vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
documentaries.loopback.nu:1411
Hejsan

Trevlig sida..jag har en dc++ hub som heter "Historical & Political Documentaries" http://www.hublist.org/?p=hub&id=157876

Där finns en hel del dokuemtärer som folk kan finna intressanta..man kan kolla in de olika + kommand för tips under de olika tema..

Jag tänkte lägga till denna sidan under +links på huben och undrar ifall någon kan göra det samma under links här ?

Alla är välkomna till huben..reglerna är att man ska dela ut minst 1 dokumetär och ha en folder som heter dokumentär utdelad..detta för att folk lätt kan hitta dokumentärerna..det finns även VIP och Member konto mer info om dom finns under +info

mvh
Olle_Hungrig

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dc++ hub

See User information
Super. ;) det fungerar bra kan vi utse den till inofficiell vaken hub.. ;)

Jag ska dit och dela ut massvis med filmer.

Länken kommer upp såklart...

documentaries.loopback.nu

Posted on: 2005/8/13 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det låter fint.. :)

Hur kommer man in i kloka gubben forum rum ?

Posted on: 2005/8/14 6:59

See User information
Olle: Du får skicka ett email till kloka gubben och fråga. Men prinsipen är att du get ett litet bidrag till honom samt registrerar dig på email listan. klokast.se. Detta forum har inte börjats användas så flitigt ännu.

Posted on: 2005/8/14 9:19

See User information
Vaken.se och documentaries.se sammarbetar med att sprida information.

Alla som har bra ideer om vad detta sammarbeta skall leda till är välkommna att ge ideer.

Jag funderar själv på att sätta upp utöver dc hubben en bittorrent server och något lätt sätt att dela ut filmer.

Om någon vet något bra program som underlättar seedandet av torrent-filer så är jag intresserad. Tanken är att alla som har bra lina skall seeda hela filmarkivet hela tiden. Dvs det måste ligga i bakgrunden, starta automatiskt och inte checka crc varje gång den startar. Tack..

Posted on: 2005/9/19 11:44

Re: documentaries.loopback.nu

See User information
documentaries.loopback.nu har nu lagt till Alternativ i sitt namn och heter nu "Historical & Political & Alternative Documentaries"
Har fått igång en hub server som är online 24/7
Om man har några frågor om huben eller hubens web sida http://www.documentaries.se så går det bra att fråga här. På web sidan finns även listor i dom olika facken med rekomenderade dockumentärer ifall man behöver tips. Om man får kontakt problem och får medelandet "Connection time out" så connecta till denna adressen istället... documentaries.loopback.nu:1411

Alla besökare av Vaken.se är välkommna :)
(och alla andra också så klart:)
Mvh
Olle

Posted on: 2005/12/17 18:27

See User information
Alla som är intresserade av DC hubben och har några förslag om hur det ska se ut där kan skriva dom här.

Vill vi tex ha en vaken chatt på hubben, vill vi ha särskild inloggning mm..

Posted on: 2005/12/18 12:52

See User information
Quote:

micro skrev:
Alla som är intresserade av DC hubben och har några förslag om hur det ska se ut där kan skriva dom här.

Vill vi tex ha en vaken chatt på hubben, vill vi ha särskild inloggning mm..

Tänkte att vaken.se kunde ha egna konto där och har exempel [Vaken.se]Björn så folk från vaken.se kan identifiera varandra..

Sedan så kan vaken.se ha ett eget chat rum som de själv kan moderat och bestämma vilka regler som gäller..i de rummen kan man skappa admin konto ifall det skulle behövas

Har precis satt upp ett sådant rum bara för att testa

Posted on: 2005/12/18 13:03

Anonym
Kan nog vara nyttigt att hålla dom som är vakna mer än andra i en chatt, tror nog att många som bara vill ha dokumentärer inte hänger med så väl i vanliga main...

Så de e en god ide...

Hare..

See User information
Jag vet inte om chaten funkar som den ska men vi får prova oss fram..de som vill ha [Vaken.se]? konto kan pm mig i huben..

mvh
Olle

Posted on: 2005/12/19 8:03

Anonym
Vaken.se medlemar som är på huben är
[Chavez]Olle_Hungrig
[Member+Vaken.se]Blackie
[Member+Vaken.se]Cee
[Vaken.se]Feffe
[Vaken.se]Epic

(har inte riktigt bestämt hur jag ska få ihop vanliga Member och Vaken.se ..vad sägs om [Member+Vaken.se] )

*Vaken.se konto ska få ett auto popup fönster från när någon chatar på dera Chat rum.
*De kan också logga in på huben även om den skulle bli full.
*Huben bestämmer inte i chat rummet och utan det gör Vaken.se medlemar

See User information
documentaries.loopback.nu
kommer att ändra adress till
documentaries.loopback.nu:1411
den 26/12

Posted on: 2005/12/24 19:13

Anonym
hej jag har blivit bannad därifrån o jag vet inte varför? =(

See User information
Hejsan..
*vad är det för banning ? är det för ett par dagar eller en totall banning ?
*vad står det för orsak ?
*vad är ditt användar namn och ip nummer ?

Olle

Posted on: 2006/1/4 10:33

See User information
Jag får följande svar:

"Your client is banned from this hub by [OP]Karaya because: Almost only used by a known faker who constantly changes nick & ip"

Varför då?
Vad har jag gjort?

Posted on: 2006/1/4 13:12

Anonym
du har inte gjort något..det betyder att programet dc++ (client) som du använder har blivit bannad pgr "[OP]Karaya because: Almost only used by a known faker who constantly changes nick & ip"

vilken client använder du ? så ska jag kolla up det och fixa till något

mvh
olle

See User information
MacDCPlusPlus version 0.1.

Men nu testar jag med ShakersPeer istället.

Posted on: 2006/1/4 13:41

Anonym
det verkar som den clienten använde DC++0.305 versionen som är en gammal en och som har blivit bannad...jag har unbanat den nu så det borde funka

See User information
kan någon förklarar för mig hur man lägger till en dchub snarast möjligt! bifoga gärna länkar till bra dokumentär hubbar.

Posted on: 2006/1/9 16:00

See User information
menar du i dc++ programet eller menar du att du själv vill skapa en hub ?

här finner du 3 st giuder om dc++ http://www.documentaries.se/forum/viewtopic.php?t=163

här kan du hitta några andra dc++ hubar tips
http://www.documentaries.se/forum/viewtopic.php?t=142

Posted on: 2006/1/9 16:15

See User information
jag vill helt enkelt lägga till..jag vill bara ladda ner inte skapa något..
fattar att man tar "configure" sen "add" men det funkar inte att adda adressen =P HJÄLP!

Posted on: 2006/1/9 16:35

See User information
Fattar inte hur man hittar filmerna på hubbarna... !
HELP !

Posted on: 2006/1/9 16:55

See User information
du trycker på pulic hub list så får du fram en massa hubar...sedan så kan du gå till dina hub favortiter genom att trycka på den gula sjärnan..där kan du skriva in hub adressen direkt och connecta med ett dubel klick

om du ska till min hub så är det adrssen documentaries.loopback.nu:1411

Posted on: 2006/1/9 17:24

See User information
det kan man göra genom att söka eller att ladda ner någons file lista det gör man på det högra fälter med högknapen på någon användare och tar "get file list" sedan så använder du hägerknapen igen när du ska ladda ner något till din dator

Posted on: 2006/1/9 17:26

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper