vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#1


See User information
Var hos tandläkaren för ett tag sedan, jag frågade tips om tandkräm och fick veta att det gick bra med vilken som helst, bara den innehöll flour. Fick någon rengöring av tänderna samtidigt med något som smakade tandkräm, var rejält seg efteråt, kan vara att jag varit litet trött nu på hösten/vintern men men.

Hur stor nytta gör tandläkarna. Visst ibland behöver man dem och de känns rätt så professionella kan jag tycka, när man åker utomlands så verkar det i alla fall som om folk har sämre tandhälsa på vissa platser, speciellt äldre personer. Tycker ibland att när de petar med sina intrument och tar bort tandsten, om man inte verkligen behöver det så sliter de ju bara på tänderna, och så kostar de pengar med, allt tandbostande sliter ju också på tänder och tandkött. Förstår att man ska hålla tänderna rena, men alla bieffekter från flour och slitage kan väl inte vara det bästa.

Ska fråga vad det innehåller som de rengör tänderna med, är väl något med en massa flour i. Fourtanterna i skolan, och sedan de rapporter om att för mycket flour är skadligt för tänderna, varför pratar alla tandläkare alltid om flour, vad är så magiskt med det, vissa säger att det knappt hjälper medan andra säger att det är skadligt för tänderna. Det hela känns konstigt, även om det är bra så har de verkligen banket in folk i att de ska borsta tänderna två gånger om dagen med flour, tänk om det är dåligt, att det kan vara så lätt att få en hel befolkning att göra det, vad mer kan man få folk att göra.

Posted on: 2007/11/1 19:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#2


See User information
Quote:

jin83 skrev:
Var hos tandläkaren för ett tag sedan, jag frågade tips om tandkräm och fick veta att det gick bra med vilken som helst, bara den innehöll flour. Fick någon rengöring av tänderna samtidigt med något som smakade tandkräm, var rejält seg efteråt, kan vara att jag varit litet trött nu på hösten/vintern men men.

Hur stor nytta gör tandläkarna. Visst ibland behöver man dem och de känns rätt så professionella kan jag tycka, när man åker utomlands så verkar det i alla fall som om folk har sämre tandhälsa på vissa platser, speciellt äldre personer. Tycker ibland att när de petar med sina intrument och tar bort tandsten, om man inte verkligen behöver det så sliter de ju bara på tänderna, och så kostar de pengar med, allt tandbostande sliter ju också på tänder och tandkött. Förstår att man ska hålla tänderna rena, men alla bieffekter från flour och slitage kan väl inte vara det bästa.

Ska fråga vad det innehåller som de rengör tänderna med, är väl något med en massa flour i. Fourtanterna i skolan, och sedan de rapporter om att för mycket flour är skadligt för tänderna, varför pratar alla tandläkare alltid om flour, vad är så magiskt med det, vissa säger att det knappt hjälper medan andra säger att det är skadligt för tänderna. Det hela känns konstigt, även om det är bra så har de verkligen banket in folk i att de ska borsta tänderna två gånger om dagen med flour, tänk om det är dåligt, att det kan vara så lätt att få en hel befolkning att göra det, vad mer kan man få folk att göra.

det magiska dom gör är att de pajar din hjärna, fluor omvandlar Talgkottkörteln till Kalcium, det är den som utsöndrar endorfiner och DMT som styr hur nya hjärnceller skapas. Utan Talgkottkörtel=Dum i huvudet för gott.
Dom säger att om man administrerar fluor i 1 år till en person, blir han aldrig sig mer lik.
Nazzarna hade det i lägrena ochså, för att göra fångarna medgörliga.
Lita aldrig på tandläkarna, glöm inte att dom för inte länge sedan rekommenderade Amalgam, som innehöll kvicksilver.
Föresten kvicksilver är Illuminatis, symbol, kommer sig av att Rotchild hade värlsdmonopol på Kvicksilver en gång i tiden, kanske fortfarande.

Posted on: 2007/11/1 20:26
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#3


See User information
okey... tallkottkörtel heter det.

Smart.


Posted on: 2007/11/1 20:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#4


See User information
Quote:

novax skrev:
okey... tallkottkörtel heter det.

Smart.


skaffa en sån du

Posted on: 2007/11/1 20:54
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#5
Quote:
Dom säger att om man administrerar fluor i 1 år till en person, blir han aldrig sig mer lik.


Som jag sagt i andra trådar. Jag har 75-100 mg flourtabletter om dagen i cirka 2.5 år. Jag upplever mitt nuvarande tänkande och liv dock som mycket bättre än både innan flouret och definitivt bättre än under det.

Tror kroppen kan laga jävligt mycket själv om man ger den rätt spårämnen, mineraler, vitaminer, näringsämnen från rätt källor och i rätt mängder. + Motion och kärlek. :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#6


See User information
Void tycker Fluor+Hjärna=kärlek
Forskning säger
giftrankning:
Bly=mindre giftigt än fluor

Arsenik=mer giftigt än fluor

Om du har mer än 900mg/kubikmeter aresenik i jorden måste du enligt lag ringa saneringsfirma, och speciell sanerings utrustning måste användas, skyddskläder ansiktsmask, men nu när du har 1500mg/kubikmeter Fluor i tandkrämen stoppar du den i munnen. Frivillgt, utan att en lag tvingar dig.

Visst kan det bli lite tokigt ibland?
Varför tror du själv att det står på flaskan att man inte skall ge Ramlösa till Barn?

Varför hade Hitler fluor i vattnet till lägerfångarna?

Varför dumpar man Fluor i vattnet i Illuminatikontrollerade USA?

Bara en tanke..



Two new epidemiological studies which tend to confirm fluoride's neurotoxic effects on the brain have shown that children exposed to higher levels of fluoride had lower IQs.
http://www.holisticmed.com/fluoride/

A study published in Brain Research shows that rats drinking only 1 part per million fluoride (NaF) in water had histologic lesions in their brain similar to Alzheimer's disease and dementia.

1 ppm är dagens "godkända" dos i Sverige.


Forskning bevisar
Causes Cancer
Changes Bone Structure and Strength
Causes Birth Defects and Perinatal Deaths
Proven Ineffective
Impairs Immune System
Causes Acute Adverse Reactions
Causes Initial Stages of Skeletal Fluorosis
Increases Lead and Arsenic Exposure
Fluoride Causes Osteoarthritis
Contributes to the Development of Repetitive Stress Injury
Causes Permanent Disfigurement of the Teeth in Many Children
Inhibits Key Enzymes
Supresses Thyroid Function
Causes Large Numbers of Acute Poisonings
Banned in Many Countries

SAMMA LÄNK

Posted on: 2007/11/4 20:26
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#7
Steffo: Quote:
Void tycker Fluor+Hjärna=kärlek


Det har jag inte skrivit ovan. Man kan inte ens göra den slutsatsen du gör om min inställning till flour om man läser ovan. Läs igen och se vad jag uttalar mig om. Jag vet om allt det du skrev rent tekniskt om flour och vad det används till. Det är inga nyheter. Jag håller med om dem. Jag pratade om hur man kan rena kroppen och att med kunskap kommer förändring. Flour har aldrig varit något som vi pratat om positivt här, vi har länge varnat för det. Precis som MSG osv.

Du har en jättebra förmåga på att svara på något helt annat än den som skrev inlägget påstod. När man går igenom dina inlägg i andra trådar syns det ganska fort. Kan du inte läsa på bara lite lite vad som skrivits om flour tidigare i forumet?

Fick du helt allvarligt för dig att jag propagerade för flour eller varför kläckte du ur dig allt det där?

PS - Du har fortfarande inte svarat mig i chat-tråden ännu.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#8
Quote:
Void:
Som jag sagt i andra trådar. Jag har 75-100 mg flourtabletter om dagen i cirka 2.5 år. Jag upplever mitt nuvarande tänkande och liv dock som mycket bättre än både innan flouret och definitivt bättre än under det. Tror kroppen kan laga jävligt mycket själv om man ger den rätt spårämnen, mineraler, vitaminer, näringsämnen från rätt källor och i rätt mängder. + Motion och kärlek. :)


Void! Vad är det du skriver?

Att du "har" 75-100mg fluortabletter om dagen i cirka 2.5 år!

Utifall du bara "har" haft dem i t.ex. fickan under 2.5 år så hade det nog inte spelat nån större roll för din ämnesomsättning men jag gissar att du menar att du "tagit" dem under 2.5 år.

Då kommer nästa fråga som tenderar att bli lite humorladdad!

Menar du att du tagit (d.v.s. ätit, svalt eller tuggat) 75 st 100mg tabletter om dagen i 2.5 år?

I sådana fall har fluortanten funnit sin överman!


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#9
Flourtanten har ingen chans mot mig!

Vanligtvis får ungar 25 mg flour / dag. Alternativt 25mg morgon och sedan 25mg kväll.

Min tandsköterska lurade i mig att jag behövde flourtabletter för då skulle jag få färre hål. (yeah right, efter slutat med flourtab/flourtandk så har jag haft 0 hål på 2 år.) Iofs är jag mycket ordentligare med allt nu förtiden.

Jag fick under min tid 50 mg tabletter och även tabletterna med 75 mg flour.

Dvs ibland fick jag i mig ibland 100mg flour / dag. Eftersom tandkräm spottar du ut, munsköljflour spottar du ut, men det är ENBART tabletterna som du tar upp i sin helhet. Dock så är ju munhålan mycket bra på att ta upp olika ämnen så att ha det i munnen ett par minuter så som skölj/tandkräm är heller inte rekommenderat som ni vet.

Well. Jag leder flourligan med 100mg/dag i 2.5 år i vuxen ålder. Knäck det era mesar. (Och jag står fortfarande upp). Om någon har 25 mg / dag i barndommen så kan ni kanske knäcka mig, då det flouret du får under den tid du växer kan ansamlas i kroppen/skellettet och skada dig i framtiden.

Det finns kurer för de som känner sig/ får diagnos flourskadad.
Dr Bill Deagel och nån annan av dem brukar tjata om det, minns ej vem just nu. Dvs ämnen som driver flour ur kroppen på vissa sätt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#10
Hur fan matchar man det, en utmaning kanske?

Ett kilo aspartam i veckan?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#11
Kalkon:

Vi gör en dokumentär om det.

Maggot och Micro, vägs, får medicinsk undersökning, testar deras blodvärden, kondition, etc etc, hela rubbet.

Sen får micro bara käka ekologiskt, med egenvalda kryddor och inget flour,aspartam,natriumglutta,etc etc. Maggot får dock däremot _enbart_ hämta sin mat från Lidl eller Netto. Han får inte köpa något från något annat ställe och varje måltid ska drickas med light-läsk och kryddas med lite MSG. Inte så vetenskapligt. Men det blir en bra film vill jag lova. :)

Lightläsk-generationen är under mer attack än oss som attackerades med enbart vaccin och flourtanter som barn tror jag. Det blir bara värre och bredare attacker.

(Ja, jag vet att jag helt sumpat att följa topic, det är typiskt mig, borde få stryk.)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#12
Tandläkare, är inte dom i samma kategori som advokater, politiker, byråkrater...? Kostar bara pengar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#13


See User information
Quote:

void skrev:
Steffo: Quote:
Void tycker Fluor+Hjärna=kärlek


Det har jag inte skrivit ovan. Man kan inte ens göra den slutsatsen du gör om min inställning till flour om man läser ovan. Läs igen och se vad jag uttalar mig om. Jag vet om allt det du skrev rent tekniskt om flour och vad det används till. Det är inga nyheter. Jag håller med om dem. Jag pratade om hur man kan rena kroppen och att med kunskap kommer förändring. Flour har aldrig varit något som vi pratat om positivt här, vi har länge varnat för det. Precis som MSG osv.

Du har en jättebra förmåga på att svara på något helt annat än den som skrev inlägget påstod. När man går igenom dina inlägg i andra trådar syns det ganska fort. Kan du inte läsa på bara lite lite vad som skrivits om flour tidigare i forumet?

Fick du helt allvarligt för dig att jag propagerade för flour eller varför kläckte du ur dig allt det där?

PS - Du har fortfarande inte svarat mig i chat-tråden ännu.


Tycker jag vad jag tycker sa tycker jag vad jag tycker.
Du sager att du ater mycket fluor och att det minsann inte ar skadligt, for du kanner dig "battre" nu, allt man vertom fluor bevisar motsatsen. Klart dom "sager" att det ar "bra" men det finns inga bevis for det, eftersom du "litar' pa vad du "tror" eftersom nan har "sagt" att fluor ar "nyttigt", antar jag val att det bara ar att tugga pa, lycka till!

Hur man tolkar och svarar ar val upp till den som tolkar och svarar, eller skall DU tanka at mig? Som tuggar fluor? NEJ, NEJ, NEJ Tack!

Posted on: 2007/11/5 14:27
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#14
Tandläkare = Hycklare.

Menar vad är iden med att rotfylla en kanal i taget när man vet att en död tand bara inbjuder sjukdomar och dessutom ta betalt för det?

Pengar Pengar Pengar = Klassfråga som allt annat i denna dubbelmoralens tider.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#15
Quote:

kalkonmannen skrev:
Hur fan matchar man det, en utmaning kanske?

Ett kilo aspartam i veckan?




Det är väl ingen konst !!


Det är bara att gå till ICA eller någon annna mataffär och handla varje dag. Det är ju för fan Aspartam i allting snart......




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#16
Ibland är det bra att ramla över vad man har skrivit tidigare, och revidera sina felaktiga uttalanden. Detta är pinsamt och jag ber om ursäkt och får ta och skämmas nu.

Självklart menar jag 0.75 mg flour respektive 0.25 mg flour INTE 75mg eller 25mg.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tandläkare, hur mycket nytta gör de
#17


See User information
Jag har skrivit lite liknande saker i andra trådar i samma ämne, men vill bara påpeka att det råder en begreppsförvirring i Sverige eftersom vi refererar till både "fluor" och "fluorid" med benämningen "fluor", vilket är felaktigt. Trots att det står att våra tandkrämer innehåller "fluor", är det "fluorid" och inget annat dom innehåller, eftersom fluor i tandkrämen skulle döda oss ganska omgående. Det innebär dock inte att fluorid skulle vara ofarligt, vilket jag inte verkar behöva övertyga någon här inne om. Kolla in länken nedan med ett föredrag med f d tandläkaren Phyllis Mullinix (Citerad och intervjuad i filmen "Esoteric Agenda" som väl alla här sett):

http://youtube.com/watch?v=9daqPRUWpMc
http://youtube.com/watch?v=A4QrTcyrrvw&feature=related
http://youtube.com/watch?v=AuK7-af6diA&feature=related

Framför allt sista delen är speciellt intressant. Inget tvivel om att hela historien om fluor(id) i tandkrämen är en stor konspiration.

Posted on: 2008/6/28 21:43
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
51 user(s) are online (51 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 51

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS