vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad tycker vi om Daft Funks scendekoration???

See User information
Vad ska man säga om denna fina symboliska scenshow.. Just i denna så inleds musiken med ett upprepande av ordet "human-robot" och publiken jublar.. Jiipiie, Human-robots & NWO symbolik..
När kommer chippet, så vi äntligen får bli robotar?

http://www.youtube.com/watch?v=Vp7ZYMENVD4

En till som jag hittade nu, denna går på MTV just nu..

http://www.youtube.com/watch?v=D0R4dvvVs_E

Upptäckte nu att man ser till och med ett öga mitt i pyramiden i videon ovan vid ca 3.40 .. Inte bra detta!

Posted on: 2007/11/18 15:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad tycker vi om Daft Funks scendekoration???

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Vad ska man säga om denna fina symboliska scenshow.. Just i denna så inleds musiken med ett upprepande av ordet "human-robot" och publiken jublar.. Jiipiie, Human-robots & NWO symbolik..
När kommer chippet, så vi äntligen får bli robotar?

http://www.youtube.com/watch?v=Vp7ZYMENVD4

En till som jag hittade nu, denna går på MTV just nu..

http://www.youtube.com/watch?v=D0R4dvvVs_E

Upptäckte nu att man ser till och med ett öga mitt i pyramiden i videon ovan vid ca 3.40 .. Inte bra detta!

Jag kollade på 27 sek på den första. Fick stänga av - rent demoniskt, så var det ju också Amsterdam. Fruktansvärt äcklig/onda vibs och energi.

Så är det därute. Amsterdam har ju hållts kärt av vissa vakenusers.

Kan ju tex nämna realityportal..., promotad av micro m fl.

Don't eat that fish.

Posted on: 2007/11/18 16:16
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är ju roligt för Daft Punk har ju mer eller mindre snott alla sina låtar från andra mer eller mindre okända artister från 70-talet. Samplat kraftigt iaf. Läs mer här: http://palmsout.blogspot.com/2007/02/ ... dnesday-27-daft-punk.html

Posted on: 2007/11/18 17:03

See User information
Gillar andra introt när robotrösten säger: Television rules Nations...

Ganska bra programmering faktiskt...

Posted on: 2007/11/18 17:11

Anonym
Jag har ett speciellt förhållande till Daft Punk, det var deras musik som fick mig att upptäcka den elektroniska vågen.. Deras melodier och harmonier är bland det högsta som mänsklig kultur har åstadkommit enligt mig..

En pyramid i sig behöver inte betyda ondska och illuminati, då gör man det för lätt för sig.

Har tänkt att deras image som "robotar" ironiserar över maskinsamhället på samma sätt som Kraftwerk gjorde på sin tid. Kraftwerk påstod ju till och med att det var maskinerna som skapade deras musik (och det var nog en anledning till varför inte den äldre generationen kunde ta elektronisk musik på allvar, de tog det som Kraftwerk sa som en sanning)

"Harder, better, faster, stronger" heter en av DP låtar.. Om DP verkligen tror att det är vägen att gå så blir man ju orolig, men jag har alltid tolkat det som att de är ironiska och i grunden kritiska till robotisering av samhället..

Med "Reality Portal" menar du dokumentärfilmen av Kevin Zaar?
Det var ju han som slängde ut heliga svampar till publiken hos Alice Baah sent 90-tal när man fortfarande lagligt fick ta del av svampens kosmiska visdom. En sann hjälte.
Har tittat på trailern nu, det verkar ju vara en kanonfilm, enbart positivt att Micro promotear den isf..

http://www.youtube.com/watch?v=_plxny9WH7U

Anonym
I intervjun på http://www.youtube.com/watch?v=kM4neTsgTZo så säger de att de har ett chip i hjärnan haha.

See User information
mitt ex lysnade en hel del på dom, så jag vet att på deras scenshower har dom alltid ngn form av pyramid dom spelar ifrån.

Ifall dom bara är missledda futurister, eller elitens budbärare är dock omöjligt att säga.

Posted on: 2007/11/19 21:18
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

raybeam skrev:

Med "Reality Portal" menar du dokumentärfilmen av Kevin Zaar?
Det var ju han som slängde ut heliga svampar till publiken hos Alice Baah sent 90-tal när man fortfarande lagligt fick ta del av svampens kosmiska visdom. En sann hjälte.
Har tittat på trailern nu, det verkar ju vara en kanonfilm, enbart positivt att Micro promotear den isf..

http://www.youtube.com/watch?v=_plxny9WH7U

Jag menar hela realityportalgrejen, jag har gått in på det så mycket tidigare - transformera världen och allt det där... som sagt var, kring de som tar Ayahuasa etc - jag har gett massa exempel - fullständigt besättande new agegrejer/alien/pervo - väldigt löjligt och evil.

Det där med svamparna var bara en liten grej.

Vakna.

Posted on: 2007/11/20 0:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Får jag fråga dig Novax, ser du inte att världen är i full transformation just nu?
Ser du inte den positiva förändring som sker i så mångas hjärtan just nu?
Fler och fler inser att vi måste göra något NU för att undvika undergången.. Det handlar inte bara om oss själva, det handlar om hela planeten och alla dess invånare..
Alla kommer inte att klara av övergången, det märker vi ju idag att den stora majoriteten av själar inte har den mogenhet som behövs för att gå vidare till nästa steg..
Att jobba med sig själv är ju enda vägen att gå.

Vad är INTE alien och evil enligt dig? Det verkar inte vara mycket... Jag struntar ärligt talat i om Daft Punk är skapade av Illuminati eller är reptiler eller whatever, jag älskar deras musik. Njut av det vackra i världen vi lever i istället för att förkasta den.

Vad menar du med Reality Portal? Har nog missat det begreppet helt och hållet..

See User information
Quote:

raybeam skrev:
Får jag fråga dig Novax, ser du inte att världen är i full transformation just nu?
Ser du inte den positiva förändring som sker i så mångas hjärtan just nu?
Fler och fler inser att vi måste göra något NU för att undvika undergången.. Det handlar inte bara om oss själva, det handlar om hela planeten och alla dess invånare..
Alla kommer inte att klara av övergången, det märker vi ju idag att den stora majoriteten av själar inte har den mogenhet som behövs för att gå vidare till nästa steg..
Att jobba med sig själv är ju enda vägen att gå.

Vad är INTE alien och evil enligt dig? Det verkar inte vara mycket... Jag struntar ärligt talat i om Daft Punk är skapade av Illuminati eller är reptiler eller whatever, jag älskar deras musik. Njut av det vackra i världen vi lever i istället för att förkasta den.

Vad menar du med Reality Portal? Har nog missat det begreppet helt och hållet..

Nej det är inte på det sättet raybeam.

"Undvika undergången" har inge som helst koppling till att människor har vänt sitt hjärta mot Sanning - mer blivit sig själva.

Man bör inte "strunta" i vad man dras till - det är ju en fingervisning vad man blivit till.

Du tänker som New Age har fått dig till att tänka - det är tydligt. Du pratar om övergång och nästa steg. Dutänker alltså på utveckling och sådant där som medvetandehöjning etc - det är falsarier. Det är New Age. Skärskåda tex vad maya sa utifrån sin förståelse - det som inte är enligt kosmos kriterier, det sopas bort. New Age - alltså det gamla kosmos och dess gudar, karman vill ju inte dö - en människa som ska klara sig igenom är en som gjort sig av med det gamla, det som är avvikelsen, det innebär att karman dör, fordringsägarna får inte betalt om man "sticker"... karman är levande (väsen) - det gamla har därför den agendan att ha skapat New Age, får att fånga männiksor, så de inte kan tas ig vidare, räddas. Bara kultivering kan höja ens nivå - det finns inget sådant som att en kraft nollifierar allt, eller tar skiten med sig in i det nya rena kosmos.

För det är ju vad det handlar om, eller?

Posted on: 2007/11/20 0:44
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Du förenklar o generaliserar Novax.
Har tänkt mycket på det här med det som sker nu när vi befinner oss i sluttiden.. Jag ser dels att många, som du säger, mer och mer börjar leva i hjärtat, men jag ser ju också det perversa och förvridna som du talar om växa sig allt starkare..
Det handlar om att välja sida nu.
Mycket i historien har varit manipulation för att få oss att stanna upp i utveklingen, ja, det finns många skyltar där för att förvirra oss djupare in i labyrinten du talar så mycket om.
Men där finns också korn av sanning i all smuts.

Vad är New Age? Känns som att du vill lägga in så mycket under detta fack, som du med nödvändighet ser som EVIL och ALIEN, för att använda dina egna ord. Jag ser många förvirrade människor som är inne i New Age-tänket och kanaliserar andar till höger o vänster, men jag kan inte se det så enkelt som att allt är EVIL, jag ser också att många får hjälp av goda krafter till att vakna upp genom sökande i New Age.
Alla är inte mottagliga för manipulation, har själv varit del av "New Age"-rörelsen, i Amma & Baghavanas Oneness Movement, men insåg att det inte är en genuin väg att vandra, att allt inte kommer att lösa sig för att man lämnar över sitt öde i en "mästares" händer.. Oneness Movement handlar om manipulation av människor, det står idag klart för mig och jag kommer inte att följa en ledare någon gång igen.

Jag är inte där jag vill vara i livet än. Jag försöker, men är fortfarande kvar i mycket gammalt skräp som måste väck.. Är du framme än? Det låter som så oftast. Du får vara svag, det är OK jag tänker inte döma dig för att du är människa.

Kultivering talar du om som den enda vägen ut ur eländet.
Kultivering, höjande av medvetandenivå är vi inte inne på samma spår där?
Meditation, måttfullhet, sökande av visdom och kärlek, hitta den gudomliga kärnan i ens varelse, rening av kropp och själ.
Tror inte längre på att någon form av rörelse kommer att göra mig upplyst och fri, det kommer att ske av egen kraft med Guds vilja och en och annan svamp såklart.
Du har helt rätt i att de som inte är redo inte kommer att överleva slutspelet vi är inne i, tror inte på någon massupplysning 2012, det här är en process som pågår för fullt just nu!

Har du förstått det här? Eller är du beroende av en rörelse och en mästare för din upplysning?

Namaste

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper