vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



En ärlig svensk jude (!?)
#1


See User information
En ärlig svensk jude
blottlägger den judiska mentaliteten

( I följande artikel publicerad i Stockholms tidningen Metro, den 2006-08-04), en ärlig svensk jude blottlägger den judiska mentaliteten. Bör läsas av alla som tror att man kan låtsas som om staten Israel inte har någonting med judarna att göra.
A. P.
****************************************************

Metro, 2006-08-04

Nu kan jag inte fortsätta att fega

Efter att ha deltagit på en av Judiska museets utställningar häromåret blev jag intervjuad av en tyskspråkig radiokanal.

Reportern frågade mig hur mycket staten Israel betytt för mig som jude uppvuxen i Sverige.

- Ingenting, svarade jag.

Det var en grov lögn. Hela min uppväxt var extremt starkt präglad av Israel. Det var det vanligaste ämnet som diskuterades kring vårt matbord, om vi gav pengar till välgörenhet var det till Israel de gick och jag var i flera år övertygad om att det var där jag skulle göra min militärtjänst. Trots att jag aldrig bott där längre än två månader i sträck har jag alltid identifierat mig betydligt mer med Israel än med Sverige.

Jag ljög för reportern av gammal vana. Det är en jobbig och svår
kombination när ett land jag har så djupa känslor för ofta uppträder på ett sätt jag inte kan försvara, samtidigt som jag vägrar ge självgoda svenska proggskägg med svartvit världsbild minsta chans att titta upp från sina kikärtsgrytor och ropa: "Titta, till och med dom själva erkänner att de är dumma i huvudet."

Min utväg har varit att göra precis som jag gjorde med reportern - vifta bort frågan och förtränga problemet.

Den här sommaren förtränger jag mer än någonsin.

Sedan de första attackerna i mitten av juli undviker jag tidningar och tv-nyheter så gott det går och har jag på radion lyssnar jag enbart på Svenska favoriter.

Den enda del av rapporteringen jag kunnat tvinga mig själv att ta del av är den som kallas analys eller överblick. Där sätts dagens krig in i ett större sammanhang, vilket ger mig det jag kommit på mig själv med att hela tiden vara ute efter - förståelse för den israeliska regimens agerande.

Men det går inte att hålla emot hur länge som helst. Till sist sipprar allt det andra ändå igenom och då hjälper varken analyser eller överblickar.

När jag för några dagar sedan råkade få syn på en text av bloggaren Hanin Shakrah i Svenska Dagbladet var mina förträngningsmekanismer tvungna att ge upp.
Hon är på plats i Libanon och berättar plågsamt personligt om det enorma lidandet. Om dånet från stridsflygplanen, om lukten från en sönderbränd tolvårig flicka, om en man som grät så häftigt att han verkade ha drabbats av ett epileptiskt anfall.

Jag läste och skämdes över att det här till viss del faktiskt sker i
mitt namn. Jag skämdes över att jag hukat och hållit tyst medan allt det här pågått. Jag har ju vetat allt egentligen, men varit för feg för att dra några slutsatser.

Hanin Shakrah avslutade sin text med att skriva att hon åkt till
Libanon för att göra sin del och att hon nu uppmanade läsarna att göra sin.

Jag vet inte hur man gör det bäst eller exakt hur det ska gå till.
Bara att kriget är oacceptabelt och att jag inte kan fortsätta fega.

Stephan Mendel-Enk
journalist och författare

NU är det ju som så att jg faktum bor på landet och har inte nu tillgång till den här "Gratis-blarran - men jag fann denna ertikel på "Radio-Islam" - en av mina favorit-siter____________________________

" I have seen much war in my lifetime and I hate it profoundly.
But there are things worse than war; and all of them come with defeat."
Ernest Hemingway

Posted on: 2007/11/6 21:56
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ärlig svensk jude (!?)
#2
Här är en annan intressant artikel av en jude från metro som tar upp radio islam och sverigedemokraterna

"Vad fan är det för fel på svenskarna och vår demokrati? Radio Islam för statistik och hänger ut framgångsrika judar i svenskt näringsliv (på den listan finns jag upptagen för mitt frekventa samröre med gruppen) och vi, folket, gör inget."

http://www.metro.se/se/article/2007/08/22/22/1736-45/index.xml

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ärlig svensk jude (!?)
#3
sen finns även Boris Benulic som ofta tar upp "antisemitismen" i metro

http://213.180.94.48/site/metro/discu ... thor_id=26&entry_id=17848

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ärlig svensk jude (!?)
#4


See User information
Quote:

SHYGETS skrev:
En ärlig svensk jude
blottlägger den judiska mentaliteten

( I följande artikel publicerad i Stockholms tidningen Metro, den 2006-08-04), en ärlig svensk jude blottlägger den judiska mentaliteten. Bör läsas av alla som tror att man kan låtsas som om staten Israel inte har någonting med judarna att göra.
A. P.
****************************************************

Metro, 2006-08-04

Nu kan jag inte fortsätta att fega

Efter att ha deltagit på en av Judiska museets utställningar häromåret blev jag intervjuad av en tyskspråkig radiokanal.

Reportern frågade mig hur mycket staten Israel betytt för mig som jude uppvuxen i Sverige.

- Ingenting, svarade jag.

Det var en grov lögn. Hela min uppväxt var extremt starkt präglad av Israel. Det var det vanligaste ämnet som diskuterades kring vårt matbord, om vi gav pengar till välgörenhet var det till Israel de gick och jag var i flera år övertygad om att det var där jag skulle göra min militärtjänst. Trots att jag aldrig bott där längre än två månader i sträck har jag alltid identifierat mig betydligt mer med Israel än med Sverige.

Jag ljög för reportern av gammal vana. Det är en jobbig och svår
kombination när ett land jag har så djupa känslor för ofta uppträder på ett sätt jag inte kan försvara, samtidigt som jag vägrar ge självgoda svenska proggskägg med svartvit världsbild minsta chans att titta upp från sina kikärtsgrytor och ropa: "Titta, till och med dom själva erkänner att de är dumma i huvudet."

Min utväg har varit att göra precis som jag gjorde med reportern - vifta bort frågan och förtränga problemet.

Den här sommaren förtränger jag mer än någonsin.

Sedan de första attackerna i mitten av juli undviker jag tidningar och tv-nyheter så gott det går och har jag på radion lyssnar jag enbart på Svenska favoriter.

Den enda del av rapporteringen jag kunnat tvinga mig själv att ta del av är den som kallas analys eller överblick. Där sätts dagens krig in i ett större sammanhang, vilket ger mig det jag kommit på mig själv med att hela tiden vara ute efter - förståelse för den israeliska regimens agerande.

Men det går inte att hålla emot hur länge som helst. Till sist sipprar allt det andra ändå igenom och då hjälper varken analyser eller överblickar.

När jag för några dagar sedan råkade få syn på en text av bloggaren Hanin Shakrah i Svenska Dagbladet var mina förträngningsmekanismer tvungna att ge upp.
Hon är på plats i Libanon och berättar plågsamt personligt om det enorma lidandet. Om dånet från stridsflygplanen, om lukten från en sönderbränd tolvårig flicka, om en man som grät så häftigt att han verkade ha drabbats av ett epileptiskt anfall.

Jag läste och skämdes över att det här till viss del faktiskt sker i
mitt namn. Jag skämdes över att jag hukat och hållit tyst medan allt det här pågått. Jag har ju vetat allt egentligen, men varit för feg för att dra några slutsatser.

Hanin Shakrah avslutade sin text med att skriva att hon åkt till
Libanon för att göra sin del och att hon nu uppmanade läsarna att göra sin.

Jag vet inte hur man gör det bäst eller exakt hur det ska gå till.
Bara att kriget är oacceptabelt och att jag inte kan fortsätta fega.

Stephan Mendel-Enk
journalist och författare

NU är det ju som så att jg faktum bor på landet och har inte nu tillgång till den här "Gratis-blarran - men jag fann denna ertikel på "Radio-Islam" - en av mina favorit-siter____________________________

" I have seen much war in my lifetime and I hate it profoundly.
But there are things worse than war; and all of them come with defeat."
Ernest Hemingway


Bra post , den var kul. Vill dock sparka lite på argumentet "svensk" jude.....eftersom det bara finns 10% judar i Israel, ja i hela världen, kan det knappast finnas mer än 1% i Sverige, med detta menar jag att de flesta är konverterade fejk judar, som inte håller i tvätten. Dvs, dom är inte "riktiga" genetiskt besläktade med dom riktiga judarna. Dessa "piratkopierade" judar härstammar från Georgien, och skall kallas på svenska "Askenasisk" och på engelska "Azkenasi" det är denna gruppering, som är de så kallade ZIONISTERNA styrda av Fam Ruttenskjöld (rotschild) som hävdar "homeland" i Israel, lika lite som jag är kunglig, kan dessa lögnare göra gällande härstamma därifrån. Georgien och Kaschakststan är ert hemland, åk hem dit.

Posted on: 2007/11/6 22:29
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS