Vakencorner

Anonym
|
Re: Motörhead, mindcontrol genom brutal sanning
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Intressant att du tar upp Orgasmatron... Sepultura gjorde en cover på den under sina tidigaste dagar. Läser man många av Sepulturas texter så pekar de väldigt mycket på den dolda ondska som eliten står för.. Ett utklipp från Morbid vission och låten Troops of doom: Catastrophe and destruction Mankind is slaughtered without mercy Suphul clouds are in the air... Troops of doom gjorde de även en nyinspelning av på nästa platta schizophrenia! Morbid Vision plattan släppte de 1985. Jag gillade dem på den tiden... Kollar man på intevjuer från den tiden så var ingen av dem på något sätt kunniga när det gäller språket Engelska! Läs texterna och fundera på det... Iofs sig så är det en annan sak att skriva texter och intrvjuas direkt, men men... Här är ett utklipp från skivan Morbid Vision och låten Mayhem ![]() Endless war, endless screams In the boundaries of Hell we live Total death, total hate On the devastated plains we fight Evil minds, insane minds Mutilated corpses over the ground Soldiers of Hell, soldiers of death Seeking victims to exterminate Eller vad sägs om låten War!: Nuclear warheads fly out for destruction Insanity and corruption of the Universe Concentration camps are back again Third Reich is here between us Total slaughter is only rule Kill to live, live to kill Mass extermination, black death The corrosion of the world is done WAR !!! Läs även texterna från skivorna: Beneath The Remains Arise Chaos A.D. Efter dom plattorna så har jag inte lysnat på gruppen... Men alla texter finns här: http://www.darklyrics.com/s/sepultura.html ![]() |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
En jättejuste kille jag känt sedan 30 år tillbaka spelar trummor med Motorhead. Senast jag snackade med honom tog jag upp en del grejer som inte är mainstream alls och han hade inga problem med att utveckla diskussionen och visade klart förakt för de sjuka planer som gör att världen utvecklas till det sämre. Det är väl inte alltid den som av andras konstruerade konspirationsteorier blir utsedd till att förmedla ondskans budskap skulle vara en ond människa eller ser sig som något annat än en kille som bara vill lira rock.
Jag har ju lite andra preferenser än honom när det gäller musik så jag la in lite satir i min spontana kommentar då han bjöd in mig att sen en av hårdrockvärldens giganter som Motorhead trots allt är, på Kåren i Götet. Jag sa att de feta miljoner han får för att spela med dem inte skall räknas som lön utan snarare som skadestånd. Enbart för att det var så jävla hög volym, svajiga medmusiker och stroboskop som blinkade oavbrutet under vissa låtar. Enda sättet att slippa bli totalt flippad i skallen var att blinka i mottakt i 240 bpm (beats per minute) under 5-6 minuterspass. När jag gjorde det såg jag i mina ögonlocks fladdrande baktakt plötsligt allt som i dagsljus. Många av svartrockarna med tunga linjer av kajal och mascara framstod då i sina rätta jag. Osäkra pojkar och flickor som för en stund kände trygghet när de kunde gömma sig i den svartklädda flocken av läder och yttre attribut som dolde deras naturliga skönhet. I 90 minuter kunde de nu liera sig med stjärnorna på scenen i ett kollektivt bröl som från Jericos horn nästan skapade en gemensam Orgasmotron. Fan vilken träningsvärk jag hade i ögonlockens muskler dagen efter. ![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jumalauta: japp riktigt brutala texter. Den mesta musiken av den här typen handlar om sånt här. Black Sabbath är ett annat exempel med många informativa texter.
Glömde markera den viktigaste raden i We bring the shame: "We bring the truth to mock you now" Högst arrogant. kalkonmannen: Jasså intressant. Jo jag har svårt att tänka mig att det är Lemmy som skriver dom här texterna. Det är nog en rätt bra deal för honom att göras till gud (http://www.google.se/search?q=lemmy+is+god) bara han sjunger texterna som serveras och han spelar med i rollen som framgångsrik knarkare. Har funderat på att åka och se Motörhead nu i december men har haft mina aningar att det lär vara ganska så hälsovådligt. Tror jag är övertygad nu att jag borde skippa det. Tack! ![]()
Posted on: 2007/11/10 13:12
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Kan rekommendera Motörhead på Sweden rock festival, har sett dom 2ggr nu med sitt bomberplan i scenshowen.. lite lätt maffigt och bra ljudnivå!
Nån nämde Black Sabbath, konstigt att dessa individer inte uttalat sig mer om NWO och rådande omständigheter, läste förresten i Sweden Rock tidningen för några månader sedan i en intervju med nån ur Rush, han uttalade stort tvivel om Bush och den fascistiska inriktningen som USA har nu, även Blackie Lawless ( WASP )och Dave Mustaine ( Megadeth ) har tvivel, för att inte förglömma Ministry..
Posted on: 2007/11/10 17:15
|
|||
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Nja Black Sabbath är väl inte så mycket att hoppas på. Ozzy är väl upptagen med att spela/vara en pajas på MTV och Iommi har det säkert bra på sin feta herrgård med sina miljoner på banken.
Tyvärr är det väl svårt att våga ta risken att vända systemet ryggen, systemet som gjort en jävligt rik. Hmm nu vart jag sugen på att gå se Motörhead igen.. ;)
Posted on: 2007/11/10 18:37
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Southern death cult och ministry gör jävligt bra och seriösa texter, men personligen föredrar jag mindre seriös musik, typ om anne frank.
Posted on: 2007/11/10 18:38
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Är det någon som har lust att starta ett band med mig? Jag tänkte att vi kunde heta:
Evil Doers! Jag har redan skrivit ner titlarna på den första plattan! 1. Dangerous import comes from foreign countries... 2. Laden family fooled me ones... Shame on them... 3. I did not have sexual relationship whit that woman. (part 1) 4. I thought she was a man. (part 2) 5. I did not inhale. (Part 3) 6. Evil rumors on the Internets... 7. Axis of evil! Jag tänkte att det skulle vara hård rock... Jag har inte kommit så lång som att skriva texterna än... Krav: Långt hår eller åtminstånne flötigt hår... Nitar Ryggmärke på skinpajjen Eget instrument... |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Här är en...Motörhead
Motorhead - ace of spades If you like to gamble, I tell you I'm your man You win some, lose some, all the same to me The pleasure is to play, makes no difference what you say I don't share your greed, the only card I need is The Ace Of Spades Playing for the high one, dancing with the devil, Going with the flow, it's all the game to me, Seven or Eleven, snake eyes watching you, Double up or quit, double stake or split, The Ace Of Spades You know I'm born to lose, and gambling's for fools, But that's the way I like it baby, I don't wanna live for ever, And don't forget the joker! Pushing up the ante, I know you've got to see me, Read 'em and weep, the dead man's hand again, I see it in your eyes, take one look and die, The only thing you see, you know it's gonna be, The Ace Of Spades
Posted on: 2007/11/10 20:39
|
|||
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login