vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Straffsatser?

See User information
Om de lyckas suga in oss i en ny världsregering där det sitter folk å drar goa löner, hur tror ni deras straffsatser ser ut på folket?
Jag vet inte om det är sant, någon som har bevis på detta i form av dokument, men man verkar ju kunna åka in på 40 år om man inte betalar den där jäkla inkomstskatten som inte står i konstitutionen. (Därom tvistas det ju dock som vi även sett diskussioner föras om på detta forum) ? Detta är ju riktigt otäckt att underkasta sig, nu skiljer ju det sej i och för sig i straffsatser mellan olika delstater i USA så undrar om det kommer bli likriktat i framtiden? Några teorier om detta gott folk?

Posted on: 2007/10/29 20:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Straffsatser?
jag tror jag hellre dör än att gå ner på knä för dom..

fängelse lär det ju inte bli tal om, utan snarare konsentratiosläger ala' WWII..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja, jag vet i fasen. Den första känslan är ju sådan, och vissa ä'r ju så modiga och brinner för sin inre övertygelse. Men ibland undrar man om man borde sälja sig då, och försöka komma med innanför stängslet där det är grönt och hålla tyst, istället för att hamna utanför och svälta. Detta i och med att unga lättpåverkade personer är redo att utöva terror på arma personer om en makthavare säger så.

Posted on: 2007/10/29 22:11

Anonym
Quote:
Detta i och med att unga lättpåverkade personer är redo att utöva terror på arma personer om en makthavare säger så.

det är ju detta som pågår nu.. vi är redan alla ekonomiska produkter då våra födelsekanaler (mödrar) skriver under födelsecertifikaten..

;)

Quote:
Men ibland undrar man om man borde sälja sig då, och försöka komma med innanför stängslet där det är grönt och hålla tyst
,

samma sak hära, detta redan vad som sker..

"spela inte svensk" är ett ordspråk på spanska som betyder typ

spela inte dum, diplomatiskt, neutral..

if you don't know, know you nigga..
-chris tucker.

See User information
Ja, att det ändå kan finnas sådana som gör motstånd och är beredda att offra sina liv. Jag menar, oddsen är ju inte särskilt stora att överleva när man har staten i hälarna. Det är bara på film det händer.Eller den "inre" staten kanske man skall tillägga. Det har vi ju många exempel från historien. Journalister, verkliga demokrater etc. brukar ju få ett skott i pannan eller på annat sätt undanröjda om dom yppar något som folket inte bör veta. Då står det dem fritt att exprimentara lite fritt sedan.

Posted on: 2007/10/29 22:40

See User information
Quote:
fängelse lär det ju inte bli tal om, utan snarare konsentratiosläger ala' WWII..

Det sitter redan människo t.ex. på Guantanamo...

Posted on: 2007/10/29 23:13

See User information
Jo, jag var med i Amnesty ett tag men det hände väl knappt nånting, många sitter ju där än, vissa av dom gjorde väl motstånd och därför anses som skyldiga, andra är väl oskyldiga i bemärkelsen oskyldiga

Posted on: 2007/10/29 23:18

Anonym
Såg en dokumentär för några år sedan om hur en delstater utformat sina straffsatser på andra sidan Atlanten. Om nån snor tre Snickers vid tre olika tillfällen så får han eller hon slavarbeta på livstid i någon av de delstater där fängelse betyder ett tält och en tältsäng innanför taggtråd. Påminner inte det om något?

Multinationella företag får i en del delstater gratis arbetskraft på detta sätt.

Ok... hade jag haft en liten corner shop och folk hela tiden snodde mina Snickers hade jag självklart blivit både förbannad och ruinerad men de straffsatserna verkar ändå lite väl hårda.

Kunde man inte fått snattarna att jobba gratis för mig i min butik istället tills dess att det de snott var återbetalt? Det hade väl varit ett mer konkret och mänskligt sätt att skapa en relation där båda fick en win-win situation.

Men det är kanske inte bra lösningar som förenar folk man är ute efter? Snarare tvärtom!

Det gäller väl även Sverige men där mesigheten inför grova våldsbrottslingar istället ger sig uttryck i att hela vaktstyrkor står handlingsförlamade och tittar på när fångar smiter iväg emellanåt. När någon frågat varför så har vakterna svarat att de inte kunnat göra något därför att brottslingarna varit beväpnade.

Det finns inga gällande lösningar som är bra nog för människorna som bor på denna planeten eftersom vi behandlar varandra som fiender istället för vänner. Vem tjänar på detta?

Knappast du och jag eller våra bröder och systrar!

See User information
Det är är ju riktigt sjukt. Undrar vilken dokumentär.Fy fan, för ett tag sedan skulle jag aldrig trott på ett sådant påstående om tre snickers men det är ju så som det verkar vara. Ena handen andra handen , sen ryker huvudet. Vart f-n har all syn på mänsklig värdighet försvunnit? Nu för tiden kan förövare nästan få göra vad som helst och sedan kalla det välgörenhet. Kontrollera barnafödsel, förgifta små barn, smart bombs, you name it. SMART BOMBS! Vad fan e det för namn. Om man gjorde en undersökning på stan skulle man få 70 procent som svarade att det är en human bomb som bara förstör vägar...FN å vad fina dom är, tänker aldrig skänka en krona till skiten, med deras satans embargon.

Posted on: 2007/10/30 4:31

Anonym
Ja, spela inte Svensk. Tar NWO över helt öppet så är de inte intresserade av att sätta folk i finkan (vi är redan i finkan) utan snarare nackskott och ned i ett dike.

Ta inte mina ord för det, ta deras. Har du inte sett Endgame så ta och gör det.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper