vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: För alla er som säger att Alex Jones aldrig kritiserar sionister
Steffo von UBER skrev:

Först vill jag tacka för ett strålande namnförslag, gillade det verkligen, syftar säker på Hitler? Ha ha, det var kul!
-------------------------------------------------------------------------------------
SVAR :Kul att du gillade det.
-------------------------------------------------------------------------------------

Steffo von UBER skrev

Du sa att INGEN kör en kampanj, det var därför jag påpekade att du hade fel, eftersom du försöker bevisa en negation, något som är omöjligt, du kan ju alltid testa, Påstå att ingen har gjort det ena eller det andra, hur kan man bevisa vad ingen har gjort? Det räcker med att 1 gjort det för att man skall åka dit, kan ju ochså vara att jag och Lorax är dom enda som KAN fatta hur det ligger till, obekvämt om JUST DU skulle vara LURAD va?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVARJag utryckte mig kanske lite klumpigt först,men som jag nämde sist så har jag inte kört någon" kramkampanj" vad andra gör är upp till dom så klart.Deras syfte vet jag inget om.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Steffo von UBER skrev:

Som du säkert märkt, har jag tidigare postat attt jag anser den sk "sanningsrörelsen" vara en idiot fälla, eftersom man hävdar sig heta " sanning" något, ingen nånsin kan bevisa, eftersom begreppet är relativt, och rent idiotisk, eftersom alla redan visste att det var SANT att Bin Laden låg bakom, sedan när de får veta att det är en lögn då är detta SANT, vad kommer dom tro på härnäst? Hade det hetat 9/11 rörelsen hade jag accepterat det som en rörelse som sprider fakta om 9/11, men sanning vad är det, dom som inget vet, hävdar sig ha sanninmgen redan, skulle då en sanningsrörelse ha mer sanning än andra? Troligen tvärtom¨, eftersom detta rör sig om sk Orwellian doublespeak,

först tror man att lögnen är sann, ja hela sitt liv, men sen inser man att lögnen är falsk och går med i antilögn rörelsen, kallad "sanningsrörelsen"

för att sprida sanningen om lögnen, till de som tror på den falska sanningen!

ja du kanske inser vad doubblespeak är?

Jag fattar att du är upprörd över att jag dissar begreppet Sanningsrörelse, ochså liksom själva ordet sanning av samma skäl, om du tycker illa om det, är det inte mitt problem, det är DITT problem, eftersom jag fullständigt skiter i om nån är förälskad i "sitt" ord eller inte.

Tydligen råder inte åsiktsfrihet här enligt dig, eftersom du tycker att det är spydiga och hånfulla kommentarer om man kommenterar kommentatorerna, men rycker du ut, om nån kallar Bush för Idiot, eller Cheney för Slaktare?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVAR:Jag skiter i vad du tycker om den sk sanningrörelsen jag själv är lite alergisk mot grupperingar.Det jag reagerade på var just den överlägnsa kommentaren "dom inga hjärnor har".Jag tolkade det som att du trode att jag är någon form av supporter av "sanningsrörelsen"och att du tyckte att jag inte hade någon hjärna .Självklart är jag för det fria ordet i en debbat så länge inte det blir för många hånfulla kommentarer .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Steffo von UBER skrev:

Mainstream är alltid negativt, så fort man vet att de flesta tycker en sak, skall man tänka sig för noga och undra hur det kan komma sig att så många har kommit på nåt som är "bra", det brukar inte stämma, kollar man noga hittar man vart det luktar surt, och se där, de flesta gjorde aldrig det. Jämför med Religioner, 5 miljarder tror på olika sina OLIKA Gudar och kan inte alla ha rätt, men ingen ifrågasätter detta ens.

Detta är mänsklighetens dillemma, och har att göra med nåt så simpelt som en sk Bellkurva 5% av befolkningen är verkligen dumma i huvudet, ja man kan kalla dem miffon. Under Iq 70

90% har iq runt 100

sen har du 5% iq runt 130 och över,

nu skall du inte tro att skillnaden är liten, det kommer bara vara dessa 5% som kan förstå de mest komplicerade av faktorer, och den grå massan nästan inget av den. eftersom de skulle behöva vara 40% smartare för att kunna förstå vad de mest smarta kan förstå.

Till detta har vi inte ens lagt problemet med att få ens bryr sig, och här finns både smarta medel och korkade personer.

Om de mest smarta både förstod och brydde sig, skulle ingen "sanningsrörelse" behövas. Då hade vi inte ens haft det här problemet, eftersom vi aldrig skulle låtit den korkade allmänheten fått tro att de hade makten i en fekjad "demokrati" vilket vi har idag, och därigenom den falska tron, att vi måste väcka den korkade massan, som inte kan vakna. Eftersom dom inte kan BLI vad de inte är.

Eliten använder alla trick i boken för att öka sin egen intelligens, samtidigt som de använder alla trick som inte ens står i böcker för att minska allmänhetens intelligens, och så gott de kan, de smartastes intelligens, vilket det förstnämda, lyckas dom bra med, och inte så bra med det senare, eftersom de som är smarta, ochjså är bättre utbildade och informerade, och inte går på alla billiga trick.

Så nu när mainstrem medelkorkade allmänheten tycker si eller så, ja vad är det att bry sig om, troligen är dom styrda till att tycka det.
----------------------------------------------------
SVAR:Håller med dig delvis här .Men vad skall man göra om inte försöka väcka folk, även dom du anser ej kan vakna?

Man kan inte väcka nån överhuvudtaget, Alex Jones är inte vaken för fem öre. Han förnekar allt han inte förstår. Exempel är att han dissar allt om Reptilian DNA som David Icke talar om, bara i brist på insikt. Har själv personliga erfarenheter, och vet att på nåt sätt har Icke rätt, vet dock inte hur, har ochså fått detta bekräftat av andra som vet om detta.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVAR: Eftersom att inte Icke har några starka bevis utan mest spekulationer angående reptilteorin så
tror jag han skrämmer iväg en del personer.Ett litet ex på vad som kan hända.Icke lyckas övertyga en person om att det mesta
han/hon trot innan är en lögn,det tar tid för personen att smälta denna mäktiga känsla.Han/hon vill inte tro att det
är sant men ser bevis på att så tyvärr inte är fallet.Han/hon har kommit en bit på vägen och börjat tänka
lite mer självständigt men får inga bevis angående reptilteorin, och börjar då samtidigt bli skeptisk
angående det andra som framkommit och börjar tro att kanske allt är lögn. Och istället för att
fortsätta dessa tankar istället väljer den bekvämaste vägen att stick huvudet i sanden igen.Det kan även bli problem för folk att försöka väcka andra personer som inte äns har en aning om att dom lever i ett matrix.Att börja rekomondera info från en person som säger att världen styrs av reptiler kan nog bli för mycket för en sovande .Jag personligen är verken för eller i mot Ickes teori just då den inte går att bevisa allt är ju möjligt.Steffo du får gärna berätta vad det är för personliga upplevelser du har haft kring reptilteorin jag är intresserad..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Steffo von UBER skrev:

Allt tyder på att Alex inte vill Dissa ZION, då faller hela skiten på det, precis som hela trollet spricker när det kommer ut i ljuset, kan ju vara obekvämy för många, men jag tycker det är bra. De "TROR" på den ena profeten, men de "TROR INTE" på den andra profeten, han är sk "disinfo agent"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVAR:Staten Israel =ZIONISM ,att kritisera staten Israel =att kritisera ZIONISM.Med andra ord så kan man inte påstå att AJ inte dissar Zionism.
Jag håller mig inte fast i vad en person säger .Som jag nämde innan så tror jag ingen av "sanningssökarna"sitter på hela sanningen.
Förutom att AJ inte köper reptilteorin & enligt dig ej "dissar zion" finns där något han har gjort eller gör som du tycker är bra?
Finns där inget du är skeptisk till när det gäller Icke?
Iså fall vad?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Steffo von UBER skrev:

Först vill jag tacka för ett strålande namnförslag, gillade det verkligen, syftar säker på Hitler? Ha ha, det var kul!
SVAR :Kul att du gillade det.

Steffo von UBER skrev

Du sa att INGEN kör en kampanj, det var därför jag påpekade att du hade fel, eftersom du försöker bevisa en negation, något som är omöjligt, du kan ju alltid testa, Påstå att ingen har gjort det ena eller det andra, hur kan man bevisa vad ingen har gjort? Det räcker med att 1 gjort det för att man skall åka dit, kan ju ochså vara att jag och Lorax är dom enda som KAN fatta hur det ligger till, obekvämt om JUST DU skulle vara LURAD va?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVARJag utryckte mig kanske lite klumpigt först,men som jag nämde sist så har jag inte kört någon" kramkampanj" vad andra gör är upp till dom så klart.Deras syfte vet jag inget om.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Steffo von UBER skrev:

Som du säkert märkt, har jag tidigare postat attt jag anser den sk "sanningsrörelsen" vara en idiot fälla, eftersom man hävdar sig heta " sanning" något, ingen nånsin kan bevisa, eftersom begreppet är relativt, och rent idiotisk, eftersom alla redan visste att det var SANT att Bin Laden låg bakom, sedan när de får veta att det är en lögn då är detta SANT, vad kommer dom tro på härnäst? Hade det hetat 9/11 rörelsen hade jag accepterat det som en rörelse som sprider fakta om 9/11, men sanning vad är det, dom som inget vet, hävdar sig ha sanninmgen redan, skulle då en sanningsrörelse ha mer sanning än andra? Troligen tvärtom¨, eftersom detta rör sig om sk Orwellian doublespeak,

först tror man att lögnen är sann, ja hela sitt liv, men sen inser man att lögnen är falsk och går med i antilögn rörelsen, kallad "sanningsrörelsen"

för att sprida sanningen om lögnen, till de som tror på den falska sanningen!

ja du kanske inser vad doubblespeak är?

Jag fattar att du är upprörd över att jag dissar begreppet Sanningsrörelse, ochså liksom själva ordet sanning av samma skäl, om du tycker illa om det, är det inte mitt problem, det är DITT problem, eftersom jag fullständigt skiter i om nån är förälskad i "sitt" ord eller inte.

Tydligen råder inte åsiktsfrihet här enligt dig, eftersom du tycker att det är spydiga och hånfulla kommentarer om man kommenterar kommentatorerna, men rycker du ut, om nån kallar Bush för Idiot, eller Cheney för Slaktare?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVAR:Jag skiter i vad du tycker om den sk sanningrörelsen jag själv är lite alergisk mot grupperingar.Det jag reagerade på var just den överlägnsa kommentaren "dom inga hjärnor har".Jag tolkade det som att du trode att jag är någon form av supporter av "sanningsrörelsen"och att du tyckte att jag inte hade någon hjärna .Självklart är jag för det fria ordet i en debbat så länge inte det blir för många hånfulla kommentarer .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Steffo von UBER skrev:

Mainstream är alltid negativt, så fort man vet att de flesta tycker en sak, skall man tänka sig för noga och undra hur det kan komma sig att så många har kommit på nåt som är "bra", det brukar inte stämma, kollar man noga hittar man vart det luktar surt, och se där, de flesta gjorde aldrig det. Jämför med Religioner, 5 miljarder tror på olika sina OLIKA Gudar och kan inte alla ha rätt, men ingen ifrågasätter detta ens.

Detta är mänsklighetens dillemma, och har att göra med nåt så simpelt som en sk Bellkurva 5% av befolkningen är verkligen dumma i huvudet, ja man kan kalla dem miffon. Under Iq 70

90% har iq runt 100

sen har du 5% iq runt 130 och över,

nu skall du inte tro att skillnaden är liten, det kommer bara vara dessa 5% som kan förstå de mest komplicerade av faktorer, och den grå massan nästan inget av den. eftersom de skulle behöva vara 40% smartare för att kunna förstå vad de mest smarta kan förstå.

Till detta har vi inte ens lagt problemet med att få ens bryr sig, och här finns både smarta medel och korkade personer.

Om de mest smarta både förstod och brydde sig, skulle ingen "sanningsrörelse" behövas. Då hade vi inte ens haft det här problemet, eftersom vi aldrig skulle låtit den korkade allmänheten fått tro att de hade makten i en fekjad "demokrati" vilket vi har idag, och därigenom den falska tron, att vi måste väcka den korkade massan, som inte kan vakna. Eftersom dom inte kan BLI vad de inte är.

Eliten använder alla trick i boken för att öka sin egen intelligens, samtidigt som de använder alla trick som inte ens står i böcker för att minska allmänhetens intelligens, och så gott de kan, de smartastes intelligens, vilket det förstnämda, lyckas dom bra med, och inte så bra med det senare, eftersom de som är smarta, ochjså är bättre utbildade och informerade, och inte går på alla billiga trick.

Så nu när mainstrem medelkorkade allmänheten tycker si eller så, ja vad är det att bry sig om, troligen är dom styrda till att tycka det.
----------------------------------------------------
SVAR:Håller med dig delvis här .Men vad skall man göra om inte försöka väcka folk, även dom du anser ej kan vakna?

Man kan inte väcka nån överhuvudtaget, Alex Jones är inte vaken för fem öre. Han förnekar allt han inte förstår. Exempel är att han dissar allt om Reptilian DNA som David Icke talar om, bara i brist på insikt. Har själv personliga erfarenheter, och vet att på nåt sätt har Icke rätt, vet dock inte hur, har ochså fått detta bekräftat av andra som vet om detta.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVAR: Eftersom att inte Icke har några starka bevis utan mest spekulationer angående reptilteorin så
tror jag han skrämmer iväg en del personer.Ett litet ex på vad som kan hända.Icke lyckas övertyga en person om att det mesta
han/hon trot innan är en lögn,det tar tid för personen att smälta denna mäktiga känsla.Han/hon vill inte tro att det
är sant men ser bevis på att så tyvärr inte är fallet.Han/hon har kommit en bit på vägen och börjat tänka
lite mer självständigt men får inga bevis angående reptilteorin, och börjar då samtidigt bli skeptisk
angående det andra som framkommit och börjar tro att kanske allt är lögn. Och istället för att
fortsätta dessa tankar istället väljer den bekvämaste vägen att stick huvudet i sanden igen.Det kan även bli problem för folk att försöka väcka andra personer som inte äns har en aning om att dom lever i ett matrix.Att börja rekomondera info från en person som säger att världen styrs av reptiler kan nog bli för mycket för en sovande .Jag personligen är verken för eller i mot Ickes teori just då den inte går att bevisa allt är ju möjligt.Steffo du får gärna berätta vad det är för personliga upplevelser du har haft kring reptilteorin jag är intresserad..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Steffo von UBER skrev:

Allt tyder på att Alex inte vill Dissa ZION, då faller hela skiten på det, precis som hela trollet spricker när det kommer ut i ljuset, kan ju vara obekvämy för många, men jag tycker det är bra. De "TROR" på den ena profeten, men de "TROR INTE" på den andra profeten, han är sk "disinfo agent"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVAR:Staten Israel =ZIONISM ,att kritisera staten Israel =att kritisera ZIONISM.Med andra ord så kan man inte påstå att AJ inte dissar Zionism.
Jag håller mig inte fast i vad en person säger .Som jag nämde innan så tror jag ingen av "sanningssökarna"sitter på hela sanningen.
Förutom att AJ inte köper reptilteorin & enligt dig ej "dissar zion" finns där något han har gjort eller gör som du tycker är bra?
Finns där inget du är skeptisk till när det gäller Icke?
Iså fall vad?

Jo jag ser det, att de flesta tar saker personligt, det är ett val som allt annat, det jag alltid försöker är att vända mig mot information, eftersom denna kommer från en viss individ, känner denne sig kanske misshandlad om man massakrerar "allt" han säger, och tycker att intelligensnivån är låg.

Jag vill förneka att jag är ute efter nåns person, men tar man på sig hatten och stödjer vissa frågor, har man tagit på sig den hatten, dvs man får tåla den lek man tar sig i kast med.
Det är inte värre än så, om nån kallar mig idiot, blir inte jag ledsen för det, eftersom jag inte "blir" en idiot, bara för att tredje man säger det. Det är en åsikt.

Jag är van att stå emot allt och alla, och att få käfta emot, märker ochså att de flesta ofta inte har en aning om vad man snackar om, men likaförbannat, tar dom fram sitt starkaste kort, ignoransen, och viftar vilt med, jag kan inte se, jag kan inte förstå, alla tycker dit eller många säger datt, saker som inget värde har i mina ögon.

I min bild av detta, som jag delar med i mitt tycke de tyngsta profeterna ingen nämnd ingen glömd, Dom säger att saken kommer bli som under inbördeskriget i Amerika, att 3% kommer kasta ut skumrasket ur systemet. Dom lama allmänningarna, som inte har tid, som inte tycker, som minsann vet, och har annat för sig, kan dra åt helvete. För mig är dom fienden. Det är dom som jobbar som banktänstemän, i polis och militär, som kommer köra fångtransporter, och administrera vaccin. Dom kan dra åt helvete, det finns ingen hjälp för dem, det finns det som säger att krafter i universum och andra dimensioner styr detta.
Jag håller med.

Mänskligheten har levt länge nog nu under detta slaveri.

Man kan inte vakna upp. Jag har aldrig vaknat upp, jag har alltid misstrott systemet, sen jag var liten, hur kan det då komma sig.
Folk säger sig vara vakna, men kan bara snacka skit, folk som inte kallar sig vakna, arbetar oförtrutet. Jag kan kalla mig själv idiot om nån blir gladare av det, varför skulle jag inte kunna det?
Att erkänna sin okunskap är det första steget mot visdom.

Märk väl här attt jag inte använder första steget mot att vakna.

Ordet är en falsk förhoppning, när du kan bevisa av egen erfarenhet, att nåpn har vaknat, kan du tro på dety, men jag skulle aldrig tro det, bara därför att nån sagt det.

det enda jag sett i mitt liv är smarta personer eller idioter, jag har aldrigh sett nån ändra från idiot till smart, men tvärtom kan det ske naturligtvis, om man bränner ur korken, på olika negativa sätt, alkohol, eller en dålig attityd till och med är värre.

Den enda tröst jag kan ge är att satsa på dem som inte kostar att prata med, som har att tillföra, som inte ber om hjälp att tänka, eller som vill att du skall hjälpa dem förstå.

Man kan inte lyfta sig själv i håret, det kan alla fatta, men man kan be en annan lyfta en i håret, detta går bra.

Vad händer när personen släpper taget om rovan?
an sjunker ner i ignoransen igen, eftersom man inte har egen förmåga att simma, om man så vill. en del är här på vaken i nån slags "resa" att se vad för konstigt som försigår här, dom kommer inget förstå av värde, för det mesta, så länge dom inte tillhär den smala skara som kan tänka själv, utan direktiv från "normen" dessa personer skall man snacka med, och ge den information man kan ge, och lägga sin tid på.

Alltså byt namn på "sovande" till döda
och "vakna" till levande, man fattar ju strax att man inte vill snacka med en vägg hela livet. Även om det är skönt att hjälpa till ibland, för sitt eget ego. Man vill ju vara "bra" även om det ionte hjälper nån. En oförståndig person skall vara glad, om nån hjälper han inse att han är en idiot, det är världens chans för honom att ta sig ur sin misär.

Är han inte glad, kan man skita idet, idioten kan varken fatta hur eller varför, eller om detta skett eller inte, men själv vet man alltid, när man lämnar ett pucko åt sitt eget öde, eftersom han bara vill dra ner en i sin egen misär, så han slipper vara ensam.

När det gäller ZION kan jag svara att detta inte är ISRAEL israel är lakanet ZION leker med för att få alla att bli rädda för, som ett spöke.
ZION är PERSONERNA som styr, det är dom som är farliga, och har planerat allt klart, snart trycker dom på sin knapp, och tågen börjar rulla, detta är ytterligare ett blindspår att ISRAEL är ZION, den som grundade ISRAEL var Ruttenskjöld, det är han vi skall undersöka, och se vem han är släkt med, vad han äger och kontrollerar, och hur vi kan ta itu med det. Vi kan börja med att sluta stödja systemet, vilket knappt en enda här på Vaken är beredd att göra, sen jag frågat utförligt om detta, men alla "tror" på systemet eftersom dom inte känner nåt annat. Detta är misären i mänskligheten, vi "tror" det blir vår grav.

Detta är ochså vakens grav, till slut skapas en kärna, som "vet" mot dessa samlas dem som inte "tror", detta är enkel filosofi, som dom styrt världen med i alla tider, ändå bildar, den så kallade "sanningsrörelsen" en rörelse, som i sin struktur, är uppbyggd efter handboken, hur man bygger en kontrollerbar "egen" fiende, man kan kontrollera för eget syfte.

Och se på fan, jag är själv här, i sanningsrörelsens högborg, och harvar, inte för att jag tror på det, jag har inget bättre för mig, även om man inte har stora metoder, skall man alltid kämpa.

Jag kommer aldrig att ge upp, var så säker, men jag har redan förstått, att de flesta inte vill kämpa. När dom kommer att hamna ikläm är det försent att kämpa. Den som inte jobbar på daglig basis att försöka hindra, vad nu ens egfen hjärna kan förstå, genom att hitta en egen strategi, han är redan död.

Det är inte deras vilja. Dom är inte såna, deras familj var aldrig sån, dom kan inget offra, och om dom kunde det, har dom inget att offra. Jag har sällan mött ett sånt lamt folk som Svenskar, jag är ledsen att säga det, men vi är det mest mindkontrollerade fårskocken i världen.

folk oroar sig för att "världen" kommer att gå under, men ALLA kommer att gå under, det är det som är slutet på livet, döden. Ändå försöker de flesta rädda "världen", och inte sitt eget och andras "liv" dvs vår framtid.

Man slåss för att rädda det förflutna. som ger oss falsk trygghet.

ICKE anser jag vara mindcontrol offer och styrd av NWO, men det betyder inte att allt han säger är fel, eller att jag står bakom honom, eller stödjer mig på 2den" eller "de" jag har alldeles egna uppfattningar, men detta med reptilian dna har jag personliga uppfattningar om, som inte ens kan förklaras.

Posted on: 2007/11/6 19:46
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Steffo von uber skrev:
Tack for ditt svar, nu vet jag att det ar en kampanj att "Krama AJ" Eftersom du precis fornekat det, hur kan du pasta att det inte ar en kampanj, om du inte visste att det AR en kampanj?
Never believe something until it is officially denied!

SVAR:Kan bara tala för mig själv och jag kör i alla fall ingen kampanj.Om det överhuvudtaget är någon som kör eller har kört en kampanj så är det bla du och Lorax som kört en smutkastnings kampanj mot AJ.Det stör mig att du tror dig veta något du inte har en aning om.

Seffo von uber skrev:
Battre att vara ensamm pa tunn is, an att vara omgardad av mainstream, som tror sig vara ocksa ute pa vattnet, men star pa asfalten, med ett lager is under. Helt lurade. Detta ar en bra bild av "sanningsrorelsen" idag, helt lurade, precis som man kunde vanta sig. Eftersom dom ingen hjarna har, den tappar dom nar dom kollar tipsextra hela javla tiden, och bortstyar tanderna ihardigt.

SVAR:Lägg ner dina översittar fasoner det är bara patetiskt.Vem tror du att du är ?Jag kan inte ta sådana personer som du på allvar när ni sitter på era höga hästar och tror sig sitta på alla svar och ser ner på alla andra?Du har väldiga fördomar mot sanningsrörelsen.Din debatt nivå är skrämmande låg med påhopp som "dom ingen hjärna har".Föresten var är VAKENS CREW när sådana spydiga och hånfulla kommentarer fälls?Ni brukar var snabba annars att varna folk .

Steffo von uber skrev:Tors man sta sjalv, ar chansen att ha ratt storre an om man soker stod hos flertalet.

Om Alex verkligen vore BRA, skulle han inte vara sa mainstream, han saljer sig alldeles for billigt, och han fornekar ZION, nagot ingen kan gora, las pa om Rotschild, och kom tillbaka sedan. Rotchild, Askenasiska Jude familjen agde halften av allt kapital pa planeten for flera hundra ar sedan, det ar han som skaoad CFR och Federal reserve. Tror du dom vart panka av det, detta talas inte hogt om av AJ, som forsoker forneka den Askenasiska Jude konspirationen Las (fejkade Judar konspirationen)

Sa du har fel

SVAR:Mainstream behöver inte betyda något negativt.Han säljer reklam för att kunna ha möjlighet att ägna sitt liv åt att försöka väcka folk ,man behöver inte vara fake bara för att man får lite betalt.Hur många säger till sina lyssnare att dom får bränna 100tals av deras dokumentärer och sprida ..I AJ fall bidrar mainstream till att kunna nå ut till miljontals människor .Dessa personer som får upp ögonen kan i sin tur själv bilda sin egen uppfattning efter de kommit till insikt att där överhuvudtaget finns ett problem.AJ väcker fler folk än många andra i denna bransh.Han pointerar ofta lita inte på mig gör din egen research..
Många i denna bransh är inte så duktiga på att nå ut till folk och är dessutom ofta väldigt tråkiga personer.Många blir avundsjuka på uppmärksamheten AJ har lyckast dra till sig och gör allt för att sabba hans trovärdighet samtidigt som dom får upmärksamheten på sig . AJ kririserar staten Israel väldigt ofta vilket är det samma som att kritisera Zion.
Jag har redan läst på om Rotschild. Värt att understrycka Steffo jag anser inte att någon i denna branschen sitter på hela sanningen och det gäller även AJ. Att säga att jag har fel är bara ett barnsligt försök att sätta dig över mig.

Crush NWO, I would advise you to drop the "von uber" thing when refering to Steffo.

Its not very respectful.

That I choose to be "Critical" is only a HEALTHY thing I think, I am not here to simply choose some other "hero" to SAVE us, I am here for information.

Your response indicates that you seem to despise CRITICAL thought, and that you would at www.vaken.se forum persist in being critical of those who would be critical.

The irony is hilarious.

Maybe you NEED the knight on a white horse, the Big Daddy as Tsarion would say.

Let me make one thing clear:

I do not KNOW Alex Jones, or Icke, or anyone associated with www.iamthewitness.com . Neither do you (I assume).

So we are all equal on that matter.

I do have a near and dear friend that has helped ICKE in N America from censorship from the Canadian Jewish Congress,
that I DO know.

I know his impressions of ICKE.

Jones, I just dont know.

I have learned alot and aquired alot of information.

My main FUCKING point here is this:

It is POSSIBLE that Jones is part of a wider conspiracy.

So, do not diss me for using the C word here unless you want to look like a hypocrate.

To maintain that there are and have been conspiracies on one hand, then to deny the possibility on the other because it doesnt "feel" right or challenges your comfort zones is foolish or deceptive.

I am very open for information about Alex.
Lots of it, please.

I do hope Alex isnt a scam. I really do.

I just do NOT know.

Can you understand that?

Is that so hard to get your mind around?

I have learned to listen up when I hear a small voice call in the din of all this information.

Maybe there is a greater truth there.

I dont even really know the MODERATORS of this board, they could be anybody. They seem very nice, dont they?

My point is we just do NOT know.

I also think your response to Steffo seems very unprovoked and aggressive.

Maybe you just dont like other people to have a DIFFERENT opinion? Are you so uncertain and threatened by something different?

And what does that make you my friend? ; )

Posted on: 2007/11/11 19:51
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Vill bara lägga till att Jones själv har flera gånger sagt att han är inte speciellt bra på den han gör.

Men, han gör det ändå.

Det låter som att han själv känner att han inte är proffs, som oxå innebär en möjlighet att göra misstag.

En märkligt grej, jag kanske har det fel, men, han är väldigt negativt och skrämmer med info. Negative info.

Verkar väldigt stor obalans med till ex : Lösningar, och hur man kan (förutom att upprepar hans info) kan färandrar läget.

Han erkänner hur dumma många 'merkans är nuförtiden, ok, då kan han lika väl hjälps åt med en fin "Step by step" alternative solutions to fix the problems video.

Posted on: 2007/11/11 19:57
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Fd homopåven,LORAX skrev:
Crush NWO, I would advise you to drop the "von uber" thing when refering to Steffo.

Its not very respectful.

That I choose to be "Critical" is only a HEALTHY thing I think, I am not here to simply choose some other "hero" to SAVE us, I am here for information.

Your response indicates that you seem to despise CRITICAL thought, and that you would at www.vaken.se forum persist in being critical of those who would be critical.

----------------------------------------------------------
SVAR:
Varför försvarar du STEFFO?Han var väl inte direkt trevlig mot dig i din tråd..
"Eric Hufschmid - Zionist eller? Han dissar Jones, men VEM är han?"

Så här skrev han till dig då...

Ok du fattar inte, det är dessa uttalanden jag avråder från:

Is he a NAZI?
White surpremist?
Is there dirt on him?
Is Fucking Insane?

Du snackar en massa skit och vil skapa sensation, jag har fölt eric från första början, och ser att han har gjort mycket för att komma ut med information, så snacka inte skit om honom på detta sätt bara för att du inget har förstått, bara av anledningen att du inte VET kan du inte insinuera på detta sätt, du verkar inte fatta att du misskrediterar, dem som försöker komma ut med information.

Hjälp till med det istället för att diskutera diskussionen.

ditt bidrag är väl att sitta och kopiera länkar och snacka skit.

Vad menar du med"We simply do NOT know."? Kan du inte använda hjärnan du? så hur vet vi mer efter din sagolika information? och vilka är "We"?
Jag vet i alla fall, jag har läst och lyssnat på interviuver, så det räcker, blanda inte in andra i din egen ignorans.

Så istället för "We simply dosent know" skall du skriva "I simply dosent know"

Just det, det är du som inget vet

--------------------------------------------------------------------
För övrigt LORAX är det väl självklart omöjligt att veta till 100%,
vem som är eller inte är disinfoagent av alla där ute.
Därimot så tycker jag att AJ är duktigast på att väcka folk ,sen är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning.AJ brukar ofta säga "don´t belive me go and research these facts by your self"jag tvivlar på att han hade sagt så om han inte hade rent mjöl i påsen .Jag går på min magkänsla och jag kanske är naiv men jag tror inte AJ är fake men som sagt jag vet ej.
En sak är i alla fall säker ingen på vår nivå i pyramiden kan veta hela sanningen .Som jag sagt många ggr tidigare så tror jag att världen styrs av en blandnig av allt från zionister,jesuiter,bnkirer,frimurare,bilderberg group,FN,kungahus (inte bara Europas även tex Saudiarabiens,osv osv men det är inte det jag personligen tycker är det viktigaste .Jag tycker det först och främst är viktigast att överhuvudtaget få folk att innse att dom lever i ett matrix där en elit har förslavat oss och lyckats infiltriera alla viktiga samhällsfunktioner etc.

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:

Its not very respectful.

SVAR:

Is he a NAZI?
White surpremist?
Is there dirt on him?
Is Fucking Insane?

Du snackar en massa skit och vil skapa sensation, jag har fölt eric från första början, och ser att han har gjort mycket för att komma ut med information, så snacka inte skit om honom på detta sätt bara för att du inget har förstått, bara av anledningen att du inte VET kan du inte insinuera på detta sätt, du verkar inte fatta att du misskrediterar, dem som försöker komma ut med information.

Vad menar du med"We simply do NOT know."? Kan du inte använda hjärnan du? så hur vet vi mer efter din sagolika information? och vilka är "We"?
Jag vet i alla fall, jag har läst och lyssnat på interviuver, så det räcker, blanda inte in andra i din egen ignorans.

vem som är eller inte är disinfo agent av alla där ute.
Därimot så tycker jag att AJ är duktigast väcka folk ,sen är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning.AJ brukar ofta säga "don´t belive me go and research these facts by your self"jag tvivlar på att han hade sagt så om han inte hade rent mjöl i påsen .Jag går på min magkänsla och jag kanske är naiv men jag tror inte AJ är fake men som sagt jag vet ej.
En sak är i alla fall säker ingen på vår nivå i pyramiden kan veta hela sanningen .Som jag sagt många ggr tidigare så tror jag att världen styrs av en blandnig av allt från zionister,jesuiter,bnkirer,frimurare,bilderberg group,FN,kungahus (inte bara Europas även tex Saudiarabiens,osv osv men det är inte det jag personligen tycker är det viktigaste .Jag tycker det först och främst är viktigast att överhuvudtaget få folk att innse att dom lever i ett matrix där en elit har förslavat oss och lyckats infiltriera alla viktiga samhällsfunktioner etc.

Det där du räknar upp Crushnwo som skulle styra världen - är inte de spelpjäser?

Posted on: 2007/11/11 20:47
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

Anonym
LORAX skrev:

En märkligt grej, jag kanske har det fel, men, han är väldigt negativt och skrämmer med info. Negative info.

SVAR:Där måste väl vara någon form av effekt i en dokumentär ,när man skall försöka väcka folk.Det är ju skrämmande & negativa saker som händer så jag tycker det är fullt normalt att då göra en dokumentär som kan få folk att förstå att det är allvar inget skitsnack.Göra en positiv dokumentär av det som händer är väl ganska korkat?

See User information
I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:

When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.
You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape.
Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control.
So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.
Visualization also works that way around.

But I repeat, even if these things would happen your duty towards the One and yourself still stays the same.

Fatta fett nu, jag har sagt detta på olika sätt många gånger...

Posted on: 2007/11/11 21:32

Anonym
Det där du räknar upp Crushnwo som skulle styra världen - är inte de spelpjäser?
---------------------------------
SVAR:Det stämmer Novax .Vem som i sin tur styr dom har jag så klart ingen anning om.

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
---------------------------------
SVAR:Det stämmer Novax .Vem som i sin tur styr dom har jag så klart ingen anning om.

Men ytterst... så står det i det engelska jag postade.

Posted on: 2007/11/11 23:46

Anonym
Doktorn kan du förklara lite tydligare vad du menar?

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:

Its not very respectful.

SVAR:

Is he a NAZI?
White surpremist?
Is there dirt on him?
Is Fucking Insane?

vem som är eller inte är disinfoagent av alla där ute.
Därimot så tycker jag att AJ är duktigast på att väcka folk ,sen är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning.AJ brukar ofta säga "don´t belive me go and research these facts by your self"jag tvivlar på att han hade sagt så om han inte hade rent mjöl i påsen .Jag går på min magkänsla och jag kanske är naiv men jag tror inte AJ är fake men som sagt jag vet ej.

Yeah, I agree for the most part.

Alex Jones, I have been aware of him and used alot of information for almost 7 years now.

If Steffo wants to dis me thats his business, I am just taking the time to help point out that fact when I see it.

Have you ever said nasty things to anyone or got hot headed?
I certainly have, and I do NOT think it is constructive, I understand it, and I learn from seeing it from others.

That ALEX JONES is a great source of information, and part of the solution (to a degree) I agree with 100%.

However, in my research (ie: "Dont believe me find out for yourself) I have found certain things that have me realising the conspiration may be wider than I thought at first.

So, being that we cannot, as you admit, know the whole truth, especially NOW in a sea of endless information, the INFORMATION becomes null and void.

We must therefore focus on the Primary central issues.

Which are:

1. I know enough that things are very bad, that there are huge influential organizations (like govts and armies) that murder and kill.

2. I know this has gone on for thousands of years. The power elite do not even hide this horrible information.

3. I will never know the whole truth and all details.

4. I am in control of my life, and what I say or do. I ALWAYS choose.

5. If I believe huge conspiracies can and do exist, I logically believe that I may not know the total extent of them. History shows us that conspiracies exist because they are hard to find in their time, and that even those looking have a hard time understanding the MAGNITUDE of the hidden agenda.

6. People that tell the truth or are a threat to the violent, extremely violent elite are killed.

So, those things help me understand that what I control is my life and what I do together with other HERE and NOW.

In order to make change I must change what I do.

With or without Alex Jones' ideas.

I was not impressed by how I was kicked off his forum by the way.
; )

Posted on: 2007/11/12 14:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
CrushNWO:

Will check out that impoliteness from Steffo.

Thanks for the tip ; )

Posted on: 2007/11/12 14:47
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
CrushNWO:

Will check out that impoliteness from Steffo.

Thanks for the tip ; )
Jag kan meddela att jag sett och hört en hel del, med AJ, och en av mina första reflektioner var att jag inte riktigt ville tro på vad han sa, men det var ochså då man var grön i det mesta, men hans aggresivitet har inget motstycke i någon annans arbete, detta i sig självt, kan man ifrågasätta, doch vet jag att jag själv, kan bli ganska het, och knappast skulle göra mig i offentligt ljus så lång tid som AJ variot med, å andra sidan, skulle jag inte förneka ett skit, även om jag visste att min morsa var illuminati, då skulle jag stå för det, som alla andra, kan stå för det, de inte varken kan rå för, eller göra nåt åt. Ta Leo Zagami som ett exempel, om han nu är fejk eller riktig, så tar han ju avstånd från sitt förflutna.

Steffo förlåt jag är off topic :Men var har du läst /lärt allt detta är det på vaken.se? ? Dena fråga är inte av dålig karma men jag undrar bara så där,

Posted on: 2007/11/12 15:14

Anonym
Det som händer för tillfället är fullkomligen fantastiskt.

OM man har perspektiv nog att se det utan för mycket dualitet.

Vaken.se är fortfarande fullt av vi-emot-dem-krossa-new-world-order attityd.

Vad vill ni egentligen? Mad-Max-Krig? Man kan lätt tro det.

Quote:

CrushNWO skrev:
LORAX skrev:

SVAR:Där måste väl vara någon form av effekt i en dokumentär ,när man skall försöka väcka folk.Det är ju skrämmande & negativa saker som händer så jag tycker det är fullt normalt att då göra en dokumentär som kan få folk att förstå att det är allvar inget skitsnack.Göra en positiv dokumentär av det som händer är väl ganska korkat?

Anonym
Har du några bra förslag själv så spotta ut jag är alltid öppen för nya
tankegångar?Föresten hur e läget i Amsterdam?Vad gör du där ,om man får vara så nyfiken och fråga?

Anonym
Detta är ett krig som aldrig kan vinnas.

Det är bara ett krig som måste upphöra och alla parter måste inse

det för att vi ska komma nagonstans.

En stor mängd naturkatastrofer kan ses som en katastrofal händelse

- eller ett wake-up call. Oavsett om det är Ryssland eller moder jord

som ligger bakom.

Allt är som det ska vara.

Precis som det ska vara.

Slaget ar forresten redan vunnet. Jag ar overtygad om detta.

Allt ar redan lost till det battre. Vi ser bara pusselbit efter pusselbit falla pa plats, och vara personliga konfigureringar ser olika bitar som goda och andra bitar som onda, fast de hor samman i en storre helhet.

Och allt kommer att fixa sig, jag brukar tanka sa har,

1: antingen kommer det att fixa sig, vilket jag ar saker pa = jag kan ta det lugnt och forsoka leva i nuet och varda mina relationsr och pula med mina projekt, som jag vet ar en del av den stora planen.

2: det kommer inte att fixa sig, jag kan inte gora ett skit, allt gar at helvete o jorden gar under = jag kan lika garna ta det lugnt och varda mina relationsr och forsoka leva i nuet och pula med mina projekt, som bringar mig gladje och tillfredsstallelse den lilla tid som finns kvar.

...amsterdam...jag hamnade har for att jag var katastrofalt trott pa sverige...efter snart tva ar i holland saknar jag sverige, inser att jag bor i ett javla u-land, och har fatt ett mkt intressant perspektiv pa mitt hemland.

skulle man kombinera de bra sakerna fran holland o de bra sakerna fran sverige sa skulle man fa ett helt underbart land.

skulle man ta de daliga sakerna fran holland plus de daliga sakerna fran sverige...och tvingas bo dar...huu....brr..ryser vid tanken.

dagens paradox - jag flyttade till amsterdam och slutade roka hasch! ;)

See User information
Då kan ju goinghome komma hem och hjälpa oss att informera medborgarna om alla fel och brister som EU/FN/NATO/NWO m.fl. har.

Posted on: 2007/11/13 14:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
ja tank att det kanske han ska gora sa smaningom :)

See User information
Kanoooon..

Posted on: 2007/11/13 19:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper