vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 27 »

Re: Den oberoende 911 undersökningen

See User information
Zink, jag vet inte om du har svarat på detta redan men nu har ju t.o.m. NIST sagt att kollapserna är oförklarliga, vilka ska du förlita dig på nu för att kunna tro på den officiella törnrosa-sagan om dom 19 kaparna? Det är väl bara Bush,Cheney,Rice, Faux News, Guilliani, Clinton och dom neo-konservativa idioterna kvar som tror på 9/11-kommissionens utredning? Kanske dags att kasta in handduken snart Zink?

NIST Admits Total Collapse Of Twin Towers Unexplainable
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 07/161007_nist_admits.htm

Posted on: 2007/11/1 22:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det var väl gamle Lighsbarer som en gång fick till det kul i tråden "dagens skratt" där han skrev nåt i stil med

"Min vänn har skrattat i 20 min nu"

Jaså varför det ?

Jag gav han nistrapporten och den offeciela 9/11 versionen...

....... nåja inte så men poängen var den samma

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Kan nån berätta för mig hur en underökning kan vara "oberoende"? Vem kan göra en sån?
Easy genom att inte låta de som är ansvariga vara med helt enlkelt. Hur ser du själv på saken ,var/vad börjar man i "normala fall"??

Posted on: 2007/11/2 1:50

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Om vi återigen tänker att ett brott har begåtts så kan vi igen tänka på en "polisutredning" och den kan inte bara lyssna på vittnen utan måste väga in detta med teknisk bevisföring och och annalysera och testa vittnens trovärdighet mot varandra.

Givetvis ska det som står på alternatvia 9/11 sidor oxå granskas men vi kan väl vända på det och såha såhär
"om vi ska ha en ny utredning ska enbart det som sägts på nyheterna få diktera vilkoren ?"

Historiskt material som är det mesta en utredning om 911 kommer att tillgång till var ska den hämnat ifrån?

Quote:

Vart de ska hämta sin information vet jag inte, men man kan ju börja med att förhöra de ansvariga, och vem vet kanske Bush för andra tredje gången berättar att han såg det första planet åka in i WTC på TV

Har det aldrig slagit dig att Bush kan ha misstagit sig och minns fel?

I det damsugande som gjort för att få ihop materialtill de alternativa teorierna om 911 så har man gjort de med förutsättningen att alltt material man hittar är gjorda av felfria personer så om Bush säger har såg flygplanen i WTC när de inte sändes på TV så är det sant istället för att han minns fel

Detta anser jag vara ett mycket konstigt sätt att se på materialet som går tvärs emot på hur vi människor normalt ser på varandra där vi förutser att alla gör fel, minns fel eller uppfattar fel då och då.

Bin laden och hans släkt har bla investerat i Bush företag "Abostu" samt "Carlye" och strax efteråt terrorattacken flög FBI ut 142 människor till saudarabien däribland bin ladens släktingar utan förhör och frågor om sin misstänkta släkting ?

Logiskt ?
[/quote]

Inte ett skvatt! Detta är ett sätt att knyta ihop världen som gör att man hamnar fel. Det finns gott om exempel där barnen till familjer handlat tvärt emot vad föräldrarna vill. Om man ska rensonera på det viset så är föräldrarna till de som var med i Röda Armén i Italien och Bader-Meinhof i Tyskland lika skyldiga som det som var med i dessa grupper.

Quote:

under Gulfkriget var det Binladen Brothers Construction (nu the Saudi Binladen Group) som hjälpte till med att bygga flygfält för amerikanska plan. Bröderna bin Laden beskrevs då som "goda vänner till USA:s regering" samt har Al caida mer eller mindre byggs upp av CIA
USA har även byggt upp en flygbas i saudarabien på den tiden då bin laden var beskyld för "terroristattacker"
Allt sådant samt att israliter filmade händelser den 11 september är lika synonymt som matematiska uträckningar.

Du fortsätter att förutsätta att detta har något med varandra att göra. CIA har ALDRIG tränat Usama bin Laden. Detta är baserat på en felaktig uppgift. Läs istället denna intervju med Usama bin Laden.

http://www.robert-fisk.com/usama_bin_ladin_in_sudan1996.htm

Quote:

Att du även skriver
"Jag struntar faktiskt det flesta samband" visar att du inte är en sanningsökare och en människa som går in med den inställningen bör naturligtvis inte få vara med i en sådan undersökning.

tänk nu på JFK!

tänk om polisen bara hade varit intresserad av varifrån skotten (förlåt skottet kom) och inte begrunda vem som hade motivet och intresset av att döda JFK.
ett oklart mord utan motiv blir inte uppklarat om man hittar kroppen samt mordvapnet i samband med en mördare som begått självmord.
utan där borde en ny utredning börja undersöka om de hade kontakter med varandra.

Man har undersökt om en andra skytt men det gick inte att BEVISA att de fanns en sådan. Har du och andra hållbara bevis så är det bara att skicka dem till FBI så kan de avsluta utredningen av JFK mordet.

Quote:

Att höra dig kommentera att man måste se allt mer en svart och vit är ju ganska ironiskt när du precis skrivit att du "struntar i samband" utan är endast intresserad av en del av händelseloppen den 11 september 2001.

Sedan det du skriver om "religösa högern som kräver nya undersökningar rörande 9/11" förstår jag inte poängen med, när det är ett allmänt faktum att George Bush är djupt troende och hans förebild är jesus och att han hade pratat med självaste GUD innan ikvassionen av irak och då hade hans gud berättat för honom att han skulle gå in i irak.

Återigen blanda du ihop vad som gäller. Även om Bush är kristen så kräver han inte en ny 911 utredningen eller hur?

Varje gång jag läser sådan undrar jag. Har du och andra aldrig använt Google? Det är bara att söka så kommer du att hitta de högerkristnas webbsidor och vad de skriver om 911.

Quote:

JAHBULON

Jag vet inte om du läst bibeln men där kan man läsa som ett av de 10 budorden "Du skall icke dräpa"

Sedan undrar jag om det verkligen är så mycket "högerkristna" som media vill få det att framstå som?
Kan berätta att när jag kom i kontakt med denna "rörelse" för ca 4-5 år sedan var jag väldigt skeptiskt mot många av sveriges ledande författare såsom Lars Adelskogh, Juri Lina eller Yrsa häggström dessa hade jag hört var nazister och i yelah.net förtydligas det
http://www.yelah.net/articles/newage samt att Adelskogh en gång skrivit artikeln "är eu en judegrej"

Lars Adelskogh var jag länge skeptisk till för en förintelseförnekare var nog en dålig person tills jag en gång träffade Lars Adelskogh som verkade vara en oerhört jordnära människa och "sekten" han bedriver går under motot
"alla väsen är sin egen lag och sin egen frihet inför ALLAS LIKA RÄTT till detsama"

I på susning.nu kan man läsa under "nwo" att det är populärt bland högerextremister och kristna men på ex Juri Linas föredrag är den en salig blanding av folk.

Jag förstår inte riktigt vad din egen åsikt är i detta.

Är du fortfarande skeptiskt till förintelseförnekare eller inte?

Vilken av NWO versionerna är din åsikt? Den susning.nu beskriver eller den Jüri Linas står för?

Quote:

Quote:

Så då kan du och andra på vaken.se sätta igång den på en gång eller hur?

Du ska hela tiden nedvärdera vaken.se med att vi som är skriver och jobbar för denna sidas bästa är okunniga och inte fyller någon funktion.
Jag har väl inte tänkt dra igång någon undersökning jag har inte kompettensen eller intresseret och det har inte du heller men vi kan absolut vara en brinnande eld för en pånyttfödd rörelse som aktivt arbetar för vårt land och vårt världs befrielse.

[/quote]

Då är vi tillbaka där igen. När det kommer till det konkreta i någon fråga så finns lite att ta på. Detta gör att den oberoende 911 utredningen aldrig kommer att bli av för de som mest vill att de ska den ska gå igång inte vet hur de ska gå till.

Jag skulle ju själv kunna sätta igång.

Jag skulle välja hälften av officiella experter och hälften av 911 ”truth” experter och sedan kontakta allihop och fråga om de är intresserade att delta och vad de vill ha betalt.

Efter det får man en uppfattning vad kalaset kan kosta och då får man se om dessa pengar går att få in.

Varför jag inte gör detta på en gång är att jag inte anser att man behöver en oberoende 911 utredning då de mesta redan är utrett. Med större insyn kommer de att troligen hamna mycket nära den officiella 911 hållningen. Om nu inte oenighet kommer att innebära att de blir två versioner från utredningen.

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Zink, jag vet inte om du har svarat på detta redan men nu har ju t.o.m. NIST sagt att kollapserna är oförklarliga, vilka ska du förlita dig på nu för att kunna tro på den officiella törnrosa-sagan om dom 19 kaparna? Det är väl bara Bush,Cheney,Rice, Faux News, Guilliani, Clinton och dom neo-konservativa idioterna kvar som tror på 9/11-kommissionens utredning? Kanske dags att kasta in handduken snart Zink?

NIST Admits Total Collapse Of Twin Towers Unexplainable
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 07/161007_nist_admits.htm

Detta har du och andra missuppfattat. NIST har gjort en sannolik bedömning om varför WTC1 och 2 kollapsade. Men de har inte försthandsuppgifter om vad som hände inne i WTC 1 och 2 vilket inte heller de med sprängteorin har. Till skillnad från de med sprängteorin har NIST gjort försök för att öka förståelsen av vad som hände i WTC 1 och 2.

Om de med sprängteorin ska hamna i samma läge ska de som tror på den ta och göra experiment för att se om sprängteorin kan anses vara sannolik.

See User information
..och under tiden fortsatte Sveriges självständighet att krympa under det framväxande sovjetimperiet EU. Zink, har inte samtliga här - inklusive du - gjort sina ståndpunkter klara ? Om du själv är nöjd med de motsägelsefulla förklaringarna du fått från en partisk kommission och en korrumperad, lögnaktig naziregim så kan du väl köra vidare med ditt eget race..eller ? Slå på TVn och se en dokusåpa eller något som kan bedöva dig från sådana här tråkigheter.

9-11 är nog snart en fotnot i historien eftersom en utredning ändå inte skulle leda oss hela vägen till den elit som verkligen spronsrar hela kalaset.

Du kämpar inte för någonting, Zink. Jag förstår inte vart du hoppas komma. Det var en intressant fråga du drog upp, men ingen här är skyldig att hålla dig underrättad om vad som görs - offentligt eller icke offentligt. Det skulle underminera den seriösa delen av arbetet.

För mig har det stått klart sedan länge..kampen här i Europa står mellan fritänkare och unionens slavar. Vägen dit får ni själva välja.

Posted on: 2007/11/2 17:20

Anonym
Quote:

zink skrev:

Historiskt material som är det mesta en utredning om 911 kommer att tillgång till var ska den hämnat ifrån?

Jag är ingen expert på området så jag vet inte men jag slår vad om att människor i 9/11 trufh har några bra tips

Quote:

"Har det aldrig slagit dig att Bush kan ha misstagit sig och minns fel?

I det damsugande som gjort för att få ihop materialtill de alternativa teorierna om 911 så har man gjort de med förutsättningen att alltt material man hittar är gjorda av felfria personer så om Bush säger har såg flygplanen i WTC när de inte sändes på TV så är det sant istället för att han minns fel

Detta anser jag vara ett mycket konstigt sätt att se på materialet som går tvärs emot på hur vi människor normalt ser på varandra där vi förutser att alla gör fel, minns fel eller uppfattar fel då och då.

Han har isf "minst fel" två gånger har det aldrig slagit dig att han ljuger eller det nya modeordet "talat osanning"

Ang felfria personen kan vi ju ta det där "papperspappers" som exempel som skulle ha ramlat ut ur en kapares byxa och genom eldvågorna flygit ut på gatan (medans de svarta lådorna var förstöra) När journalister frågade om detta fick de svaret
"Att denna historia kanske var sann"
Det är märkligt att alltid när sånt här händer så är den vanliga lokigen och säkerheten borta.

JFK,9/11,LONDOMBOMBINGARNA,DIANA MM MM
Jag tror knappast de flesta människor minns fel om 9/11 om man är amerikanare jag är svensk och minns själv hur jag följde detta på TV och dagen efter så var det minnesstund på gymnasiumet.

Quote:

"Du fortsätter att förutsätta att detta har något med varandra att göra. CIA har ALDRIG tränat Usama bin Laden. Detta är baserat på en felaktig uppgift. Läs istället denna intervju med Usama bin Laden.

http://www.robert-fisk.com/usama_bin_ladin_in_sudan1996.htm"

Det är ett allmänt känt faktum att CIA har finnanserats av USA i kampen mot "atisternas marxism" samt kopplingar mellan Bush och Bin laden även nobelpristagen Michel Morre har gjort det.
Robert Frisk har fått vara med på TV i flera år och det får man inte man granskar makten

Quote:

Man har undersökt om en andra skytt men det gick inte att BEVISA att de fanns en sådan. Har du och andra hållbara bevis så är det bara att skicka dem till FBI så kan de avsluta utredningen av JFK mordet.

Man vet inte om man ska rusa in i vägen för ibland resonerar du som de blinda slåss.
skicka ett bevis till FBI ?????

Om du tittar på hur JFK blir skjuten syns det att han skjuts bakifrån även många vittnen berättar hur de hörde flera skott avlossas.Något som har kunnat bevisa hur JFKs blev skjuten är hans hjärna men precis som med din är den spårlöst försvunnen.
HUR FAN TAPPAR MAN BORT PRESIDENTENS HJÄRNA ?
JFK dödades även på en triangelformad gata och vid hans mordplats finns nu en obylisk och på hans grav lades en pyramid och kennedys påståde ensame mördare begick naturligtvis självmord.

Nämnvärt är att JFK höll ett tap på en skola strax innan där han berättade för eleverna att han var tvungen att varna för en internationell komplott
JFK avskaffade även ränktan och hade besluttat att dra trupperna ut ur vietnamn som han själv sade i mitten på 60 talet
"Ty en nation som är rädd för att sina medborgare ska få bestämma vad som är sanning eller lögn är en nation som är rädd för sitt eget folk"

Men det är en annan historia

Quote:

Återigen blanda du ihop vad som gäller. Även om Bush är kristen så kräver han inte en ny 911 utredningen eller hur?

Varje gång jag läser sådan undrar jag. Har du och andra aldrig
högerkristnas webbsidor och vad de skriver om 911.

Du är väl inte efterbliven zink ?
Bush vill inte ha en ny utredning ?
Nej om han är inslytad i en möjlig inciderhärva varför skulle han då vilja granskas ?
Varför tror du daniellson inte vill tala om tsunaim eller Mona Sahlin inte vill tala om estoniaförlisningen

Quote:

Jag förstår inte riktigt vad din egen åsikt är i detta.

Är du fortfarande skeptiskt till förintelseförnekare eller inte?

Vilken av NWO versionerna är din åsikt? Den susning.nu beskriver eller den Jüri Linas står för?

Jag är själv en sk "förintelseförnekare" jag köper ingen rakt ut men Juri Lina är helt klart en otrolig forskare

Quote:

Då är vi tillbaka där igen. När det kommer till det konkreta i någon fråga så finns lite att ta på. Detta gör att den oberoende 911 utredningen aldrig kommer att bli av för de som mest vill att de ska den ska gå igång inte vet hur de ska gå till.

Jag skulle välja hälften av officiella experter och hälften av 911 ”truth” experter och sedan kontakta allihop och fråga om de är intresserade att delta och vad de vill ha betalt.

Efter det får man en uppfattning vad kalaset kan kosta och då får man se om dessa pengar går att få in.

Varför jag inte gör detta på en gång är att jag inte anser att man behöver en oberoende 911 utredning då de mesta redan är utrett. Med större insyn kommer de att troligen hamna mycket nära den officiella 911 hållningen. Om nu inte oenighet kommer att innebära att de blir två versioner från utredningen.

Ja offeciela experter mot kritiker och ickeofficella experter hade varit intressant men det kräver oxå att mycket hemligt matriall borde släppas..

Att du snackar om att du skulle vara med i en sådan undersökning gör att jag funderar på om du är helt frisk ?

Du har tidigare berättat att du bor på en liten ort så jag måste fråga är du känd där som "byns orginal som är ute och cyklar" ?

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Quote:

zink skrev:

"Har det aldrig slagit dig att Bush kan ha misstagit sig och minns fel?

Han har isf "minst fel" två gånger har det aldrig slagit dig att han ljuger eller det nya modeordet "talat osanning"

Ang felfria personen kan vi ju ta det där "papperspappers" som exempel som skulle ha ramlat ut ur en kapares byxa och genom eldvågorna flygit ut på gatan (medans de svarta lådorna var förstöra) När journalister frågade om detta fick de svaret
"Att denna historia kanske var sann"
Det är märkligt att alltid när sånt här händer så är den vanliga lokigen och säkerheten borta.

JFK,9/11,LONDOMBOMBINGARNA,DIANA MM MM
Jag tror knappast de flesta människor minns fel om 9/11 om man är amerikanare jag är svensk och minns själv hur jag följde detta på TV och dagen efter så var det minnesstund på gymnasiumet.

Så passet är ännu ett fel i raden? Var 911 bra genomtänkt eller inte?

Quote:

Quote:

"Du fortsätter att förutsätta att detta har något med varandra att göra. CIA har ALDRIG tränat Usama bin Laden. Detta är baserat på en felaktig uppgift. Läs istället denna intervju med Usama bin Laden.

http://www.robert-fisk.com/usama_bin_ladin_in_sudan1996.htm"

Det är ett allmänt känt faktum att CIA har finnanserats av USA i kampen mot "atisternas marxism" samt kopplingar mellan Bush och Bin laden även nobelpristagen Michel Morre har gjort det.
Robert Frisk har fått vara med på TV i flera år och det får man inte man granskar makten

Vilka bin Laden? Familjen bin Laden eller Usama bin Laden?

Quote:

Man vet inte om man ska rusa in i vägen för ibland resonerar du som de blinda slåss.
skicka ett bevis till FBI ?????

Om du tittar på hur JFK blir skjuten syns det att han skjuts bakifrån även många vittnen berättar hur de hörde flera skott avlossas.Något som har kunnat bevisa hur JFKs blev skjuten är hans hjärna men precis som med din är den spårlöst försvunnen.
HUR FAN TAPPAR MAN BORT PRESIDENTENS HJÄRNA ?
JFK dödades även på en triangelformad gata och vid hans mordplats finns nu en obylisk och på hans grav lades en pyramid och kennedys påståde ensame mördare begick naturligtvis självmord.

Nämnvärt är att JFK höll ett tap på en skola strax innan där han berättade för eleverna att han var tvungen att varna för en internationell komplott
JFK avskaffade även ränktan och hade besluttat att dra trupperna ut ur vietnamn som han själv sade i mitten på 60 talet
"Ty en nation som är rädd för att sina medborgare ska få bestämma vad som är sanning eller lögn är en nation som är rädd för sitt eget folk"

Men det är en annan historia

Men ta då dessa bevis och lämna över dem till vem som du nu anser ska få ett slut på JFK utredningen.

Quote:

Quote:

Du är väl inte efterbliven zink ?
Bush vill inte ha en ny utredning ?
Nej om han är inslytad i en möjlig inciderhärva varför skulle han då vilja granskas ?
Varför tror du daniellson inte vill tala om tsunaim eller Mona Sahlin inte vill tala om estoniaförlisningen

Och varför håller andra kristna i USA på 911 ”truth”?

Quote:

Jag är själv en sk "förintelseförnekare" jag köper ingen rakt ut men Juri Lina är helt klart en otrolig forskare

Är Jüri Lina otroligt bra eller otroligt dålig som forskare?

Quote:

Quote:

Ja offeciela experter mot kritiker och ickeofficella experter hade varit intressant men det kräver oxå att mycket hemligt matriall borde släppas..

Att du snackar om att du skulle vara med i en sådan undersökning gör att jag funderar på om du är helt frisk ?

Du har tidigare berättat att du bor på en liten ort så jag måste fråga är du känd där som "byns orginal som är ute och cyklar" ?

Jag visade hur man sätter igång det hela och att jag åtminstone vet hur man gör för att få igång en utredning.

Att sanningsrörelsen har svårt att få igång ens ett embryo till en oberoende 911 utredning är deras problem och inte mitt.

Att det skulle finnas en massa hemligt material som inte redan har kommit fram är konstigt då jag sett ingående skildringar av vad CIA och FBI hade för sig tiden innan 911.

Att du och andra skriver nedsättande saker om mig har visat sig var en stor fördel för mig! Du och andra uppfattas som komiker! Jag fick häromdagen ett telefonsamtal. Finns det något roligt du kan visa på idag på vaken.se?

Är de så du och andra vill att folk ska uppfatta vaken.se? Ett ställe man surfar in på för att ha roligt och få sig några skratt.

Anonym
Zink skriver

"Så passet är ännu ett fel i raden? Var 911 bra genomtänkt eller inte?"

Passet är väl extremt suspekt ?

9/11 Var bra genomfört vem som en låg bakom det men om vi säger såhär hade jag varit en terrorist som skulle ha 4 mål som skulle skambelägga med mitt fulla hat mot vår politik skulle jag ett förstöra riksdagshuset,regeringskansliet,bonners samt försökt ha ihjäl wallenberg jag skulle inte köra in flygplan i ullevi och globen och sedan inte ha någon reservplan och gömma mig i en grotta.

Jag såg på 60miniuts för nåt år sedan där de visade hur lätt det var att ta sig in i kärnkrafverk vilket borde ha varit ett perfekt mål för en terrorist likaså vita huset.

Juri lina är en otroligt BRA duktig författare.

så bra att du kan förmedla lustigheter från vaken.se jag undrar hur många här inne som har internskämt om dig.

Nu lägger jag ner denna tråden med ett citat från dig

"Även om Bush är kristen så kräver han inte en ny 911 utredningen eller hur"

Flygplan försvinner för marken är mjuk

See User information
Zink, det där med att du "imponerar" på vännerna med att göra dig lustig över diskussionerna avgjorde saken. Det där har du kört ofta och måste vara något av det mest patetiska jag någonsin läst.

Du håller en viss passiv nivå i diskussionerna här som visar en försiktighet med att exponera för mycket av dina verkliga åsikter. Korten på bordet eller gör något annat, Zink. Vad vill du annars uppnå här ?

Mot bakgrund av mitt förra inlägg här och all info som folk öppenhjärtligt har gett dig...om inte du förstår och vaknar, så kommer ialla fall dina efterlevande att göra det. Ska de behöva fråga sig varför du inte brydde dig ?

Posted on: 2007/11/2 23:16

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Zink, det där med att du "imponerar" på vännerna med att göra dig lustig över diskussionerna avgjorde saken. Det där har du kört ofta och måste vara något av det mest patetiska jag någonsin läst.

Du håller en viss passiv nivå i diskussionerna här som visar en försiktighet med att exponera för mycket av dina verkliga åsikter. Korten på bordet eller gör något annat, Zink. Vad vill du annars uppnå här ?

Mot bakgrund av mitt förra inlägg här och all info som folk öppenhjärtligt har gett dig...om inte du förstår och vaknar, så kommer ialla fall dina efterlevande att göra det. Ska de behöva fråga sig varför du inte brydde dig ?
” Larry Johnson, a counter-terrorism official at the State Department, states: “The Israelis are their own worst enemies when it comes to fighting terrorism. They are like a guy who sets fire to his hair and then tries to put it out by hitting it with a hammer. They do more to incite and sustain terrorism than curb it.” [United Press International, 2/24/2001 Sources: Larry C. Johnson, Unnamed former CIA official]

God natt i ov sött å händerna på täcket:

(11:30 p.m.): Bush Sees New Pearl Harbor
Edit event

Before going to sleep, President Bush writes in his diary, “The Pearl Harbor of the 21st century took place today.… We think it’s Osama bin Laden.” [Washington Post, 1/27/2002]

Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz och ett antal israelvänner i PNAC - Project for a New American Century - http://sourcewatch.org/index.php?title=PNAC
gav i september 2000 - alltså ett år före 911 - ut planen Rebuilding America´s Defenses - där de skrev om ett "catalyzing and catastrophic event" - ett nytt Pearl Harbor

Media berättar inte om spåren från 11 september 2001 - 911 - som leder till Israel. Filmer om 911 som Terrorstorm och Loose Change gräver inte heller i dessa spår.

Så varför inte ta reda på lite själv? Bilda dig en egen uppfattning. Att ta del av dessa spår har ingenting med anti-semitism eller nazism att göra. Det handlar om att försöka få reda på sanningen - kunna avgöra själv. Leder dessa spår rätt eller fel? Först när du själv tittat på dem så kan du avgöra vad du ska tro.

Posted on: 2007/11/3 0:27

See User information
Varför förstår vi inte?

Så varför begriper inte människor?
Media har aldrig berättat om Rebuilding America´s Defenses för oss. Då blir det ju svårt att förstå - svårare än så är det inte.

Googla på planens namn - Rebuilding America´s Defenses och Googla på den organisation som skrev planen - Project for a New American Century - PNAC och du får reda på hur mycket som finns skrivet eller rättare sagt hur litet.

Och då förstår du också varför människor inte förstår. Det handlar alltså om att få ut den här informationen. Sen får människor dra sina egna slutsatser. Vi ska inte behöva leva i okunnighet bara för att media har valt att tiga om visst.

"Rebuilding America's Defenses"
"Rebuilding America's Defenses" site:dn.se
"Rebuilding America's Defenses" site:svd.se

"Rebuilding America's Defenses" site:expressen.se
"Rebuilding America's Defenses" site:aftonbladet.se

PNAC
PNAC site:dn.se
PNAC site:svd.se

PNAC site:expressen.se
PNAC site:aftonbladet.se

Vi lever under ett nytt prästerskap - experternas välde som i de nya mediakyrkorna - predikar sina sanningar - förtiger visst och förvränger annat:

http://www.dn.se/DNet/road/Classic/ar ... 0/jsp/print.jsp?&a=571836

Posted on: 2007/11/3 0:47

Anonym
Jag följer aldrig dessa evighetstrådar om 9/11 med zink men nu fastnade jag själv vid en och det måste vara en av de mest naiva människor jag diskuterat med.

"Har ni teorier om JFK mordet ring FBI"

snubben tror verkligen inget ont alls om dessa säkerhetstjänster

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jag följer aldrig dessa evighetstrådar om 9/11 med zink men nu fastnade jag själv vid en och det måste vara en av de mest naiva människor jag diskuterat med.

Zink ta du å ring Bin ladin här är hans telnr:Fråga om han om det var han som låg bakom 911 bland annat;)

Reching out from Afghanistan

Bin Laden's telephone came from New York. A Long Island-based company, O'Gara Satellite Networks, sold a "Compact M" satellite phone, about the size of a laptop computer, for $7,500 to an individual named "Ziyad Khaleel" from Virginia in November 1996. Prosecution evidence indicates that the telephone purchase was arranged by Khaled al-Fawwaz, bin Laden's London operative, who shipped the telephone to bin Laden.

Over the next two years, O'Gara's records show 2,200 minutes of satellite time -- usually in 400 minute chunks -- were sold to the subscriber of bin Laden's phone number: 873 682 505 331. The 873 is a prefix for the Indian Ocean region, which includes Afghanistan.

Al-Fawwaz, in custody in England, was the most regular individual recipient of bin Laden satellite phone calls, according to account records -- 143 calls to his London numbers. More than 200 calls were placed to Yemen, and more than 100 calls each were placed to Sudan and to Iran. Around 60 calls each were placed to Saudi Arabia, to Pakistan and to Baku, Azerbaijan.

Only 16 calls to Kenya are noted -- four of them went to the Nairobi, Kenya, home number of trial defendant Wadih el Hage.

El Hage has testified before a grand jury that he had no communication with bin Laden or his military commander (and partner in hiding), Mohamed Atef, since 1994. Two of Atef's calls to el Hage, in 1997, were wiretapped and read to the jury. Defense attorney Joshua Dratel showed the jury there were more than 40 calls from bin Laden's satellite phone to Kenya after el Hage left the country in September 1997 and returned to the United States.

Wiretapping yielded at least one February 1997 call, read to the jury, between el Hage and fellow defendant Mohamed Odeh, whom he claimed not to know.

Phone records show el Hage also placed some calls to al-Fawwaz in London. Al- Fawwaz was engaged in a flurry of calls on February 22-23, 1998, between himself, the bin Laden satellite phone, and London's Arabic newspaper, Al-Quds. On February 23, the paper published bin Laden's fatwah, or religions decree, that called on Muslims to kill Americans, including civilians, anywhere in the world. It was this declaration, prosecutors allege, that motivated the embassy bombings less than six months later.

Claims for the bombings, phone records show, were faxed to media outlets from a nondescript grocery store on Formosa Street in London.

Posted on: 2007/11/3 10:52

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Zink skriver

"Så passet är ännu ett fel i raden? Var 911 bra genomtänkt eller inte?"

Passet är väl extremt suspekt ?

Nej varför skulle det vara det? Om den helt oskyddade bandspelaren som registrerade flera data i nedstörtande rymdskytteln Columbia kunde överleva så är ett litet pass inget som helst märkligt.

http://www.esa.int/esaCP/Pr_7_2003_i_EN.html

Quote:

9/11 Var bra genomfört vem som en låg bakom det men om vi säger såhär hade jag varit en terrorist som skulle ha 4 mål som skulle skambelägga med mitt fulla hat mot vår politik skulle jag ett förstöra riksdagshuset,regeringskansliet,bonners samt försökt ha ihjäl wallenberg jag skulle inte köra in flygplan i ullevi och globen och sedan inte ha någon reservplan och gömma mig i en grotta.

Man hade redan försökt spränga symbolen för USA, World Trade Center, redan 1993 men bomben var för klen så man försökte igen 2001 och lyckades då.

Usama Bin Laden och de han stödde hade besegrat Sovjetunionen och nu ville de att USA efter 911 skulle ge sig på Afghanistan och då även besegra USA. Den miss Usama & co gjorde var att felbedöma USA:s slagkraft.

Quote:

Jag såg på 60miniuts för nåt år sedan där de visade hur lätt det var att ta sig in i kärnkrafverk vilket borde ha varit ett perfekt mål för en terrorist likaså vita huset.

Det har helt missat vilka byggnader som kaparna ansåg symboliska och det var World Trade Center för där fanns den ekonomiska maken, Pentagon för där fanns den militära makten och Capitolium för där fanns de politiska makten. Det var dig Flight 93 skulle ha flygit om den inte störtat i backen.

Quote:

Juri lina är en otroligt BRA duktig författare.

så bra att du kan förmedla lustigheter från vaken.se jag undrar hur många här inne som har internskämt om dig.

Nu lägger jag ner denna tråden med ett citat från dig

"Även om Bush är kristen så kräver han inte en ny 911 utredningen eller hur"

Flygplan försvinner för marken är mjuk

[/quote]
Det var min kompis och inte jag som ansåg att de fanns lustigheter på detta forum. Att ni interskämtar om mig skulle jag måsta har varit död för att inte upptäcka.

Om man fyller ut en kolgruva så blir marken hård enligt dig. Då kan man bygga vägar som aldrig sätter sig för utfyllnad gör aldrig att något blir mjukt.

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:

Men vad det missuppfattas hela tiden. Det var personen som ringde och som jag känner som SJÄLV tycke efter jag visat honom detta forum att det fanns många komiska saker att läsa. Det är allstå hans egen uppfattning som jag inte påverkat honom om alls.

Jag blev faktiskt lite ställt när han frågade efter dagerns lustigheter på detta forum.

Det är flera av dem jag känner som är helt övertygade att det inte finns någon som kan tro på vansinnigheterna på detta forum utan att alla skojar med oss kritiker

Det sista är alltså mina arbetskamrater uppfattning och inte min egen.

Jag vill bara med detta visa att om du och andra inte skriver så att folk upplever diskussioner på detta forum som helt vanliga utan fortsätter med att skriva olika skit om kritiker finns det en stor risk att du och andra inte blir tagna på allvar av tillfälliga besökare utan upplevs som ovanligt lättstötta personer.

Jag själv irriteras ibland av era ständiga nedsättande kommentarer om mig som person som jag ytterst sällan bryr mig om eftersom jag börjat se hur förödande det är för trovärdigheten för de som skriver dessa nedsättande kommentarer.

Anonym
Quote:

maggot skrev:

Oj vad du kommer att bli överraskad av den oberoende 911 utredningen.

Vi fick inte reda på något alls för alla var så farliga.

Vi vet inte ett dugg mer idag 20 år efter 911 än vi gjorde 2007.

See User information
Man hade redan försökt spränga symbolen för USA, World Trade Center, redan 1993 men bomben var för klen så man försökte igen 2001 och lyckades då.

Usama Bin Laden och de han stödde hade besegrat Sovjetunionen och nu ville de att USA efter 911 skulle ge sig på Afghanistan och då även besegra USA. Den miss Usama & co gjorde var att felbedöma USA:s slagkraft.

Det är din egna åsikter du för fram.

ZINK sa:bomben

Du vet , för lågt värde i detta inlägg , som för övrigt från spy zink

Zink sa:spränga symbolen

Jag tror vi alla spolar zink NUom inte han tar en plastikoperation , å det med en gång .

Utan källor bara blaj :) spamm rent ut sagt.

Posted on: 2007/11/4 1:50

Edited by sale on 2007/11/4 2:25:33

See User information
Zink e idolen, annars e de bly, men de luktar spy....kanske tenn, de e ju glenn, från göteborg...

Posted on: 2007/11/4 2:10

See User information
Quote:

pluto123 skrev:
Zink e idolen, annars e de bly, men de luktar spy....kanske tenn, de e ju glenn, från göteborg...
Att han är din idol kan man inte missa till och med vägbeskrivnig:)

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=30

Det går fortfarande att skicka in kritik, men publiceringen kommer att vara lite fördröjd.

Posted on: 2007/11/4 2:43

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Kan nån berätta för mig hur en underökning kan vara "oberoende"? Vem kan göra en sån?
Easy genom att inte låta de som är ansvariga vara med helt enlkelt. Hur ser du själv på saken ,var/vad börjar man i "normala fall"??

om man hävdar sig giltig och redan innan man gjort undersökningen, kan förklara vilka som låg bakom, då är man redan jävig, och ej oberoende längre, så det argumentet kan du inte använda, i detta fall är det som att påstå att en polis skulle vara en tjuv i rätten, det kan man inte, domaren tror alltid på polisen, i detta fall gäller det i USA som alltid stöder sin president i krig. Vi kommer inte få se varken Cheney eller Bush dömas för detta, och tror du att nån nånsin kan hindra att fler korrupta NWO anhängare är med och fuskar, nej just det, eftersom dom verkar vara det de flesta, man spelar spelet i massmedia javisst, men i själva verket är ju båda partierna i Usa bildade av och styrda av Illuminati, du kanske vet att deras färger är rött och blått?
Det finns ingen oberoende.

Posted on: 2007/11/4 14:18
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:
Jag vill bara med detta visa att om du och andra inte skriver så att folk upplever diskussioner på detta forum som helt vanliga utan fortsätter med att skriva olika skit om kritiker finns det en stor risk att du och andra inte blir tagna på allvar av tillfälliga besökare utan upplevs som ovanligt lättstötta personer.

Först och främst så är jag mer av en tillfällig besökare som ger kommentarer lite då och då. Vaken är inte centralt för mitt engagemang i rörelesen (rörelsen mot EU och globalisering - inte 9-11 truth).

Sedan ska du inte tala om trovärdighet. Vill du att jag ska ha något förtroende för vad du skriver så borde du ta och lägga korten på bordet. Jag lägger in frågorna från ett föregående inlägg:

Om vi ska tro på den officiella förklaringen så måste vi ju också inse att folk inom Pentagon, Vita Huset etc har brutit mot lagar, protokoll och ljugit för såväl anhöriga som för kommissionen. Hur kan du känna dig nöjd med detta och ta sådana människors ord som sanning ?

Dessutom måste vi ju ompröva fysiklagarna och säkerheten i skyskrapor. Har någon där borta undersökt de kvarvarande skyskraporna så att folk kan känna sig trygga ?

Vad är din kommentar om Mossadagenterna som togs av polisen och det faktum att de sade sig vara där för att "dokumentera händelserna" ?

Än en gång..korten på bordet , Zink.

Posted on: 2007/11/4 14:36

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Först och främst så är jag mer av en tillfällig besökare som ger kommentarer lite då och då. Vaken är inte centralt för mitt engagemang i rörelesen (rörelsen mot EU och globalisering - inte 9-11 truth).

Sedan ska du inte tala om trovärdighet. Vill du att jag ska ha något förtroende för vad du skriver så borde du ta och lägga korten på bordet. Jag lägger in frågorna från ett föregående inlägg:

Om vi ska tro på den officiella förklaringen så måste vi ju också inse att folk inom Pentagon, Vita Huset etc har brutit mot lagar, protokoll och ljugit för såväl anhöriga som för kommissionen. Hur kan du känna dig nöjd med detta och ta sådana människors ord som sanning ?

Kan du säga vilka lagar som de olika personerna från Pentagon, Vita Huset etc har brutit emot före 911 och vad det ha ljugit om?

Jag kan inte svara förrän du angett personerna med namn och vilka lagar de brutit emot och vad de har ljugit om.

Quote:

Dessutom måste vi ju ompröva fysiklagarna och säkerheten i skyskrapor. Har någon där borta undersökt de kvarvarande skyskraporna så att folk kan känna sig trygga ?

Vad är det för fysiklagar du menar när man med en video just med fysiklagar kan visa hur planen slår sönder balkarna inne i WTC 2.

http://www.youtube.com/watch?v=cddIgb1nGJ8

Man bygger dessutom den nya byggnaden så den ska klara det WTC 1 och 2 inte klarade alltså fulltankade stora passagerarplan.

Quote:

Vad är din kommentar om Mossadagenterna som togs av polisen och det faktum att de sade sig vara där för att "dokumentera händelserna" ?

Än en gång..korten på bordet , Zink.

Att det var Mossad agenteter är inget konstigt för agenter jobbar i olika länder och att de var där att dokumentera händelserna var ännu mindre konstigt för de var många TV bolag och privatpersoner också.

Jag fattar inte varför du och andra alltid ska ta sådana händelser som Mossadagenterna och sedan förstora upp dem till absurdum och därmed skapa fiktiva samband som aldrig existerar i verkligheten.

Ta och förklara vad det är för märkvärdig med Mossadagenterna egentligen. Har de smällt av några bomber, placerat ut sprängämnen? Har de på något sätt aktivt varit del i något 911?

See User information
ftersom media fått människor att koppla kritik mot Israel med anti-semitism och nasizm så kan det vara svårt att få andra att följa sionistspåret i 911.

Men all kritik mot Israel och sionismen är inte anti-semitisk elle nazistisk.

Om spåren i 911 leder till Israel och till de sionister/israelvänner som
skrev Rebuilding America´s Defenses planen för tredje världskriget och
dess inledande "catastrophic and catalazying event" - ett nytt Pearl
Harbor så måste dessa spår läggas fram så att alla själva får möjlighet
att ta ställning. Inte som nu - media tiger - vägrar berätta.

Cui bono? Vem tjänade på 911?

http://www.whatreallyhappened.com/fiveisraelis.html

Zink du har själv erkännt att detta var bevisat ,står du inte kvar vid det?

The FBI later concludes at least two are Mossad agents and that all were on a Mossad surveillance mission. The FBI interrogates them for weeks. [Forward, 3/15/2002]

They are held on immigration violation charges, but are released 71 days later. [ABC News, 6/21/2002]

Their names are later identified as Sivan and Paul Kurzberg, Oded Ellner, Omer Marmari, and Yaron Shmuel. [Forward, 3/15/2002]

Varför satt dom fast i 71 dagar i häktet om dom bara ,,,,

The FBI later concludes at least two are Mossad agents and that all were on a Mossad surveillance mission. The FBI interrogates them for weeks. [Forward, 3/15/2002]

They are held on immigration violation charges, but are released 71 days later. [ABC News, 6/21/2002]

Their names are later identified as Sivan and Paul Kurzberg, Oded Ellner, O mer Marmari, and Yaron Shmuel. [Forward, 3/15/2002]

DOM FÖRSTA AGENTERNA SOM ÄR FLYKTINGAR

Posted on: 2007/11/4 17:10

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper