vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Olika straffskalor för mördare
Leif Axmyr mördade förre finansministern Allan Larssons styvson. Hittills har han suttit 21 år på sitt livstidsstraff. Gång på gång avslår regeringen hans begäran om att få ett tidsbestämt fängelsestraff.

- De första 10-12 åren har jag förtjänat. Resten har jag fått sitta för att jag slog ihjäl en son till en minister, säger han.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article116022.ab

Mord är givetvis inte försvarbart och jag tror att de flesta människor där någon anhörig drabbats inte tycker att något straff kan vara för hårt mot gärningsmannen.

Men nu har vi ju ett system med officiella straffskalor i Sverige och det är beklgligt om det beror det på vem man mördar när rätten skall besluta om tidsbetämda straff. Det verkar ju utan tvekan som det är så det gått till här i alla fall! Med det man vet alltså!

Vad kallas det förresten när olika myndigheter håller varann om ryggen och skapar osynliga överrenskommelser?

Kåranda med dolda närverk! Inte så långt från det hemliga sällskap och ordnar sysslar med!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Olika straffskalor för mördare
Här har vi ett ytterliggare bevis att alla inte har lika stort värde.
Det brukar ju vara ett vanligt samtalsämne för en skolad politiker
att ständigt prata om jämställdhet hitt och ditt.Men orden är så klart bara smörjmedel som boskapen sväljer.Hade jag blivit mördad hade väl gärningsmannen förmodligen varit ute efter ca 7år.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hade jag blivit mördad hade jag slått ihjäl fanskapet!

See User information
Jag tycker att alla mördare kan fan sitta livstid.

Posted on: 2007/11/17 14:37

Anonym
Alla mördare borde vara på en öppen anstalt några 100 meter från rosenbad

See User information
Quote:

maggot skrev:
Alla mördare borde vara på en öppen anstalt några 100 meter från rosenbad

Rosenbad är en öppen anstalt, fylld med kriminella.

Posted on: 2007/11/17 21:10
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Här har vi ett ytterliggare bevis att alla inte har lika stort värde.
Det brukar ju vara ett vanligt samtalsämne för en skolad politiker
att ständigt prata om jämställdhet hitt och ditt.Men orden är så klart bara smörjmedel som boskapen sväljer.Hade jag blivit mördad hade väl gärningsmannen förmodligen varit ute efter ca 7år.

Att vi har samma värde är bara en sk Orwellian sanning

vad vi har är samma skyldigheter´, dom som ger andra mest av samma skyldigheter som dom själva nyttjar, kan vara de som har störst värde, om man ens behöver kvantifiera "värden" som får en att tänka till ett ekonomiskt värde, som ju är en bluff.

Posted on: 2007/11/17 21:16
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper