vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hackers behövs i politiskt syfte!

See User information
Såg ett inslag om Kina där man hackade sig in på olika ställen i politiskt syfte. I den mån när protester drunknar i mediebruset, så skapar hackning positiva rubriker som skiljer sig från tidnings normen. Många människor som tillhör svensson får se budskapet och skrockar gott. Kända hackningar är Telia till Felia.
Nordbanken, där jag själv är kund och har fått betala flera hundra kronor då jag råkat övertrassera, ändrat till mordbanken?

Posted on: 2007/10/30 19:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hackers behövs i politiskt syfte!
Jaha ???

Vad är det allt du vill ha sagt ?

Du kunde även lagt detta i nån av dina senaste trådar med tvivelaktigt syfte

MVH Låtsasmoderatorn maggot

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tjena Maggot! Hoppas du inte har förväxlat min ironi, med det som är
allvarligt menat. Definiera gärna med utdrag vad som är tvivelaktigt så ska jag försöka svara, och inte försvara. You may be right and i may be wrong but togheter we may reach the truth, / popper

Posted on: 2007/10/30 19:33

See User information
Quote:

pluto123 skrev:
Tjena Maggot! Hoppas du inte har förväxlat min ironi, med det som är
allvarligt menat. Definiera gärna med utdrag vad som är tvivelaktigt så ska jag försöka svara, och inte försvara. You may be right and i may be wrong but togheter we may reach the truth, / popper
Är det inte detta vad (dom flestra)vi redan gör??

Posted on: 2007/10/30 19:35

See User information
Jaha ???

Vad är det allt du vill ha sagt ?

Du kunde även lagt detta i nån av dina senaste trådar med tvivelaktigt syfte

MVH Låtsasmoderatorn maggot

Det var detta jag inte riktigt förstod, vad som var tvivelaktigt. Då undrar jag är alla inlägg tvivelaktiga, något speciellt, jag vet ju inte vad/vilket han menar.

Posted on: 2007/10/30 19:40

Anonym
Pluto123!

Jag vet inte varför men jag får känslan av att du vill säga något vettigt eller skriva av dig tankar och ideér på något sätt! Bra eller dåligt eller bara slöseri med tid?

Fundera lite över vilka känslor som skulle formas inom dig om och när du själv råkar ut för ett "politiskt" virus.

Hahahaha... skojade bara!

Ärligt talat så verkar faktiskt de flesta virus som poppat upp och förpestat tillvaron för de som drabbas av dem inte ha några bakomliggande politiska orsaker överhuvudtaget.

Bara små sketskallar vill stila eller nerds med storhetsvansinne som pinkar revir!

Jag skiter dessutom fullkomligt om idioten som skickar ett virus till mig eller dig gör det av politiska eller icke politiska skäl.

Fuck him and them anyway!

See User information
tja kalkonmannen!
Nej, det är ju sant, virus är definitivt inget bra, utan kanske då mer budskap som dyker upp på företags hemsidor som begår överträdelser mot mänskliga rättigheter.

Ett virus är väl mer aktuellt om det på nåt sätt kan förstöra en eventuell chippning. Läste en artikel är inne om att de hade tagit fram något slags chip med silikonhinna eller liknande. Vet inte om det var ericson som var inne på nåt liknande nu...Dock vet jag lite om datorer
, men såg att hackers använde detta sätt i censurerade Kina.
Men givetvis slog myndigheterna ner på dom, och så var dom stekta.

Posted on: 2007/10/31 13:08

Anonym
Uppror och protest mot orättvisor är alltid bra om effekten blir att orättvisorna minskar, metoderna inte skadar oskyldiga människor och om protesterna riktas åt rätt håll...

... det var väl närmast det jag ville komma åt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper