vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
sida för alla oss som inte vill ha en moské vid foten av Ramberget
http://ramberget.com/

Nej till moske

Då drar vi igång vår sida för alla oss som inte vill ha en moské vid foten av Ramberget. Vi har många teser och tillhörande argument. En moské är så osvensk att det inte passar in någonstans i Sverige.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: sida för alla oss som inte vill ha en moské vid foten av Ramberget

See User information
I dont understand the problem with one Abraham Religion or another, they ALL suck haha!

So Herr Mask... One question:

What are we gonna do with all these CHURCHES everywhere?

They have been invading this place since errr I dont know, over a THOUSAND years?

Mosques...Churches....SYNagogs...Same Shit different name.

Posted on: 2007/10/19 19:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
I dont understand the problem with one Abraham Religion or another, they ALL suck haha!

So Herr Mask... One question:

What are we gonna do with all these CHURCHES everywhere?

They have been invading this place since errr I dont know, over a THOUSAND years?

Mosques...Churches....SYNagogs...Same Shit different name.

för att inte tala om alla hednatempel som var belägna på samma plats...The same skam everywere. And we buy it......eeh

Posted on: 2007/10/19 20:39
Resized Image

See User information
Hur skall vi då kunna värva fler nya svenskar om vi inte bygger fler stora och vackra moskéer?

Självklart skall moskéer byggas på respektabla platser på bra lägen med storslagen arkitektur.

Sveriges största akuta problem är underbefolkning och brist på människor. Det finns flera sätt att ändra på det. Kriminalisera preventivmedel och aborter samtidigt som vi exploaterar krigshärdar genom att värva och välkomna flyende till vårt land.

Sverige måste ändra på sin nuvarande rasistiska och människofientliga invandrarpolitik till en ny och välkomnande politik som ger miljontals människor ett bättre liv och samtidigt kan vara med och bygga upp det nya stora Sverige.
-

Posted on: 2007/10/20 3:55

Anonym
The lorax!

Kyrkor har varit här i flera århundranden och lockar inte hit främmande kulturer

Anonym
"Hur skall vi då kunna värva fler nya svenskar om vi inte bygger fler stora och vackra moskéer?

Självklart skall moskéer byggas på respektabla platser på bra lägen med storslagen arkitektur.

Sveriges största akuta problem är underbefolkning och brist på människor. Det finns flera sätt att ändra på det. Kriminalisera preventivmedel och aborter samtidigt som vi exploaterar krigshärdar genom att värva och välkomna flyende till vårt land.

Sverige måste ändra på sin nuvarande rasistiska och människofientliga invandrarpolitik till en ny och välkomnande politik som ger miljontals människor ett bättre liv och samtidigt kan vara med och bygga upp det nya stora Sverige."

Matsism din idiot!
Nej ursäkta
Din jubelidiot!!!!!

Varför i helvette ska vi ta hit muslimska folkslag om vi nu måste ta hit människor varför inte ta hit ex polacker så slipper vi kulturkrockar!

Du har babblat i 1 år här om att sverige är akut underbefolkat men aldrig gett en förklarning på varför ?
Vad har vi brist på arbetskraft ?
Sverige är ju fan det landet i europa som tar emot flest invandrare och har redan iår tagit emot 3 gånger fler en tvåan (tror det var schweiz)

Varför brinner de områdena i sverige där det bor som mest invandrare tror du ?

Hammarkullen,Lövgärdet,Bergsjön,Hjällbo,Ronna,Tensta,Rosengård,Fittja,Rinkeby,Rågsved

mm

Anonym
Matsism!

Jag måste fråga om du är med i LaRoucherörelsen eller EAP för jag tycker du verkar påminner extremt mycket om Hussein Askary som jag för några år sedan hade telekontakt med och då jag premmade tidningen "ny solidaritet" som tar upp en del bra saker men Husseins sade en gång till mig i tele att "David Ickes böcker är intressanta men samtidigt ointressanta eftersom han bara tar upp problem men inte har några lösningar"

EAP är ju helt kåta på teknik som tåg och kärnkfraft och arbetar för en fri invandring och det mest sjuka är att hussein ställer upp i kommunvalet i Botkyrka och vägrar uppenbarligen se sin verklighet där

See User information
"David Ickes böcker är intressanta men samtidigt ointressanta eftersom han bara tar upp problem men inte har några lösningar"

Mycket bra sagt, men det gäller nog hela denna rörelse tror jag.

Posted on: 2007/10/20 13:34

Anonym
Det är precis som när folk som bor i innerstan ska åka till angered och lösa segrigaionen eller som när stadsbor ska åka till landsbyggden för att berätta för dom hur landsbyggden ska bli levande och hur de bör leva och så

Vet man inte om grundproblmemen kan man inte komma med några lösningar.

Man måste bli medveten

See User information
Förstår hur du tänker maggot. Jag skulle inte vilja ha någon form av kyrka/moské/klubbhus där jag bor, särkskilt inte för fanatiska människor, vilket man kan säga om religösa. Åtminstonde avseende dem som är beroende av att utöva sin religion på ett ritualmässigt sätt. Exempelvis genom att bygga ett hus enbart för det syftet.

De kanske kan bygga en flyktingförläggning för pengarna istället? Bättre det än att människor med för mycket tid ska spendera den på att tillbe sig själva.

Posted on: 2007/10/20 13:49

Anonym
Pengarna i sverige är slut det är så att vi lånar till den löpande driften!

Men visst kan vi hjälpa människor i kris och när det blir fred i deras hemländer bör de återvända så vi kan hjälpa nya flyktingar det vore väl mest solidariskt elller hur

Dessutom kostar det ca 100 gånger mer att hjälpa en flyktng att komma till sverige en att hjälpa 100 flyktingar i deras närområden ?

Och vad tror du det är för människor som är flyktingar ?
Ateister som vill ge upp sin sekulera tro eller ex muslimer ?

See User information
Vilken människa som är flykting eller ej har inget att göra med om man är ateist eller muslim. Vem som helst kan vara flykting. Men de flesta just nu flyr väl pga fattigdom och krig? Vilket visserligen är en följd av ett religöst spel. Ju fler kyrkor/moskéer och utövare desto mer rättfärdigande av våld för respektives orsak. Precis som att fler människor äter hambugare om man öppnar McDonalds överallt.

Posted on: 2007/10/20 14:07

See User information
Det var bra iniativ!

Jag ser det stå i vänsterkolumnen: Huvud meny, vad är det? Kan man välja olika huvuden där. Sidan ser ut att ha kopplingar till ovakenmedlemmar?

Jag läste denna artikeln, apropå både huvud och Islams kvinnosyn, som ramberget.com tar upp om:

http://www.epochtimes.se/articles/2007/10/20/13357.html

Om några år är det de eventuellt kvarvarande etniska göteborgssvenskarna barns huvuden det gäller, kvinnornas öde ska vi inte tala om. Dan är då insatt som förste bödel, eller vad tycker du Dan? Vad tycker du om hur de gör i Darfur, först slänger människor i eldar att brinna levande, även barnen, eller som här en babis som halshuggs? Det är inte ens toppen av isberget. Att våldta kvinnorna, för att sedan även ha det som ursäkt att förskjuta dom från samhället... det sjukaste mest perverterande man kan tänka sig - och i namn av "religion"...

Om det är islam så vill du ha det till Göteborg?

De får ekonomiskt stöd för varje islamist som besöker deras moskéer. Jag antar att göteborgare med alla medel kan se till att detta oförskämda bygge hela tiden är jämnat med marken.

De femtekolonnare som arbetar för detta inom politiken, och som tidigare har sett till att Gbg gavs ut till utländsk invasion - kan även hängas ut på sajten...

Posted on: 2007/10/20 14:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Det är både ateister och troende människor som kommer till Sverige. Många muslimer var inte speciellt troende när de kommer hit, men blir detta efter en tid.

Ni här om någon borde väl veta varför det finns krig och fattigdom ute i världen? Det är detta som är lösningen på de flesta problem och även Maggots oro för massinvandring.

Posted on: 2007/10/20 14:45

See User information
"
av maggot den 07-10-20 15:55:32
"

Det är just detta som är så hemskt med det tänkande du representerar. "pengarna är slut". Detta betyder att du, maggot kräver inordning under den rådande bank-diktaturen.

Om pengarna är slut kan man antingen trycka nya eller ändra det ekonomiska systemet.

Om det föds eller flyttar en människa till Sverige blir Sverige rikare.

Posted on: 2007/10/20 20:03

See User information
Quote:

matsism skrev:
"
"

Det är just detta som är så hemskt med det tänkande du representerar. "pengarna är slut". Detta betyder att du, maggot kräver inordning under den rådande bank-diktaturen.

Om pengarna är slut kan man antingen trycka nya eller ändra det ekonomiska systemet.

Matsism, du har sedan gammalt uppochnedvänt tänk...

Vad sjuttan har antalet människor i en grupp med rikedom eller fattigdom att göra?

Du är en typisk kommunist. Även om du inte inser det så är du inpyrd av fysikaliskt begränsat programmering.

Stalin och Mao skulle klappat dig på axeln.

Du tror att det som blivit allt sämre, förfallit - låt säga att dagens människa är 0,5, så tillkommer en människa till, som kanske också bara är 0,5, då skulle summan bli 1...

Du borde förstå att ju mer av av dåligt som kommer samman ju sämre blir kompotten. Summan blir här 0,25.

Bara det som är HELT, är sig självt - såsom en kultur som fått vara ifred, eller en människa som är sig själv, kan berika något annat.

Om du förstår andligt basics, och vår tid, och det där - så skulle du lätt inse att all sådan där blandning är just till för att snabba på degenereringen och ödeläggelsen.

Du tror på brist och sådant, har ärligt talat helt mist andlig förståelse, och verkar vara en materialist, ateist/humanist.

Du har hoppat på de ödeläggande krafternas tåg, och söker attackera INTEGRITETEN, se vidare om det:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15742#forumpost15742

Posted on: 2007/10/20 21:53

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

maggot skrev:
The lorax!

Kyrkor har varit här i flera århundranden och lockar inte hit främmande kulturer

Haha!

Ok...

Thanks for the answer, now I will give you a chance to THINK about what you just wrote in response to my post.

Främmande Kulturer ehhh... WHERE exactly did Christianity originate in your mind? ; )

So, you mean SWEDISH culture as opposed to VIKING kulture or NORDIC culture or European culture?

Sweden, as a concept has always been CHRISTIAN perhaps?

So, Sweden has always had a middle eastern connection at its heart...

Posted on: 2007/10/20 22:04
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Det står "Moskén finansieras av arabstaten".

Sidan ser än lite oproffsig/volontär ut i vissa avseenden.

Ni vet ju att det finns många arabstater, varför står det då "arabstaten"?

Skriv heller Saudiarabien, det är ju landet/den arabstaten som avses.

Det står: "Stöd kampen", precis som det brukar heta när det gäller aktivism, högerextrema gruppers slogans och synsätt.

Allmänheten kommer att se igenom om ni har sådant där, och kasta ut barnet med badvattnet, synd isåfall.

Det står: "Väkommen till Oss" - det ska juvara Välkommen och varför är det oss med stort O?

Här är deras gud...

http://www.tidenstecken.se/omar.htm

Alltså samma som http://www.wikipedia.edu.pl/hu/wiki/Kép:Devil_medium.jpg.html

i Göteborg... shame...

Posted on: 2007/10/20 22:16

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Eller som Jan Björklund sa, "Shiafonder från Saudi Arabien"

Posted on: 2007/10/20 22:22

See User information
Jag kan göra det enkelt för er... Ägare till sidan:

http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite. ... l7GUA%3d%3d&Vkid=55212349

Resized Image

Sverigedemokraternas avsatta partiordförande Mikael Jansson

Posted on: 2007/10/20 22:42

See User information
Help me understand the shame and problem with a mosque?

Sysnagogue, or Chruch, mosque, its ALL middle eastern and based on manipulation and control.

Its the SAME thing.

I believe you are perhaps somewhat confused. Look at my last INLÄGG... about Sweden.

BTW, Göteborg var skapade av ANDRA människor, och chansen är att de hade väldigt lite att göra med er eller ni.

Posted on: 2007/10/20 22:44
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Help me understand the shame and problem with a mosque?

Sysnagogue, or Chruch, mosque, its ALL middle eastern and based on manipulation and control.

Its the SAME thing.

I believe you are perhaps somewhat confused. Look at my last INLÄGG... about Sweden.

BTW, Göteborg var skapade av ANDRA människor, och chansen är att de hade väldigt lite att göra med er eller ni.

Dåliga saker är inte till för att ge människor en väg ut, de är till för att inte ge människor, grupper, mänskligheten en mäjlighet att klara sig igenom det där som detta tisrum står inför... fatta nu...

Det är sent i degenereringen, Devolution.

Det finns det som är en grupp, osv - det finns det naturligt - när det blivit kaos så ser det ut som idag - det spelar ingen roll om man går några hundra år tillbaka till när Gbg grundades, det är i sammanhanget "idag".

Det finns det som är främmande, det finns det som är fullständigt främmande, och artfrämmande.

När alla är sjuka... så hjälper det inte att injicera arsenik... inget jättedåligt kan "bistå" det som är dåligt.

Om man skulle vilja klara sig in i framtiden, då skulle man inte söka sig till det som är minst lika sjukt som en själv, man skulle sätta gränser.

Vissa saker är i en väldigt evil agenda, har sådana rötter, islam är det.

Så är det även det med raser etc - det där med islam hör ihop med invasion. Den dåliga eliten gör detta, och det är som en vaccination av främmande joks.

Alltihopa är som en cancer.

Raser ska inte blandas, det har jag skrivit om förr.

Islam och det där är absolut inget som hör hit.

En religion hör till EN grupp, det är till för en grupp att återvända till deras paradis.

Nu har det gått så långt att alla evil religioner och ickereligioner som islam sprider sig som pest, och fångar "människor" var som helst.

En sann religion, kultiveringsväg, är för de som hör till den vägen, hör till den mästaren/guden, från en grupp/ras/kultur etc och har den vägen som en väg att räddas tillbaka till sin sanna natur.

"Alla religioner under samma tak"... usch... missionera... - det är fullständigt trams, och fel, ingen får något, bara undergång.

Posted on: 2007/10/20 23:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax, thanks for the answer.

"
En religion hör till EN grupp, det är till för en grupp att återvända till deras paradis." Vad skulle Insider säga om detta? ; )

Religion is a distraction at best and a weapon against anything remotely near paradise.

So, christianity is from WHAT culture?

English det är FRÄMMANDE, att leva är att upptäka det främmande, ibland dagligen, especially in the beginning.

Ska inte blandas.

Like oil and water right?

If thats the case, if it is some UNIVERSAL law, a TRUTH, if it REALLY is, like laws of physics (as much as we understandthem) then why my friend, CAN it happen?

Hur KAN det hända om det går emot något universiel lag?

The same power elite that built this country built religion, built islam etc, their friends and relatives helped along, and are here with their other creation (weapon) Islam to fuck shit up as planned.

Ask the King.

Thai Royal Pavillion in Sweden.

That was a while ago.

Mosques... its a self created plan of chaos.

It already is CHAOS, always was and always will be in that context.

Physical war, or economical war, the city / state has one agenda:

Control. Total control.

Get to the HEART of Islam and the mosque, as I know you can and THEN see it better for what it is:

Its all part of the plan and as long as the power structure remains, whether SD or any other parlimentaty power, along with banks...
against the extended family, and individual freedom, the problems will manifest.

Mosques are used now.

If need be it will be another weapon.

Problem reaction Solution.

On many levels.

Posted on: 2007/10/21 9:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:

Provoceramera skrev
Vilken människa som är flykting eller ej har inget att göra med om man är ateist eller muslim. Vem som helst kan vara flykting. Men de flesta just nu flyr väl pga fattigdom och krig? Vilket visserligen är en följd av ett religöst spel. Ju fler kyrkor/moskéer och utövare desto mer rättfärdigande av våld för respektives orsak. Precis som att fler människor äter hambugare om man öppnar McDonalds överallt.

Enligt FN kommer de flesta av sveriges invandrare hit pga av anhöriga eller att de har det sämre med ekominin där inte svält eller krig.
Att muslimer är omöjligt att assimelera i det svenska samhället är ju en självlklarhet alltså kommer det uppstå segrigation och utanförskap = dystopiskt samhälle

Quote:

Dan skrev

Det är både ateister och troende människor som kommer till Sverige. Många muslimer var inte speciellt troende när de kommer hit, men blir detta efter en tid.

Ni här om någon borde väl veta varför det finns krig och fattigdom ute i världen? Det är detta som är lösningen på de flesta problem och även Maggots oro för massinvandring.

Det är sant att många muslimer blivit mer fanatiska när de kom till sverige eftersom de inte känner sig hemma här och då söker sig ännu mera in i sin religion för att behålla sina rötter så de slipper integera sig mångkultur är skadligt för alla som bor i sverige.
Man måste ta upp allt krig har flera konsekvenser flyktingar är ett

Quote:

Matsims skrev

Saken är den att man skuldsätter människor som inte fått vara med och bestämt när man lånar pengar åt andra.
Om man kan ändra på det ekonomiska läget i sverige så går det även i iran och man kan trycka mer pengar där oxå...
Så det håller inte

Och när ska du svara mig VARFÖR DU ANSER JORDEN ÄR underbefolkad och hur det kommer mer människor på jorden om de flyttar från iran till sverige ?

Quote:

"Haha!

Ok...

Thanks for the answer, now I will give you a chance to THINK about what you just wrote in response to my post.

Främmande Kulturer ehhh... WHERE exactly did Christianity originate in your mind? ; )

So, you mean SWEDISH culture as opposed to VIKING kulture or NORDIC culture or European culture?

Sweden, as a concept has always been CHRISTIAN perhaps?

So, Sweden has always had a middle eastern connection at its heart..."

När kristendomen kom till sverige dog mycket av vår riktiga kultur men kristendomen har ändå varit med och formats av nordbor inte av saudarabien

Quote:

Dan skrev
Sverigedemokraternas avsatta partiordförande Mikael Jansson

En mycket trevlig människa har träffat han en gång faktiskt han är väl inte avsatt han är ju den som sitter i GBGs kommunfullmäktige och tipsa mig om sidan

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper