vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: En negers försvarstal...
I vilken tidning har du läst om att vi bör vara rädda för varandra ?

TV4 har nu återigen temat "nollrasism" med "fördomar om islam"

Jag tror du läser tidningen "påhittat"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Maggot: Ja, det förstår jag.

Men du hävdade ju att användandet av ordet "neger" var för att visa detta "ny svenska".

Det har ju potäten indirekt erkännt var en emotionell postning med det ordet för att trigga/retas/etc. Och du försvarar honom med den slutsatsen så blir det ju lögn.

För ordet neger hjälper inte presentationen av vad respektive person inte gillar med "ny svenska betenden". Det förstör bara en sådan presentation.
Ingen tar inlägget och debatten seriöst då.

Get it? Ser du varför ordet är kasst att använda?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag försvarar inte han och jag vet att han vill retas men jag anser det även ligger mycket i att ha den andliga mogenhetet att inte ta illa upp av ordet "neger"

Psilo är psilo han vill retas men även sprida info
Om du tittar på mina trådar som kanske heter "Bögnytt" osv är trådarna provocera därför att de ska väcka uppmärksamhet men innehållet vill jag att folk ska läsa och ta till sig men man måste få dit folk precis som tröjor som "911 insiderjobb" det får folk att tvingas fästa blickarna och annalysera "undersök 9/11" är som att gå med en niketröja

Nada

See User information
Quote:

maggot skrev:
I vilken tidning har du läst om att vi bör vara rädda för varandra ?

TV4 har nu återigen temat "nollrasism" med "fördomar om islam"

Jag tror du läser tidningen "påhittat"

Att tv 4 har teman som nollrasism och fördommar mot islam tyder på att dom vill klargöra att det är "dom och vi" att det faktiskt finns två sidor, något att vara rädd för.

Posted on: 2007/11/4 15:47
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Its obvious many fall for this PLOY and use their time to once again blabber endlessly on, however well meaning.

So what, another idiotic attempt by someone to get other people UPSET, it was easily done.

And, really, as sad as racism is, its NO big deal, just another form of stupidity.

In keeping to the FUCKING theme here (massmedian) its probably due to the zionist owned and controlled western media that the debate here is even taken seriously.

Nigge, kike, honkey, guling....just words, uttered with hate towards otheres by scared stupid ignorant people...just like the mass media taught some of us.

But hey, Void, at least it keeps you busy huh?

And I would point out one further thing:

NEGER betyder INTE Nigger. Ok?

Its more like the equivalent of NEGRO.

Just thought I would waste a bit of time in the hopes that we could learn to ignore the rantings and ravings of pimple-faced tennagers or twenty somethings, who perhaps rightly so are worried about how their lives and the lives of their friends and loved ones will be as they watch their culture being fucked over by a globalist agenda.

I see the symptoms, and as they read my ENGLISH (illuminati språk) languge they may feel ironic disdain as they even understand what I say.

So all you cheap shooters, you will NEVER achieve what we need to do alone, and you will have to UNIFY towards a COMMON goal.

Otherwise, you are using sad pathetic techniques because (most) of you do not even have the intelligence of courage to do anything constructive yourself.

Just like the politicos and their controllers have planned, you respond like the Pavlovian dogs.

Posted on: 2007/11/4 17:46
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Jo, får väl förklara utförligt då det råder tvivel om mitt motiv till trådens titel.

Jag ville använda just ordet "neger" för att det just handlar om en neger och negrars beteenden i bl a Afrika. Rätt skall vara rätt; det handlar om negrar så jag använder det ordet.

För det andra ville jag även använda ordet neger för att det är lite tabu och människor inom ettablissemang, politik osv vill få folk att sluta använda ordet neger. Detta är bara ett litet steg i hela planen för eliten som går ut på att inskränka yttrendefriheten.

Avslutningsvis så använde jag också ordet neger för att just dra till sig uppmärksamhet till tråden, och titeln ger en föraning om ett laddat ämne.

Jaja, det finns väl inget mer att tillägga förutom att det är ganska märkligt att ingen bryr sig om det faktum att negrar i bl a Afrika gruppvåldtar 8 månaders bebisar, det är ju inget hemskt uppenbarligen. Det hemska är ju uppenbarligen istället att man använder ordet "neger".

Denna fixering vid ordet neger kan bara förekomma i landet Absurdistan (Sverige).

DETTA är i allra högsta grad skrämmande.

Anonym
Quote:
But hey, Void, at least it keeps you busy huh?

And I would point out one further thing:

NEGER betyder INTE Nigger. Ok?

Well. I have done nothing of perticular value today, so I got stuck in a useless debate. True that! But try calling a black guy NEGER and you will see it is still understood as Nigger, thats my point aswell. BTW - my workload is more than average some days so I have the right to space-out in some threads on the forum! But Always remember I have a point from the beginning. This time its a wish to raise the standard, and keep the S h i t in the chat. Comprende?

Och storpotätetn, ja det är bra beskrivet av dig, dina syften. Vad du ville få fram osv. Och ja, vi vet alla hur illa läget är och att du använder ordet _neger_ gör inte på något sätt att din poäng går fram lättare, snarare tvärtom. Vi vet redan att det är beoynd illa i afrika på alla sätt. Dessutom så är nästan allt du skrev efterkonstruktioner av dina syften om man tittar på ditt första inlägg. Det är ganska uppenbart att du är upprörd och jävligt arg när du skriver det.
Så cool it next time.

Back to my final point.:

Jag vill ha högre kvalitet på trådarna på alla sätt. Ilska/reta/hetsa/trigga-folk och hat och suget efter att få skrika NEGER och ha NEGER som ord i sina inlägg/titlar kan hållas till chatten i fortsättningen.

Anonym
Ett svar på Micros infantila okunnighet om detta ämnesområde
Detta är ett fruktansvärt övergrepp som kan dateras till 2001. Men av någon anledning har detta sorgliga fall kommit upp till ytan på internet sedan några månader tillbaka i form av kedjebrev där man uppmanas att skriva på petitioner etc...

Det finns idag mer aktuella fall där hundratusentals barn, kidnappas, våldtas och mördas. Männen som mördade den lilla 9-månaders flickan kan beteendemässigt kopplas ihop med gärningsmännen som några månader innan våldtog och mördade en 8-månaders bebis på liknande sätt.

Idag handlar det ofta om barn som kidnappas till totalt pantade paramilitära revolutionsarmeér som inte sällan kallar sig saker som "Lord´s Army" eller kopplar ihop sina slaktarorgier med bibel eller kommunistiska manifest. Dessa dårar kidnappar små barn och tvingar pojkarna att bli kallblodiga mördare och våldtar de små flickorna och smittar dem med HIV samt gär dem gravida.

Det finns seriösa organisationer som med risk för sina egna liv försöker rädda barnen från dessa övergrepp.

Lite fakta om det oerhört skrämmande övergreppet mot en 9-månaders bebis. Detta är förmodligen bara toppen av det isberg som packat in okunnighet, känslolöshet och brutalitet på ett och samma ställe. Som egentligen bara kan lösas med en enda patron från ett höghastighetsvapen där man ställt de ansvariga på ett långt led och belönar dem med ett nackskott:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/1703595.stm

http://www.cindyloudale.com/rapeofanation.htm

http://www.infant-trust.org.uk/Newsarchive/voicesraised.shtm

http://www.medscape.com/viewarticle/444213

http://www.aegis.org/news/sc/2002/SC020203.html

Anonym
Ordet neger är inte lika laddat med negativ klang för mig som för andra på forumet. Men eftersom jag är vit kan jag ju inte riktigt sätta mig in i hur det skulle kännas.

Dock känner jag en hel del människor med annan hudfärg än jag. En del av dem blir rasande om någon kallar dem neger medans andra bara garvar åt det.

Tror det handlar om vem som säger det och på vilket sätt.

Min kusin som är mulatt beställer fortfarande "negerbollar" när han är på cafe... han vägrar att säga "Delicatoboll" eller "kokosboll" utan deklarerar helt koncist efter mer än femtio år i Sverige att ordet "Negerboll" tillhör den svenska kulturen och har väldigt lite att göra med honom som person.

Undrar hur många som nu på forumet desperat skrikit att ordet "neger" är hemskt själva är eller har koppling till annan hudfärg än den vita?

P.S. Fast visst kan man förstå att Psilocyber marknadsför sina trådar på ett uppmärksammat sätt.

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Ordet neger är inte lika laddat med negativ klang för mig som för andra på forumet. Men eftersom jag är vit kan jag ju inte riktigt sätta mig in i hur det skulle kännas.

Dock känner jag en hel del människor med annan hudfärg än jag. En del av dem blir rasande om någon kallar dem neger medans andra bara garvar åt det.

Tror det handlar om vem som säger det och på vilket sätt.

Min kusin som är mulatt beställer fortfarande "negerbollar" när han är på cafe... han vägrar att säga "Delicatoboll" eller "kokosboll" utan deklarerar helt koncist efter mer än femtio år i Sverige att ordet "Negerboll" tillhör den svenska kulturen och har väldigt lite att göra med honom som person.

Undrar hur många som nu på forumet desperat skrikit att ordet "neger" är hemskt själva är eller har koppling till annan hudfärg än den vita?

P.S. Fast visst kan man förstå att Psilocyber marknadsför sina trådar på ett uppmärksammat sätt.
Jag själv tycker att "Negerboll" är rasistiskt å bör inte att användas, säg i stället Gambiahuvud med mjäll på hälsa din kusin det kalkonmannen så blir ingen sårad, hur lätt som helst:)

Posted on: 2007/11/5 15:51

Anonym
Emil det behövs inte göras "vi och dom" eftersom vi redan lever segrigerat i de mångkulturella områdena vilket är naturligt..

Här kallar negrer varandra för blatte det betyder ungefär "kompis" svenne däremot är något negativt

See User information
Jo, visst är det så. Men det är dom som gjort det så.

Kolla bara på film industrin, musik industrin och media i allmänhet..

Posted on: 2007/11/5 17:31

Anonym
De har inte gjort det så det är skapat naturligt
segrigation är naturligt.

Jag har ju träffat dig i verkliga livet en gång emil och du hade med dig två vänninor från en liknande subkultur "punk/goth/synt" osv

Ni delar antagligen många gemensama intressen normer och musiksmak precis som muslimer gör sinns emellan du hade ingen kvinna med burka med när vi fikade för att ni inte skulle ha lika trevligt ihop.

Jag umgås mestadels med svenskar men har även utomeuoriska invandrare men de jag känner mig mest hemma med och lika i tänkandet är svenskarna

Människorna som bor i angered skolungdomar har haft hela livet på sig att lära känna andra kulturer och landsmän men de väljer till 90% sina egna "landsmän" likaså andra generationensinvandrare dras till sina rötter

Jag bor i angered jag vet vad jag snackar om

See User information
Självklart väljer man att umgås med folk som tänker som en själv osv, men jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra?

Det jag pratar om är att dom gör en form av motpoler mellan olika grupper.
Jag om någon vet väll hur man blir behandlad om man inte tillhör sammhållets "normer".

Jag påstår inte att illuminati sitter och skrattar för att få svenskar och svarta gifter sig, jag menar att dom sitter o skrattar för att dom har gjort det så att man ser sig som mer eller mindre olika varelser och innerst inne har någon form av hat till andra.

Posted on: 2007/11/5 17:52

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Självklart väljer man att umgås med folk som tänker som en själv osv, men jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra?

Det jag pratar om är att dom gör en form av motpoler mellan olika grupper.
Jag om någon vet väll hur man blir behandlad om man inte tillhör sammhållets "normer".

Jag påstår inte att illuminati sitter och skrattar för att få svenskar och svarta gifter sig, jag menar att dom sitter o skrattar för att dom har gjort det så att man ser sig som mer eller mindre olika varelser och innerst inne har någon form av hat till andra.

Mångkultur har eliten allt att vinna på dessutom vill de ha "rasblandning" lenin sade "folken ska blandas" vilket lederna till att de olika raserna och kulturerna raderas men om vi inte blandas så måste vi leva segrigerat vilket skapar otryghet och respektlöshet och utarmar det svenska folkhemmet och den folkgemenskap som faktistk finns i visa homogena småstäder i vårt land.

Som en chilinsk vän sade till mig "du är den enda svensken jag har kan räkna som vän och även den enda jag har på msn det betyder inte att jag hatar er svenskar jag finner dock inget intresse av att umgås med er"

See User information
Altså, jag har sagt detta tusen gånger, jag VET att illuminati vill skapa mångkultur, blanda raser osv. Det jag säger är bara att dom vill också hålla folk rädda för varandra..

Posted on: 2007/11/5 18:10

Anonym
Jag kan inte direkt så några tydliga bevis för att det skulle vara så med alla dessa intergrationsprojekt som "farras hjältar" osv.

Det som sker med importerad krimminalitet är att det måste ske åtgärder i form av kameraövervakning.

Din poäng i det hela är väldigt liten tycker jag och skulle det vara så som du säger skulle det läggas mycket mer sanningar på bordet om ex invandrares överrepresentation i brottstatestiken men den mörkas och varför är det så ?

Jag säger det rakt ut

Kvinnor bör vara rädda för att vara ute på nätterna i mångetniska områden det är bara en tidsfråga innan de blir sexuellt trakaserade

See User information
Jag tycker inte man behöver kolla så långt eller noggrant för att se hur det hela byggs upp.

Undertryckt rädsla och ogillande för personer med annan kultur byggs konstant upp i media, såsom al-qaida.. Men på samma gång tabu belägs den och tystas ned, så man inte vet vad man ska göra eller säga, på så vis bildas det nästan underjordiska sällskap, som tex ny-nazister, som själva sedan blir en stor rädsla i sammhället.

Känns även lite som det perfekta brottet. Sammtidigt som dom för oss tillsammans och säger åt oss att älska varandra fyller dom oss med rädsla och hat.

Posted on: 2007/11/5 18:21

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Jag tycker inte man behöver kolla så långt eller noggrant för att se hur det hela byggs upp.

Undertryckt rädsla och ogillande för personer med annan kultur byggs konstant upp i media, såsom al-qaida.. Men på samma gång tabu belägs den och tystas ned, så man inte vet vad man ska göra eller säga, på så vis bildas det nästan underjordiska sällskap, som tex ny-nazister, som själva sedan blir en stor rädsla i sammhället.

Känns även lite som det perfekta brottet. Sammtidigt som dom för oss tillsammans och säger åt oss att älska varandra fyller dom oss med rädsla och hat.

När jag blev antirassit med överstrukna hakors på tröjor berode det på att samhället formade mig till en tolerant antinationalist.
en rad i imperiets låt rasera går
"Svenska kvinnor varnas för svarta män" och jag trodde att det var så!
men jag har själv aldrig upplevt eller kunnat bekräfta det snarare tvärtom.

Al-qaida får vi varje dag höra om hur de är en liten förtryck minoriet men kampen mot dom behövs för att bekämpa islam samt gå in i mellanöstern mm.

Nationalister däremot tas upp om hur farliga de är av TV4 varje år men i verkliga livet är det inte så.
eftersom jag är lite smått aktiv nationella rörelsen hör jag aldrig om några nationalister som slår ner invandrare till följd av deras etniska bakgrund

See User information
Nepps, givetvis är gruppen med högerextremister som tar till våld väldigt lite. Men det är ju det man hör om väldigt mycket..

För ett tagsen stod det ju i tidningen om at vänsteraktivister kastat in stenar (och färg?) i en av sverigen demokraternas bostäder, kan ni tänka er vad som hänt om det var nazister som gjort samma sak på något invandrar vänligt parti?

Nej, vänster radikala är lika korkade som högerradikala, bara det att dom är så korkade att dom inte förstår att det är faschism dom förespråkar.

Men jag håller fast vid att det är motpoler och rädsla dom i allra högsta grad dom vill styra upp.

Posted on: 2007/11/5 18:36

Anonym
Quote:

Men jag håller fast vid att det är motpoler och rädsla dom i allra högsta grad dom vill styra upp.

Jag tycker dina kunskaper i detta ämne faktiskt är ganska bristfälliga då du inte kan styrka din ståndpunkt med några konkreta exempel.

Att folk är rädda för att gå på gatorna i angered är för att var 4e dag sker där ett rån eller en våldtäckt i en förort med endast 40000 invånare jämställ hur ofta man hör det med framkallade kollektiva räddslor som ex fågelinfluensan eller pensionssparande.

See User information
Jag har försökt förklara hur jag menar. Och ett exempel jag tagit många gånger är, att varje gång dom har ett sk anti rasist program på tv så gör dom folk rädda. Även om det "oficiella" syftet är att visa hur snälla dom på media är, så är det ända det gör att visa att det finns olika sidor, olika lag och något att vara rädd för.

Alla anti rasist program handlar i grunden om att det faktiskt är "dom" och "vi"

Posted on: 2007/11/5 20:07

See User information
Quote:

Jag tycker dina kunskaper i detta ämne faktiskt är ganska bristfälliga då du inte kan styrka din ståndpunkt med några konkreta exempel.

Jag är medveten om att jag inte är lika insatt i invandrigns politik som tex du, men det är väll ingen anledning att jag inte får ha åsikter, eller tycka saker?

Posted on: 2007/11/5 20:11

Anonym
Det är knappast något "dom och vi" dom är ute efter pga av att de lyckas få den vanliga svensken att ha det otroliga dubbeltänkandet att invandrare är svenskar men om de råkar ut för ex diskimering är de invandrare.

Jag ser inga beläg för att eliten vill ha "dom och vi" för det är naturligt att det är så det är så otroligt grundlägande och därför måste vi matas.

Att de vill få oss att vara rädda för invandrare har jag inte sätt ett enda belägg för.

Sen är det klart att du får ha en åsikt men nu har du ju faktiskt inte en åsikt i denna fråga utan snarare en "sanning" som jag anser du inte kan konkritisera

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper