Vakencorner
|
Re: Frimurar Musik?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Frimurarkonst och frimurarmusik... Hur är det med ordituklippningsfrimurare tro?
Posted on: 2007/11/11 0:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2007/11/17 14:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Intressant men jag tror nog inte bandet i videon är vare sig illuminater eller frimurare dom är mer diskreta så att säga med vad dom är. Hitta ochså http://www.youtube.com/watch?v=fcb8V8w0D5E vilket jag heller inte tror är äkta frimurar musik för dom skulle knappast göra sån billig techno musik .
Posted on: 2007/11/19 23:07
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men herregud.. ibland tror jag inte mina ögon. Vissa tycks länka allting till murarna?
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hmmm länka allt varför tror du att man försökte förbjuda frimureriet redan på 1700 talet? Eller varför tror du man startade ett Anti frimurar parti i USA? Kanske för att dom är så snälla och hjälpte alla hemlösa barn som sedan försvann eller dog under mystiska omständigheter eller för att dom är så generösa kristna att dom skänker pengar till välgörenhet. Ingen rök utan eld som man brukar säga
Posted on: 2007/11/20 22:45
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Är helt med på vad du menar. Och jag relaterar nog till tidigare medlemmar som länkade hela sin vardag, från kaffemuggen till kudden till frimureriet..
inget personligt! ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
nattkudde.
ät pinnar
Posted on: 2007/11/21 21:09
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vilka tidigare medlemar? Vad hände med dom?Skulle gärna läsa vad dom skrev men informationen finns väl inte kvar eftersom siten blev hackad. Frimurare konspirationer är bara ett av många hobbyn som jag har så det är inte allt även fast det kanske verkar så här.
Posted on: 2007/11/21 23:00
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan vara 100% säker på att vad kultur(skapar)industrin trycker ut med massiv marknadsföring syftar till att skapa din kultur enligt en plan. Multinationella skivbolag säljer inte skivor för att bolagen ska tjäna pengar, om dom gör det så tackar dom dock inte nej till det men det är inte det som är huvudsyftet.
När alla "megastjärnor" har gjort sitt, fått nästa generation att tycka att knark är kul eller packa bajs är roligt osv. så åker det till Elisabeth och hämtar sina adelstitlar. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I'm closer to the Golden Dawn
Immersed in Crowley's uniform Of imagery I'm living in a silent film Portraying Himmler's sacred realm Of dream reality I'm frightened by the total goal Drawing to the ragged hole And I ain't got the power anymore No I ain't got the power anymore I'm the twisted name on Garbo's eyes Living proof of Churchill's lies I'm destiny I'm torn between the light and dark Where others see their targets Divine symmetry Should I kiss the viper's fang Or herald loud the death of Man I'm sinking in the quicksand of my thought And I ain't got the power anymore [CHORUS] Don't believe in yourself Don't deceive with belief Knowledge comes with death's release I'm not a prophet or a stone age man Just a mortal with the potential of a superman I'm living on I'm tethered to the logic of Homo Sapien Can't take my eyes from the great salvation Of bullshit faith If I don't explain what you ought to know You can tell me all about it On, the next Bardo I'm sinking in the quicksand of my thought And I ain't got the power anymore
Posted on: 2007/11/22 15:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sammanhanget då?
Posted on: 2007/11/22 15:07
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login