vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

Anonym
Vart tog Lightsaber vägen?
Vart tog ljussnabeln vägen, någon som vet. Har inte sett till snabeln på ungefär ett halvår nu på vaken här.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vart tog Lightsaber vägen?

See User information
ingen aning. men som du säger, längesedan.
Han kanske kom på att starwars inte var häftigt längre

Posted on: 2007/11/15 17:44
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
...tja, vem vet...saknar snabeln här på vaken dock...

Psilo

See User information
Quote:

Storpotaten skrev:
...tja, vem vet...saknar snabeln här på vaken dock...

Psilo
Hej potatisen , Jag saknar honom , han var väl uppdaterad och väldigt saklig å inte som vissa andra nu för tiden (som steffo kommer med 1,5 år gammal info ) utan saklig grund dessutom,,Men jag förstår om han växte ur så att säga, men du saknar han oxo ser jag:)

Posted on: 2007/11/15 17:52

Anonym
Jo, Lightsaber saknar jag...

Anonym
vi är fler som saknar lasersvärdet, dock förstår jag honom om han inte pallade med alla härskartekniker som visa murbyggare här inne tar till..

Jag kan tänka mig att någon av "admin'ass' traitors.." vet mer..

Anonym
Jag såg att ha iaf var inloggad förra veckan..

Hmmm...

Blev förvånad...
och överraskad...

Trodde jag hade spännande info, att hämta...
och nya länkar, att vänta...

Han knappt bli glad... utan shi fick jag...
Då Han vände svärdet mot ,Vakens lag...

Lagen om att sprida, information....
Oavsett om trådarna sprider, aggresion...

Så kom tillbaka svärdet...
Många saknar värdet...

/Jumalauta

See User information
...tror på "kunskap", på NewAge osv. Nej nej, stopp.
Som jag postat många gånger:

Jag tror på sådana här tankar:

In the Tao School, the teacher gives true teachings to only one chosen student [out of many potential students]. The one with good enlightenment quality and inborn quality will receive the true Fa (Law). ....

So what is the Tao of Confucius? In the “Wei Ling Gong Chapter,” there is another dialog concerning “Yi Yi Guan Zhi.”

Confucius said, “Siye, do you think that my knowledge comes from experience and learning?”

Siye answered, “Does it not?”

Confucius said, “No! It’s from One Law (that penetrates all levels).”

Here we learn that Confucius’ Tao is not [obtained] from learning. Therefore, Confucius is not talking about learning or knowledge; the real Tao has no relationship with study. In actuality, it would be difficult to know the Tao of Confucius without reading his explanations in the Book of Changes. In the first chapter of “Xi Ci Shang Zhuan,” it states explicitly: ...

[...]

"Konfucius "påtalade" kontinuerligt att the Law penetrerar alla nivåer av kosmos - det är Fa. Så man skulle kultivera, assimilera sig till Tao, söka Tao, Vägen - för det är EN law - en sanning/universum egenskap, eller hur man nu vill se det. [...]

hallååå vakna. Inte ens Insider blev intressant då det till sist triggade lite på djupet.

Här är igen Insiders ord:

http://www.filecentral.se/filecentral ... a7-435d-a98f-3d6f28c94a53

Läs då - men kan det få något betydelse, sedan back to etretainment...? Han skriver om Law mm.

Jag brukar skriva om det, och i olika sammanhang, med samsara, labyrinten - det som Theseus skulle följa.

Vakna...

Eller är det så "tragiskt" att somliga längtar efter att på nytt dränkas i audiosar och "info" - sicken kvicksand - vakna...

Insider:

"And I would say that a vast majority of the written words here are not helping the cause you
think you are fighting for."

"Last question has a yes as an answer, there are also no real allies or enemies."

"There may be an event which would alter the way civilisation is perceived now (it happened
before many times) but that will have nothing to do with what you mentioned.
Your duty towards the One and yourself still stays the same, no matter what happens.

Do not waste energy waiting for events, being generic and inanimate, your stay will only be extended.

I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:

When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.

You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape.

Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control.

So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.

Visualization also works that way around.
But I repeat, even if these things would happen your duty towards the One and yourself still stays the same.

Posted on: 2007/11/15 23:32
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

Anonym
Snälla nån, doktorn, vad har någonting av allt det här svengelska svemlet med någonting om lasersvärdet att göra..?

kan vi åtminstone försöka hålla oss till trådarna, det finns ju en chatt nu där man kan svamla på verkar det som..

:D

See User information
Quote:

Banned4life skrev:
Snälla nån, doktorn, vad har någonting av allt det här svengelska svemlet med någonting om lasersvärdet att göra..?

kan vi åtminstone försöka hålla oss till trådarna, det finns ju en chatt nu där man kan svamla på verkar det som..

:D

Det var ju om det, läste du det inte?
Du inte förstå...

Posted on: 2007/11/16 1:01

Anonym
Quote:

DrKlot skrev:

In the Tao School, the teacher gives true teachings to only one chosen student [out of many potential students]. The one with good enlightenment quality and inborn quality will receive the true Fa (Law). ....

Jag “Tror” att Tao skolans upplysning glömde att lära dig sann självkontroll, alltså att inte bli triggad av bokstäver och mänskligt tänk som man själv inte sprider - som dditt tänk bara tar del av... Den utvalda som du har studerat vet en del om behärskning eftersom kosmos behärskas genom medvetenhet… Den negativa trenden av Okontroll som du just nu befinner dig i - för dig djupare och djupare ner i den perversa spiralen som formar dig till en outFa (Outlaw)

Berta vet allt om viktkontroll för att inte krympa och bli som oss andra.... Du kan se fram emot enorm viktkontroll genom balanserad viktfördelning under 2 veckor och framåt… Alltså, på obestämd tid… Bieffekterna av den typen av behandling kan bli svåra brännskador på näsa och läppar då hud mot anus är under enormt tryck genom tunga rörelser, för att inte tala om de brandfarliga gaserna som kan tända den varma huden på din kind… Men avdelningen har effektiv behandlig mot brännskador, så du kan vara lugn… Vi på läkarkåren kallar behandlingen för ”Emotional heat vibrations in motin - treatment” Du är i trygga händer nu, fram tills det att överläkare Juma konstaterat ett vaket tillstånd i ditt sinne...

Överläkare Juma…

Anonym
Lightsaber!

Jag fattade faktiskt inte vad han höll på med. Det var så jävla romanlånga inlägg att man alltid somnade halvvägs.

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

DrKlot skrev:

Jag “Tror” att Tao skolans upplysning glömde att lära dig sann självkontroll, alltså att inte bli triggad av bokstäver och mänskligt tänk som man själv inte sprider - som dditt tänk bara tar del av... Den utvalda som du har studerat vet en del om behärskning eftersom kosmos behärskas genom medvetenhet… Den negativa trenden av Okontroll som du just nu befinner dig i - för dig djupare och djupare ner i den perversa spiralen som formar dig till en outFa (Outlaw)

Berta vet allt om viktkontroll för att inte krympa och bli som oss andra.... Du kan se fram emot enorm viktkontroll genom balanserad viktfördelning under 2 veckor och framåt… Alltså, på obestämd tid… Bieffekterna av den typen av behandling kan bli svåra brännskador på näsa och läppar då hud mot anus är under enormt tryck genom tunga rörelser, för att inte tala om de brandfarliga gaserna som kan tända den varma huden på din kind… Men avdelningen har effektiv behandlig mot brännskador, så du kan vara lugn… Vi på läkarkåren kallar behandlingen för ”Emotional heat vibrations in motin - treatment” Du är i trygga händer nu, fram tills det att överläkare Juma konstaterat ett vaket tillstånd i ditt sinne...

Överläkare Juma…

Förstå måste man göra själv, ingen kan äta fisk för en annan.
Du kanske just nu har svårt att förstå kring detta att hålla på med att mata sig med andras audiosar hela dagarna ihop med new age-kärleksgrejer... som det var här tidigare... är wasted time. Man blir det man fyller sig med, människan är som en tunna (nu full med skit). Vakna vet att man gör sig av med..., de vet om kultivering. De har heller inte alls svårt att förstå enkla ord, tex om jag skriver det...eller klistrar in från Insider, såsom:

...read carefully:

When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.

You are believing it is taking shape, so it will take shape...

Ber ni om att få bli än mer matade med saker och ting, för att kunna skapa det som munnar säger att det ska "kämpas" mot?

The perfect slave is the one that says "I am not a slave".
It is like an alcoholic saying he isn´t an alcoholic so therefor he will always be an alcoholic.
Get my drift?

You are confusing a few matters.
There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a personal level... meaning you only.

You get what you deserve, that is how this universe works.

You do not understand what this world we live in really is.

Posted on: 2007/11/16 10:20

See User information
Quote:

inte du heller, du bara tror de.

Posted on: 2007/11/16 10:25
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

inte du heller, du bara tror de.

Skräpa inte ned.

Posted on: 2007/11/16 11:01

Anonym
Nu kan jag avsluta denna tråd med att berätta att Lightsaber jobbar som skribent för vaken.se och hans artiklar publiceras under "LÄS". Hans nästa artikel kommer om någon vecka/veckor.

Ha det bäst allihopa.

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=ArticleMore

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper