle prova och sedan behandla hitkommande på det sätt man själv blir behandlad i deras land/kultur..... enkelt..lika för lika.....men då tog väl diskusionen slut antar jag....

Posted on: 2007/10/18 9:24
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Gaston!

För 25 år sedan läste jag en teknisk utbildning. Hade många fina kamrater som kom från olika delar av världen.

Bl.a. en svart kille från östafrika. Jag frågade om han nångång upplevt rasism i Sverige men han undvek "ordet rasist" och sa istället att han antingen träffat bra eller dåliga människor.

Jag frågade om jag som "vit" skulle bli accepterad i hans hemby!

Jodå!

Om jag som vit skulle kunna ta ett jobb där och fortfarande kunna umgås med dem.

Jodå!

Om jag var välkommen att festa med dem!

Jodå!

Om jag kunde gifta mig och skaffa barn med någon av deras kvinnor om tycke uppstod.

Då dödar de dig! Vi blandar inte blod med vita!

Jag blev förvånad för jag trodde på den tiden att myten om den vite mannens enkelspåriga rasism var ensidig. Men det var innan jag insåg att vi faktiskt är den ras som är minst benägna att hålla oss inom våra egna etniciteter och kulturer.

Lik förbannat blir vi hela tiden anklagade för motsatsen.

Jag är inte längre förvånad, bara road över hur genomskinlig propagandan är.

See User information
Svenskar som arbetar i Saudi Arabien brukar ha speciella tillstånd att ta in sprit i landet, vilket de får bruka inom deras områden de bor i.

Det är nog inga problem att ta med surströmming var du än åker. Det dansas runt midsommarstången lite var stans i världen. Min fru berättade att hon både hittar Wasa kneckebröd och Läkerol på hyllorna i Libanon. Någon hade sprejat en stor svensk flagga på en fasadvägg, det var en libanes som hade bott i Sverige som hade gjort detta.

Det är nog inga problem att ta med sig kulturen dit man kommer tillsvida man inte bryter mot landets lagar, detsamma gäller ju även här i Sverige.

Posted on: 2007/10/18 12:31

Anonym
Quote:
Dan:
Det är nog inga problem att ta med sig kulturen dit man kommer tillsvida man inte bryter mot landets lagar, detsamma gäller ju även här i Sverige.

Sanning med modifikation brukar sådant kallas. Det finns få poliser som skulle våga lyfta på Bhurkan och se vem som döljer sig där bakom. Risken att bli avskedad för hets mot folkgrupp eller åtalad för rasism är direkt överhängande eftersom islam av någon anledning tycker att deras kvinnor bara genom att visa håret skulle uppmana till synd.

Men hallå eller? Vem fan i ett svenskt modernt samhälle bryr sig ett piss om en muslimsk kvinna visar håret eller inte? Har de inte hört talas om att sverige redan under 70-talet utsågs till syndens näste och gick under epitetet "The Swedish Sin".

Efter att de flesta byxmyndiga redan då kollat med lupp in i varje skrymsle av en vagina eller andra gömslen har jag mycket svårt att se att någon ens skulle reflektera över ifall den muslimska kvinnan har använt Clerasil eller annat hårschampoo.

Varför berättar jag detta? Jo för att denna dubbelmoral där en brottsling lätt skulle kunna gömma sig under bhurkan utnyttjades av en ung svensk kvinna som mördat sin mormor och var på rymmen.

Hon tog helt enkelt på sig en bhurka och lyckades på så sätt hålla sig undan polisen i Stockholm under en lång period. De gick förmodligen förbi henne på en armlängds avstånd hundratals gånger utan att ens tänka tanken på vem som kunde dölja sig därunder.

See User information
Quote:

Dan skrev:
Svenskar som arbetar i Saudi Arabien brukar ha speciella tillstånd att ta in sprit i landet, vilket de får bruka inom deras områden de bor i.

Det är nog inga problem att ta med surströmming var du än åker. Det dansas runt midsommarstången lite var stans i världen. Min fru berättade att hon både hittar Wasa kneckebröd och Läkerol på hyllorna i Libanon. Någon hade sprejat en stor svensk flagga på en fasadvägg, det var en libanes som hade bott i Sverige som hade gjort detta.

Så en reäl grisfest med yxkastning är alltså inte å tänka på annat än inom inhägnat område då?

Posted on: 2007/10/18 13:08
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Sätt den där humoristen nu och det är väl som att höra på vilken skit som helst som går på "öppna kanalen göteborg"

Jag ogillar islam var den en excisterar men tror den kan fylla en possitiv funktion i ex arabvärlden men hur illa jag en ogillar den så måste de delar av världen som vill leva efter denna relgion få göra det

Sedan om svenskar få ta med surströming till saudarabien är saudarabisen sak men jag tror knappast svensk kultur hotar deras eftersom så få svenskar bor där men i sverige är en av 20 megborgare muslimer

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper