vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 14 »


Ayahuasca
#1


See User information
Då vare dags...

Imorgon ska jag dricka Ayahuasca för första gången i mitt liv. Någon här som har några erfarenheter av den här underbara medinen?:) Ska fasta i 24 timmar nu...

United Nations var väldigt snabba att fördbjuda Ayahuasca ritualer iaf. Bara det liksom, då lär man ju prova. Dåligt = Bra. Bra = Dåligt!

Jag väljer att tro på Shamanerna i Amazonas. Önska mig lycka till vetja!

Posted on: 2007/10/21 20:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#2


See User information
Se till att fixa bra sets and settings bara.
Och se till att skriva en tripprapport sedan :=)
Kan man få tag på det i sverige och vad kostar den?

Lycka till.

Posted on: 2007/10/21 20:29
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
#3
Lycka till... man blir lite avis...

Some day kommer jag sitta där i djungeln och uppleva det du ska uppleva i morgon. grattis och lycka till...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#4


See User information
Ja jag testade, smakar obeskrivligt illa, men jag hade dock aldeles för mycket citronsyra i min brygd, mitt lackmuspapper funkade inte, så jag tog till så det vart för mycket.

Otrolig upplevelse kan jag säga, vill dock avråda från så kallade tripprapporter, då dessa används för mindcontrol ändamål, samt ger missvisande upplysningar om drogen ifråga. Vill man veta får man testa.

du kan ochså ha en negativ upplevelse, eftersom det du stöter på är ditt undermedvetna, kommer du in i det tillståndet, skall du veta att detta bara är en reflex av det du inte känner inom dig själv, dvs det som inte är medvetet. du kan uppleva denna fas under en begränsad tid, men kommer till andra stadier efteråt, var inte rädd, det är bara dig själv du möter.

Efteråt kommer du att kunna expandera ditt medvetna in i det som tidigare var undermedvetet, och expandera din intelligens.

Samma sak gäller svampar, lsd, och andra hallucinogener.

Drogen kan inte göra något som inte är relaterat till dig, du kommer uppleva dig själv, på ett annat medvetande plan.

detta kan inte ens beskrivas, eftersom du inte kan nå detta medvetandeplan när du vill beskriva det.
det kan ta 10 år att förnimma en tripp på 10 sekunder. Och en tripp på 10 sekunder kan vara som 1000 år beroende på tidskompression. Måste upplevas för att kunna förstås.

Vet dock att alla borde testa detta eftersom det på kemisk nivå
instruerar hjärnan att göra nya kopplingar mellan cellerna, man blir smartare dvs.

Säg hej till det universiella medvetandet om du kommer så långt.

Och drick inte i dig allt på en gång så att du spyr upp godsakerna, även om det tar emot, försök att låta magen och förnuftet bestämma, kan du inte behålla det, kommer trippen bli svagare. och det kan ta lång tid innan det händer grejor, ta det lugnt och vila dig på sängen.

Ha ingen person med dig som inte förstår att inte interagera eller prata med dig, detta kan få hela trippen att balla ur, personen får bara se till at du inte spyr så du kvävs, han skall inte under några som helst opmständigheter prata eller fråga.

Och kom ihåg, det som händer, kan inte förklaras, och skall inte förklaras för personer som inte var med på samma tripp, andra kan inget fatta, och kan i rädsla rapportera dig till myndigheter så att du får erfara psykvård.

Berätta under inga som helst omständigheter om vilka droger du tagit för en myndighetsperson, detta läggs i en informationsdatabas, och utnyttjas för mindcontrol.

Posted on: 2007/10/21 20:55
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#5


See User information
Lycka till Don.. lite scary sånt där, vet ju inte riktigt vad som kan hända..

Posted on: 2007/10/21 20:58
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#6


See User information
Jaså, ni ger upp.

Först tog dom
Icke
Nu är vem på G, Raybeam?

Ser på http://profile.myspace.com/index.cfm? ... rofile&friendID=164957594

Står lite om LSD en bit ned + allmänt drogigt.

Synd.

Vakna.

Posted on: 2007/10/21 21:13
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#7


See User information
alla som har vanföreställningar om hallucinogener är de som aldrig tagit dem..dom andra vet, och behöver ingen expert, som talar om för dem vad som kommer hända, för de har upplevt det redan.

Posted on: 2007/10/21 22:09
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#8


See User information
Även om man har tagit andra psykoaktiva droger betyder väll inte det att man inte är intreserad av vad för tripp någon annan får?

Eftersom att dom skapade en tråd om att han skulle testa är det väll inte orimligt att man är nyfiken på hur det går.

Posted on: 2007/10/21 22:12
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#9


See User information
Quote:

Steffo skrev:
alla som har vanföreställningar om hallucinogener är de som aldrig tagit dem..dom andra vet, och behöver ingen expert, som talar om för dem vad som kommer hända, för de har upplevt det redan.


...och vad "vet" de som drogat sin hjärna?

Posted on: 2007/10/21 22:22
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#10


See User information
mer än den som inte gjort det ;)

Posted on: 2007/10/21 22:26
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
#11
Don Juan, se till att du har en erfaren "vakt" med dig då du drar i dig Ayahuasca. Du bör ta detta med ayahuasca på allvar. Jag hoppas absolut INTE du tar ayahuasca om du aldrig tidigare provat svamp, LSD och liknande? DMT, det verksamma ämnet i ayahuasca är MYCKET starkare än LSD.

Bara en liten jämförelse så du förstår allvaret; LSD och DMT är som att jämföra en leksaks bulldozer med en riktig bulldozer.

Så, ta dig i akt...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#12


See User information
Quote:

Psilocyber skrev:
Don Juan, se till att du har en erfaren "vakt" med dig då du drar i dig Ayahuasca. Du bör ta detta med ayahuasca på allvar. Jag hoppas absolut INTE du tar ayahuasca om du aldrig tidigare provat svamp, LSD och liknande? DMT, det verksamma ämnet i ayahuasca är MYCKET starkare än LSD.

Bara en liten jämförelse så du förstår allvaret; LSD och DMT är som att jämföra en leksaks bulldozer med en riktig bulldozer.

Så, ta dig i akt...

Var inte rädd, hur trippen är är mer avgörande av ditt psyke, en massmördare skulle balla ur totalt av vilken tripp som helst, beroende på dennes förvridna psyke, är man en normal person utan dagliga vanföreställningar, har man inget att frukta, tvä'rtom, jag rekommenderar alla slags hallucinogener, man kan givetvis vara rädd för det man inte förstår, men det är det som är själva vitsen med trippen, att expandera ut i det okända, med förton på expansion.
En vakt kan bara se till att du inte kvävs i dina egna spyor, och det är helt riktirgt, men observera att han skall inte under några omständigheter leka viktigpetter och prata med dig eller lägga sig i med frågor om man mår bra osv osv, jag talar ur egen erfarenhet om detta, eftersom man är öppen för suggestion under detta tillstånd, därav att man använt lsd som mindcontrol drog.

Posted on: 2007/10/21 22:55
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#13


See User information
Tack för svaren grabbs... ni är guld!

Jag och en kompis kommer att dela på en normal dos Ayahuasca, bäst att ta det coolt första gången. Och vi brygger den själva och kommer säkert inte lyckas göra den 100 % rätt. Vi ska ta det ute i skogen vid en brasa, positiv musik kommer dunkas på relaxad nivå. Har förberett mig nu några dagar att med hålla en lugn och fin sinnes stämning. Sen kan det ju gå åt helvete, men så är livet... gäller att besegra sina rädslor.

Posted on: 2007/10/21 23:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
#14
jag tar flyget till Gävle imorgon. Det går ett kl 09:17

Men du, Gävle låter kallt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#15


See User information
Tack emil!

Beställde från holland... jag kan skicka länk till sidan om du vill.

Här sverige kan man beställa plantor som man gör Ayahuasca på. Från www.etnobotanik.se

Finns säkert fler...

Posted on: 2007/10/21 23:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#16


See User information
hehe, det är kallt som tusan. Bara och härda ut. Träden värmer och stöttar oss in i det sista:)

Posted on: 2007/10/21 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#17


See User information
gött, får spana in sidan. :=)
hoppas verkligen du får många starka kosmiska upplevelser :)

Posted on: 2007/10/21 23:43
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
#18
Ja får bara önska lycka till med ayahuasca sessionen...

Peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
#19
Quote:

novax skrev:
Jaså, ni ger upp.

Först tog dom
Icke
Nu är vem på G, Raybeam?

Ser på http://profile.myspace.com/index.cfm? ... rofile&friendID=164957594

Står lite om LSD en bit ned + allmänt drogigt.

Synd.

Vakna.


Haha, vilken intution du har Novax, mig "fick de" förra hösten. :) (Med de så antar jag att du syftar på alienandarna som kontrollerar Ayahuascan då?)
Åkte ner till Amsterdam och var med på en ritual med en shaman de tagit dit direkt från regnskogen.
Ayahuasca var så vackert och käslosamt.. Ayahuasca visade mig ljuset i mörkret.
Ayahuasca visade mig hur negativa tankar och ord blir till gifter i kroppen.
Ayahuasca visade mig tillvarons illusoriska natur, fick in mig på tankarna om det holografiska universumet.
Kräktes som en gris, "La Purga" när jag insåg hur smutsiga och infekterade mina relationer har varit.. Att kräkas är mycket vanligt på ayahuasca, det renar systemet mycket effektivt. Efter reningen var jag helt slut och så härligt avslappnad att det enda jag kunde göra var att skratta, skrattade flera timmar den natten.

Det kändes väldigt tryggt att göra det under rituella former med beskydd av en erfaren shaman som också sjöng "Ikaros", sånger som han tagit med sig från ayahuascamedvetandet.
Fundera på om du verkligen vill göra resan själv.. Tror risken för besättelse, som Novax pratar om, är verklig med ett starkt verktyg som ayahuasca. Om du gör det själv, arbeta med beskydd i form av ett heligt rum eller andra metoder.. Är dock inte säker på om detta är nog..

Ta Ayahuasca om du är beredd att se alla sidor av dig själv.. Det går inte att fly från sig själv längre i det tillståndet, när man är där är det ingen återvändo, då är det bara att se sig själv i spegeln.

Lycka till på din resa!

(Skulle gärna vara med på fler ritualer, men det blir något dyrt att behöva åka till A-dam varje gång.. Om någon ordnar något liknande, säg gärna till med ett PM!)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#20


See User information
Quote:

emil322 skrev:
mer än den som inte gjort det ;)


Nej så är det inte alls.
Det finns inget sådant att biokemi, alltså fysiska saker, denna nivån, skulle ge något som är "högre" än denna nivå, det är skrattretande. Det är allt från samsaras illusionsvärldar- låga saker kommer in och glittarför er lite. Har ni inte hajat nada - inte ens ruta ett, det är ändå 2007.

Jag tycker det är sorgligt, ge upp sina liv och den dyrbara tiden här till det. "Det" har lurat er. Vakna!

Man kan inte få NÅGONTING från en "nivå" som man inte är på.

Bara kultivering kan återge en person det hon har förlorat.

Det finns inget sådant som att något högre, såsom gudar... skulle ge något till skithögar i samsara. Gjorde de det så bröt de mot kosmos principer, och skulle själva vara på denna nivå - de skulle falla ned hit.

Jag måste säga ett ärligt och innerligt menat: puckos.

Ne, ny lyssnar vi på lite kall, hård och exakt musik:

blues för de "kloka"

Posted on: 2007/10/22 0:12
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#21


See User information
att man skulle möta någon gud har väll ingen, här iaf, påstått. Däremot att man aktiverar nya delar i hjärnan och förstärker/förvränger sinnen så man kan uppleva andra verkligheter och komma till personliga insikter.

Bara för att inte du håller med om något gör det inte folk som gör det till "puckos". Isf är det du som är puckot.

Du verkar komma från en annan planet där allt du tycker är den ulltimata sanningen, men newsflash novax, det här är jorden..

Posted on: 2007/10/22 0:20
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#22


See User information
Quote:

emil322 skrev:
att man skulle möta någon gud har väll ingen, här iaf, påstått. Däremot att man aktiverar nya delar i hjärnan och förstärker/förvränger sinnen så man kan uppleva andra verkligheter och komma till personliga insikter.

Bara för att inte du håller med om något gör det inte folk som gör det till "puckos". Isf är det du som är puckot.

Du verkar komma från en annan planet där allt du tycker är den ulltimata sanningen, men newsflash novax, det här är jorden..


Ja det här är jorden - kan du inte förstå vad det är för en plats.

Tror du att den är utanför kontroll, och principer? Fängelse med öppna grindar?

Vaddå "nya delar av hjärnan"? Ser du inte att du talar om sinnesvärlden... och vadå "andra verkligheter".

Det finns inga ANDRA verkligheter. Du kan inte få något som är utanför dig själv. Det finns inget utanför, på det sättet. Allt därute är en manifestation av vad vi är/blivit till därinne - det som är avstängt är avstängt.

Våld mot ens kropp ger svår backlash. Detta måste man se i stora perspektiv - de som söker sig till droger nu har ofta varit sökare etc i tidigare liv, och hållt på med låga saker- och de är som följd nu är än "lägre", mer lost - och dras åter till halmstrån, karman drar i dom - istället för att se inom sig själv - se varför man förlorat det mesta. De har glömt varför de är här.

Posted on: 2007/10/22 0:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca
#23


See User information
Ja det här är jorden - kan du inte förstå vad det är för en plats.

Tror du att den är utanför kontroll, och principer? Fängelse med öppna grindar?

Vaddå "nya delar av hjärnan"? Ser du inte att du talar om sinnesvärlden... och vadå "andra verkligheter".

Det finns inga ANDRA verkligheter. Du kan inte få något som är utanför dig själv. Det finns inget utanför, på det sättet. Allt därute är en manifestation av vad vi är/blivit till därinne - det som är avstängt är avstängt.

Våld mot ens kropp ger svår backlash. Detta måste man se i stora perspektiv - de som söker sig till droger nu har ofta varit sökare etc i tidigare liv, och hållt på med låga saker- och de är som följd nu är än "lägre", mer lost - och dras åter till halmstrån, karman drar i dom - istället för att se inom sig själv - se varför man förlorat det mesta. De har glömt varför de är här.[/quote]

Visst finns det inga andra verkligheter.. men det finns andra sätt att se på verkligheten. man änväder bara några % av hjärnan i vanliga fall, hur mycket tror du man upplever på en tripp?

Ifall man ser det som en possitiv uplevelse, som ger en possitiva erfarenheter så är det bara att go ahead.

Posted on: 2007/10/22 0:37
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
#24
Får jag fråga var din kunskap om de här sakerna kommer från Novax?

Har du "rest" någon gång?

Hur kan du veta med en sån säkerhet att det här kommer från lägre varelser som inte vill annat än att besätta oss?

Är det någon andligt auktoritär figur inom Falun-Gong som har tutat i dag det här med besättelsen?
Kan det inte vara så att dina "lärare" kanske skrämmer dig med besättelse, för att du ska hålla dig borta från det som är den sanna kontakten med det gudomliga? (Den heliga Svampen, Ayahuasca etc..) Lika som kyrkan gjorde under häxprocesserna t.ex.. "Testa inte era egna vägar, för vägen till himlen går genom oss"..

Vill inte attackera dig och din tro eller så, bara undrar vart dina tankar kommer från.
Har du några exempel på folk som blivit besatta?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 14 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
60 user(s) are online (60 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 60

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS