vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Antidepressiva medel bakom skolskjutningen i Finland

See User information
Parsifal: jag håller med dig om det du säger. Väldigt många av mina "panikattacker" börjar med en for av disorientation och sv. Man är inte där man är o ser inte det man ser, sen går det utför.

Men altså tex ssri tar ju inte bort känslor eller bedövar något.

Det som gör det är ju inget man tar dagligen på samma sätt, det är sånna man ska ta när man får någon form av psykos eller noja eller whatever, och tro mig, hade ni vetat vad ni snackade om hade ni velat ta dom i den stunden också..

Lätt att sitta och fördömma saker som onda o hitta på saker som dom gör när man inte vet vad det är frågan om...

Posted on: 2007/11/14 22:16
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Att må dåligt är en bra början, som läkaren Bengt Stern har sagt

Mediciner är bara plåster på såren, enbart symptombehandling, o en klar, sorglig o psykisk återvändsgränd !! Såren kanske inte syns, märks eller känns lika mkt eller tydligt med medicin i kroppen men de finns där ändå, och så länge du inte möter dina inre "dämoner" (läs dig själv..) så får du fortsättningsvis ändå brottas med dem. Du skjuter dem bara framåt i tiden. Mediciner hör hemma i kristillstånd förstås, i övrigt mest av ondo.

Att våga möta sig själv - sitt inre o de olösta konflikter o frustrationer som de allra flesta i dagens samhälle bär på - kan vara svårt o smärtsamt. Den som vågar har däremot allt att vinna, en själens tarmrensning som utgångspunkt för all den energi som ofta är uppbunden i orsakerna och som kan frigöras när man börjar lyssna till sitt inre o dra i trådarna - livsenergi !!!

Problemet med dagens "civiliserade" liv är avsaknaden av fora eller omständigheter för att gå in i de "begravda", bortträngda, förskjutna o sublimerade känslor som vi alla bär på; dvs - att våga släppa intellektuell kontroll o gå in i känslan - låter corny vid en första anblick kanske - men det finns MASSOR att vinna för den som känner sig reda att tänka o känna lite djupare även om sig själv o inte bara den nya världsordningen !

Kolla in:
www.mullingstorp.com

eller läs: "att må dåligt är en bra början" Bengt Stern - väldigt mkt visdom mellan 2 pärmar, har mer än intressanta saker att säga om t.ex. RELIGION

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
emil322

Visst fasen bedövar och förändrar SSRI !!!!

Tänk dig ditt känsloliv som en sinuskurva - tänk sen att du delar amplituden med 2 - där är du nu !

Visst - utgångspunkten är densamma - Du - men toppar o dalar är kapade. De toppar o dalar som normalt talar om vad livets glädjeämnen består i, eller sånt du mår sämre av. Ditt livs utvecklingssignaler går om intet.

En kanske tarvligt men "belysande" ex; om din fina dyrbara fantastiska oersättliga bil(läs din kropp o ditt sinne ... ) börjar ge varningssignaler, temperaturen är för hög eller bensinen börjar ta slut etc ... väljer du då att tejpa över intrumenten o fortsätter köra som om inget hänt !?

Vill inte moralisera över medikamenter - har ju själv ätit ett antal liknande preparat tidigare o var rädd för att sluta o vet hur jobbigt livet kan vara - tro mig !!! Mår otroligt mkt bättre utan. Blev mindre lessen över vissa saker i livet men otäckt "indifferent" till mig själv o andra.

Årmiljoner av evolution kan bättre än nåra labbråttor - kom igen föfasen ! Allt du stoppar i dig har verkningar av ngt slag !

See User information
Det går att säga det kort... -Den som inte mår dåligt ibland av det som händer i världen är inte riktigt frisk-

Posted on: 2007/11/14 23:16
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
jag håller fasst vid att ni inte vet vad ni snackar om, ssri är inget man får för att man är lite ledsen en dag..

Jag tycker dom ger ut det till för många för ivrigt för lätt, jag kan bara tala av egen erfarenhet (vilket är mer än dom flesta av er kan som har sett det på någon form av op 58 sida) när jag säger att dom hjälper mig, hur fan kan ni påstå att dom inte hjälpt/hjälper mig?
Ni kan ta era teorier och äta upp dom. oavsett vad du tror om evolutionen och råttor så har du ingen aning om hur mycket bättre jag mår av dom..

Posted on: 2007/11/14 23:19

See User information
Emil, att "må" på ett sätt är en sak - "hjälp" en helt annan sak.

Posted on: 2007/11/14 23:22
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

Anonym
DrKlot har förstås rätt, kort sikt är en sak - att på allvar försöka nollställa sin smärtas bägare på längre sikt ngt helt annat.

no offense menad eller tagen öht emil - har ju själv varit där som sagt, känt både gott o ont av medicinerna !

terapi per text verkar svårt .. eller.... nä !?

obs ba´lite skoj menat - plausible denial ... hepp

See User information
japp, men novax... att få "hjälp" att "må"....

Posted on: 2007/11/14 23:28

Anonym
"The foundation of all mental illness is the avoidance of legitimate suffering" C.G. Jung

See User information
Quote:

emil322 skrev:
japp, men novax... att få "hjälp" att "må"....

Tänk.

Om man har en mask som äter i en inne i kroppen... så gör det ont - varför har man den? Vad är det för "hjälp" man får om man får hjälp av Science's vita rockar att skära av nervbanor där masken drar fram, så man "slipper" känna smärtan?

Emil, detta är vaken - hur tänker du nu?

Att äta sådant där är att skada sig själv dubbelt.

Om man tror på att må, då kan man lika gärna bli en aktivist, och hålla på med krig, såsom infokrig.

Om man inte mår bra då måste man väl ta itu med det - det är inget dåligt i sig att inte må bra, utan det ÄR något bra - det är ju sättet som "något" vill visa en på att det är något som man måste göra, förändra, ta itu med etc.

Går man emot det med kemikalier - då är man inte alls ens pyttevaken. Man ska väl komma vidare, istället för att skjuta på det och få det i värre form framöver. Tror du på sjukvård...?

Posted on: 2007/11/14 23:50
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

See User information
Jag håller med Drklot till 100%.

Men vissa människor har lättare för att hamna i längre och extremare depressiva svackor oftare än andra. Jag tycker synd om folk som knapprar happypills konstant, det hjälper för stunden men tar inte itu med problemet. För oftast ligger det ett större problem och gror som växer starkare med åren. Folk går omkring och tror dem är glada men det är inte ÄKTA för 5öre. Jag vågar inte ens käka alvedon haha. no way! Skulle min familj utplånas över 1 natt så är det bara att bita ihop. Finns inte chans att jag rör några piller!!

Posted on: 2007/11/15 13:31

See User information
Det är ju en viss skillnad på endorfinkick. Och ENDORFINKICK!!

Posted on: 2007/11/15 14:32
Resized Image

See User information
Emil :

För min del beror det på diverse panikångest och ångest. Vilket dom hjälper mot.

Du verkar ju varken veta speciellt mycket om ångest eller mediciner, så du tillför inget för att berätta för mig hur fel jag gör genom att försöka må bättre.

------------------------------------------------------------------------

Jag har inte sagt att jag vet mycket om ångest lr mediciner . Däremot vet ju inte du om jag blivit behandlad för samma sak.

Jo dom kanske hjälper tillfälligt men inte i längden.Det kan väl du med förstå men oftast väljer man den smidigaste vägen.

Det är ju inte så att ja sagt att jag tillför med något till dig jag försöker tillföra diskussionen något inte dig . Men ja tycker väl att man borde kunna förstå sj bara för att man känner nått är bra för stunden så behöver det ju inte vara de bästa alterativet. på dig låter det som att det inte knapptfinns några biverkningar. Men du kanske inte har varit med om att antidepp tex slått om och fått motsatt effekt, då är det ju inte så lätt att veta.

Och ofta anledningen till att man tar piller är väl man vill ha hjälp. Om det slår så slint att man helt plötsligtgår o skjuter ner folk och sig sj så vill man ju inte ha hjälp längre. När slog det slint då? om inte efter man börja äta pillren. Om dom nu skulle vara nått positivt hade det ju inte kunnat gå så fel . Är man först vid sina sinnes fulla bruk o klarar av att försöka få behandling för man mår dåligt så tror ja inte man kan bli så flippad utan medecin om man förstpår sj att man behöver hjälp,. Så tror helt klart medicin kan göra att man blir urflippad.

Posted on: 2007/11/16 1:39

Anonym
Emil skrev:

För min del beror det på diverse panikångest och ångest. Vilket dom hjälper mot.

Du verkar ju varken veta speciellt mycket om ångest eller mediciner, så du tillför inget för att berätta för mig hur fel jag gör genom att försöka må bättre.

Så då undrar jag helt enkelt den obekvämaste av frågor:

Varför har du ångest och var kommer den ifrån?

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper