vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nano för starkt skydd

See User information
Hörde detta på radion sr.se här om veckan , jag har själv sett en spegel ,som ser ut som en vanlig spegel men man ser igenom saker, men baksidan synns inget på. dett nano kommer starkt , finns i medicin mot canceri halsen sa dom. . bilvaxer , det senaste jag läste var då detta .

I takt med att utlandsuppdragen blir fler är det också av största vikt att kunna skydda både personal och materiel. Med hjälp av bland annat nanoteknik blir det möjligt att se genom väggar och göra sig osynlig.

Jan-Ivar Askelin

För inte så länge sedan var han teleingenjör på en robotbåtsdivision, ett av invasionsförsvarets kraftfullaste vapen. Robotar som kunde gå över åtta mil och hitta sitt mål. Då handlade det mesta i försvaret om prestanda och verkan.

http://www.foi.se/FOI/templates/Page____4796.aspx

Posted on: 2007/11/16 16:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nano för starkt skydd

See User information
Det är ju postat videos om det förr,denna tex:

http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0

Posted on: 2007/11/16 16:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

eat-my-fish skrev:
Det är ju postat videos om det förr,denna tex:

http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0

Tack det har jag missat , då var det bra jag tog upp det , så kan jag kolla på sen .

Posted on: 2007/11/16 16:41

See User information
Quote:

sale skrev:
Hörde detta på radion sr.se här om veckan , jag har själv sett en spegel ,som ser ut som en vanlig spegel men man ser igenom saker, men baksidan synns inget på. dett nano kommer starkt , finns i medicin mot canceri halsen sa dom. . bilvaxer , det senaste jag läste var då detta .

I takt med att utlandsuppdragen blir fler är det också av största vikt att kunna skydda både personal och materiel. Med hjälp av bland annat nanoteknik blir det möjligt att se genom väggar och göra sig osynlig.

Jan-Ivar Askelin

För inte så länge sedan var han teleingenjör på en robotbåtsdivision, ett av invasionsförsvarets kraftfullaste vapen. Robotar som kunde gå över åtta mil och hitta sitt mål. Då handlade det mesta i försvaret om prestanda och verkan.

http://www.foi.se/FOI/templates/Page____4796.aspx

Jag kan berätta att jag sett ett svensk? i vart fall i sverige, ett militärt fordon med soldater, som kunde göra sig osynligt, detta var för ca 10 år sedan. dom hade en övning? norr om stockholm, trodde inte mina ögon, men läste om detta senare. Vi har massor med saker dom inte talar om, det är därför dom skrotar bort 40 tals tekniken.

Posted on: 2007/11/16 18:19
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
kolla JB:s bil ett bra sett att kolla teknik som är så kallad Sf
är att kolla James bond ....det du ser finns redan och har funnits i flera år sådeså

Posted on: 2007/11/16 21:38

See User information
Quote:

Illbeback skrev:
kolla JB:s bil ett bra sett att kolla teknik som är så kallad Sf
är att kolla James bond ....det du ser finns redan och har funnits i flera år sådeså
Just jane bonde tog dom upp i radion , dom sa det där att det är en teknik på g , men min tanke är om dom säger att denna teknik finns , då är vi många steg bakom så att säga , men tack ändå.

Posted on: 2007/11/16 21:41

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper