vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Vilken är er favoritfilm?
#1


See User information
Under det senaste tiden har jag haft ganska mycket tid över och plöjt igenom en hel del dokumentärfilmer. De jag har skådat är följande:

911 The Great Illusion
911 The Greatest Lie Ever Sold
911 Ripple Effects
911 Made in america
911 Mysteries Part 1
American Dictators
America Fredome to Fascism
Angels and Demons Revealed
Beyond Teason
Bush Brain
Crime of Israel Talmund Settlers...
End Game
EU (heter något mer...)
Everyone got to learn sometime
Frimureriet The Lightbringers (av Juri Lina)
Illuminati
Illuminati II The Antichist Conspiricy
Loose Change - 2nd Edition
Martial Law - 911 Rise Of The Police State
NWO- Illuminati (en föreläsning av fr
One Nation Under Siege
Order of Death - Dark Secrets Inside Bohemian Grove
Press For Truth
Secret Space Vol. 1 The Illuminati's Conquest of Space
Terrorstorm
Whats the tuth 911
Why we fight
Zeitgeist

Vissa har jag sett två gånger och den som jag värderar högst är "911 The Great Illusion" eftersom den är övergripande och inte fokuserar endast på ett område. Den har dessutom ett budskap och förmedlar hopp vilket många andra inte gör.

De mest välgjorda är nog "911 Mysteries" och "Press for Truth".

En film jag missat kommer jag inte ihåg namnet på, men det var en föreläsning från en kristen frikyrkorörelse om Illuminati som också var otroligt intressant, kanske någon kan hjälpa mig med namn? Han refererar många gånger till Agatha Christie´s bok Orientexpressen och varnade dessutom om att Zions vise protokoll var skriven av en frimurare.

Sedan hoppas jag att ni fyller på och rekomenderar era favoriter och filmer som jag kanske har missat?

Posted on: 2007/11/1 0:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#2


See User information

Posted on: 2007/11/1 1:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#3


See User information
De var vanliga spelfilmer?

Posted on: 2007/11/1 1:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#4


See User information
Quote:

Dan skrev:
De var vanliga spelfilmer?


Jepp. Jag såg dina verkade vara vanliga "konspirationsfilmer".

Posted on: 2007/11/1 1:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#5


See User information
Worlds strangest ufo stories
Soviet Ufo secrets revealed
Down to Earth Dreamland
Aegean Legacy Of Atlantis
Atlantis The Lost Empire
Discovery Atlantis in the Andes
Discovery Atlantis The Lost Continent
Discovery Atlantis Uncovered
Discovery Secrets Of The Deep The Hunt For Atlantis
Legend of Atlantis 1 Dawn of the Gods
Legend of Atlantis 2 Secret Brotherhood 1
Legend of Atlantis 2 Secret Brotherhood 2
Legend of Atlantis 3 Secret Prophecies 1
Legend of Atlantis 3 Secret Prophecies 2
Legend of Atlantis 4 Return of the Lightmasters
Legend of Atlantis 5 Battle of Armageddon 1
Legend of Atlantis 5 Battle of Armageddon 2
PNAC 911 All roads lead to Israel
[History Channel] Mysteries of the Bermuda Triangle
David Icke Freedom Or Fascism
Revelations Of a Mother Goddess
BBC Secret Rulers Of The World David Icke, Lizards and Jews
David Icke The Reptilian Agenda
the great global warming swindle
the order of death
SKY Docu 2004 - The Illuminati - Our Secret Masters with Alex Jones, Jim Mars & Texe Marrs
Five ways to save the World
Arsenal of Hypocrisy
Conspiracy of Silence

Några av mina filmer på datorn. skickar gärna om någon skulle va intreserad..

Posted on: 2007/11/1 2:03
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#6


See User information
Project Redstar.

Analys av frame m0204304.

Posted on: 2007/11/1 11:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#7


See User information
Kolla in Blade Runner. Skön långfilm med pyramider och sanning.

Finns en aktiv torrent just nu på piratebay, bra version också.

Blade Runner - Directors Cut - DVD rip 700mb


Posted on: 2007/11/1 11:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är er favoritfilm?
#8
Tycker faktiskt inte det finns några som är sådär jättebra men Juri Linas film är ju väldigt informativ men sedan gillar jag Loose change

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är er favoritfilm?
#9
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#10


See User information
Emil, ska prova ladda hem några av dina förslag. Det är som så att Maggot ville att jag skulle lämna landet, jo, jag sticker imorgon (men kommer tillbaka snart). Men efter detta så ska jag prova lite ufo-filmer. Jag har en nära vän som är ufo-expert och har kontakt med ufo-sverige osv. Stora delar av hans liv går ut på att leta, studera och analysera detta. De flesta anser att han är lite knepig, det är han, men också mycket intelligent. :)

Maggot, de flesta filmerna är inte så mycket att hänga i granen. Men de är ändå intressanta och varje film kanske ger något.

Posted on: 2007/11/1 14:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#11


See User information
Quote:

Dan skrev:
Emil, ska prova ladda hem några av dina förslag. Det är som så att Maggot ville att jag skulle lämna landet, jo, jag sticker imorgon (men kommer tillbaka snart). Men efter detta så ska jag prova lite ufo-filmer. Jag har en nära vän som är ufo-expert och har kontakt med ufo-sverige osv. Stora delar av hans liv går ut på att leta, studera och analysera detta. De flesta anser att han är lite knepig, det är han, men också mycket intelligent. :)

Maggot, de flesta filmerna är inte så mycket att hänga i granen. Men de är ändå intressanta och varje film kanske ger något.


Enligt ufo sverige finns det inga ufon, det är bara fåglar.. typ..Jag har typ alltid ogillat ufo sverige, sen kom Clas Svahns bok "det okända" ut, och då blev jag lite kär. :)

Men vad är det för ufo person du känner? Någan jag känner? :=)

Och ja, som maggot sa så är Jüri filmen "The lightbringers" ruggigt bra. Fick mer än en rysning då jag såg den.

hund snubben Capsolito rekomenderade mig en film igår. Har inte hunnit se klart den än, men den är galet bra. Speciellt för er som är mer inne på religon.
http://video.google.com/videoplay?docid=8700041490363244845

Posted on: 2007/11/1 15:45
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#12


See User information
denna film är en av mina favoriter, har inte efter denna film, hört någon annan som kan förklara något så komplext, som inte många ens kan försöka sig på att förstå, ändå är det den teknologin som kommer avgöra vår framtid, om den släpps lös, vilket allt tyder på, eftersom den används storskaligt i dagsläget man behöver bara studera molnformationer, för att se den så kallade "scalar" grid nätet, dessutom, det var denna teknologi som fanns på ESTONIA, läs ochs hans bok "Oblivion America at the Brink", som berättar hur denna teknik kommer användas av Jakuzan i Japan, som hämnd för Atombomberna i slutet av WW2

http://cseti.homesite.net/sovietweather.rm

Posted on: 2007/11/1 15:48
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#13


See User information
Jag säger bara ....Svart katt-Vit katt...inget för folk med magsjuka...

Posted on: 2007/11/1 15:50
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är er favoritfilm?
#14
Min favoritfilm är Terry Gilliams "Brazil" från 1985.

http://thepiratebay.org/tor/3435703/Terry_Gilliam_-_Brazil_(1985)

http://en.wikipedia.org/wiki/Brazil_(film)
1984 är bra, men bara hemsk. Man får fram mycket mer budskap på samma tid om man använder humor också. Därför är brazil bättre än 1984 och många andra filmer som försöker spegla framtiden. Man upptäcker alltid nya "kontrollmekanismer" i brazil tex.

Jag tycker det är kul när dom är på resutangen och käkar små kuber som ska vara mat och med all näring man behöver. Samtidigt skriks det om terrorister runt om och en bomb går av, men ingen reagerar. Brazil har så många sådana nivåer. Gilliam for president.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#15


See User information
älskar scenen där dom sitter i kontoret och har det där gemensamma bordet :D

Posted on: 2007/11/1 16:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#16


See User information
Quote:

void skrev:
Min favoritfilm är Terry Gilliams "Brazil" från 1985.

http://thepiratebay.org/tor/3435703/Terry_Gilliam_-_Brazil_(1985)

http://en.wikipedia.org/wiki/Brazil_(film)
1984 är bra, men bara hemsk. Man får fram mycket mer budskap på samma tid om man använder humor också. Därför är brazil bättre än 1984 och många andra filmer som försöker spegla framtiden. Man upptäcker alltid nya "kontrollmekanismer" i brazil tex.

Jag tycker det är kul när dom är på resutangen och käkar små kuber som ska vara mat och med all näring man behöver. Samtidigt skriks det om terrorister runt om och en bomb går av, men ingen reagerar. Brazil har så många sådana nivåer. Gilliam for president.

brazil är en sklum film, mycket konstiga saker i den, hajar man allt i den, har man problem

Posted on: 2007/11/1 17:04
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#17


See User information
Quote:

void skrev:
Min favoritfilm är Terry Gilliams "Brazil" från 1985.

http://thepiratebay.org/tor/3435703/Terry_Gilliam_-_Brazil_(1985)

http://en.wikipedia.org/wiki/Brazil_(film)
1984 är bra, men bara hemsk. Man får fram mycket mer budskap på samma tid om man använder humor också. Därför är brazil bättre än 1984 och många andra filmer som försöker spegla framtiden. Man upptäcker alltid nya "kontrollmekanismer" i brazil tex.

Jag tycker det är kul när dom är på resutangen och käkar små kuber som ska vara mat och med all näring man behöver. Samtidigt skriks det om terrorister runt om och en bomb går av, men ingen reagerar. Brazil har så många sådana nivåer. Gilliam for president.

brazil är en skum film, mycket konstiga saker i den, hajar man allt i den, har man problem

Posted on: 2007/11/1 17:05
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#18


See User information
Quote:

Steffo skrev:
denna film är en av mina favoriter, har inte efter denna film, hört någon annan som kan förklara något så komplext, som inte många ens kan försöka sig på att förstå, ändå är det den teknologin som kommer avgöra vår framtid, om den släpps lös, vilket allt tyder på, eftersom den används storskaligt i dagsläget man behöver bara studera molnformationer, för att se den så kallade "scalar" grid nätet, dessutom, det var denna teknologi som fanns på ESTONIA, läs ochs hans bok "Oblivion America at the Brink", som berättar hur denna teknik kommer användas av Jakuzan i Japan, som hämnd för Atombomberna i slutet av WW2

http://cseti.homesite.net/sovietweather.rm


Tom Bearden nämner flera gånger Bohm... kolla gärna på de artiklar jag postade tidigare i tråden Multiverse (YouTube)
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=64561#forumpost64561

Framför allt artikel två

Artikel fem är intressant, med bilder, alla kan kan ge något...

Posted on: 2007/11/1 18:14
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#19


See User information
T2 e grym, där e det dom chippade mot dom utflippade.
Dom utflippade vinner alltid. Så var det förr, men inte längre verkar det som, se på IRA, det försvann, och imperialisten vann.

Posted on: 2007/11/1 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är er favoritfilm?
#20
Steffo: Jo, jag vet. Jag var tvungen att flytta till landsbyggden i Sverige istället för städer för jag pallade inte staden längre när jag hade upptäckt "för mycket". Så att förstå allt i brazil är nog farligt, hehe.

Men jag blir inte rädd, jag blir engagerad och målmedveten av att se hur allt hänger ihop. Makteliten ska backa tillbaka för oss alla, vi måste bara get lite mer active, det kommer...

Mer fina filmtips. Gärna spelfilm, gammal som ny, tack!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#21


See User information
Det finns en film som heter ungefär:

Mannen som tittade åt sydväst (sydost???)

Skulle nog många gilla.

Posted on: 2007/11/1 19:24
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#22


See User information
Det finns en gammal film som heter "metropolis" angående att typ bli chippad å slavar under kapitalet. Den handlar om att arbetarna går helt likgiltiga ner i underjorden och jobbar som en stor grå massa, en brud i världen vid ytan blir kär i en snubbe i under jorden, ja , ni fattar resten. Det roliga är att i ubamas kampanj gentemot Hillary Clinton så använder han detta filmscenario (inte bruden som blir kär då) för att rösta på honom. Filmen i sig (enligt mig) e jävligt seg som dom flesta filmer från "medeltiden" men , är ni intresserade så kolla upp den.

Posted on: 2007/11/1 19:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är er favoritfilm?
#23
Jag följer ju alan watts blurbar ganska frekvent och är lite torsk på att höra dem. Idag tjatar han om filmtips, med bl.a. filmen brazil som jag pressat här oavn i tråden. HOppas verkligen ni tar er tid att ladda ned den.

Han tog upp det lustiga exemplet med att i filmen skriks det om Terrorism hela tiden, men det är aldrig någon som har sett en terrorist och bomber smäller hela tiden, men ingen bryr sig. Så jävla bra gjort. Gilliam måste göra mer film, han lyckas nästan alltid. Förutom en film han gjorde dock...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är er favoritfilm?
#24


See User information

Posted on: 2007/11/16 20:41
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS