Vakencorner
|
För alla er som säger att Alex Jones aldrig kritiserar sionister
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tog ur en liten del från ett av AJ's radioshower från förra veckan där han redogör vilka som sponsrade och stödde Hitler, även sionister får sig en skopa ovett! Programmet var från den 25/10..
http://www.youtube.com/watch?v=6piU3HUm8LQ
Posted on: 2007/11/2 0:14
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Re: För alla er som säger att Alex Jones aldrig kritiserar sionister
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
gött initiativ. Hoppas detta får folk att fatta, o sluta böla once and for all.
Thumbs up!
Posted on: 2007/11/2 0:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
AJ brukar nämna att element i den Israeliska staten brukar ägna sig åt statsterrorism. ADL tom. satte upp honom på sin lista över "anti-semiter" och "extremster" men han hotade och stämma skiten ur dem för förtal.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
ADL startades 1913 av B'nai B'rith skulle en sådan mäktig organisation stämpla AJ som anti semit om han var en zionist?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vatikan spåret går inte i hop heller då AJ många ggr sagt att påven är för NWO .AJ skulle knappast nämt detta i sina radiprogram som når ut till miljontals människor i fall han samarbetade med Vatikanen.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dessutom så är AJ protestant, om jag inte minns helt fel, han sa nåt om det i veckans program..
Posted on: 2007/11/2 12:11
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja han maste ju vara "valdigt" anti zion om man maste leta efter negativa inslag av honom, sjalv har jag sett det mesta han producerade fran start till och med for nat ar sedan, da jag trottnade pa hans "gapande" och han har aldig sagt ett ont ord om Zion som jag kan komma ihag i alla fall!
Sluta med KRAMA ALEX kampanjer, det kommer inte funka, tappar AJ trovardighet ar det hans eget fel, det kan ni aldrig "snacka" igang igen, och varfor skulle ni gora det, om ni inte har en agenda med det?
Posted on: 2007/11/2 17:58
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej Själv-citeraren.
Du har hängt upp dig på att vi är intresserade av AJ. Vi är intresserade av hans information, inte han. Det kan vara vem som helst som var där istället. Men om du fattar det, så faller väl din bild av oss som tycker vissa av hans filmer är jättebra och informativa? Vilken av Alex filmer tyckte du var bäst tex? Jag gillar Martial Law bäst fortfarande. PS - Du har inte svarat mig i chat-tråden. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jag vet många personer som man "måste leta" efter zion negativa citat för att hitta. Bara för man inte pratar om det var dag, betyder det inte att man är för det.
vi kan ta optimus prime som exempel, har aldrig hört han nämna zion, men det betyder väll inte att han tycker det är toppen?
Posted on: 2007/11/3 9:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Steffo skrev:Ja han maste ju vara "valdigt" anti zion om man maste leta efter negativa inslag av honom, sjalv har jag sett det mesta han producerade fran start till och med for nat ar sedan, da jag trottnade pa hans "gapande" och han har aldig sagt ett ont ord om Zion som jag kan komma ihag i alla fall!
Sluta med KRAMA ALEX kampanjer, det kommer inte funka, tappar AJ trovardighet ar det hans eget fel, det kan ni aldrig "snacka" igang igen, och varfor skulle ni gora det, om ni inte har en agenda med det? Det är ingen som kör några kampanjer för Alex .Lika rätt som du och dina källor har att kritisera och smutskasta han, får väl var och en här inne försvara kritiken.Jag tycker man är ute på tunn is om man tror sig veta hela sanningen hur vida det är zionister,jesuiter etc som styr världen.Dom som kör ett tex jesuitspår kan omöjligt veta hela sanningen om han eller hon inte har mäktiga vänner längst upp i pyramiden som med 100% bekräftar detta ,och i så fall är det kanske dom är som agenter åt eliten.Förmodligen så njuter eliten när sanningsökare bråkar om en sak dom omöjligt med 100% säkerhet kan veta.Jag vet inte att AJ har smutskastat så många i denna bransh.Om han var agent så borde han ständigt smutskasta andra sanningsökare och inte direkt proiterat någon info. Jag misstänker att hela världen styrs i mindre grupper blandat av alla möjliga olika spelare.Det kanske fungerar som Costra Nostra alla familjerna har samma mål men är konkurenter men samarbetar med visa grejor.För mig är det viktigaste att få folk att åtminstone börjar tänka självständigt och få dom att förstå att allt styrs bakom kulliserna.Med detta tycker jag AJ är väldigt duktig. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
.Quote:
Tack for ditt svar, nu vet jag att det ar en kampanj att "Krama AJ" Eftersom du precis fornekat det, hur kan du pasta att det inte ar en kampanj, om du inte visste att det AR en kampanj? Never believe something until it is officially denied! Battre att vara ensamm pa tunn is, an att vara omgardad av mainstream, som tror sig vara ocksa ute pa vattnet, men star pa asfalten, med ett lager is under. Helt lurade. Detta ar en bra bild av "sanningsrorelsen" idag, helt lurade, precis som man kunde vanta sig. Eftersom dom ingen hjarna har, den tappar dom nar dom kollar tipsextra hela javla tiden, och bortstyar tanderna ihardigt. Tors man sta sjalv, ar chansen att ha ratt storre an om man soker stod hos flertalet. Om Alex verkligen vore BRA, skulle han inte vara sa mainstream, han saljer sig alldeles for billigt, och han fornekar ZION, nagot ingen kan gora, las pa om Rotschild, och kom tillbaka sedan. Rotchild, Askenasiska Jude familjen agde halften av allt kapital pa planeten for flera hundra ar sedan, det ar han som skaoad CFR och Federal reserve. Tror du dom vart panka av det, detta talas inte hogt om av AJ, som forsoker forneka den Askenasiska Jude konspirationen Las (fejkade Judar konspirationen) Sa du har fel
Posted on: 2007/11/3 18:49
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är dumt att påstå att någon har fel, även om du har rätt.
Det är bättre att fråga sig själv om man kan ha fel i denna djungel av information ?? För min del finns det klart och tydligt material i Alex Jones jobb, som man kan " väcka " folk med. Du har fel i att Rothschild bildade. FDR. Han hade Bulvaner som gjorde jobbet. I det stora hela har vi " Rätt ". Vilka som ligger bakom är enkelt. Det är bara att kolla efter vad dom kontrollerar. I stort sett allt ( Oftast genom Bulvaner ). Alex Jones är fast i sin Religiösa övertygelse. Därför kan han Ifrågasättas. Därför kommer han aldrig att gå hela vägen. Det är min syn på saken. Dom som försvarar han med näbbar och klor gör sig själv en otjänst. Men som sagt hans material går att använda ändå. Vi vet väl vilka som är dom Riktiga skitstövlarna ? " Dom Oäkta Judarna " och deras lakejer och Bulvaner. !!! Som gömmer sig bakom både det ena och det andra. Hade Alex Jones gott ut med detta så hade han nog inte överlevt särskilt länge. Kanske han spelar ett dubbelspel. Vem vet ? Mammon är derars GUD och dom gör vad som helst för denna. Till och med ett 911. Om Zionismen av en Judisk organisation. http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/index.cfm |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Att Alex Jones funkar bland vanligt folk och även David Icke är att de är vanliga människor helt enkelt
Allan watt är en tråkmåns Maxwell är för suspekt Tsarion är en tjötande kullspruta men jag gillar dom alla fem men lika dras till lika KARMA och ödeslagen inom hylozoiken |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Alex Jones pekar ut Israel som förövarna av 911
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0 Andreas von Bulow the former German Defense Minister said on the Alex Jones show April 21, 2006 that this false flag operation [911] had to be carried out by a very small group of people. Alex asked him 100? 40? He said less than that. Right after the second break (which on the QuickTime bar would be right in line with Andreas von Bulow's right ear) Alex talks about the picture getting more clear as the truth about the wars come out. He then talks about the 25 Neocons who wrote PNAC were in high positions in the DOD and white house, and Andreas von Bulow says "sure and part of them wrote the government program for Benjamin Netanyahu... "(Former Prime Minister of Israel). |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
bara blotta påståendet att "ingen" kör en krama Alex kampanj är omöjligt att bevisa och därmed ohjälpligt fel, jag behöver inte ens argumentera om sanningshalten i det, eftersom alla förstår att det visst finns de som kampanjar honom.
Posted on: 2007/11/4 14:21
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Steffo von uber skrev:
Tack for ditt svar, nu vet jag att det ar en kampanj att "Krama AJ" Eftersom du precis fornekat det, hur kan du pasta att det inte ar en kampanj, om du inte visste att det AR en kampanj? Never believe something until it is officially denied! SVAR:Kan bara tala för mig själv och jag kör i alla fall ingen kampanj.Om det överhuvudtaget är någon som kör eller har kört en kampanj så är det bla du och Lorax som kört en smutkastnings kampanj mot AJ.Det stör mig att du tror dig veta något du inte har en aning om. Seffo von uber skrev: Battre att vara ensamm pa tunn is, an att vara omgardad av mainstream, som tror sig vara ocksa ute pa vattnet, men star pa asfalten, med ett lager is under. Helt lurade. Detta ar en bra bild av "sanningsrorelsen" idag, helt lurade, precis som man kunde vanta sig. Eftersom dom ingen hjarna har, den tappar dom nar dom kollar tipsextra hela javla tiden, och bortstyar tanderna ihardigt. SVAR:Lägg ner dina översittar fasoner det är bara patetiskt.Vem tror du att du är ?Jag kan inte ta sådana personer som du på allvar när ni sitter på era höga hästar och tror sig sitta på alla svar och ser ner på alla andra?Du har väldiga fördomar mot sanningsrörelsen.Din debatt nivå är skrämmande låg med påhopp som "dom ingen hjärna har".Föresten var är VAKENS CREW när sådana spydiga och hånfulla kommentarer fälls?Ni brukar var snabba annars att varna folk . Steffo von uber skrev:Tors man sta sjalv, ar chansen att ha ratt storre an om man soker stod hos flertalet. Om Alex verkligen vore BRA, skulle han inte vara sa mainstream, han saljer sig alldeles for billigt, och han fornekar ZION, nagot ingen kan gora, las pa om Rotschild, och kom tillbaka sedan. Rotchild, Askenasiska Jude familjen agde halften av allt kapital pa planeten for flera hundra ar sedan, det ar han som skaoad CFR och Federal reserve. Tror du dom vart panka av det, detta talas inte hogt om av AJ, som forsoker forneka den Askenasiska Jude konspirationen Las (fejkade Judar konspirationen) Sa du har fel SVAR:Mainstream behöver inte betyda något negativt.Han säljer reklam för att kunna ha möjlighet att ägna sitt liv åt att försöka väcka folk ,man behöver inte vara fake bara för att man får lite betalt.Hur många säger till sina lyssnare att dom får bränna 100tals av deras dokumentärer och sprida ..I AJ fall bidrar mainstream till att kunna nå ut till miljontals människor .Dessa personer som får upp ögonen kan i sin tur själv bilda sin egen uppfattning efter de kommit till insikt att där överhuvudtaget finns ett problem.AJ väcker fler folk än många andra i denna bransh.Han pointerar ofta lita inte på mig gör din egen research.. Många i denna bransh är inte så duktiga på att nå ut till folk och är dessutom ofta väldigt tråkiga personer.Många blir avundsjuka på uppmärksamheten AJ har lyckast dra till sig och gör allt för att sabba hans trovärdighet samtidigt som dom får upmärksamheten på sig . AJ kririserar staten Israel väldigt ofta vilket är det samma som att kritisera Zion. Jag har redan läst på om Rotschild. Värt att understrycka Steffo jag anser inte att någon i denna branschen sitter på hela sanningen och det gäller även AJ. Att säga att jag har fel är bara ett barnsligt försök att sätta dig över mig. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Steffo von UBER Svarar: Först vill jag tacka för ett strålande namnförslag, gillade det verkligen, syftar säker på Hitler? Ha ha, det var kul! SVAR:Kan bara tala för mig själv och jag kör i alla fall ingen kampanj.Om det överhuvudtaget är någon som kör eller har kört en kampanj så är det bla du och Lorax som kört en smutkastnings kampanj mot AJ.Det stör mig att du tror dig veta något du inte har en aning om. Steffo von UBER Svarar: Du sa att INGEN kör en kampanj, det var därför jag påpekade att du hade fel, eftersom du försöker bevisa en negation, något som är omöjligt, du kan ju alltid testa, Påstå att ingen har gjort det ena eller det andra, hur kan man bevisa vad ingen har gjort? Det räcker med att 1 gjort det för att man skall åka dit, kan ju ochså vara att jag och Lorax är dom enda som KAN fatta hur det ligger till, obekvämt om JUST DU skulle vara LURAD va? SVAR:Lägg ner dina översittar fasoner det slär bara patetiskt.Vem tror du att du är ?Jag kan inte ta sådana personer som du på allvar när ni sitter på era höga hästar och tror sig sitta på alla svar och ser ner på alla andra?Du har väldiga fördomar mot sanningsrörelsen.Din debatt nivå är skrämmande låg med påhopp som "dom ingen hjärna har".Föresten var är VAKENS CREW när sådana spydiga och hånfulla kommentarer fälls?Ni brukar var snabba annars att varna folk. Steffo von UBER Svarar: Som du säkert märkt, har jag tidigare postat attt jag anser den sk "sanningsrörelsen" vara en idiot fälla, eftersom man hävdar sig heta " sanning" något, ingen nånsin kan bevisa, eftersom begreppet är relativt, och rent idiotisk, eftersom alla redan visste att det var SANT att Bin Laden låg bakom, sedan när de får veta att det är en lögn då är detta SANT, vad kommer dom tro på härnäst? Hade det hetat 9/11 rörelsen hade jag accepterat det som en rörelse som sprider fakta om 9/11, men sanning vad är det, dom som inget vet, hävdar sig ha sanninmgen redan, skulle då en sanningsrörelse ha mer sanning än andra? Troligen tvärtom¨, eftersom detta rör sig om sk Orwellian doublespeak, först tror man att lögnen är sann, ja hela sitt liv, men sen inser man att lögnen är falsk och går med i antilögn rörelsen, kallad "sanningsrörelsen" för att sprida sanningen om lögnen, till de som tror på den falska sanningen! ja du kanske inser vad doubblespeak är? Jag fattar att du är upprörd över att jag dissar begreppet Sanningsrörelse, ochså liksom själva ordet sanning av samma skäl, om du tycker illa om det, är det inte mitt problem, det är DITT problem, eftersom jag fullständigt skiter i om nån är förälskad i "sitt" ord eller inte. Tydligen råder inte åsiktsfrihet här enligt dig, eftersom du tycker att det är spydiga och hånfulla kommentarer om man kommenterar kommentatorerna, men rycker du ut, om nån kallar Bush för Idiot, eller Cheney för Slaktare? SVAR:Mainstream behöver inte betyda något negativt.Han säljer reklam för att kunna ha möjlighet att ägna sitt liv åt att försöka väcka folk ,man behöver inte vara fake bara för att man får lite betalt.Hur många säger till sina lyssnare att dom får bränna 100tals av deras dokumentärer och sprida ..I AJ fall bidrar mainstream till att kunna nå ut till miljontals människor .Dessa personer som får upp ögonen kan i sin tur själv bilda sin egen uppfattning efter de kommit till insikt att där överhuvudtaget finns ett problem.AJ väcker fler folk än många andra i denna bransh.Han pointerar ofta lita inte på mig gör din egen research.. Många i denna bransh är inte så duktiga på att nå ut till folk och är dessutom ofta väldigt tråkiga personer.Många blir avundsjuka på uppmärksamheten AJ har lyckast dra till sig och gör allt för att sabba hans trovärdighet samtidigt som dom får upmärksamheten på sig . AJ kririserar staten Israel väldigt ofta vilket är det samma som att kritisera Zion. Jag har redan läst på om Rotschild. Värt att understrycka Steffo jag anser inte att någon i denna branschen sitter på hela sanningen och det gäller även AJ. Att säga att jag har fel är bara ett barnsligt försök att sätta dig över mig. Steffo von UBER Svarar: Mainstream är alltid negativt, så fort man vet att de flesta tycker en sak, skall man tänka sig för noga och undra hur det kan komma sig att så många har kommit på nåt som är "bra", det brukar inte stämma, kollar man noga hittar man vart det luktar surt, och se där, de flesta gjorde aldrig det. Jämför med Religioner, 5 miljarder tror på olika sina OLIKA Gudar och kan inte alla ha rätt, men ingen ifrågasätter detta ens. Detta är mänsklighetens dillemma, och har att göra med nåt så simpelt som en sk Bellkurva 5% av befolkningen är verkligen dumma i huvudet, ja man kan kalla dem miffon. Under Iq 70 90% har iq runt 100 sen har du 5% iq runt 130 och över, nu skall du inte tro att skillnaden är liten, det kommer bara vara dessa 5% som kan förstå de mest komplicerade av faktorer, och den grå massan nästan inget av den. eftersom de skulle behöva vara 40% smartare för att kunna förstå vad de mest smarta kan förstå. Till detta har vi inte ens lagt problemet med att få ens bryr sig, och här finns både smarta medel och korkade personer. Om de mest smarta både förstod och brydde sig, skulle ingen "sanningsrörelse" behövas. Då hade vi inte ens haft det här problemet, eftersom vi aldrig skulle låtit den korkade allmänheten fått tro att de hade makten i en fekjad "demokrati" vilket vi har idag, och därigenom den falska tron, att vi måste väcka den korkade massan, som inte kan vakna. Eftersom dom inte kan BLI vad de inte är. Eliten använder alla trick i boken för att öka sin egen intelligens, samtidigt som de använder alla trick som inte ens står i böcker för att minska allmänhetens intelligens, och så gott de kan, de smartastes intelligens, vilket det förstnämda, lyckas dom bra med, och inte så bra med det senare, eftersom de som är smarta, ochjså är bättre utbildade och informerade, och inte går på alla billiga trick. Så nu när mainstrem medelkorkade allmänheten tycker si eller så, ja vad är det att bry sig om, troligen är dom styrda till att tycka det. Steffo von UBER Svarar: Man kan inte väcka nån överhuvudtaget, Alex Jones är inte vaken för fem öre. Han förnekar allt han inte förstår. Exempel är att han dissar allt om Reptilian DNA som David Icke talar om, bara i brist på insikt. Har själv personliga erfarenheter, och vet att på nåt sätt har Icke rätt, vet dock inte hur, har ochså fått detta bekräftat av andra som vet om detta. Steffo von UBER Svarar: Har inte energi att sätta mig över folk, om du tror det, är det andra gången du har fel, kanske du tycker jag är en idiot, det är du fri att tycka, jag bryr mig inte ett skit om vad andra tycker om mig, skulle aldrig försöka att smila eller kasta skit på folk bara baserat på åsikt, gör det endast i mån av fakta, och om det är motiverat, av den information som gör att jag ens svarar, är personen i fråga för dum i huvudet, skulle jag inte ens svara, om det inte skulle kunna vara av värde för tredje person, dvs andra läsare. Det enda jag bryr mig om är att jag vill utrycka vad jag tycker, och det gör jag varken det "passar sig" eller inte, eftersom sanningen "inte passar sig" för det mesta, så skall man lyssna till andra, kan man inget säga utan att falla utanför normen och etiken, eller vad åsiktspolisen har att kalla sanningen för dagen. Som sagt du hade fel eftersom du gav dig ikast med att bevisa en negation, att INGEN driver en Krama AJ kampanj. Själv driver jag ALLTID kampanj med vad jag tycker för dagen, så ser du mig skriva en sak, kan du vara säker på att jag TYCKER det, och att jag KAMPANJAR vad jag tycker dvs vad jag anser är sant under inflytande av olycksaliga kombinationer med brist på förstånd, eller brist på information. Ja du ser, jag till och med inser att jag inte alltid har rätt, men det kan kvitta, om man alltid gör sitt bästa att vara så sanningenlig och korrekt man kan, kommer man alltid göra bra ifrån sig, längt bättre än dem som varken visste eller försökte från start.[/b] Allt tyder på att Alex inte vill Dissa ZION, då faller hela skiten på det, precis som hela trollet spricker när det kommer ut i ljuset, kan ju vara obekvämy för många, men jag tycker det är bra. Jag skulle aldrig hänga upp mig på den ena profeten eller den andra, i det här kriget står man allt bra mycket ensammare än att man kan hänga i rocken på olika FADERS figurer. Vilket de flesta anhängare i den sk Orwelliska "sanningsrörelsen" gör. De "TROR" på den ena profeten, men de "TROR INTE" på den andra profeten, han är sk "disinfo agent" allt enligt hörsägen och utan egen insikt eller kunskap, sedan hakar man på i argumenten, med lånade fraser, och saxar vilt från nätet med hjälp av Google, och erfarenhet hur man hittar på nätet, man har ingen egen förmåga att förmera information. Eller förstå sin egen okunskap om sig själv? detta är för mig vad du kallar "Sanningsrörelse", skulle aldrig gå med i nåt dyligt, eller referera till nåt med det namnet, om nån undrade vad jag är för filur. Skulle kort och gott erkänna att jag är på resa i min egen okunskap, och att jag hittat ett och annat efter vägen. Inte referera till vad "andra och tredje man" tycker, så man buntas ihop med dem. Hur skall det nu gå för Sanningen om sanningen bygger sin rörelse på en person som blir avslöjad med att inte vilja sprida HELA sanningen, tvärtom dölja DELAR den? Hur skall det gå då? Lerhuset rasar... Den vise erkänner sin okunskap och lär av den, han förmerar då sin vishet, men dåren erkänner sig endast vis, och drar mer dårskap över sitt huvud. Det finns alltså en storhet i att kalla sig idiot, trots vad alla trodde. Steffo von UBER har talat
Posted on: 2007/11/4 20:55
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inser du att när du förnekar att jag hade rätt bevisar du att jag hade det? I samma andetag? Detta är orwellian doublespeak, samma som att säga "We must give up our liberties, so we can keep our freedom"
Posted on: 2007/11/4 21:15
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Steffo von UBER skrev:
Först vill jag tacka för ett strålande namnförslag, gillade det verkligen, syftar säker på Hitler? Ha ha, det var kul! ------------------------------------------------------------------------------------- SVAR :Kul att du gillade det. ------------------------------------------------------------------------------------- Steffo von UBER skrev Du sa att INGEN kör en kampanj, det var därför jag påpekade att du hade fel, eftersom du försöker bevisa en negation, något som är omöjligt, du kan ju alltid testa, Påstå att ingen har gjort det ena eller det andra, hur kan man bevisa vad ingen har gjort? Det räcker med att 1 gjort det för att man skall åka dit, kan ju ochså vara att jag och Lorax är dom enda som KAN fatta hur det ligger till, obekvämt om JUST DU skulle vara LURAD va? ------------------------------------------------------------------------------------------------------ SVARJag utryckte mig kanske lite klumpigt först,men som jag nämde sist så har jag inte kört någon" kramkampanj" vad andra gör är upp till dom så klart.Deras syfte vet jag inget om. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Steffo von UBER skrev: Som du säkert märkt, har jag tidigare postat attt jag anser den sk "sanningsrörelsen" vara en idiot fälla, eftersom man hävdar sig heta " sanning" något, ingen nånsin kan bevisa, eftersom begreppet är relativt, och rent idiotisk, eftersom alla redan visste att det var SANT att Bin Laden låg bakom, sedan när de får veta att det är en lögn då är detta SANT, vad kommer dom tro på härnäst? Hade det hetat 9/11 rörelsen hade jag accepterat det som en rörelse som sprider fakta om 9/11, men sanning vad är det, dom som inget vet, hävdar sig ha sanninmgen redan, skulle då en sanningsrörelse ha mer sanning än andra? Troligen tvärtom¨, eftersom detta rör sig om sk Orwellian doublespeak, först tror man att lögnen är sann, ja hela sitt liv, men sen inser man att lögnen är falsk och går med i antilögn rörelsen, kallad "sanningsrörelsen" för att sprida sanningen om lögnen, till de som tror på den falska sanningen! ja du kanske inser vad doubblespeak är? Jag fattar att du är upprörd över att jag dissar begreppet Sanningsrörelse, ochså liksom själva ordet sanning av samma skäl, om du tycker illa om det, är det inte mitt problem, det är DITT problem, eftersom jag fullständigt skiter i om nån är förälskad i "sitt" ord eller inte. Tydligen råder inte åsiktsfrihet här enligt dig, eftersom du tycker att det är spydiga och hånfulla kommentarer om man kommenterar kommentatorerna, men rycker du ut, om nån kallar Bush för Idiot, eller Cheney för Slaktare? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ SVAR:Jag skiter i vad du tycker om den sk sanningrörelsen jag själv är lite alergisk mot grupperingar.Det jag reagerade på var just den överlägnsa kommentaren "dom inga hjärnor har".Jag tolkade det som att du trode att jag är någon form av supporter av "sanningsrörelsen"och att du tyckte att jag inte hade någon hjärna .Självklart är jag för det fria ordet i en debbat så länge inte det blir för många hånfulla kommentarer . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Steffo von UBER skrev: Mainstream är alltid negativt, så fort man vet att de flesta tycker en sak, skall man tänka sig för noga och undra hur det kan komma sig att så många har kommit på nåt som är "bra", det brukar inte stämma, kollar man noga hittar man vart det luktar surt, och se där, de flesta gjorde aldrig det. Jämför med Religioner, 5 miljarder tror på olika sina OLIKA Gudar och kan inte alla ha rätt, men ingen ifrågasätter detta ens. Detta är mänsklighetens dillemma, och har att göra med nåt så simpelt som en sk Bellkurva 5% av befolkningen är verkligen dumma i huvudet, ja man kan kalla dem miffon. Under Iq 70 90% har iq runt 100 sen har du 5% iq runt 130 och över, nu skall du inte tro att skillnaden är liten, det kommer bara vara dessa 5% som kan förstå de mest komplicerade av faktorer, och den grå massan nästan inget av den. eftersom de skulle behöva vara 40% smartare för att kunna förstå vad de mest smarta kan förstå. Till detta har vi inte ens lagt problemet med att få ens bryr sig, och här finns både smarta medel och korkade personer. Om de mest smarta både förstod och brydde sig, skulle ingen "sanningsrörelse" behövas. Då hade vi inte ens haft det här problemet, eftersom vi aldrig skulle låtit den korkade allmänheten fått tro att de hade makten i en fekjad "demokrati" vilket vi har idag, och därigenom den falska tron, att vi måste väcka den korkade massan, som inte kan vakna. Eftersom dom inte kan BLI vad de inte är. Eliten använder alla trick i boken för att öka sin egen intelligens, samtidigt som de använder alla trick som inte ens står i böcker för att minska allmänhetens intelligens, och så gott de kan, de smartastes intelligens, vilket det förstnämda, lyckas dom bra med, och inte så bra med det senare, eftersom de som är smarta, ochjså är bättre utbildade och informerade, och inte går på alla billiga trick. Så nu när mainstrem medelkorkade allmänheten tycker si eller så, ja vad är det att bry sig om, troligen är dom styrda till att tycka det. ---------------------------------------------------- SVAR:Håller med dig delvis här .Men vad skall man göra om inte försöka väcka folk, även dom du anser ej kan vakna? _______________________________________________________________________________ Steffo von UBER Svarar: Man kan inte väcka nån överhuvudtaget, Alex Jones är inte vaken för fem öre. Han förnekar allt han inte förstår. Exempel är att han dissar allt om Reptilian DNA som David Icke talar om, bara i brist på insikt. Har själv personliga erfarenheter, och vet att på nåt sätt har Icke rätt, vet dock inte hur, har ochså fått detta bekräftat av andra som vet om detta. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- SVAR: Eftersom att inte Icke har några starka bevis utan mest spekulationer angående reptilteorin så tror jag han skrämmer iväg en del personer.Ett litet ex på vad som kan hända.Icke lyckas övertyga en person om att det mesta han/hon trot innan är en lögn,det tar tid för personen att smälta denna mäktiga känsla.Han/hon vill inte tro att det är sant men ser bevis på att så tyvärr inte är fallet.Han/hon har kommit en bit på vägen och börjat tänka lite mer självständigt men får inga bevis angående reptilteorin, och börjar då samtidigt bli skeptisk angående det andra som framkommit och börjar tro att kanske allt är lögn. Och istället för att fortsätta dessa tankar istället väljer den bekvämaste vägen att stick huvudet i sanden igen.Det kan även bli problem för folk att försöka väcka andra personer som inte äns har en aning om att dom lever i ett matrix.Att börja rekomondera info från en person som säger att världen styrs av reptiler kan nog bli för mycket för en sovande .Jag personligen är verken för eller i mot Ickes teori just då den inte går att bevisa allt är ju möjligt.Steffo du får gärna berätta vad det är för personliga upplevelser du har haft kring reptilteorin jag är intresserad.. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Steffo von UBER skrev: Allt tyder på att Alex inte vill Dissa ZION, då faller hela skiten på det, precis som hela trollet spricker när det kommer ut i ljuset, kan ju vara obekvämy för många, men jag tycker det är bra. De "TROR" på den ena profeten, men de "TROR INTE" på den andra profeten, han är sk "disinfo agent" --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- SVAR:Staten Israel =ZIONISM ,att kritisera staten Israel =att kritisera ZIONISM.Med andra ord så kan man inte påstå att AJ inte dissar Zionism. Jag håller mig inte fast i vad en person säger .Som jag nämde innan så tror jag ingen av "sanningssökarna"sitter på hela sanningen. Förutom att AJ inte köper reptilteorin & enligt dig ej "dissar zion" finns där något han har gjort eller gör som du tycker är bra? Finns där inget du är skeptisk till när det gäller Icke? Iså fall vad? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
A73 skrevAlex Jones är fast i sin Religiösa övertygelse. Därför kan han Ifrågasättas. Därför kommer han aldrig att gå hela vägen.
-------------------------------------------------------------- SVAR:Har du samma inställnig till . Leo Zagami=Muslim Phelps=Bapitist och precis som AJ patriotiskt lagd. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Steffo VON Uber skrev
Inser du att när du förnekar att jag hade rätt bevisar du att jag hade det? I samma andetag? Detta är orwellian doublespeak, samma som att säga "We must give up our liberties, so we can keep our freedom" ------------------------------------------- Kul att se att du citerar från kvinnan i AJ Terrorstorm. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Givetvis är det svårt att säga så, för vem går hela vägen? Och hur vet man det? Men om AJ tror på gud eller inte, eller leo osv, gör eller inte gör det är väll ganska irellevant om dom diskuterar saker som banksystemet eller bildeberger. Men jag skulle dock inte lyssna seriöst på AJ om han skulle börja prata om mer religösa punkter.
Posted on: 2007/11/5 20:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja precis, det var riktigt ruskigt att se, dock inget AJ kan ta credit för, om det inte var han som sa åt henne att säga det. Jag kan meddela att jag sett och hört en hel del, med AJ, och en av mina första reflektioner var att jag inte riktigt ville tro på vad han sa, men det var ochså då man var grön i det mesta, men hans aggresivitet har inget motstycke i någon annans arbete, detta i sig självt, kan man ifrågasätta, doch vet jag att jag själv, kan bli ganska het, och knappast skulle göra mig i offentligt ljus så lång tid som AJ variot med, å andra sidan, skulle jag inte förneka ett skit, även om jag visste att min morsa var illuminati, då skulle jag stå för det, som alla andra, kan stå för det, de inte varken kan rå för, eller göra nåt åt. Ta Leo Zagami som ett exempel, om han nu är fejk eller riktig, så tar han ju avstånd från sitt förflutna.
Posted on: 2007/11/5 20:40
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login