vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Sammankomst till sommaren 2006

Börja spara pengar så kan vi träffas till sommaren.

Sammankomst till sommaren t e x På Gotland.
Gotland känns rätt! ! Eller tälta vid någon sjö någonstans i Sverige.

Om det skulle börja att komma in pengar att det läggs undan en del till en Sammankomst där så många som möjligt kan träffas och där vi kan hålla föredrag om lite allt möjligt när det gäller Uppvaknandet.

V ikan oxo dra upp lite riktlinjer inför Framtiden och dom snabba förändringar som verkar stå framför dörren.

Vi har Vintern på oss för att detta skall kunna växa fram och alla skall kunna komma med förslag och om det finns något intresse.

Man skulle kunna köra lite allt möjligt beroende hur många dagar som vi har på oss.

T e X

1. Meditation ( t e x sitta med benen i kors ..hihi )

2 Andlighet ( se ovan )

3. Överlevnadsfrågor ( här kan man inte sitta med benen i kors !! )

4 Konspirationer ( Kanske vi skall skita i ?? Tar energi )

Tog bara lite ur luften. har inte tänkt igenom så noga.

mvh so88

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sammankomst till sommaren 2006

See User information
Bra idé! Jag la fram en liknande tanke här på vaken för en tid sedan. Vore skoj.

Posted on: 2006/1/2 20:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jojo,...den här sommaren skall bli intressant...

PC

Anonym
konspirationen kan bli ut tjatad bland ett gäng "galna" sådana..
lösningar skulle jag se som högst intressanta, om man ska ge sig ut på sådant här känns det som..

och inte bara ekonomiska hoppas jag?

ringen måste väl startas någonstans.

See User information
Tjabba, Detta år har jag självsvådligt (heter det så?) - valt att kalla för "Kultur-Revolutions-året 2006"

Och vi här (och där) - är således "kultur-Revolutionärer"...
Äh... öh... Eftersom det nu är ett sk. "val-år" och jag är -vad ni alla (antagligen) vet - en sådan där inbiten traditionell lokalpolitiker - Så min tanke är att jag skall - (brukar alltid försöka hitta på något - när det är just ett sådant tillfälle)
Faktriskt ha ett jippo i jätteformat - är det i alla fall tänkt...

Det finns i vår kommun en sk. "friluftsteater" - en gammal jävel från 1700-talet, Magnus Ugglas ( ni vet) farmors mor eller nått hade visst ett finger med där - skithärligt ställe och där skall jag ha mina politiska utspel - ungefär som i Almedalen på Gottland - men antagligen så får jag vara för mig själv - Vem f-n önskar befatta sig med en sk, "GUL" kommunist - Nåja - skit samma!

Programmet skall då bestå utav förutom politisk propaganda - Musik och föredrag och filmvisningar med efterförjande diskussioner - jag drömmer om en "tre-dagars" - Så det skall finnas tältplatser och något som jag kallar för "tälthotell" för dessa som inte orkar släpa på eget - mattält och en massa skithus och även möjlighter till dusch-utrymmen...
Allt detta skulle kunna att gå om man har "gudarna" med sig - annars, inte - förståss... Kan ni sätta er in i detta? Det vore väl skoj att träffas där...

Man kan ju få "arbeta" som sk. "Funktionärer" och på så vis spara in matpengarna - Hö, hö - och få bära partiets "armbindlar" och "färger" - Men allt går ju förtåss i GULT - men som reklamen för ENIRO menar : "GULT ÄR FULT! - Men det är "INSIDAN som räknas!" - Jävlans bra formulerat! - Jag snodde detta rakt av - och förhoppningvis - så kommer jag undan med detta. Hö, hö... Säg vad ni tycker - tyck som f-n!

Har fundringar på att lura in Magnus själv i det hela - Kunde bli ett bra "dragplåster", hö, hö...

samt: plus:

Posted on: 2006/1/4 14:29
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Det vore verkligen kul och intressant att träffa fler vakna människor.

Håller med eFeKTO om att det kan vara bra att skippa konspirationssnack och istället fokusera på positiva saker som so88 var inne på.

SHYGETS, jag är tveksam till att solgubben Magnus Uggla skulle vara intresserad av att delta. Om du fattar vad vad menar...

Posted on: 2006/1/4 16:35
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

See User information
Quote:

SHYGETS, jag är tveksam till att solgubben Magnus Uggla skulle vara intresserad av att delta. Om du fattar vad vad menar...

Jag kan inte säga att jag försår detta, men det käns som om det inehåller lite fördommar mot de så kallade solgubbarna.

Förklara vad du menar, så att det inte kan misstolkas som något som bryter mot forumsreglerna.

Posted on: 2006/1/6 23:30

Anonym
det där med kollektiv verkar ju iförsig jääåvligt intressant om man skulle öyckas avskärma sig helt från samhällets grepp..

samt om man kunde bygga egna självförsörjande vatten och el system skulle vara ännu skjysstare.

då skulle jag vara på..

förresten vilka solgubbar snackar ni om?

Anonym
eFeKTO, gå in o snacka på lite i kollektiv tråden....
Lär bli intressant...

Hare...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper