vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Re: månlandningen..

See User information
Quote:

Steffo skrev:
ja tyvarr har man kort stubin ibland, ber om ursakt for det. Hur kan nan se apollokapseln runt jorden? den syns inte, pa den tiden fanns knappt radar som tackte landerna, jag tror inte ens idag att det finns radarsystem i rymden, men saklart kan jag inte bevisa det.

Men jag kan ju gå ut i kväll och titta på satelliter som är MINDRE än Apollokapseln var. Varför ser jag dom 2007 men man kunde enligt dig INTE se Apollokapseln 1969. Har våra ögon blivit bättre dom senaste 38 åren?

Quote:

Steffo skrev:Soviet och Usa var overens om denna fejkade fight. Soviet sa oppet, att man inte ville skicka folk till manen pga av for hog stralning, observera att hollywood ligger i Usa, och det var med hjalp av dem som man sedan tricksade till det. Ryssland hade aldrig kunnat fejka detta trovardigt, och det kunde ju inte heller Usa som vi alla kan se idag, men ovedersagliga bevis for alla att se.

Du släppte detta med radiosignalerna snabbt ser jag.
Sovjet hade nästan samma tekniska kunnande som USA då det gäller rymdteknik. Dom var till och med FÖRE USA fram till 1965. Om man nu enligt dig reläade en signal från Apollokapseln till en obemannad farkost runt månen så måste man utan problem fånga ursprungs signalen och upptäcka med lätthet att signalen färdats dubbelt så långt som den borde ha gjort. Detta görs genom triangulering av signalen.
Sovjet hade med lätthet kunnat gjort detta och vunnit en massiv propaganda seger över USA. Tänk så lätt det hade varit och inte hade det kostat något om du jämför vad man nu lde ner på kapplöpningen med USA.

Quote:

Steffo skrev:Ett av de mest genomskinliga lognerna jag last om, ar att det saknas krater under landaren.
For att landaren skall kunna landa, maste man bromsa med raketmotorn, vilket borde blasa bort allt damm, men det var finfint puder som landaren stod i, och man kunde se fotsparen vackert i det som ser ut att vara av samma storlek som partiklarna i florsocker. Det borde ha blivit ett moln som yrt vida omkring i manens lagre tyngdkraft, men icke, man kan tydligt se pa bilderna, att det inte finns minsta lilla florsocker pa landarens fotter, ar det inte sott vad vackert? Jamfor med jraften bakom en fetnotor, och multiplicera me 10 sa fattar du vad jag menar. En raketmotor har fruktansvart tryck, under sig. Blaser allt som finns i narheten at fanders, so to speak.

Jag var på flygmässan vid Farnborough i England för ett par år sedan.
Såg en uppvisning av ett Hairrer plan. Ett plan som kan landa vertikalt med hjälp av sina nedåtriktade utblås.
Det landade på asfalten och det uppstod inga kratrar då heller.
Så det hänger på vilken yta det är där man landar. Som zpz påpekar består månen av ett mycket finkornit damm och under så är det sten. Ser inte att man skulle behöva så starka motorer att för en landning på månen då det råden 1/6 dels gravitation mot på jorden.

Posted on: 2007/11/19 7:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Du släppte detta med radiosignalerna snabbt ser jag.
.

Ja det är ju din tes, du får driva den själv, det är ju ändå bara en spekulation du håller på med. Finns ingen substans alls i den.

Resized Image

Posted on: 2007/11/19 13:30
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Steffo skrev:Ja det är ju din tes, du får driva den själv, det är ju ändå bara en spekulation du håller på med. Finns ingen substans alls i den.

Men det var ju DU som tog upp det med reläade signaler INTE jag.
Då en signal som reläas på ett annat avstånd har ju fortfarande samma utgångspunkt. Det har inte jag hittat på.

Sen släpptes kratern ganska snabbt också.

Satelliterna var tydligen inte heller så intressant att fortsätta diskutera.

Varför denna form av debatt?

Jag trodde ni var för en öppen diskussion om saker. Men jag kan ha fel!
Jag ser helst att sanningen kommer fram, jag skiter fullständigt i vem som styr vilket land. Det bryr jag mig inte i.

Posted on: 2007/11/19 16:14

Anonym
Quote:
Zink:
Oj vad detta forum fylls av konstiga inlägg. Även om det är ironiskt så saknas allt som gör det begripligt.

Har eller har inte Apollo 11 landat på denna måne gjord av påstådd ost?

Hahaha... ursäkta att jag inte förtydligade! Farkosten var i själva verket den ostknaprande Leif Pagrotsky´s förfader förklädd till "The Mighty Mouse" eller Stålmusen som han kallas på Svenska! Just den dagen han lämnade jorden så hade han käkat "Raketost". Därav gasbildningen som senare utvecklades till växthuseffekten!

Resized Image

Resized Image

See User information
Tjo
Har andra funderingar temperaturen i det område dom hölls sig
runt är 107-123 C "jävligt varmt"
Hittade en interjuv med Armstrong där han beskriver en aircondition som går på batterier
Blybatteri var nog betydligt sämre en idag så dom måste ha haft många TON med extra batterier
Någon som kan räkna på det?

"Trotts den lyckade landning höls det ingen öppen presskonferans?"

Lägligt förra året lyckades någon själa Nasas orginal material från alla landninga?

MVH
Danne

Posted on: 2007/11/20 3:00

See User information
Quote:

Nibiru skrev:
Tjo
Har andra funderingar temperaturen i det område dom hölls sig
runt är 107-123 C "jävligt varmt"
Hittade en interjuv med Armstrong där han beskriver en aircondition som går på batterier
Blybatteri var nog betydligt sämre en idag så dom måste ha haft många TON med extra batterier
Någon som kan räkna på det?

"Trotts den lyckade landning höls det ingen öppen presskonferans?"

Lägligt förra året lyckades någon själa Nasas orginal material från alla landninga?

MVH
Danne

Temperaturen har du fel i.
Temperaturen växlar mellan -179°C till +154°C på månen.
Det beror på om du är i solen eller skuggan. Så dräkterna astronauterna bar var tvungen att både innehålla kyla och värme.
Batterierna var 2 st 16,8 volts batterier, Dom vägde 1,8 kg /st och dom var naturligtvis laddningsbara så någon mängd blev det naturligtvis inte.

Öppen presskonferens!
Vem ville ha detta?
Dom 3 astronauterna hölls i karantän då man inte visste något om de material dom varit i kontakt med.
Så det hölls en stängd presskonferens där presidenten ringde till astronauterna för att hylla dem.

Posted on: 2007/11/20 7:42

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Ja det är ju din tes, du får driva den själv, det är ju ändå bara en spekulation du håller på med. Finns ingen substans alls i den.

Resized Image

Den "C" på sten teorin är ju inte rätt någonstanns.

Dom använder sig inte av sådana märkningar i tex hollywood. Och har aldrig gjort.

"C:et" är inte med på orginal fottot, vilket gör det ett logiskt antagande att det är tex ett hårstrå som tillkommit efter.

Posted on: 2007/11/20 10:19
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

Steffo skrev:

Resized Image

Den "C" på sten teorin är ju inte rätt någonstanns.

Dom använder sig inte av sådana märkningar i tex hollywood. Och har aldrig gjort.

"C:et" är inte med på orginal fottot, vilket gör det ett logiskt antagande att det är tex ett hårstrå som tillkommit efter.

Det jag läst är att "C" står för "copy" så alla foton med ett "C" är en markering att det just är en kopia och finns som du säger inte i originalfotot.

Man måste anse att de som hittar på olika saker om månfotona inte bemödar sig att kontrollera om det finns någon naturlig förklaring till dem utan direkt hoppar på mer osannoliga förklaringar.

See User information
Steffo, vart hittade du den där bilden? Om man tittar väldigt noga och kritiskt på den där bilden så bevisar till och med den att månlandningen var fejk.

Angående samples av månstenar så var det en gång för länge sen som en asteroid krachade in i månen och slog upp en bit av månen som kraschade på jorden, som sagt så finns månmaterial redan på vissa ställen på jorden. Behöver inte ens en månlandare för det.

Posted on: 2007/11/20 12:49

See User information
Men dom stenarna man tagit från månen har inte legat på jorden länge.. det är ganska lätt att se.

Posted on: 2007/11/20 12:51
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
njae material är lätt att manipulera, kommer du åt det innersta ser det lätt ut som det gjorde ifrån början.

Posted on: 2007/11/20 12:56

See User information
Som jag sa i en tråd så åkte von Braun till Antarctica -68...

Samma saker som slår ned på månen slår ned på jorden, inget behöver slås bort från månen via asteroidnedslag där, för att hamna här. Månen har inget som slås bort, då den inte är en klump, ingen planet, utan bara ett skal under det som sedan ligger på ytan.

Posted on: 2007/11/20 12:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag hoppas att ni vet att det var Stanley Kubrick som spelade in den sk månlandningen, han lånade kameror av nasa och jobbade ihop med dem, det var därför man gjorde space odyssey för att få det att se bra ut.
Stanley Kubrick var ju djupt paranoid under den tiden som jag har läst och låste in sig hemma och stod och kikade i gardinen, hot från CIA?

Det här med månmaterial på jorden dock är ju ganska välkänt, fasen det har jag ju läst i en del vetenskaps tidningar som jag följer.

Posted on: 2007/11/20 13:04

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Steffo, vart hittade du den där bilden? Om man tittar väldigt noga och kritiskt på den där bilden så bevisar till och med den att månlandningen var fejk.

Angående samples av månstenar så var det en gång för länge sen som en asteroid krachade in i månen och slog upp en bit av månen som kraschade på jorden, som sagt så finns månmaterial redan på vissa ställen på jorden. Behöver inte ens en månlandare för det.

Ok vi kör lite datorträning då.... hehe alla bilder här hoastas av den som äger dem, dvs på deras server, vaken, bara länkar till dem, om du citerar mig tex. kommer [IMG]bildadress[/IMG] fast med små "img" skriver så för att du skall se det, annars skapas en bildlänk ju...men du kan högerklicka på bilden, välja egenskaper, och sedan kan du se adressen till bilden, kopiera den och klistra in den i webläsaren och du är på väg, http://www.ufos-aliens.co.uk/Cshad.gif men du måste radera allt utom domän namnet, annars kommer du bara få upp bilden igen.
http://www.ufos-aliens.co.uk

Ja man tydligt se att de har ett "C" på stenen, nämde det inte ens, ville se om nån reflekterade över det!!

det där är en av de äldsta bilderna som finns, men bilder är numera inga bra bevis, knappt ens video, eftersom det kan manipuleras in absurdum. I framtiden kommer det vara religion vad man "tror" på, för ingen kommer kunna förstå ens vad bevis är eller inte.

Resized Image

Posted on: 2007/11/20 13:09
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Jag hoppas att ni vet att det var Stanley Kubrick som spelade in den sk månlandningen, han lånade kameror av nasa och jobbade ihop med dem, det var därför man gjorde space odyssey för att få det att se bra ut.
Stanley Kubrick var ju djupt paranoid under den tiden som jag har läst och låste in sig hemma och stod och kikade i gardinen, hot från CIA?

Det här med månmaterial på jorden dock är ju ganska välkänt, fasen det har jag ju läst i en del vetenskaps tidningar som jag följer.

Tja han dog ju exakt på dagen 1 år senare under mystiska omständigheter sedan han spelat in sin senaste film, 2010.

"Only the paranoid survive."

Posted on: 2007/11/20 13:11

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Steffo skrev:Ja det är ju din tes, du får driva den själv, det är ju ändå bara en spekulation du håller på med. Finns ingen substans alls i den.

Men det var ju DU som tog upp det med reläade signaler INTE jag.
Då en signal som reläas på ett annat avstånd har ju fortfarande samma utgångspunkt. Det har inte jag hittat på.

Sen släpptes kratern ganska snabbt också.

Satelliterna var tydligen inte heller så intressant att fortsätta diskutera.

Varför denna form av debatt?

Jag trodde ni var för en öppen diskussion om saker. Men jag kan ha fel!
Jag ser helst att sanningen kommer fram, jag skiter fullständigt i vem som styr vilket land. Det bryr jag mig inte i.

jag är ledsen om du inte har nån sparring här, det här med månen är irrelevant, insåg att det var fejk, occh släppte det för 4 år sedan, har inte riktigt tid att spekulera hårt i detta, inte heller intresse. skicka pm till Zink eller Maggot om du vill ha fight, ZPZ ochså, hehe men dom tror närstan inte på nånting, bara det dom läst i tidningarna. Så jag vet inte vad du skall göra riktigt. Klart det är en öppen debatt, men det är inte obligatoriskt att battla med nån, det gör man om man vill. Vi kan diskutera zionismen istället, är hårt inne i det just nu, och det ämnet är lika okänt som månen är långt borta.

Posted on: 2007/11/20 13:18

See User information
Bilden, jag tänker inte mest på "c" om man tittar nogrannt så kan man se att det är fukt i sanden, månen har ingen atmosfär....

Posted on: 2007/11/20 13:38

See User information
Quote:

Steffo skrev:jag är ledsen om du inte har nån sparring här, det här med månen är irrelevant, insåg att det var fejk, occh släppte det för 4 år sedan, har inte riktigt tid att spekulera hårt i detta, inte heller intresse. skicka pm till Zink eller Maggot om du vill ha fight, ZPZ ochså, hehe men dom tror närstan inte på nånting, bara det dom läst i tidningarna. Så jag vet inte vad du skall göra riktigt. Klart det är en öppen debatt, men det är inte obligatoriskt att battla med nån, det gör man om man vill. Vi kan diskutera zionismen istället, är hårt inne i det just nu, och det ämnet är lika okänt som månen är långt borta.

Jag är inte intresserad av någon "sparring eller fight", jag är intresserad av det vetenskapliga med Rymdfärder och fram tills nu har ingen kunnat bevisa att det är en bluff.

Månstenar som plockas hem med astronauternas hjälp skilljer sig markant mot dom som hittas på jorden.

Ganska enkelt faktiskt att skilja dom åt med blotta ögat.

Månstenar som hittas på jorden har passerat genom vår atmosfär i en väldigt hög fart och blivit oxiderade genom den kraftiga värmen som uppstod. Denna oxidation har INTE stenar som Apollo besättningarna plockade hem.

Posted on: 2007/11/20 16:30

See User information
Ryssarna har också hämtat regolit med en sond.

NASA har aldrig någonsin visat upp några 300 kg regolit utan har endast påstått att de har 300 kg.

Posted on: 2007/11/20 16:32

See User information
Quote:

Steffo skrev:Tja han dog ju exakt på dagen 1 år senare under mystiska omständigheter sedan han spelat in sin senaste film, 2010.

Filmen 2010 spelades in 1984
http://www.imdb.com/title/tt0086837/

Stanley Kubrick dog 7 mars 1999.

Alltså 15 år efter filmen 2010.

Chansar Du vilt eller driver du med oss????????

Posted on: 2007/11/20 16:42

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Steffo skrev:jag är ledsen om du inte har nån sparring här, det här med månen är irrelevant, insåg att det var fejk, occh släppte det för 4 år sedan, har inte riktigt tid att spekulera hårt i detta, inte heller intresse. skicka pm till Zink eller Maggot om du vill ha fight, ZPZ ochså, hehe men dom tror närstan inte på nånting, bara det dom läst i tidningarna. Så jag vet inte vad du skall göra riktigt. Klart det är en öppen debatt, men det är inte obligatoriskt att battla med nån, det gör man om man vill. Vi kan diskutera zionismen istället, är hårt inne i det just nu, och det ämnet är lika okänt som månen är långt borta.

Jag är inte intresserad av någon "sparring eller fight", jag är intresserad av det vetenskapliga med Rymdfärder och fram tills nu har ingen kunnat bevisa att det är en bluff.

Månstenar som plockas hem med astronauternas hjälp skilljer sig markant mot dom som hittas på jorden.

Ganska enkelt faktiskt att skilja dom åt med blotta ögat.

Månstenar som hittas på jorden har passerat genom vår atmosfär i en väldigt hög fart och blivit oxiderade genom den kraftiga värmen som uppstod. Denna oxidation har INTE stenar som Apollo besättningarna plockade hem.

Ytan på dom - slås de sönder vid nedslag eller med verktyg så har de väl inte den ytan.

Posted on: 2007/11/20 16:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Steffo skrev:Tja han dog ju exakt på dagen 1 år senare under mystiska omständigheter sedan han spelat in sin senaste film, 2010.

Filmen 2010 spelades in 1984
http://www.imdb.com/title/tt0086837/

Stanley Kubrick dog 7 mars 1999.

Alltså 15 år efter filmen 2010.

Chansar Du vilt eller driver du med oss????????

nej klart har jag fel, sköt från höften att det var den filmen, men det var såklart annan film, minns inte vilken, men jag har en inteviu med nån som har forskat i cubric, men jag har 2000 gb filer så ingen koll. kolla vilken hans senaste film var, får se nu, var inte det AI? det var den som Spielberg tog över, det måste ha varit filmen innan alltså eftersom han dog under AI.

filmen var "Eyes Wide Shut" han dog alltså 365 dagar efter den.

Posted on: 2007/11/20 16:50

See User information
ja och tänk på vad var det han revealade i eyes wide shut, heliga ritular mm. Han hade nog ganska bra insyn bakom kulliserna.
"wendy I'm home"! haha

Redrum

Posted on: 2007/11/20 17:23

See User information
Quote:

novax skrev:
[
Ytan på dom - slås de sönder vid nedslag eller med verktyg så har de väl inte den ytan.

Har du sett någon sådan sten, där hela ytan är avskalad?

Posted on: 2007/11/20 17:29

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper