Vakencorner
|
Re: Battre ordning i tradarna tack!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Visst är det störigt när någon idiot kommer och postar en helt offtopic grej i en tråd, men ibland ändras debbaten/diskutionen/snackat åt andra ämnen av en naturlig orsak, och att förbjuda detta riskerar att förstöra en välmenad, givande och rolig diskution.
Posted on: 2007/10/15 15:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
forlusten av traden ar viktigare, och skall vara viktigare an bidiskussionen , detta ar ju ingen chatt, men det kan verka sa om man laser en del tradar, man far agna en hel del tid att bladdra for att hitta riktiga svar, bland all smorja man tvingas lasa.
Man valjer ett amne som intresserar en, men sa fort man gar dit, ja da kan man lasa om allat annat an tradens amne ibland.
Posted on: 2007/10/15 15:10
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag håller inte med dig om det. Men det är ju bara min åsikt. :P
Och jag tycker det som du säger är goja som kommer lite oftopic är den naturliga vägen en tråd bör gå. Och att detta inte är en chatt, visst det är det inte, men jag tycker inte att det som skrivs i trådarna som kan bli lite offtopic är så mycket offtopic som du tycker. Att posta ett svar på en tråd med en film eller liknande som faktiskt har med ämnet att göra är bara bra.
Posted on: 2007/10/15 15:14
|
|||
|
||||
|
Re: Battre ordning i trådarna tack!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
nejnej - det är inte så alls... Bara för att ett ämne inleds så är det inget som är inrutat med lagar eller ristat i sten att det inte kan vidgas och bli annat i den tråden. Allting hänger ihop. En tråds ämne är som en diskussion, där det ena kan ge det andra - då duger det inte att bara se på vissa ord på slutet och säga att det hänger inte ihop, det är ovaket. Ett exempel kan vara att man börjar skriva om gamla svenska äpplesorter som alla "tål" att äta. Därifrån så kan olika inlägg göra att det även tex skrivs om tex frimurare X som sitter i Monsato, och det kan skrivas om patent på fröer etc.
Vad är lag regel - fattas det några ord mellan lag och regel, eller...
Posted on: 2007/10/15 15:14
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Håller inte med dig steffo alls...
Den som påstat tråden kan väl även han då ta sitt ansvar och säga "för att återgå till huvudämnet så tycker jag" Ska man bara följa "trådens syfte" riskerar som sagt många ämnen och mycket information att försvinna... Det är en sak jag tycker är bra med vaken är att trådarna kan sluta hur som helst tror inte det är lika lätt att "styra oss" som andra forum med tydliga direktiv... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du har bade ratt och fel, om det handlar om tex applen, kan man skriva om allt som ar relaterat till det, men man skall inte skriva om gamla bilar eller om sin gamla mamma.
Det ar det jag menar, man skall ha diciplin att halla sig till amnet, annars sparar det ur. Pa sikt riskerar detta hela siten. tro mig. Men en del har har den avsikten, sa ar det ochsa. Tro mig.
Posted on: 2007/10/15 15:25
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Håller med om att ma ska ha diciplin. Ett problem med brist på diciplin är man inte lägger med den text som man svara på i sina inlägg. Du svarar på mitt inlägg,men du har inte med min text. Nu är det inget problem, men i andra trådar så kanske någon gör ett svar på ett tidigt inlägg och man vet inte alls vad det syftar på, vems inlägg svaret är på, utan man får om man är motiverad leta tillbaka i tråden för att se sammanhanget. Det om mamma osv. Som jag menar så har det ingen betydelse om det blir mamma, cykel, blått eller väder - det kan bli vad som helst. Gjorde jag en tråd om äpplesorter som jag läst alla kunde äta, så skulle jag inte ha några synpunkter på hur andra sedan för tråden vidare. En riktning kan vara att någon då nappat på någon annans inlägg i tråden där det kanske stod om försurning av våra kroppar, som i sin tur var inlägg/skrivet efter någon annans inlägg som var om den sjuka odlingsfilosofin med monokulturer, elller annat... saker kan vaar relaterat bakåt i tråden, eller i vilket fall så har den som gjorde inläggen någon tanke med varför han postade det. Men det är klart att man inte ska hoppa bara rakt över till något annat i tråden, om du menar så. Jag avser bara att det är ok och bra - inte "förlust" som du skrev, utan berikning - att det ena ger det andra ssom ger... och det får ta de vägar det tar.
Posted on: 2007/10/15 15:46
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
För bättre tråd disiplin.
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
tråddisciplin ![]()
Posted on: 2007/10/15 18:05
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kaos under ansvar
Inga hot rätt att vara anonym och inga grova personangrepp |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Steffo! Du efterlyser mer ordning i trådarna och hävdar att det skulle vara desinformatörer som sysslar med sådant för att sabotera.
Men tänk så här! Varje tråd är en del av helheten... det kanske behövs lite hjälp med att knyta ihop ändarna genom associationer och andra öppningar än de du ser vid första anblicken! Det finns individer som har erfarenhet/kunskap att dela med sig av och som utan att anstränga sig kan koppla ihop ett ämne med ett annat utan att helt överge eller dissa ämnesområdet. Det kan mycket väl vara så att det kan finnas samband som trådskaparen inte insett. Men skall man förbjuda varje övertramp mot exakt vad tråden har för ämnesval från början så kommer det att finnas en helsikes massa trådändar men inget sätt att knyta ihop dem på. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Som moderator är jag ju ganska kass på att hålla trådordning. Jag finner mig själv ganska ofta posta eller spinna vidare på en detalj i någons inlägg som inte har med ursprungs-topic att göra.
Vi behöver fler moderatorer iallafall. Men annars tycker jag vaken.se fungerar bra med vår mjuk-moderering från micro och mig. Vi lägger oss inte i, och det verkar som om vi alla kan samsas och reda ut saker gemensamt. Jag är själv ganska sne/sur på vissa forum där jag deltar som ta mej fan varnar/bannar så fort man postar minsta fel eller kliver lite lite utan för ramar / regler. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo det har blivit bättre tycker jag
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Man kan ha det som regel, men man måste inte följa det slaviskt, men en del notoriska spammare, kan aldrig sluta glappa om en massa skit som ingen har glädje av, inte minst den som gjorde sig möda att starta tråden, om man har en tråd författare, då skall hans innehåll respekteras, om detta inte sker, då skall inläggen kunna raderas, självklart skall användaren varnas först, men det borde vara en enkel sak att från tid till annan kolla vad folk svarar på olika poster, då kan man se att vissa skiter i det mesta, och dessa skall sedan varna, och om de inte ändrar sig bannas. Detta måste vara vitsen med ett forum, att man håller sig till ämnet, men jag fattar ju att desinformatörer inte gillar detta, dom vill spamma och vattna ur.
Posted on: 2007/10/21 14:57
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login