vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Möjligheten att Sanningensrörelsen är manipulerat av NWO
Man kan vara rädd utan att vara medveten om att man är rädd!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är som med andra hundar...dom bits.

Posted on: 2007/10/18 11:30
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tror inte att de vill gå ned den vägen utan att till varje pris skydda samtliga lögner.

Banksystemet = lögn
Hälsovård = lögn
Demokrati = lögn
Media = lögn
Energisystem = lögn
Klimatförandringar = lögn
Terrorism = lögn
Historia = lögn
Evolutionsteori = lögn
...
...
...
...
...
...

De vill inte att folk ska se igenom ens en av alla dessa för att då kommer folk misstänka att det finns bra mycket med lögn och så syns "horus öga" i toppen på pyramiden på en gång. De vill hemskt gärna tom. att inte ens deras eget folk ska veta mer än vad de behöver veta i sitt lilla kompartement i strukturen.

På det sättet är filmen Matrix dålig, agent Smith borde inte ens själv ha vetat vem han jobbade åt.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Hur kan man ha en sanningsrörelse, när man inte kan enas om vad som är sant.
Sanning kan inte erfaras mer än på subjektiv nivå, aldrig som grupp.
Man kan förstå om nåt är sant för sin egen del, men om man gör det som grupp, då är det religion.

Borde i brist på bättre kallas informationsörelse.

Informationsrörelsen.

Information Movement.

Visst.

Tror det borjade med 11 sept NY, och sanningen backom detta...

Då blir det... å...du vet ; )

Om du kallar sanningsrörelsen för att ha sitt ursprung i 9/11 har du gjort hela saken till ett misslyckande.
För mig är det en "no brainer" att inse att debatten om 9/11 kommer inte att mynna ut i ett skit.
Visst kan man ha skoj och inse det ena eller det andra om vad som har hänt med WTC, men det kommer inte att leda till nån skillnad, inga kommer att bli dömda, och makten kommer inte att skiftas.

Tror du på allvar att de inte hade funderat ut i förväg att nån skulle börja gräva i 9/11, det visste dom såklart, det dom gjorde var att kompensera för detta i förväg, eftersom dom ser till att kontrollera de faktorer som krävs för att komma undan med det hela.

Dom har sedan dess haft flera år på sig att ytterligare förhindra torsk.

9/11 teorin är lika sannolik som månlandningen eller mordet på JFK, man kan diskutera ditten eller datten om det, men inge kommer att fällas, den som tror det spenderar sin tid i onödan.

det jag kallar informationsrörelse omfattar mer än 9/11, det är den totala skillnaden mellan vad som erbjuds som information av samhälls accepterade media, och vad verkligheten bakom har att erbjuda, denna rörelse har existerat i tusentals år, och är inget som "uppfanns" nyligen.

Människor har i alla tider dött av massakrer pga av deras obevekliga strävan att delge en annan typ av information än den som presenteras av makten.

Men man kan knappast kalla den sanning, eftersom sanning beror på vem man frågar.

För den vanliga medborgaren tror redan han har "sanningen" så när han hör talas om en "sannings rörelse" då tror han han har träffat på ett gäng knäppskallar, och i viss mån tror jag han har rätt.

Har man inte uppnått statusen att de flesta i det sociala nätverket tycker man har knäppa åsikter, ja då tror jag inte man har fattat mycket alls.

Och för den delen, så länge man är beroende av vad andra tycker, och rättar sig efter det, kommer man att sova sött i sina illusioner.

Man är ensammen i detta, det finns ingen att lita på mer än sig själv, och ibland inte ens det, pga av okunskap om mindcontrol.

Posted on: 2007/10/18 14:28
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
På det sättet är filmen Matrix dålig, agent Smith borde inte ens själv ha vetat vem han jobbade åt.

agent Smith var Neos alter ego, Neo inså hur systemet var uppbyggt, och det gjorde ju Agent smith ochså, han kunde på egen hand hota systemet, på samma sätt som Neo kunde det, därför är det ingen miss i logiken för filmen.

Posted on: 2007/10/18 14:35
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Hur kan man ha en sanningsrörelse, när man inte kan enas om vad som är sant.
Sanning kan inte erfaras mer än på subjektiv nivå, aldrig som grupp.
Man kan förstå om nåt är sant för sin egen del, men om man gör det som grupp, då är det religion.

Borde i brist på bättre kallas informationsörelse.

Informationsrörelsen.

Information Movement.

Visst.

Tror det borjade med 11 sept NY, och sanningen backom detta...

Då blir det... å...du vet ; )

Om du kallar sanningsrörelsen för att ha sitt ursprung i 9/11 har du gjort hela saken till ett misslyckande.
För mig är det en "no brainer" att inse att debatten om 9/11 kommer inte att mynna ut i ett skit.
Visst kan man ha skoj och inse det ena eller det andra om vad som har hänt med WTC, men det kommer inte att leda till nån skillnad, inga kommer att bli dömda, och makten kommer inte att skiftas.

Tror du på allvar att de inte hade funderat ut i förväg att nån skulle börja gräva i 9/11, det visste dom såklart, det dom gjorde var att kompensera för detta i förväg, eftersom dom ser till att kontrollera de faktorer som krävs för att komma undan med det hela.

Dom har sedan dess haft flera år på sig att ytterligare förhindra torsk.

9/11 teorin är lika sannolik som månlandningen eller mordet på JFK, man kan diskutera ditten eller datten om det, men inge kommer att fällas, den som tror det spenderar sin tid i onödan.

det jag kallar informationsrörelse omfattar mer än 9/11, det är den totala skillnaden mellan vad som erbjuds som information av samhälls accepterade media, och vad verkligheten bakom har att erbjuda, denna rörelse har existerat i tusentals år, och är inget som "uppfanns" nyligen.

Människor har i alla tider dött av massakrer pga av deras obevekliga strävan att delge en annan typ av information än den som presenteras av makten.

Men man kan knappast kalla den sanning, eftersom sanning beror på vem man frågar.

För den vanliga medborgaren tror redan han har "sanningen" så när han hör talas om en "sannings rörelse" då tror han han har träffat på ett gäng knäppskallar, och i viss mån tror jag han har rätt.

Har man inte uppnått statusen att de flesta i det sociala nätverket tycker man har knäppa åsikter, ja då tror jag inte man har fattat mycket alls.

Och för den delen, så länge man är beroende av vad andra tycker, och rättar sig efter det, kommer man att sova sött i sina illusioner.

Man är ensammen i detta, det finns ingen att lita på mer än sig själv, och ibland inte ens det, pga av okunskap om mindcontrol.

Läs vad jag har redan skrivit, det var min poäng man! ; )

Om inte i denna tråd har jag sagt:

the elite has counted on the reaction.

For me, the Truth Movement has EVERYTHING to do with 911 as its conception.

Of course other movements are related.

I will not spend time arguing, as we pretty well agree on the same thing.

Faran är att vara fast i 911.

Lösningen är i det kreativa och skapande av alternativ

Posted on: 2007/10/18 15:07
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
raybeam

Hej, väldig interresant.

Då undrar jag lite om:

"De är desperata och rädda nu, försöker på alla möjliga vis smutskasta sanningsrörelsen (kan vi räkna in alla som vill ha fram sanningen om 9/11 dit för enkelhetens skull?)""

Ok, VAD exakt ÄR bevis på DERAS (jag tror du mena överklassen, eller eliten) rädslan?

Hur vet vi detta, visst man vill tror det, eller att det påverkas osv...

Men, har jag missat någonting, finns det en mönster brytande betynde eller information som tyder på att "DE" är rädda eller är det bara, kanske Business as usual?

Det kan väl hända att DE inte visste konsequenserna av info-tech och idea spridningen därav...

DE är så få.

Men jag vill veta HUR vi veta NÄR och vilket sätt de är rädda.

Tack i förhand

Hej hej!
Det är väl mest en känsla av att allt inte gått enligt elitens planer.. De har säkert räknat med att några människor ser igenom deras spel, men jag har svårt att tänka mig att de räknat med att så här många skulle vakna upp.
Det här är ju bara spekulation från min sida, har inga bevis att ge dig tyvärr.
:) Den som lever får se.

See User information
Quote:

raybeam skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
raybeam

Hej, väldig interresant.

Då undrar jag lite om:

"De är desperata och rädda nu, försöker på alla möjliga vis smutskasta sanningsrörelsen (kan vi räkna in alla som vill ha fram sanningen om 9/11 dit för enkelhetens skull?)""

Ok, VAD exakt ÄR bevis på DERAS (jag tror du mena överklassen, eller eliten) rädslan?

Hur vet vi detta, visst man vill tror det, eller att det påverkas osv...

Men, har jag missat någonting, finns det en mönster brytande betynde eller information som tyder på att "DE" är rädda eller är det bara, kanske Business as usual?

Det kan väl hända att DE inte visste konsequenserna av info-tech och idea spridningen därav...

DE är så få.

Men jag vill veta HUR vi veta NÄR och vilket sätt de är rädda.

Tack i förhand

Hej hej!
Det är väl mest en känsla av att allt inte gått enligt elitens planer.. De har säkert räknat med att några människor ser igenom deras spel, men jag har svårt att tänka mig att de räknat med att så här många skulle vakna upp.
Det här är ju bara spekulation från min sida, har inga bevis att ge dig tyvärr.
:) Den som lever får se.

Ok, lets be CAREFUL of that.

Do you agree that feelings can be a bit misleading?

I am searching for more PRIMÄRA....saker, if you know what I mean.

Its nice to know a thing about how one FEELS about a thing, though ones values may have been built on lies about things that are an illusion creating more confusion.

Föstår du? ; )

Posted on: 2007/10/19 16:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Jepp, jag förstår precis vad du menar.
Det är inte alltid man kan lita på känslor och känslor kan också manipuleras.

See User information
Det är ju självklart att sanningsrörelsen måste vara ett av de främsta målen för infiltration.

Var person får vara sin egen sanningsrörelse som sammarbetar med andra.

Posted on: 2007/10/20 16:30
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro skrev:
Det är ju självklart att sanningsrörelsen måste vara ett av de främsta målen för infiltration.

Var person får vara sin egen sanningsrörelse som sammarbetar med andra.

De jobbar förmodligen på många olika sätt, smutskastar, förlöjligar, samarbetar, avslöja sanningar för att få förtroende mm... Jag tror att den farligaste infiltratören är den som man minst anar och som man har gett förtroende för. En väldigt intelligen och mångsidig människa som får förhansdsinformation av rörelsen. Ex AJ, nu säger jag inte att han är det men det är nog viktigare att bejaka möjligheten än att förneka den. Fönekar man den så har infiltratören lyckats...

Men det är bara spekulationer, jag vet inget om infiltration eller underrättelsetjänsten och deras arbetsmetoder. Säkert ett väldigt spännande jobb annars... Är det bra betalt, någon som vet?

See User information
Charmen med sanningen är att den är levande-förändras HELA TIDEN
Är det inte så? Så fort vi söndrar oss genom att gå med i olika sammfund så upplöses enigheten
Enade vi stå,söndrande vi falla. Att födas är enad nog. Att bilda stora förenigar är den rädda hjärnas krighetsverk. Individ betyder ODELAD

Posted on: 2007/10/20 19:00

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
For me, the Truth Movement has EVERYTHING to do with 911 as its conception.

Of course other movements are related.

I will not spend time arguing, as we pretty well agree on the same thing.

Faran är att vara fast i 911.

Lösningen är i det kreativa och skapande av alternativ

det är just detta cirkel resonemang som gör att det fastnar.

Du binder det du kallar "sanningsrörelse" till 9/11 men vill inte fastna i 9/11.

detta betyder att du vill promota och förknippa begreppet sanning till begreppet 9/11 något som ingalunda är riktigt.

Sist jag kollade verkade allt vara lögn med 9/11, då kan man inte förknippa det med sanning.

Sant är något man tror på själv, det kan man inte överföra till någon annan individ.

Det man kan överföra är fakta.

Med bas av fakta drar man en slutsats.

Slutsatsen blir sann eller falsk, men fakta är bara fakta, varken rätt eller fel, eftersom den ur olika perspektiv skulle kunna betraktas just på detta olika sätt.

Jämför med tex att vissa skulle kalla 9/11 massmord, och de som förnekar detta skulle då ljuga enligt ditt resonemang.

enligt mitt resonemang skulle de som kallar detta massmord kunna vara lögnare, eftersom dessa inte fattar, att enligt lagarna som styr företaget Usa, där attacken inträffade är avlivningen av dessa 3000 enligt kontrakt, och fullt lagligt.

Dom som läst på ordentligt vet att det talades om "collateral damage" och det är just det det är frågan om, på samma sätt som en soldat i krig inte blir mördad, kan dessa personer via sina anställningsavtal, associationer osv, mycket väl juridiskt ha gått med på att dö för sin arbetsgivare.

Och glöm inte att enligt lag har Usa varit i krig sedan sitt inbördeskrig, det är därför man kan se ett gult band kring dess flagga.

Sådan är lagen under Maritime Admiralty. Detta har alltid varit ett faktum, se till att läs dokumentet Special Maritime Exposed pdf, (hittas via Google) så får du se lite om vad jag menar, detta är komplexa saker, men man kan ge sig fan på att försöka förstå det ändå, det tar tid, men till slut ljusnar det i dimman.

dessa lagar reglerar ochså all annan lagstiftning i samhället, och är orsaken till att du har STORA BOKSTÄVER i ditt namn i alla oficiella sammanhang och i identifikationsdokument, pass körkort osv.

detta NAMN är ingalunda du, det är ett företag som skapades med hjälp av ditt födelsebevis. När vi skaffar oss ettt biometriskt pass, eller som i England, det nationella id kortet, lika som i Usa med nationellt idkort,, kommer vi för alltid ha skrivit avtal om att be att få vara förknippade med detta FÖRETAG som har samma namn som vi, och vi har varit lurade att tro varit oss själva.

Så verkligheten att vara chippad, kommer att vara densamma för dem som accepterar att förknippas med sitt företag. Om detta sker, kan man i händelse av personlig konkurs, få betala med sin kropp, panten för det företag som gick i konkurs.

Som sagt Maritime Admiralty, har mer att inverka på ditt liv än vad 9/11 nånsin kommer att ha, men detta talar "sanningsrörelsen" inget om, eftersom sanningen är förknippad med lögner, precis som jag tidigare talade om.

det kan bara ha varit eliten som är mästare på Orwellian Double speak som kom på det namnet.

Jag har hjälpt denna sak, sedan jag förstod något om den, men jag kommer aldrig att hjälpa sanningsrörelser, eftersom allt tyder på att det är ett bedrägeri och en manipulation.

Kan man inget göra på egen hand, kan man inget göra.

det bästa man kan göra är att stötta de man tror på personligen, man kommer att göra misstag, men man kan gå vidare, man kan bli lurad många gånger, men man kan inte alltid bli lurad.

Till slut kommer det att kristallisera ut sig, vilka som var att lita på, och många kommer att förbli lika lurade som de var i hela sitt liv.

Jag läste nånstans att om man är fler än två, är man infiltrerad, detta tror jag på i alla fall.

Posted on: 2007/10/21 14:37

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper