vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Facebook ska varna för skolmord

See User information
Klippt från gårdagens metro.
---------------------------------
USA. E-post, sms, telefonsamtal och Facebook-annonser. Varningssystemen må variera, men skolorna i USA satsar på att skydda sena elever från händelser liknande döds-skutningarna i Finland.
-I stort sätt varje större collage eller universitet i USA har eller håller på att installera varningssystem, säger Daniel Carter från den fristående organisationen Security On Campus.
I dag är det flera som erbjuder kommunikationssystem till just collage och universitet. TT
---------------------------------

Byt ut varningssystem mot övervakningssystem och skydda mot övervaka.

Posted on: 2007/11/13 11:10
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Facebook ska varna för skolmord

See User information
tycker regeringen ska varna för skolmord, det är ju ändå dom som är ansvariga för att skapa dessa individer...

Men det är nästan löjligt så tydligt p-r-s vissas nuförtiden.

"det är väll klart det är okej att sammla på sig uppgifter om folk, speciellt om dom har avvikande tankar eller ideologier, för att skydda andra barn såklart".

Posted on: 2007/11/13 11:14
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

emil322 skrev:
tycker regeringen ska varna för skolmord, det är ju ändå dom som är ansvariga för att skapa dessa individer...

Men det är nästan löjligt så tydligt p-r-s vissas nuförtiden.

"det är väll klart det är okej att sammla på sig uppgifter om folk, speciellt om dom har avvikande tankar eller ideologier, för att skydda andra barn såklart".
Du har så rätt, men du verkar ha fått fel ändå?
Självklart är det regeringen som skapar skjutningarna på skolorna, det är ju underättelsetjänsterna som ligger bakom.

Då kan man ju inte be regeringen "varna", det är ju som att ha vargen att vakta fåren?

Posted on: 2007/11/13 17:14
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
det första jag skrev, var lite ironiskt...

Posted on: 2007/11/13 17:34
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
det första jag skrev, var lite ironiskt...
själv förklarar jag att jag skämtar när jag gör det, som man vet hittils, kan hur dumma saker som helst vara allvarligt menade, jag har inte sett nån lägsta idiot gräns, hehe, vilket stämmer med ordstävet, "man kan alldrig underskatta en idiot"

Posted on: 2007/11/13 17:47
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper