vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Behold A Pale Horse - William Cooper
Hej alla vakna - gnugga ögonen o kolla in denna förvisso gamla(VHS..) men utmärkta film av en kille som dog för sin/vår sak!

http://thepiratebay.org/tor/3739845/Behold_A_Pale_Horse_[AVI_-_UFO_-_Conspiracy_-_Sept_11th_-_911_-_

eller

http://thepiratebay.org/tor/3395321/(NWO)_William_Cooper_Expose_the_NWO_-_Behold_a_Pale_Horse

William - Bill - Cooper blev av allt att döma mördad när han kom alldeles för nära sanningen;

http://www.thewatcherfiles.com/william_cooper.htm

http://www.cam.net.uk/home/aaa315/peace/dead.htm

mm.mm.

Citat ur denna film, eller snarare boken - finns på bibblan, eng upplaga, och har figurerat här på vaken, bl.a. ett dokument uppsnappat av W.C. som berör "Silent weapon for Quiet wars" etc ..

Han sprider ljus över det mest kring NWO(läs; OWN..) - möjligen har du inte sett vissa - in plane sight - avgörande detaljer i mordet på JFK.

Boken är på 500 sidor, har ngn läst hela ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Behold A Pale Horse - William Cooper

See User information
Är det någon som funderat på om inte mr Cooper var lite bakslug när han namngav boken.

http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=27&letter=P

Posted on: 2007/10/26 9:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nää men nu måste vi vara lite zzzkeptiska, det är helt normalt att man begår självmord genom att skjuta sig två gånger i huvudet eller strypa sig själv bakifrån med en plastslang som andra whistleblowers har gjort.

See User information
Quote:

cfr2 skrev:
Är det någon som funderat på om inte mr Cooper var lite bakslug när han namngav boken.

http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=27&letter=P

hmmm, vem vet, intressant...

Varifrån kommer det uttrycket "Behold a pale horse", vad står det för, någon insatt?

horse... ökända hästen från troja - det är väl en trojan, femtekolonnare. Fiende som verkar mitt ibland oss.

Posted on: 2007/10/26 10:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Frasen behold a pale horse kommer från

revelation 6:8

And I looked, and behold, a pale horse: and his name that sat on him was Death, and hell followed with him. And power was given to them over the fourth part of the earth, to kill with sword, and with hunger, and with death, and with the beasts of the earth.

Anonym
Både Alan Watt och Ognir på ConCen-Radio talar varmt om Bill Cooper. Har samlat på mig en massa material nu, ska börja läsa i allt som bill cooper sa och tyckte. Tack till StenAOlsson för att du släpar fram detta, bra jobbat!

Anonym
.. lite flerbottnad analogi där kanske då, trevligt ...

Minns att Illuminati - även om det springer ur äldre fåror än de - "skapades" i Deutschland 1776 vill jag gärna tillägga, med ett snett o lite osäkert leende as we speak;

"Bet kindchen bet, morgen kommt der Schwed" *S*

Anonym
.. för övrigt är Sten rena klippan, samt att Kartago BÖR förstöras här i sinnevärlden ... eller .. nä (novax *S*) skojsiskojskoj !?

See User information
Quote:

StenAOlsson skrev:
Frasen behold a pale horse kommer från

revelation 6:8

And I looked, and behold, a pale horse: and his name that sat on him was Death, and hell followed with him. And power was given to them over the fourth part of the earth, to kill with sword, and with hunger, and with death, and with the beasts of the earth.

Det är bra. Jag visste det stod i bibeln, ser nu dess sammanhang då. Jag funderade på om det var någon slags begrepp som används på olika håll/sammanhang. Eller innebär det inget speciellt, utan bara är vad som står i uppenbarelsboken, "blek häst"...

De som kollat upp lite djupare tex genom
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

kan läsa mer (jag har ju postat sådant förr, också...)

http://www.pureinsight.org/pi/index.p ... on&search_archive=include

Tex första artikeln - om vad 666 är etc.

Åså vaknar vi lite...

Posted on: 2007/10/26 15:06

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Just ja, om jag inte minns fel så inleds boken med dom fraserna också.

Tyvärr hade jag för ca 1 år sen en version med dåligt ljud så jag orkade inte lyssna på den. Nån som har en länk till bättre mp3-version.

Har för mig att det var han själv som läste på den jag hade, men det var som sagt dåligt ljud

Posted on: 2007/10/26 16:03

See User information
Ja william cooper är en riktigt whistleblower hjälte.
Tycker det är sorgligt att han är död, och inte fick den respekt som han förtjänade. att stå upp trots all hån och endå fortsätta sin sannings kamp , jag menar nu är vi så många fler som är medvetna så mycket mer organiserade, synd att han inte är med idag.

Quote:

I only have one message to give you. I don't care what you think of me. I don't care what you call me. I do care what you do with this information because it is important to our survival as a species. It is important to our planet. It is important for the world.

What happens to me is of no consequence, and I knew that when I started this. Over the last 17 years I knew that I would have to stand up and say this whether I wanted to or not, whether I was afraid, or not. Now I am here, and now it is done. And I feel an overwhelming relief.

You now have the information. You can laugh at it, you can throw it in the trashcan. You can burn my house down if you want to. But I am telling you right now, your future, your children's future, your grandchildren's future, depends on what you do with this information.

Your own government is selling your children drugs, and you don't seem to care. Your own government has given away the power of the people and you don't seem to care. There is an apathy that is running rapid in this country, that is deadly. Whether or not there are aliens, we are truly now at this moment a nation of sheep. And ladies and gentlemen, I assure you that sheep are always lead to the slaughter. But it does not have to be that way.

There is tremendous power in knowledge. There is also tremendous power in secrecy. Take away that secrecy, you make sure that you are informed, and you can change things. / William Cooper "

Posted on: 2007/10/26 16:07
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

cfr2 skrev:
Just ja, om jag inte minns fel så inleds boken med dom fraserna också.

Tyvärr hade jag för ca 1 år sen en version med dåligt ljud så jag orkade inte lyssna på den. Nån som har en länk till bättre mp3-version.

Har för mig att det var han själv som läste på den jag hade, men det var som sagt dåligt ljud

Pappersboken har på omslaget fyra hästar. Två är svarta och inte "hela". Så är där två vita. Jag tror inte det står någonstans om det i boken, annars.

Posted on: 2007/10/26 16:08

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax : Ju större kunskap( insikt)man fått till sig .Ju större avsvar har man.Trodde du visste detta redan. Vakna novax RÄDDA oss:)

Posted on: 2007/10/26 16:42

See User information
Quote:

sale skrev:
Novax : Ju större kunskap( insikt)man fått till sig .Ju större avsvar har man.Trodde du visste detta redan. Vakna novax RÄDDA oss:)

Det är inte så där det är... det är inte fråga om mindre eller större så... det är tankar från labyrinten.

Posted on: 2007/10/26 16:59

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

sale skrev:

Det är inte så där det är... det är inte fråga om mindre eller större så... det är tankar från labyrinten.
Att gå på utbildnig i flera decenier(inomhus)för att till slut få ett arbetesom gör att man hammnar äv. där (inomhus), kanske resten av livet. Är det i intelegent?

Jag fick inget svar av dig bara en krokig väg att följa ?Adress tack::::

Posted on: 2007/10/26 17:09

Anonym
Ganska lustigt att ni nu talar så varmt om william cooper ,, det lät inte riktigt likadant när jag visade på länkar där han säger att Alex Jones är en Scaremonger och förmodligen jobbar åt cia ,, eller att han inte själv vet om det..................

See User information
Var lite försiktig med "ni", det blir så lätt fel...

Posted on: 2007/10/26 18:49

See User information
Quote:

cfr2 skrev:
Var lite försiktig med "ni", det blir så lätt fel...
Ja att folk är så småaktiga , jag hajar vad du menar cfr2.

Posted on: 2007/10/26 19:03

Anonym
StenAOhlsson,

LJUDET påstås vara fixat i filerna från den ena torrent som jag visade på - ni får kolla - inte sett den fixade ännu

Anonym
Jag har "Behold a pale horse" här. Är det någon i denna tråd här som övht har läst boken? Ni tyckte att den verkade trovärdig och bra?

StenAOhlsson: Nu är det dags att du kommer ut och bevisar varför Bill Cooper är något att tro på, ge mig en lista på de bästa upptäckter som Bill Cooper gjort. För jag har läst om killen på internet en hel del och jag har suttit och studerat hans bok nu. Jag har en uppfattning nu.

See User information
Ja jag har den bredvid mig nu, och tycker den är bra, den var en av mina wake up calls efter road to tyranny.
Vad är det som inte är bra void?

att de dödade honom tycker jag säger sitt.

Posted on: 2007/11/15 11:40
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
1. Vad är syftet med det personliga kapitlet ibörjan där han hyllar sig själv? Ska det kapitlet i början öka spänningen för läsaren så vi får en emotioenll koppling och vi tror vi känner honom. Att han är på riktigt och att vi ska lita på det han säger senare i boken?

2. Vart köpte du din bok? Vattumannen? Vart går den att köpa? Hur lätt är den att få tag på? Hur många ex har den sålts i? Går den att hitta i samma hyllor som David Icke och Co?

3. Finns det några bevis övht att Cooper jobbat med det han säger att han jobbat med? Vem behöver publicera sina egna militaryrecords sida efter sida i boken för att öka sin trovärdighet?

4. 500 sidor som är helt osammanhängande verkar det som. han hoppar mellan ett enormt fantastiskt ämne till nästa. Inget ihophållande tema alls. Vad är det han vill expose egentligen? Det verkar mer som om han vll skrämma/röra till det för folk. Vilket jag tror han gjorde för många amerikaner. Han har ju INGEN spets på sin bok alls, han blandar vilt bland ämnen.

5. Vart hittade Cooper sina första hemliga dokument? Det som gjorde att han började med konspiration. (I en gammal utkastad koperingmaskin, ja, det inget skämt. Det är så den officiella historien går om hur han började med detta. HAN HITTADE DOKUMENT)

6. Varför är det reklam under flera sidor i slutet av boken för mycket udda litteartur, har cooper godkännt att den får vara där?

7. Alla inklistrade dokument från sida 300 och framåt är väldigt konstiga, har någon övht veriferat dessa? Varför måste man ha dem och även alla konstiga anteckningar om man har sanning att komma med?

8. Det står "TOP SECRET" längst ned på var enda jävla sida som om det vore en agentroman för 16åringar. Vad fan är syftet med att berättta sin SANNA och viktiga historia om man smetar ned hela storyn med TOP SECRET på var enda sida.

- Jag har mailat ett långt brev till Alan Watt där jag ber han gå på djupet om vem fan Bill Cooper var.

See User information
Den finns ute:
http://search.product.ebay.com/Behold ... 1QQfvcsZ1388QQsoprZ645045

Jag köpte den på ebay.

Jag har inte orkat läsa den.

Han talar väl själv angående den position han då han hade i det militära, om varför sådana dokument passerade honom. Som andra har undrat, så kan man ju fråga sig om han utnyttjades och gavs falska saker, för att de sedan skulle ha ut honom för att sprida det. Man kan kolla vad han säger själv i filmerna och audiosarna som finns. Tar han inte själv upp att han kan ha blivit lurad?

Posted on: 2007/11/15 12:16

Edited by DrKlot on 2007/11/15 12:53:41
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

See User information
Jag minns faktiskt inte var jag köpte den men vattumannen är troligt.
vet inte svaret på dina frågor,
Men samtidigt släppte han boken 91, han har under hela 80 talet rest runt och försökt få folk att vakna men ist blivit utskrattad.. Då fanns det inga internet forum som vaken kanske därför han skriver om sig själv och påpekar hans meriter för att styrka sin trovärdighet.

Här är en film om honom, tror inte att det finns något att tvivla på i hans militaryrecords.
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=1

Behold a pale horse på google video.
http://video.google.com/videoplay?docid=-729985813912005672

Behold a pale horse är såklart outdated.

Posted on: 2007/11/15 12:45

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper