vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

månlandningen..

See User information
Postade innan en tråd på vaken som tog upp van allen bältet som på ett väldigt simpelt och konkret sätt tog upp att det visst skulle gå att åka igenom det utan problem.

Men jag undrar lite andra saker.

Efter att dom landat på månen 69 tog dom hem en sjujävla massa rymdstenar, som forskare världen över äger och undersöker, var kommer dessa ifrån, om inte från månen?

När dom landade på måner hade tusentals amatörer såväl som proffs riktat in alla sina antenner och lyssnade och hörde personligen vad som hände på månen, hur kunde dom göra detta om dom aldrig landat?

Att det inte syns så många stjärnor, beror inte det på att dom åkte till månen för att ta bilder på månen, och inte på himmlen?

Många fotografer, däribland min pappa, har förklarat för mig att det inte är något konstigt med bilderna som togs, och att det absolut inte är speciellt svårt att med den kameran och bilderna få till sånna skarpa bilder.

Posted on: 2007/11/13 13:25
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: månlandningen..
Kan tillägga

De var 385 kg prover från månytan som alla månfärder förde till jorden. På månen har lagren sedimenterats på annat sätt än på jorden då månen inte har någon erosion.

Detta har geologer visat på TV och sagt att detta bara kan ha kommit från månen. Man kan inte heller tillverka materialet på jorden då de bildats av meteornedslag och vi kan inte simulera på jorden årmiljoners sedimentering av damm från 1000-tals meteornedslag.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
den enda "alternativa" anledningen jag kan komma på, skulle vara att dom åkte ut till rymden, bytte skepp till ett super ufo och landade på månen, men varför dom skulle göra det, när dom hade ett skepp som enligt det jag sett faktiskt var kapabelt att åka till månen, är utanför min förståelse.

Fast för att gå lite offtopic, är det extremt kul när Ali G intervjuar Buzz och börjar prata om en konspiration, men efter ett tag visar det sig att det han menar är att månen inte skall existera. hah, det var roligt. han är rolig.

Posted on: 2007/11/13 14:31

See User information
Men vem var det som åkte till Antarktis, och om det var annat ställe också för att samla sten från rymden, innan de skulle "bege sig till månen"...

Posted on: 2007/11/13 17:36
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

Anonym
Quote:

zink skrev:
Kan tillägga

De var 385 kg prover från månytan som alla månfärder förde till jorden. På månen har lagren sedimenterats på annat sätt än på jorden då månen inte har någon erosion.

Detta har geologer visat på TV och sagt att detta bara kan ha kommit från månen. Man kan inte heller tillverka materialet på jorden då de bildats av meteornedslag och vi kan inte simulera på jorden årmiljoners sedimentering av damm från 1000-tals meteornedslag.

"På TV"

Television programming...

För att bli programmerad så måste du även betala licens, glöm inte det...

See User information
Varför åkte Werner von Braun just till Antarktis 1968?

Posted on: 2007/11/13 20:36

Anonym
Hmmm, en friherre i antarktis år 1968...verkar lite märkligt?

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:
Kan tillägga

"På TV"

Television programming...

För att bli programmerad så måste du även betala licens, glöm inte det...

Så du håller med mig med den kommentaren?

Anonym
Hur kom du fram till det?

See User information
Jag kan ju säga att jag "känner" en astronom som har en bit av månstenen, och den kommer varken från antarktis eller ett ufo, den kommer helt enkelt från månen.

Inte nödvändigt att bli snofsiga mot varandra, jag har bara nyligen börjat läsa på om månlandnings konspirationen och finner mig inte övertygad, hade gärna sett att det var en konspiration som det gick att slå hål på, men att skylla bort konkret, solid fakta på "tv programering" och dylikt gör mig bara mer övertygad om att dom faktiskt gick på månen.

Posted on: 2007/11/13 23:42

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag kan ju säga att jag "känner" en astronom som har en bit av månstenen, och den kommer varken från antarktis eller ett ufo, den kommer helt enkelt från månen.

Inte nödvändigt att bli snofsiga mot varandra, jag har bara nyligen börjat läsa på om månlandnings konspirationen och finner mig inte övertygad, hade gärna sett att det var en konspiration som det gick att slå hål på, men att skylla bort konkret, solid fakta på "tv programering" och dylikt gör mig bara mer övertygad om att dom faktiskt gick på månen.

"..."känner" en astronom som har en bit av månstenen, och den kommer varken från antarktis eller ett ufo, den kommer helt enkelt från månen."

Hur vet du det?

Posted on: 2007/11/13 23:44

See User information
för jag har varit på månen.

Nej du har aldeles rätt, det är ju självklart logiskt att för flera hundra årsen, sedan falktan om mineraler osv kom fram har man ju gjort allt fel, så att man ska kunna ge folk stenar och säga att dom kom från månen.. när dom egentligen kommer från småland?

Jag tror på vetenskapen, jag tror på det som står i matteböckerna, för mig blir ett pluss ett två, men jag är däremot övertygad av att det finns "andra" "vetenskaper" som är otroligt utanför det männskliga förståelse spektrat.

Posted on: 2007/11/13 23:54

Anonym
Alla får naturligtvis tro vad de vill om månlandningen. Men för mig är det just en "tro" Som jag inte tror på... som religion..

Nä men allvarligt... Jag tror att det var absolut omöjligt att genomföra en start, färd, landning, vistelse, start och ett återinträde till jorden, med dåtidens teknik...

Men det lustigaste av allt är hur kameran följer lyftet från månen och zoomar in farkosten eller vad man ska kalla den, när den lämnar månen... How?

Månsten?
med eller utan bemannade farkoster?

Man kan hålla på så här hur länge som helst, att diskutera felaktigheter och fakta utan att komma någon vart... Jag är starkt skeptisk till det mesta som myndighetrna orkestrerar och står bakom, speciellt spektakulära händelser som kan verka omöjliga till en början...

Dessvärre så har jag inte sprungit på den där konkreta och solida faktan som du nämner? Tvärtom så blir frågorna bara fler och fler och svaren bara färre och färre...

Men det är tur att vi lever i ett samhälle där man fortfarande får tro vad man vill... För mig är det bara Tele(Vision) programming...

See User information
Emil bara så du vet så sa"apollo 11" en replik som alla frimurare känner till även Odd felow fast dom räknar sig som udda, Jo han säger "The Eagel has landed"

Dom har inte varit där med en pripps blå ölburk glöm det , å till stora frågan varför fortsatte man inte utan sluta tvärt , nä deras första stora tv hjärntvätt , sen vad jag har läst om stenarna från månen är försunna , dom bara försvann.

Mitt tips är att du ser denna video ladda hem hela den är 30 min å kolla lite på "kroppspråket"

http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0

Posted on: 2007/11/14 0:56

See User information
att dom skulle vara frimurare är det ingen tvekan om, en av dom har ju tom en lodge ring som man kan se på den kända bilden, men jag förstår inte hurvidare det har med det hela att göra eller ej, alla presidenter har varit murare dom med, finns inte dom på riktigt heller?

Posted on: 2007/11/14 1:34

See User information
kan inte hitta när apollo lyfter från månen. någon som har en länk?

Posted on: 2007/11/14 1:44

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
alla presidenter har varit murare dom med, finns inte dom på riktigt heller?

Du har visat prov på större kunskapre gång på gång här på vaken emil. Det är klart att presidenterna fanns. Man kan inte göra den jämförelsen...

Tyvärr så har jag inte klippet till dig när de lyfter från månen... Men om det verkligen intresserar dig så kolla igenom lite klipp o så, det finns massor på nätet...

Utan att ha kollat på den länken som Sale gav dig så tror jag att det är presskonferansen med "jordgubbarna" efter att de har landat... Iaf, har man nu gjort en resa från jorden till månen tur & retur så vad tror du reaktionerna skulle var för dem som har upplevt själva resan? Glad, upprymd och full av berättelser? Eller lågmäld, tyst och tillbakahållen? Det bevisar ingenting egentligen mer än att allt är inte som det ska...

Det sägs ju att det har funnits jordgubbar på månen... Det är ungefär lika troligt som att det har varit gubbar på månen om du frågar mig...

Ha det bra...

See User information
herre gud, bara för att jag ifrågasätter månlandningen, eller inte ens det, intreserar mig av den, och vill ha konkret fakta ska du behöva hacka på mig, det säger väll mer om dig än om mig.

Och visst är det inte samma gämförelse, men att ha att "astronauterna var frimurare" som argument för att det inte ska ha hännt är lika korkat som att säga att inte presidenterna funnits, osv..

skärp dig ett snäpp.

Jag skapade denna tråd för jag var nyfiken, inte för att bli förolämpad av en skitstävel som dig.

Posted on: 2007/11/14 2:00

Anonym
Det var absolut inte meningen att hacka på dig på något sätt... Du gör helt rätt när du ifrågasätter. det är inte mig du ska tro på... Om jag utryckte mig klumpigt så ber jag om ursäkt, men å andra sidan så ska jag inte behöva ursäkta mig om någon missförstår mig, det var iaf inte meningen att hacka på dig. hoppas du förstår det...

Jag kanske missförstod det. Men visst det är korkat att säga att det inte har hänt eftersom astronauterna var frimurare... Jag tror iofs att Sale menade, att de som orkestrerade och deltog i händelsen var frimurare... Alltså att det är fullt möjligt att det är fabricerat och att det är orkestrerat av bla frimurare eftersom att det är en händelse... Men en president existerar vare sig han/hon är reptil, människa eller en häst, det kan man ju inte komma ifrån... En händelse kan vara fabricerad men en president kan omöjligt var det... Så ursäkta om jag säger det med jag tycker inte att jämförelsen kan göras....

Men det är mindre viktigt... Jag tycker att du ska undersöka månlandningen tills det att du är tillfredsställd, sen om slutsatsen blir att du tror på den eller inte spelar mindre roll för mig...

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Det var absolut inte meningen att hacka på dig på något sätt... Du gör helt rätt när du ifrågasätter. det är inte mig du ska tro på... Om jag utryckte mig klumpigt så ber jag om ursäkt, men å andra sidan så ska jag inte behöva ursäkta mig om någon missförstår mig, det var iaf inte meningen att hacka på dig. hoppas du förstår det...

Jag kanske missförstod det. Men visst det är korkat att säga att det inte har hänt eftersom astronauterna var frimurare... Jag tror iofs att Sale menade, att de som orkestrerade och deltog i händelsen var frimurare... Alltså att det är fullt möjligt att det är fabricerat och att det är orkestrerat av bla frimurare eftersom att det är en händelse... Men en president existerar vare sig han/hon är reptil, människa eller en häst, det kan man ju inte komma ifrån... En händelse kan vara fabricerad men en president kan omöjligt var det... Så ursäkta om jag säger det med jag tycker inte att jämförelsen kan göras....

Men det är mindre viktigt... Jag tycker att du ska undersöka månlandningen tills det att du är tillfredsställd, sen om slutsatsen blir att du tror på den eller inte spelar mindre roll för mig...
Tack . EMIL grattis på din namns dag det är det ju i dag .

VI TAR DET SEN OK .

Posted on: 2007/11/14 2:24

See User information
Jag förstår, tror nog jag också överreagerade lite, så jag ber också om ursäkt.

Men visst, hade jag inte sett det som än väldigt stor möjlighet, eller tom trolighet att det skulle vara fake hade jag väll inte ens brytt mig i att kolla upp det från första början..

Allt annat är ju en lögn, så varför inte detta med.. Men jag är nyfiken och tycker det är spännande.

Jasså, är det min namnsdag, visste jag inte, tack :) nu måste du köpa en öl till mig :D

Posted on: 2007/11/14 2:29

Anonym
Låt din nyfikenhet exploatera vad som är sant och vad som är falskt för dig, låt ingen anna tycka att du gör fel...
Men akta dig, katten dör som bekant av sin nyfikenhet...
Grattis på namnsdagen...
http://www.dagensnamn.nu/

See User information
heh, jo, jag ska fortsätta spana in det hela lite, fasst egentligen är jag inte så överdrivet intreserad, vill messt skapa mig en ståndpunkt.

Tackar tackar, nu är du också skyldig mig en öl

Posted on: 2007/11/14 2:39

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag förstår, tror nog jag också överreagerade lite, så jag ber också om ursäkt.

Men visst, hade jag inte sett det som än väldigt stor möjlighet, eller tom trolighet att det skulle vara fake hade jag väll inte ens brytt mig i att kolla upp det från första början..

Allt annat är ju en lögn, så varför inte detta med.. Men jag är nyfiken och tycker det är spännande.

Jasså, är det min namnsdag, visste jag inte, tack :) nu måste du köpa en öl till mig :D
Bara en ?:)

http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap011227.html

Var för filmar/zommar dom inte flaggan på månen dom lämnade?
Med : http://hubblesite.org/gallery/album/entire_collection/pr1992027a/

Dom kan men vill inte

Posted on: 2007/11/14 2:41

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper