vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Anonym
Re: Alex Jones, The Jesuit connection, vad ÄR sanningen? Can he be TRUSTED?
Jag satt och lyssnade på Greg Szymanski på http://www.arcticbeacon.com/ [Man kan ladda ned gratis] (Jesuit teorin och han gillar inte AJ, JB eller JR), han hade professor Phelps på och Phelps säger rakt ut att de som är i toppen på jesuiterna även sitter i toppen på illuminati.

Varken AJ, JB eller JR har sagt något annat än att alla NWO organisationer har samma personer som sitter i toppen på dem alla.

AJ = Alex Jones www.infowars.com www.prisonplanet.com
JB = Jack Blood www.jackblood.com www.jackbloodforum.com
JR = Jeff Rense www.rense.com

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Quote:

Du tjatar om denna korrupta Khashoggi, exakt vad har han med GCN Live att göra?
Är det dessa meningar som du tror har med GenesisCommunicationsNetwork att göra??

"He was jailed and returned to Cleveland, coincidentally the home of financier Carl Icahn, who will figure later in our story for allowing his name be used to prop up Adnan Khashoggi and John Gray’s Genesis Intermedia in an announcement he’d extended the company a $100 million credit line even as company principals were filling their pockets with pens and staplers on their way out the door."

Du beter dig precis som Iamthewitness ägare D.B.S. , kastar ur dig lösryckta meningar och påståenden som inte har nån relevans eller logik alls??
Genesis Intemedia har INGET med GCN Live att göra!?! Vart hittar du ens den kopplingen, börjar ställa mig tvivlande till din agenda nuförtiden, det enda du gör nuförtiden är att komma med lösryckta påståenden och sammankopplingar, senast du gjorde det så hade du inga svar när jag utmanade dina påståenden som du fått från iamthewitness och DBS..??

Quote:

The Lorax skrev:
The Simon Family and Loose Change is interesting isnt it?

Likadant med påståendet ovan!?! Ge mig bevis?!!?!??!

TeBe, you are great at research.

I have learned many things from you, so how about this?

YOU look it up and show ME that its not true.

There are Billionaires behind Jones and Loose Change it seems.

THAT is my claim, considering the information I have found.

Google gave me this:
http://www.takeourworldback.com/short/shills.htm

Deborah S. Simon received special thanks in the video's credits for providing footage and other help in producing Loose Change. Simon told AFP that she even handed out copies of the video in front of the White House. Who is Deborah Simon, and why is she helping produce and promote Loose Change?

Deborah Simon (nee Cox) is married into the billionaire Simon family of Indianapolis. The family owns the Simon Property Group, Inc., which boasts as being the largest U.S. real estate company. The Simon family owns, develops, and manages more than 280 shopping malls in the United States and 50 similar properties in Europe and Japan.

The Simon family, strong supporters of Zionist causes, the Clintons, and the Democratic Party, also own the Indiana Pacers basketball team. The campus of the Jewish Federation of Greater Indianapolis is named after Max and Mae Simon, the parents of Melvin, Fred, and Herb.

Melvin Simon, the Brooklyn-born founder of the company, also owned a Hollywood production company and produced more than 20 films. Simon is remembered for such films as Porky's, Love at First Bite, and Zorro, the Gay Blade.
http://www.erichufschmid.net/TFC/Boll ... trolling-the-Message.html

Now you look into Khasshogi and TELL me WHY its not true.

I am open to the fact that I may be mistaken, but after 6 years, perhaps I am wisening up to an even bigger conspiracy.

Is that so hard to believe?

Are you so hung up on Jones and co. that they could NEVER be infallible?

Maybe Eric Hufschmid is a liar, but WHAT if...what IF he is RIGHT?

Maybe he is part of the problem and they are all being pitted against each other.

I have an OPEN mind my friend, and I do NOT claim to know any truth, I am seeking and am curious, and will make up my mind myself.

I trust few people I have met, and I trust even LESS those I never had.

Jones, to his MIScredit (in my book) is a member of a religious organization connected to the Catholic church, christianity, ever hear of it?

Popes, wars, lies, murder, and more lies on top.

So YOU can use those great brain cells of yours and tell me why its not true.

I am again open for suggestion, and check this out in the mean time:
http://www.google.com/search?client=o ... d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Posted on: 2007/10/23 12:33
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Adnan Khashoggi and THAT network Jones is on:

http://www.google.com/search?hl=sv&cl ... ashoggi&btnG=S%C3%B6k&lr=

Its the info I am going after...

What do you think TeBe?

Is it real?

I am up for suggestion

Posted on: 2007/10/23 12:40
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Jag satt och lyssnade på Greg Szymanski på http://www.arcticbeacon.com/ [Man kan ladda ned gratis] (Jesuit teorin och han gillar inte AJ, JB eller JR), han hade professor Phelps på och Phelps säger rakt ut att de som är i toppen på jesuiterna även sitter i toppen på illuminati.

Varken AJ, JB eller JR har sagt något annat än att alla NWO organisationer har samma personer som sitter i toppen på dem alla.

AJ = Alex Jones www.infowars.com www.prisonplanet.com
JB = Jack Blood www.jackblood.com www.jackbloodforum.com
JR = Jeff Rense www.rense.com

Just det.

Same shit different mouth? ; )

We see a pattern?

I just think that ALTERNATIVES are needed.

911, we need to NOT focus on that as much as ALTERNATIVES.

We know things are messed up, but, focussing on SOLUTIONS (while of course undertanding the situation pretty good) is so important

Posted on: 2007/10/24 13:05
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Vet du vad Lorax, jag kommer inte leta reda på dessa bevis, jag tror inte ens att dom finns men det som finns är många tomma påståenden och anklagelser utan bevis om både den ena och den andra kopplingen.

När du kommer med dessa innehållslösa kopplingar och anklagelser så kan du väl skicka med nåt bevis som styrker dessa, det vore lite mer trovärdigt.. Ett påstående eller anklagelse står inte av sig självt!

Ägaren av GCN Live är samma ägare som har Midasrecources.com, nämligen Ted Anderson.

Posted on: 2007/10/24 15:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Vet du vad Lorax, jag kommer inte leta reda på dessa bevis, jag tror inte ens att dom finns men det som finns är många tomma påståenden och anklagelser utan bevis om både den ena och den andra kopplingen.

När du kommer med dessa innehållslösa kopplingar och anklagelser så kan du väl skicka med nåt bevis som styrker dessa, det vore lite mer trovärdigt.. Ett påstående eller anklagelse står inte av sig självt!

Ägaren av GCN Live är samma ägare som har Midasrecources.com, nämligen Ted Anderson.

Come on!

You can do better than that!

Where does this leave us then?

INNEHÅLLSLÖSA kopplingar? PROVE it then.
Show me that what I mentioned isnt true, like a good info warrior ; )

Have you met and KNOW ALex Jones?

Isnt this what we are learning here?

Who, what and when to trust?

Its ALL information, thats whats in common here.....but look at Ted Andersson then.

Google him, and look at what christians are saying about him.
And his GOLD money.

Is ALEX JONES you man and you identify with him so strongly (a Big Daddy figure) and need him to LEAD you somewhere that you will identify and agree wioth him at all cost?

Alex Jones taught me a few very important things: Follow the money, and....DO NOT TRUST APPEARANCES.

Why am I banned from his forum for asking questions?

Its very simple, I will ask it one more time:

WHY AM I BANNED from an ALEX JONES FORUM for asking questions?

The ball is in your court, and do NOT assume what I think, and know that I value your insight and opinion.

But, what I do push you on is PROOF.

Cause next time you and I meet and greet the public, they may just call you out on this, or the press.

And maybe, just MAYBE Jones is a fake.

And maybe not.
; )

I hope not. But hope isnt good enough here.

Posted on: 2007/10/25 8:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Tänk vaken.se bara

Maggot tycker micro hycklar och är feg och PK så han startar tankefrihet.se
Efekto går runt och säger att alla som har en åsikt är nazionalister novax lagar lax och anger sig själv som källa
Bennybear kör på som ett ångvält lorax skriver meningslösa inlägg som ingen läser man han har sin överman "provoceramera"

Behöver eliten verkligen skicka ut desinformatörer och provokatörer det klarar vi av bra själva.

Jag tror absolut det finns mycket desinfo där ute men skulle tro att de allra flesta i denna sk rörelse är väldigt serriösa.
Visst har Alex Jones nu fått vara med i SVTs demokrativecka men Icke har varit med i underhållningsprogram i england
Juri Lina har fått vara med i estnisk TV mm

Man måste ibland dra av locket så det inte kokar över helt enkelt

Jag är 99% på att Alex är äkta det jag tror inte eliten vill att man smygfilmar deras ritualler och även om han vore fejk så är väl han den människa idag som får mest människor att tänka till...

Anonym
Nu ska jag göra en kovänding och säga att det där "jesuitspåret" tror jag är något som är desinfo och nog kan vara ett medvetet villospår jag kan inte begrippa hur folk kan tro att de är toppen på pyramiden

Jag säger inte att det är en "judisk konspiration" men helt klart är många många högst upp i den synliga pyramiden falska kazarjudar det är inte katoliker som äger banker och media det är bara enklare att tro det eftersom det är mycket enklare att tänka att vita människor med jesus som beskyddare ligger bakom allt ont i världen en att judar skulle ligga bakom såväl börskrasher som kriget mot irak.

Påven har nyss hålt ett tal om antisemism han besöker synagogor och vatikanen har nyligen fått ta tillbaka texter som uppmanar judar att konventera till katolisimen

Detta säger väl allt att judarna har större inflyttande en jesuiterna.

Vatikanen är vad jag tror bara en metropol där judarna bevarar många böcker och rikedomar.

Skulle inte förvåna mig om juden lixom bin laden var av judisk börd

Anonym
Jag tror att de som sitter i den absoluta toppen visar sig aldrig för någon.

See User information
Quote:

maggot skrev:
Tänk vaken.se bara

Maggot tycker micro hycklar och är feg och PK så han startar tankefrihet.se
Efekto går runt och säger att alla som har en åsikt är nazionalister novax lagar lax och anger sig själv som källa
Bennybear kör på som ett ångvält lorax skriver meningslösa inlägg som ingen läser man han har sin överman "provoceramera"

Behöver eliten verkligen skicka ut desinformatörer och provokatörer det klarar vi av bra själva.

Jag tror absolut det finns mycket desinfo där ute men skulle tro att de allra flesta i denna sk rörelse är väldigt serriösa.
Visst har Alex Jones nu fått vara med i SVTs demokrativecka men Icke har varit med i underhållningsprogram i england
Juri Lina har fått vara med i estnisk TV mm

Man måste ibland dra av locket så det inte kokar över helt enkelt

Jag är 99% på att Alex är äkta det jag tror inte eliten vill att man smygfilmar deras ritualler och även om han vore fejk så är väl han den människa idag som får mest människor att tänka till...

Ok, kanske, den där med locket.

VARFÖR tror du på Alex då?

Posted on: 2007/10/25 10:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Vad finns det för andledning att inte göra det jag har sätt några youtubeklipp som ska vara avslöjande mot alex men tycker de är extremt långsökta och låga knappast något som skulle fällas i en domstol.

Håller du inte med om att Alex Jones kanske är den allra viktigaste människan just nu för att nå ut till en bredare publik hans film terrorstorm har ju laddats ner över en miljon gånger skulle eliten vilja det ?

Han är helt enkelt för bra och det är alldeles för lite "flum" med han som symboler 2012 osv
Han är en kristen patriot en marstyp enkel och verkar empatiskt lite smått galen kanske men men

See User information
Håller med dig maggot i din analys av AJ, han är lika äkta som Ron Paul, enligt mig..

Flera hänger upp sig på att AJ är kristen, har ni lyssnat på AJ när han berättar om sin tro och hur han ser på den?
Han mer eller mindre säger det som bibeln bokstavligen påstår, gud finns inne i dig, du behöver ingen extern lärare (präst) för att nå andlighet! För den delen så har ju dom flesta präster blivit duperade av FBI/CIA för att kunna avbeväpnad medborgarna i sann "New Orleans style" vid behov..

Posted on: 2007/10/25 12:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Att hänga upp sig på att någon är kristen är bara löjligt.
Sedan präglar inte hans livsåskådning hans filmer eller radioprogram då han tar upp allt (som jag tror han vet eller kommit till insikt med)

Om han inte tar upp vissa saker särsklit ofta kanske beror på att han inte finner det särskligt signifikant eller har tillräckligt mycket egna källor som styrker det utan mest rykten

See User information
Quote:

maggot skrev:
Att hänga upp sig på att någon är kristen är bara löjligt.

det bättrar inte trovärdigheten att hävda att man är kristen, trovärdighet bygger på många aspekter, och många försöker bättra trovärdighetsproblem med att hänga på olika attribut, bla kristendom, Bush gör det, blir det okej då, eller bara sämre?

Om jag hör att någon är djupt troende idag, undrar jag om allt är bra med resten av resonemangen....det ena hänger ihop med det andra, och kristna i synnerhet längtar efter NWO Project Bluebeam DOMMEDAGEN så de har svårt att se klart, men det är klart 100 miljoner i Usa tror samma sak, därför kommer dom aldrig klara det heller, eftersom de flesta tror att det är GUD och inte NWO, även om de tror att det är NWO då blir NWO styrt av "SATAN" och därför genom bibeln sanktionerad och oundviklig eftersom detta är GUDS eget ord.

Detta var anledningen till så kallad ET endtime programmering med religioner, att folk skall acceptera sin lott och lugnt gå till ättestupan.

Posted on: 2007/10/25 20:40
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Jag tycker bibeln är en bra utgåsnpunkt för NWO de pratar om ondska sanning och frihet den tar upp farrisernas konspirationen varnar för falska profeter och de falska judarna mm

See User information
Exakt maggot, AJ's filmer präglas inte av hans tro. Hans filmer tar inte ens upp kristendomen, det är därför jag börjar tro att AJ vet om att kristendom är så mkt mer än att gå i en kyrka på söndagar osv, det verkar som om han har en mkt djupare insikt än vad dom flesta har om sin egna tro..

Konstigt vore det ju annars då AJ är extremt påläst om allt annat, han har nog kommit på att man inte kan tillbe nån vitskäggig gubbe i himlen som kallas gud, det är så mkt större än det!

Posted on: 2007/10/26 16:41

/Benjamin Franklin

Anonym
Alex Jones har många ggr kritiserat kristendomen i USA .Löjligt att haka upp sig på hur vida han är kristen eller inte.Det är ingen som gnäller om Leo Zagami bara för att han är Muslim.

Alla ni som gnäller och smutskastar AJ är jävligt tröttsamma.Med tanke på
hur många personer AJ har väckt så kan man inte direkt kallahan för agent eller disinformatör .Istället för att försöka hitta kopplingar mellan AJ & jesuiter eller zionister så kan ni göra lite nytta istället.Tex likt AJ dedikera hela ert liv åt att försöka väcka folk samt göra dokumentärer,skriva böcker,artiklar ,spela in radioprogram håla föredrag som folk kan titta på utan att somna.
Aj brukar säga tro inte på mig undersök det själv ,och han har inga problem att prata med skeptiker ,han brukar ju ge dom förtur i samtalskön till hans radioshow.

Hur många aktivister är lika pålästa som AJ ?,Han kan för fan stå i timmar och bara spotta ut fakta ifrån sin megafon .Han sitter inte bara och gräver fakta utan han är även ute i skottelden.

Istället för att bli äcklade på att han är kristen,redneck och patriot så
kan ni väga upp det med alltt bra han tillfört .

Anonym
CrushNWO skriver kloka saker som vanligt

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jag tycker bibeln är en bra utgåsnpunkt för NWO de pratar om ondska sanning och frihet den tar upp farrisernas konspirationen varnar för falska profeter och de falska judarna mm

As "Jesus" said to the hard-hearted Pharisees who would ultimately call for His death:

You are of your father, the devil,

and the lusts of your father you will do.

He was a murderer from the beginning,

and abode not in the truth,

because there is no truth in him.

When he speaks a lie,

he speaks of his own:

for he is a liar, and the father of it.

(John 8:44)

Posted on: 2007/10/27 18:44
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
2 saker:

1. ]Alex är gift med en Judinna vilket innebär att hans barn automatiskt blir judar oavsett om han vill det eller inte.

2. Bohemian grove!! vad fan avslöjades där? vi fick se lite "mystiska" ritualer och läskiga röster som ekade i skogen. Men ingen VIKTIG fakta kom fram.

Fick vi se inspelade möten där dom bestämmde vem som skulle bli ny president? NEJ

Fick vi se bilder från deras homosexuella sexorgier? NEJ

Fick vi se något intressant förutom en massa cermoniskt hokuspokus utan något riktigt värde? NEJ

Visst är det spännande med mystiken, men viktig information är det knappast.

Jag tror själv att Alex Jones är en zionist som styr folk åt det hållet hans NWO herrar vill.

Varför stärker han alltid sin Image som den ensame cowboyen genom att i megafon stå och skrika mot byggnader??

Posted on: 2007/10/27 22:44

See User information
Quote:

Hanko skrev:
2 saker:

1. ]Alex är gift med en Judinna vilket innebär att hans barn automatiskt blir judar oavsett om han vill det eller inte.

2. Bohemian grove!! vad fan avslöjades där? vi fick se lite "mystiska" ritualer och läskiga röster som ekade i skogen. Men ingen VIKTIG fakta kom fram.

Fick vi se inspelade möten där dom bestämmde vem som skulle bli ny president? NEJ

Fick vi se bilder från deras homosexuella sexorgier? NEJ

Fick vi se något intressant förutom en massa cermoniskt hokuspokus utan något riktigt värde? NEJ

Visst är det spännande med mystiken, men viktig information är det knappast.

Jag tror själv att Alex Jones är en zionist som styr folk åt det hållet hans NWO herrar vill.

Varför stärker han alltid sin Image som den ensame cowboyen genom att i megafon stå och skrika mot byggnader??

ett av de största argumenten han har är att han avslöjade 9/11 innan det hände, men det var knappast omöjligt att han kunde bli tipsad om, så att han fick draghjälp av det?

Posted on: 2007/10/27 23:14
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

maggot skrev:

As "Jesus" said to the hard-hearted Pharisees who would ultimately call for His death:

You are of your father, the devil,

and the lusts of your father you will do.

He was a murderer from the beginning,

and abode not in the truth,

because there is no truth in him.

When he speaks a lie,

he speaks of his own:

for he is a liar, and the father of it.

(John 8:44)

Vill bara påpeka att det mesta tyder på att Jesus är the sun Och vad är bibeln för refrens, den betyder bara nåt om man tror. Och vad är det för jäkla vetenskap att "tro"

Posted on: 2007/10/27 23:17

See User information
CrushNWO, WORD! Börjar oxo bli trött på tjatet om AJ-Jesuit hit och AJ-Sionist dit..

När ni kommer med nån konkret fakta så kan jag börja lyssna men när ni hela tiden kommer med dessa patetiska, småaktiga argument om att han är gift med en judinna, han är kristen, han skyller inte ALLT på sionisterna eller vatikanen, så kan man inte ta er på allvar?

Det är ju bara tomma påståenden, finns ju ingen relevans alls!?

Hur många judar tror ni inte det finns som ogillar sionism, då sionism är en rasistisk ideologi, t.o.m FN har påpekat detta..?

http://www.jewsagainstzionism.com/

"Belgium stood by Israel in difficult times, as when it voted in 1975 against the UN resolution assimilating Sionism to a form of racism."

http://www.diplomatie.be/telaviv/defa ... 0&ACT=5&content=42&mnu=30

Hittade en sida om ämnet:
http://www.ziopedia.org/ro/blogcategory/zionism/

Posted on: 2007/10/28 0:17

/Benjamin Franklin

Anonym
Hanko

Det du säger är intressanta konspirationsTEORIER men ingen fakta.
Att han är gift med en av USAs 5 miljoner judar säger inget, då de flesta judar ex är emot ockupationen i palestina vilket även Alex har utalat sig om.
men visst är det något som gör att man rycker lite på ögonbrynen.

Jag har brukar faktiskt inte höra så ofta på Alex radioprogram men har sett de flesta av hans filmer har jag däremot sätt,
men jag ser aldrig han pekar ut något element som det absolut viktigaste i hirrakrin och som oftast när han tar upp grupper är det inte defussa ting såsom "jesuiter" eller "judar" utan han tar upp de väderkvarnar man kan se.
såsom bilderberg, skull & bones och Trilletara kommisionen, alltså mer synliga och elitiska grupper till skillnad från ex frimureriet som har gradvis gruppering med alla möjliga människor i deras brödrasällskap till skillnad från Bohemian Club som är elitistiskt och toppstryt.

USAs nästa president lär ju bli H Clinton som nyligen sagt
"Vi är alla internationallister"
om det är så att hon deltog i bilderberg samt väl omtolad av CRF

http://www.cfr.org/publication/11866/ ... rodham_clinton_audio.html

så mycket fokus som nu läggs på clinton i en nästan universell valomgång där Bill Clinton även åker till Göteborg för att föreläsa och tipsa om Hillery
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 6/150606clintonattend.htm

Alex filmade en helig rituall för eliten,
det skulle jag tro är som att avslöja för en tvååring att tomten igentligen är pappa det förstör lixom hela grejen du såg väl hur bush rådgivare (tror jag det var)
reagerade när alex började provocera honom lite

"Det har fan inte du med att göra"

svarade han arg Alex

Frimurarna är väldigt noga med att deras ritualler inte kommer ut och försöker alltid vifta bort saker som blod,dödskallar och likkistror.

Det är nog svårt att filma pratstunder eftersom säkert vakterna där är varandras väktare men det han gjorde är otroligt.

Att man står och gapar med en megafon är nog hans personlighet han är en marstyp kompromislös,provocatov och orädd.

Jag tycker man kan såga alex för hans judiska fru satte en ring på hans finger och att han äger en megafon.

Håller det i en domstol ?

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper