vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Filippa Reinfledt skulle mördas

See User information
Brevbärare anhållen – planerade skjuta statsministerns fru

En 42-årig brevbärare misstänks ha planerat att mörda statsministerns hustru, Filippa Reinfeldt, 40.

Mannen är anhållen av jouråklagare och förhördes av Säpo i går.

Han har berättat hur han skulle köpa mordvapnet – en pistol – för 5 000 kronor.

Brevbäraren sitter nu isolerad på rättspsykiatriska kliniken i Huddinge.

Han fördes dit under stort säkerhetspådrag av en piketstyrka.

Poliserna bar enligt uppgift svarta luvor och var utrustade med förstärkningsvapen.

Mannen hade då blivit anhållen av jouråklagare misstänkt för flera olika brott. Enligt vad Aftonbladet erfar rör det sig bland annat om förberedelse till mord och eventuellt brott mot rikets säkerhet.
Hittade kartor

Mannen är bosatt bara några hundra meter från Filippa Reinfeldts arbetsplats – Landstingshuset på Hantverkargatan i centrala Stockholm.

Vid en husrannsakan gjorde polisen en mängd fynd som styrkte misstankarna om de långtgående mordplanerna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1251305.ab

Posted on: 2007/11/15 5:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Filippa Reinfledt skulle mördas

See User information
Vad var det för dunderpistol som kostade 5000 kr? jag tror svennen blev blåst

för övrigt är jag ÖVERTYGAD om att han skulle mörda henne pga att hon ljög om att baka bullar :D

Posted on: 2007/11/15 5:33
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

emil322 skrev:
för övrigt är jag ÖVERTYGAD om att han skulle mörda henne pga att hon ljög om att baka bullar :D

"Omvänd psykologi" vissa brevbärare blir rädda för material från sd.
Andra vill ta itu med maktens propagandaapparat direkt.
Men det är ju skillnad på om en brevbärare eller en massa "terrorister" utfärdar dödshot förstås.
För inte lär väl hon sluta med sina "s.k" uppdrag efter det här.

Posted on: 2007/11/15 9:01
Resized Image

See User information
Eftersom det var Aftonhoran som skrev detta så kunde man ju ge sig fan på att det var för att älja lösummer?!!?

Rikspolisstyrelsen

Kommentar angående uppgifter i dagens Aftonbladet
http://www.newsdesk.se/view/pressrele ... dagens-aftonbladet-179827

"Ingen person är anhållen. Ingen förundersökning pågår. Ingen husrannsakan har skett i mannens bostad. Ingen person har transporterats till Huddinge rättspsyk av poliser i svarta luvor med förstärkningsvapen."

Posted on: 2007/11/15 10:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Fan vilken tur att Säkerhetspolisen dementerade Aftonbladets och text-TV:s artiklar!

Jag började nästan bli rädd för att brevbärarna skulle ta över världen!

P.S. Hade det varit sant så önskar jag att killen fått den vård och omsorg han behöver. Att gå omkring och fundera på att mörda andra människor är ju inte riktigt friskt.

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Fan vilken tur att Säkerhetspolisen dementerade Aftonbladets och text-TV:s artiklar!

P.S. Hade det varit sant så önskar jag att killen fått den vård och omsorg han behöver. Att gå omkring och fundera på att mörda andra människor är ju inte riktigt friskt.

"Dont believe anything until its oficially denied."

Posted on: 2007/11/15 11:52
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

kalkonmannen skrev:

"Dont believe anything until its oficially denied."

Exactly.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper