Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Malmö känns som ett arabland
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sale: Sale! Du tar återigen priset och menar att alla på Mallorca tar vår svenska matkultur på allvar och att alla svenskar och spanjorer trivs som fisken i vattnet där! Tog några kort när jag var där och besökte en vän som arbetar på ön. Ett litet PM är att tyskarna som är flertalet av de som beöker ön regelbundet tydligen givit spanjorerna ett förslag om att köpa ön. Nu till dina köttbullsteorier och om att hela ön är svensk. Om man har lite känslospröt för andra människors empatier och hat så upptäcker man snabbt att de flesta som jobbar på Balinarerna hatar västerländska turister. De flesta som arbetar där kommer ifrån fastlandet och jobbar dygnet runt för att plocka hem stålar att klara sig resten av året. Den bofasta urbefolkningen gynnas inte av detta utan känner nog att de är lurade på hela kakan när de ser hur miljarder flyttats ur landet sedan charterturismen startade på 50-talet. Kände mig dock inte lockad av att äta på de ställen som utger sig för att kunna det svenska köket därför att jag på mina resor utomlands är mer intresserad av deras inhemska kultur och maträtter. Det känns tryggare att sätta i sig lite av deras vanliga rätter än köttbullar som är tillagade med hat och fan vet vad mer de lägger in i den smeten. Tänkte dela med mig av ett par foton jag tog på en av de där svenskinfluerade restauranger du nämner: ROSA SÅS (Vågar inte ens tänka på om det är någon från Pridefestivalen som roat sig med denna sås men mig lockade det inte att pröva) SHINKA (Stavas egentligen "SKINKA" men eftersom menyförfattarns på Mallorca nuförtiden tror att Sverige är ett mångkullurellt land där land där det svenska språket enl. lagen från 2006 inte längre är ett officiellt språk så stavar de ordet som det uttalas i Rinkeby, Angered eller Rosengård för att inte bli åtalade för diskriminering) SPAGUETTI MED KÖTTFÄRSSÄS ("SÄS" har jag i och för sig funderat på hur det smakar men avstod eftersom ingen kunde förklara vad det var) SÖMMER (Likadant här! Ingen på restaurangen kunde berätta vad "SÖMMER" var för något, hur det såg ut eller smakade! Något för svenska UFO-föreningen att sätta tänderna i kanske) 7% MÖMS INTE INCLUDERAD (Gunnar Sträng och Tage Erlander måste rotera av garv i sina kistor eller i den rosa skyn där de kanske befinner åt de där två extra prickarna. Aldrig hade de trott att "Balinarerna" skulle anta deras metod att råna människor via moms. Kanske är de extra prickarna över ordet "MOMS" ett hemligt tecken från menydesignern om att det var ett par "PRICKS" inblandade i denna extraskatt som har gjort att svenska politiker på bekostnad av folket kunnat äta gott på betydligt finare restauranger än på denna obskyra sylta) [img=http://aycu12.webshots.com/image/35451/2005026988453926419_th.jpg] |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ursäkta om jag missar nåt här..? Jag trodde att västerländningar tillföde andra kulturer något positivt? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jumalauta: Jag tror att herr Jumalauta har sovit för lite eller drabbats av Alzheimers. Hela mitt inlägg fanns bara av ett skäl. Det var för att visa att du inte har en aning om vad du snackar om. 1. Mallorca "Balinarerna" är inte svenskt. 2. Den svenska kulturen har like lite utrymme där som här i Sverige där kebabkök, pizzerior och thailändska, kinesiska restauranger minimerat det svenska utbudet. 3. Du borde resa och besöka de ställen du kritiserar eller har åsikter om. 4. Jag är över 50 bast occh har hunnit med att resa en del och bygger mina egna preferenser istället för antaganden. Mina fotografier på menyerna fanns för din skull och för att du skulle förstå lite mer av mitt inlägg. Men vad gör du då? Försöker vara putslustig och insinuera att allt västvärlden gjort skulle vara enbart av godo! Om du skall provocera nån så gör det för fasen med nån i den egen viktklass. Det blir så jäkla orättvist annars. Känns ju för fan som det vore mer meningsfullt att snacka med en hamster. Om du inte har egna kunskaper så kan du väl i alla fall ta chansen att lära dig något nytt när tillfället erbjuds. Det finns bara ett begrepp för ingoranter av din kaliber! Tidstjyv i tungviktsklass! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jaså du är över 50 enligt nicko så handlar dit "hat" i denna tråd på att du är 14 och söker identitet och haft en svår uppväxt
![]() Som de brukar flina åt i pressen "De som röstar på SD är lågavlönade och bor i förorter" Med andra ord lever i den verklighet SD pratar om |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nicko: ??? Vad fan snackar du om gubbe? Magnituder, stundom, unga människors lillgamla kunskap... ja det där sista förstår jag och ord som lillgammal och kunskap är en pissdålig kombination... Men allt det andra... vilket svammel! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
1. Ha ha ha... Det var därför jag skrev västerländningar.... Kom igen... 2. Där av mitt inlägg, du sa i ett tidigare inlägg att Svenskar tillför den utländska kulturen ekonomiskt. då sa jag att den Svenska ekonomin är en del av förödelsen som sker där... Där av mitt senaste inlägg... Ha ha ha.. Kom igen,,, Du kan inte säga till någon att de inte förstår när du själv saknar koll på läget... 3. Jag har rest hela mitt liv... Det handlar inte om kritik för det ursprungligen, det hela handlar om att någon frågade om man ska skicka hem alla Svenskar från utlandet? Var på du sa att det är ett idiotiskt tänk, eftersom de tillför länderna och inte utnyttjar som invandrarna gör här... Det är just det de gör... Köper upp mark och exploaterar, som i sin tur förstör kulturer... Jag har sett det hela mitt liv... 4. Jag har några år kvar till 50 som tur är... Men det betyder kanske inte att jag har sett mindre för det? Jag kan säga så mycket som att jag antar inte ett skit när det kommer till att se vad som händer i andra kulturer... Vi kan nästan ta varje ö på moder jord som är uppköpt och styrs av girighet för att tjäna pengar på turism. Allt det som kallas för paradis och pärlor snor västerländningar åt sig från den lokala befolkningen och kulturen... Thailand, söderhavet, Indonesien, Maldiverna, Sri Lanka, Ibiza, Mallorca, Karibien, Grekland, Malta, You fucking name it! Så vad det ursprungligen handlade om var att du tyckte att västerländningar tillför andra kulturer ekonomiskt, varpå jag motsatte mig detta... Du tog ju själv upp det i ditt inlägg om hur det ser ut på Mallorca... Ena dagen säger du något som ena dagen kommer att motsäga sig själv genom dålig koll på vad man tidigare har skrivit... So jag sa innan, man kan ju alltid skylla på sitt närminne som blev sönder rökt på 60-70 talet... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Börja med att gå hem och göra denna läxa så skall jag se om jag har tid att hjälpa dig med ditt trauma som går ut på att straffa Sverige och svenskarna för all världens elände.
Västerländningar är inget nu existerande ord. Det heter: "VÄSTERLÄNNINGAR" Jag vill inte vara ofin eller ogin och tycker att man skall dela med sig av den kunskap som finns. Eftersom du behöver massor av kunskap då du inte har hela bilden skall jag i all välmening tipsa dig om lite matnyttig info. Eftersom du också väljer att skuldbelägga Sverige för saker vi faktiskt inte är inblandade i skall du få lite siffror att tugga på. Roa dig med lite fakta och kunskap om vad det i dina ögon ELAKA LANDET SVERIGE gör mot alla lidande människor i världen: Det första kvartalet i år ansökte 7.800 irakier om asyl inom EU och fler än hälften, 4.800, kom till Sverige. Näst flest, knappt 700, kom till Spanien, och drygt 400 till Tyskland. I övrigt handlar det om under hundra eller inga alls i övriga EU. Förra året tog Sverige emot 8.950 irakier som sökte asyl http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1130824 http://www.europanytt.se/default.asp? ... s_emner=SverigeIEU&id=384 http://www.mfo.nu/om-mfo/ |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Var säger jag att Svenskar är ansvarliga för allt i världen... Är inte det att ta i kraftigt? så kallad överkurs? Om det är så som Dr klot säger, att det ska vara böter på särskrivning så hade jag för länge sedan varit en skulld på kronofogden... Du går som vanligt in på bagateller och obetydliga saker som hur ord stavas... Det kunde stått Wästlännningar och du hade fattat det. Men din försvarsmekanik säger dig att du ska kritisera nått som inte har med själva ämnet att göra... Dina siffror säger mig bara en sak, att du har missuppfattat hela grejen... Back bandet och gör ett nytt försök... Jag har inte påstått att invandring INTE är ett problem... Mitt fokus ligger på att västerlänningar skapar lika mycket skit som invandrare skapar här... Och... Att du ena dagen säger att det är ett idiotiskt tänk eftersom västerlänningar eller Svenskar tillför deras kultur med mer pengar och ekonomi som då skulle vara en bra sak... Vilket jag påstår är rent skitsnack... De tillför pengar som förstör deras kultur... Men det fantastiska med hela min kritik mot dig är just att du dagen efter kommer in på forumet och belyser problemen som Wästerländninngar tillför div kulturer... Och nu kommer du tillbaka och avskärmar dig totalt från det faktum att Svenskar är en del av förödelsen utomlands med siffror av hur det ser ut i Sverge... Vakna... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Jag har inte påstått att invandring INTE är ett problem... Mitt fokus ligger på att västerlänningar skapar lika mycket skit som invandrare skapar här"
Skulle vilja att du konkritiserar detta ? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Alltså, det är mer komplicerat än så Maggot... Jag tycker att alla städer ett perverst ställe oavsett om det bor invandrare eller Svenskar där... Invandringen är bara ett litet problem av det perversa samhället enligt mig... Så visst. Invandringer är ett problem... Här ute på landet är det inget problem... Visst kan man hitta exempel på problem men så är det ju med allt... Problem finns över allt.... För mig är det självklart att när man packar ihop människor oavsett bakgrund så uppstår enorma och svårhanterliga situationer och konflikter... I städer som GBG, malmö osv är det problem med invandring genom brott osv... Jag tycker man kan utöva samma praxis som utomlands när Svenskar begår brott, fängsla dem och skicka hem dem... Men att skylla på att det är ett ekonomiskt problem tror jag inte på... Det har jag förklarat tidigare och orkar inte göra det igen... Det finns inte EN lösning på ett komplext problem... Det finns problem med invandring men det finns lika många lösningar... Det är inte invandrarna vi ska rycka i öronen, det är isf det som har skapat problemet... Och kom inte med en dålig fråga som om Svenskar ska ta ansvar för att lisa 16 blev våldtagen... Det är inte det det handlar om... Om någon begår ett brott så ska den individen stå för det och bli fängslad, sedan deporterad... Vil man skicka hem alla invandrare så kan man med all rätt skicka hem alla Svenskar från utlandet eftersom de förtör lika mycket där... Det finns som sagt inte EN lösning eller ETT svar på vad man tycker om en komplex sakfråga... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jumalauta: Jag förstår att du gillar att tjöta men ärligt talat är det mycket tröttsamt att se hur du medvetet omdefinierar mina ord bara för att försöka vinna en diskussion. Jag har aldrig skrivit det du säger. Nedanstående skrev jag i ett svar då någon menade att utvandrande svenskar lika gärna kunde jämföras med de invandrargäng som väljer att pennalisera och vanställa det svenska samhället. Att svenskar var en lika stor ekonomisk och kulturell belastning i de länder väljer att bosätta sig i som de invandrare i Sverige som aldrig kommer att bidra med en spänn utan istället väljer att leva på bidrag! Men detta menar jag givetvis inte att alla invandrare eller svenskar antingen är världelösa och skall sparkas ut eller helgon och englar! Det var en jämförelse på hur man utnyttjar det sinande svenska bidragssystemet och att något liknande inte finns någon annan stans på planeten. 1. Bidrag eller jobb för försörjning Utvandrande svenskarna kan omöjligt vara en ekonomisk börda i de länder de valt att bosätta sig i. Till skillnad från Sverige så kan man som invandrare inte försörja på bidrag utan måste arbeta för att försörja sig själv och sina familjer. Man kan inte heller bete sig som man ägde landet eller kräva hemspråkslektioner, att religion och kulturmönster skall anpassas efter sitt hemlands traditioner. Utvandrande svenskar kan inte till skillnad från de som invandrar till Sverige gå upp till närmsta socialbyrå och kräva bidrag för sig själva och sina familjer. Det kan inte heller kräva försörjning för det våra svenska ledare kallar anhöriginvandring. Så varför skulle de flytta hem? De bidrar ju ekonomiskt och socialt med att respektera de nya ländernas kulturer! 2. Folkmängd i procent! Folkmängden i Sverige är ca: 9.000.000 (miljoner) Andelen invandrare är ca. 1.000.000 (miljon) Procentantalet invandrare blir då 11% (Du vet precis lika väl som jag att det inte är alla dessa elva procent som bidrar till sin försörjning eller respekterar vår kultur, religion eller lagskick.) Folkmängden på planeten är ca: 7.000.000.000 (Miljarder) Svenskar som bosatt sig i nya länder är ca: 1.000.000 (Miljon) Procentantalet utvandrande svenskar som försörjer sig själva och respekterar de nya ländernas ursprungliga kultur och traditioner är: 0,0001 % (Försvinnande litet) Adderar man punkt ett och punkt två så blir summan ett positivt tal: 1+2=3 _____________________________________________________ För att du skall förstå det sista med den enkla additionen så lär givetvis inte samma siffror gälla för det svenska samhället eftersom varje bidragskrona som betalas ut till invandrande ålderspensioner eller anhöriga som också kommer hit och skall leva på på bidrag inte får ekvationen att bli positivt. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det har ar ju inte overenstammande med verkligheten? Kan du belagga detta?Eller ar detta sk "sanning" och "vakenhet"?
Posted on: 2007/11/18 14:24
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
1.1. Jag säger iofs inte att Svenskar är en ekonomisk börda utomlands, jag säger kort och gott att det är den tillförda ekonomin som är förödelsen… Jag säger heller inte att de ska skickas hem, jag säger att de ska skickas hem OM man här hemma anser att invandrare ska skickas hem… Invandringen skapar lika mycket problem här som västerlänningar skapar utomlands, oavsett om de tillför ekonomi eller suger ut ekonomin… Det känns bara som ett dåligt argument att rättfärdiga Svenskarnas beteende utomlands eftersom de tillför pengar och turism till div länder, det beteendet tillför ingenting rent kulturellt, det enda det gör är att förstör kulturen genom att köpa upp deras länder bit för bit och smälla upp enorma turistkomplex… Det är totalt respektlöst mot dessa länders kultur… Man kan vända på det och föreställa sig samma situation här hemma (på skoj)för att förenkla det hela… Hur skulle du reagera om Asiater, Araber, Afrikaner och Latin Amerikaner skulle komma till Sverige och köpa upp Västkusten och smälla upp enorma turist komplex, istället för att få bidrag? För det är just det som pågår utomlands… Men enligt ditt synsätt så är det ”att bidra ekonomiskt och socialt med respekt för de nya ländernas kultur…” 2. Ja, jag vet att det inte är 11% som tillför ekonomiskt, vilket kan uppfattas som ett problem… Jag ser inte ekonomin som den största orsaken till problemet, det är isf brott och den perversa koncentrationen av invandrare till ett och samma ställe. Precis som den perversa turismen utomlands är koncentrerade till stränder och öar där Svenskar är en del av problemet. Det är hundratals kulturer på Svensk mark. Det är hundratals kulturer på turistströken, Svenskar är en del av detta problemet. Ska man skicka hem alla invandrare så ska man bla skicka hem alla Svenska och andra kulturer där Svenskarna är en del av förödelsen… Inte bara Svenskarna som du försöker få det till, det är bara dumt… Ditt exempel är lite dåligt faktiskt: Det vore som att säga att det bor 7 miljarder på planeten och 1,000,000 av dessa är Palestinier bosatta runt om på Jorden, alltså är inte invandringen ett problem bara för att det bara handlar om 0,0001% … 7 miljarder och 1 miljon Svenskar blir en dålig jämförelse, Du måste ta del av den totala förödelsen som skapas av den västerländska kulturen som är den förödelsen som jag talar om… Din matematik går helt enkelt inte ihop… Beklagar |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ok. Har du EN lösning på det komplexa problemet? Alltså, 1 lösning som löser alla problem? Exempel: Skicka hem alla invandrare så är problemet löst... Det är vad jag menar med EN (1) lösning på problemet... EN sådan lösning får konsekvenser, mao så måste man hitta fler lösningar på ett komplext problem... Kanske uttryckte jag mig dåligt eller så förstod du inte EN i sammanhanget som vi diskuterade... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jumalauta: Jag förstår att du vill väl och att världsekonomi ligger i din intressesfär. Jag noterar även att att matematik och logik inte var dina starkasta ämnen i skolan, men det behöver ju inte betyda att ens åsikter behöver vara dåliga. I många fall lär sig människor som varit svaga i skolan av verkligheten i vuxenlivet istället då det kan vara ett bättre sätt att landa teori i praktisk tillämpning. Tyvärr tolkar jag det som att du inte tillhör den sistnämnda gruppen eller tagit chansen att tolka in budskap. Gå tillbaka till skolbänken och ta några kvällskurser i grundläggande matematik där matematikböckerna är fulltecknade med stora bilder av äpplen och päron, och kom ihåg: Blanda inte äpplen och päron! Quote: Jumalauta: För det första vill jag inte fastna i en idiotisk diskussion med dig där du framställer mig som en ond människa som vill att alla invandrare skall kastas ut ur Sverige. Det har jag aldrig påstått men nånstans på vägen tycks du fastnat i denna villfarelse. Jag ser fortfarande inget logiskt tankemönster i de exempel du tar fram. Kanske vore det bättre att ses på riktigt så kanske missförstånden kan redas ut. Fråga: Vad kallas det boende man har i ett främmande land när själ, hjärta, patriotism, nationalism och religionstillhörighet är fastnaglat i det ursprungliga hemlandet? Svar: Turistboende! Det du beskriver händer redan här och nu! Frågan är hur du kunnat undgå att märka det? Quote: Jumalauta: Att du säger detta har två bottnar som grundar sig i att alla system har öppna och slutna bokföringar. Det är antagligen inte är din plånbok som drabbas men att du inte känner empati med de äldre landsmän som ligger och plågas på äldreboende förvånar mig när du samtidigt kan visa sådan omtanke för lidande på andra ställen på jorden. Att inte ge dessa människor som byggt upp landet en värdig avslutning kan man direkt koppla till resursslöseri som orsakas av en del människor som bott här kortare tid än det tar att laga till en hederlig svensk ärtsoppa. En del unga missnöjda invandrare bränner allt förtroende genom att terrorisera, vandaliser, hota svenska lärare i skolan och behandla barnbarn till de som ligger hjälplösa på äldreboende för illvilliga beteenden som otrogna hundar för att den ursprungliga befolkningen inte visar respekt för de nyanlända. Detta skapar ingen direkt association till fredsduvor och de flesta svenska medborgare oavsett ursrpung vill inte att mer pengar skall slösas på idioter som ändå inte har vett att uppskatta den fristad de kan få här från krig, svält och elände. I den del av böckerna som är öppna så kan i alla fall jag se en koppling mellan debet och kredit. (Snälla ta inte upp hemliga agendor och att det finns hur mycket pengar som helst. Självklart finns det hur mycket resurser som helst om man verkligen tänker efter. Men jag vill inte ta den här diskussionen till ett högre plan innan du kan hålla isär begreppen. Du rör till det tillräckligt på denna nivån så en sak i taget gäller för dig när du snackar med mig Jumalauta.) Quote: Jumalauta:... den perversa koncentrationen av invandrare till ett och samma ställe. Precis som den perversa turismen utomlands är koncentrerade till stränder och öar där Svenskar är en del av problemet. Det är hundratals kulturer på Svensk mark. Det är hundratals kulturer på turistströken, Svenskar är en del av detta problemet. Ska man skicka hem alla invandrare så ska man bla skicka hem alla Svenska och andra kulturer där Svenskarna är en del av förödelsen… Inte bara Svenskarna som du försöker få det till, det är bara dumt… Det är mycket möjligt att mitt exempel är jättekasst enligt DITT sätt att tolka världen. Det respekterar jag eftersom du givetvis har din full rätt att tycka så. (Men det har ju jag med och det är kanske det som är det sköna och förhoppningsvis kan både du och jag lära oss något nytt av detta. Detta skulle egentligen inte behöva sägas men eftersom det är många som kan bli ledsna om man är för rak så känner jag mig nästan skyldig att lägga till detta.) Nu tillhör jag inte den delen av befolkningen som säger att allt blir bäst om alla stannar hemma i de länder de har sitt ursprung i. Har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Men jag gör stor skillnad på begrepp som massvandring, ockupation, segregering, hedersmord, gängkriminalitet och överbefolkning, jämfört med utforskning, kultur- och handelsutbyte, nyetableringar och kärleksrelationer. Så för att vara uppriktig så fattar jag inte hur du kan tycka att mina exempel suger. Det finns väl inte en normalt fungerande hjärna nånstans på jorden som inte kan skriva under på dessa värdefunktioner i fråga om förflyttningar av fysiska personer. Quote: Jumalauta: Det vore som att säga att det bor 7 miljarder på planeten och 1,000,000 av dessa är Palestinier bosatta runt om på Jorden, alltså är inte invandringen ett problem bara för att det bara handlar om 0,0001% … 7 miljarder och 1 miljon Svenskar blir en dålig jämförelse, Du måste ta del av den totala förödelsen som skapas av den västerländska kulturen som är den förödelsen som jag talar om… Din matematik går helt enkelt inte ihop… Beklagar... Jaha då var vi där igen. Den västerländska kulturen och dess skuldbörda. Vi svenskar som är en del av denna kultur skall givetvis också känna skuld över att vi inte varit tillräckligt förstående och undfallande för de nya former av kriminalitet och övergrepp som svenskar drabbas av när nya kulturmönster skall berika oss via gängvåldtäkter, bötning, utpressning, hedersrelaterat våld och andra idioter. Du beklagar dig och lik förbaskat drabbas detta land dagligen av problem som en liten procent av invandrare helt klart står bakom. Att du beklagar dig hjälper föga. Gör nåt istället istället för att tjöta. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
jag tor att så fort man talar om att det är komplicerat osv, har man inget koll på läget själv. Man vet helt enkelt inte riktigt hur man skall lösa problemet i fråga. alla komplexa problem, kan ha enkla lösningar. Jobbar själv som innovatör, och vet att hitta på enkla lösningar på vad andra anser är omöjligt att ens ordna. Så det är mer ett betraktelsesätt. I detta fall har vår nya "gud" staten, sett till att i första hand Svenskarna är fattiga. I andra hand ochsaå att invandrarna är fattiga. Detta leder till arnetslöshet fattigdom kriminalitet osv. Utanför skap. och apati, man cementeras fast i sin situation, och kommer ingenstans. Svenskarna tror på att jobba och att vara anställd, att vara företagare är inget för svenskar, en bra svenks är sosse, och företag, skall ägas av staten, eller jobbas i. Dåliga moderater, vill ha fritt företagande osv, man kan diskutera detta hur långt som helst. Medelförmögenheten i Sverige ligger långt under hur det var Usa tidigare vart fall, har inga korrekta dagssiffror, men skillnaden var att medelamerikanen, va 6 ggr rikare än en svensk, tror medelförmögenheten i Sverige var 150 000kr och över miljonen i Usa. Invandrare som kommer hit och bidrar, älskar vi, kolla alla sportstjärnor, som hyllas som svenskar. Bidragstagare hatar man dock, och än värre, om dom skaffar pizzeria eller kebab, så är dom skattesmkitare, och gud vet allt. Problemet bottnar i den fattige svensken. Hade vi varit rikare, hade vi haft mer att dela med oss av, invandrarna hade bliovit rikare, vi hade alla haft jobbb, och inget problem med ekonomin. Lösningen hade varit en dröm, kanske att vi aldrig hade nån bankkris på 90 talet. Men vi hade det, och vi har den svenska mentaliteten. "Tänk för en sekund att du knyter näven i byxfickan mentaliteten". Hade vi krävt rättigheter medans tider var, hade vi kanske haft det, nu är vi dock med i Eu, så allt är försent. Röstade i min idioti ja själv, när jag var 19, så jag kan inte klaga. Idag kan en invandrare flytta hit från tyskland eller varthelst i europa. begreppet invandrare existerar inte ens på det sätt som folk menar. Jag tror vi får gilla läget, och skall vi slåss, letar vi rätt på dem som bestämde, inte effekten av besluten. Men som vanligt vill ingen slåss mot makten i Sverige, det är inte Svenskt. Så då är det bara att knipa igen kakhålet. Och vara svensk.
Posted on: 2007/11/19 11:31
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Steffo: ... visst fanns det en bankkris och kanske namnet George Soros klingar bekant även för en innovatör som Steffo? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ju som att försöka diskutera med en stövel
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
En fråga bara innan jag fortsätter... Diskuterar vi EN lösning, eller som du säger "lösningar"? Bara så att vi har koll på läget dvs... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag säger som en bosat politiker i rosengård
"Bor du inte i dessa områden ska du enbart hålla tyst jag vill inte ha dina "lösningar" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Maggot: Korrekt analys! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja precis, zionisterna är naturligtvis i säng med varandra som vanligt. George betyder "Röd Jord" Rött betyder kommunism socialsim, vad soros betydde har jag hört, men glömt. Men man kan ju enkelt se på karln att det är nåt fel på han. ![]() För den intresserade var en svensk finansman inblandad ochså. Han flyttade 150 Miljarder eller mer samma dagar som krisen startade, så man kan säga att han initierade den. Namnet är Björn Carlsson. ![]() Björn Carlson Frits springmeier, som forskat mycket i mindcontrol, påstår att hängande ögon på ena sidan tyder på mindcontrol. Vem vet.
Posted on: 2007/11/20 14:29
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Steffo: Frits springmeier, som forskat mycket i mindcontrol, påstår att hängande ögon på ena sidan tyder på mindcontrol. Vem vet. Här är enligt Springmeier ett bevis på en som inte är utsatt för mindcontrol: ![]() Här är enligt Springmeier ett bevis på en som är utsatt för mindcontrol. Och se det leder direkt till perversiteter: ![]() |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login